Kirjoittaja Aihe: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja  (Luettu 9684 kertaa)

Fia

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #15 : 25.10.2020, 13:39 »
Okei, joo, sitä oon kyllä itsekin havainnut. Mm. tässä aloituksessa tosiaan. 😂

"Vanhoihin" mahdollisesti sitten liittyy stereotypioita, että ovat kaikki jotain vanhan kaartin yrmyjä ja asenteiltaan kalkkeutuneita?

Itse oon ollu iloinen siitä, että nimenomaan kinkypiireissä oon vaihtanu ajatuksia useampien 50+ ikäisten ihmisten kanssa, joiden ajatusmaailma on ollut avarakatseinen ja avoin uusille asioille. Mutta toki meitä on joka junaan.

FinnDom

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 305
  • Vinkulelujen vinguttaja/vinkulelu
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #16 : 25.10.2020, 15:41 »
Varmasti on, ja minä olen yksi heistä. Tosin minun ikähaarukkani on melko laaja. Itsekin olen sitä kohdannut. Alkuaikoina viisikymppisenä masokistina ja alistuvana ei sessiointimahdollisuuksia ollut. Oli kuin minua ei olisi ollutkaan. Kun sattumusten kautta löysin itsestäni dominoivan ja sadistisen puolen, yht’äkkiä mahdollisuuksia on yllin kyllin. Nuoria, keski-ikäisiä ja ikäisiäni. En valita  ;D

Kesyeläin

Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #17 : 25.10.2020, 22:03 »
Subi 25 v. hakee hyvin kokenutta Masteria samasta ikäluokasta, onko mahdollista sen saa jokainenlukija itse päättää.
(Lainaukseen poimittu vain pointti johon itse aion reagoida(!))
Siivoan myös vastauksessani dominoivan oletetun sukupuolen, sillä: itsellänihän olisi 25 vuoden pärähtäessä mittariin kaikkiaan 11 vuotta kinky-dynamiikkojen parissa [jos ei nyt loppumetreillä (3 vuotta) tapahdu jotain kummallista vaniljaksimuuttumista] vaikkei sitä aikaa ole tullut kokonaisuudessa itse vallankahvassa vietettyä. Toki on tietenkin suhteellista mikä on sitten hyvin kokenut, itse koen että tietotaitoni on lisääntynyt räjähdysmäisesti skenessä viimeisen noin kahden vuoden aikana.

Sitten vastauksena otsikon kysymykseen: on. Nuoria pidetään varsinkin netin puolella erinäisten yksilöiden toimesta vain kokeilijoina, liian miellyttämisenhaluisina tai statussymboleina. Osa unohtaa siis kokonaan sen, että nuoretkin on ihmisiä ja yksilöitä.
Vanhempiin kollektiivina kohdistuviin yleistyksiin en ole niinkään kiinnittänyt huomiota. Tosin setämiehet negatiivisena terminä nyt ainakin tulee mieleen ja näistä niiden huonosti käyttäytyvien yksilöiden käyttäytymisen yleistäminen ryhmän (eli siis vanhempien miesoletettujen) tyyppikäyttätymiseksi.

Itse en ymmärrä miten parinvalinta olisi suoraan "ikärasismia" toisaalta, pidän ikävänä jos ikäleima lyödään päälle niin ettei muuta nähdä ja siksi kohde todetaan kelpaamattomaksi.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #18 : 26.10.2020, 10:54 »
Itse pidän seuranhaussa alaikärajaa. En halua kakaroita sotkemaan ympyröitäni. Teinit tuovat mukanaan teinien ongelmat, joten sessiosuhteissa on parasta pysytellä (vähintään) 25+ ikäisissä.

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #19 : 26.10.2020, 11:58 »
En koe olevani ikärasisti vaikken halua vakavampiin suhteisiin omien lasteni ikäisten kanssa. Koen että ikä yleensä korreloi elämänkokemukseen.
Kerran olen saanut pakit ikäni vuoksi ja senkin ymmärrän hyvin.

Kotikuri-Ina

Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #20 : 26.10.2020, 12:48 »
Minä tiesin suurinpiirtein 18 -vuotiaana mitä halusin. 28 -vuotiaana  olin vasta ihan varma, että onnistuu mainiosti molempiin suuntiin.

 Ai niin se kysymys... joo. Puolta vanhemmat  tuppaa olemaan varmaan välillä  ::) Jos niitä haluaisi piiskailla  8)

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 310
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #21 : 26.10.2020, 13:06 »
Itse pidän seuranhaussa alaikärajaa. En halua kakaroita sotkemaan ympyröitäni. Teinit tuovat mukanaan teinien ongelmat, joten sessiosuhteissa on parasta pysytellä (vähintään) 25+ ikäisissä.

Ikäkriteerisi hyväksyn, onhan minulla itsellänikin vastaava. Mutta tämä asian muotoilu: miksi niin kärkäs, vihamielinen ja provosoiva? Ja ennen kaikkea, mistä yhdysmerkki, että kaikki alle 25-vuotiaat "kakarat" tuovat mukanaan ongelmia, ja kuten aiemmin toisessa ketjussa ilmaisit, draamaa?
Tiedät kyllä varmasti itsekin, että taitaa olla enemmänkin yksilöstä riippuvainen asia tämä(kin), ja esittämäsi versio on hyvin mutkat suoraksi -mallia.

Ja ei, se koira ei tällä kertaa älähdä, johon kalikka kalahtaa. Kriteerisi mukaisesta teiniydestä huolimatta olen ehdottomasti ongelma- ja draamavapaa tyyppi, ja tiedän, että niin on todella moni muukin nuori. Kiihkoyleistykset eivät jostain syystä oikein tahdo toimia.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #22 : 26.10.2020, 13:30 »
Miksi moinen ilmaisu - koska olen luontojani kärkäs ja provosoiva mulkku, joka ilmaisee itseään terävään sävyyn. Miksi yleistys? Se perustuu niihin havaintoihin, joita olen vuosien varrella tehnyt. Pahimmat draamat ja paskamyrskyt tuntuvat liittyvän tilanteisiin, joissa (täysi-ikäiset) keskenkasvuiset lähtevät leikkimään aikuisten leikkejä.

Yleistys, kyllä, tiedän. Ja tiedän senkin, että poikkeus vahvistaa säännön.

poulhard

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Keski-ikäinen, kokemusta & tilannetajua.
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #23 : 26.10.2020, 15:33 »
Ajattelin osallistua ikärasismin vastaiseen taisteluun siten että lupaan ottaa piiskauksen
vanhimmalta ilmoittautuneelta. En tiedä, onko hyvä idea, saa nähdä...

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #24 : 26.10.2020, 15:35 »
Ajattelin osallistua ikärasismin vastaiseen taisteluun siten että lupaan ottaa piiskauksen
vanhimmalta ilmoittautuneelta. En tiedä, onko hyvä idea, saa nähdä...
Pitäisikö minun osallistua lupaamalla selkään nuorimmalle ilmoittautujalle? 

>:D

P.S. Ei heru.

Punisher

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Sitä käsittelyä saa mitä tilaa
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #25 : 26.10.2020, 16:34 »
Niin on käynyt että ne nuoruuden leikkikaverit ovat jo siirtyneet joko lättähattujen vanhainkoteihin tahi horsmankasvattajiksi,eli  toi jos mikä on sitä ikärasismia???

Ekstrovertti

Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #26 : 27.10.2020, 17:37 »
En usko että "ikärasismia" on olemassa ollenkaan kun on kyseessä jotain niinkin henkilökohtaista kuin BDSM. Ihmisillä vain on omat mieltymykset, ja jos haluaa saada kunnioitusta, täytyy sitä myös antaa. Onhan se ymmärrettävää jos toinen ei halua tehdä mitään itseään puolta vanhemman tai nuoremman kanssa.             

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #27 : 28.10.2020, 14:28 »
Seksissä ja seuranhaussa on yleensä rajauksia iän suhteen. Minä ainakin olen kranttu ja aion olla jatkossakin.

Fia

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #28 : 01.11.2020, 20:29 »
En usko että "ikärasismia" on olemassa ollenkaan kun on kyseessä jotain niinkin henkilökohtaista kuin BDSM. Ihmisillä vain on omat mieltymykset, ja jos haluaa saada kunnioitusta, täytyy sitä myös antaa. Onhan se ymmärrettävää jos toinen ei halua tehdä mitään itseään puolta vanhemman tai nuoremman kanssa.           

Omalle kohdalle on osunut, että D-mies piti kynnyskysymyksenä, että olin häntä pari vuotta vanhempi. Se oli musta vähän hassua, kun ikäero todella oli niin pieni, ettei sitä olisi ns. päältä päin arvannut. Hän ei siis itsekään arvannut kuvasta.

Toisaalta kuitenkin kukin saa musta kyllä valita sessio- ja muun seuransa ihan millä vaan perusteilla, vaikka kuinka hassuilla. Jos tuntuu, ettei voi dominoida itseään edes pikkuisen vanhempaa, niin eipä siinä sitten mitään. En ottanu henkilökohtaisesti, mutta hihitin kyllä itsekseni. 😂

Ihan samallalailla varmaan hihittäisin jos tulis "rukkaset" vaikka hiusten tai silmien värin vuoksi.

Sen sijaan ihonvärin perusteella parin valinta on sitä ihan oikeaa rasismia.

latexbun

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #29 : 01.11.2020, 20:36 »
En usko että "ikärasismia" on olemassa ollenkaan kun on kyseessä jotain niinkin henkilökohtaista kuin BDSM. Ihmisillä vain on omat mieltymykset, ja jos haluaa saada kunnioitusta, täytyy sitä myös antaa. Onhan se ymmärrettävää jos toinen ei halua tehdä mitään itseään puolta vanhemman tai nuoremman kanssa.           
Sen sijaan ihonvärin perusteella parin valinta on sitä ihan oikeaa rasismia.

Kyseessä voi olla ainoastaan ulkonäköpreferenssi.