Kirjoittaja Aihe: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja  (Luettu 9721 kertaa)

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Tervehdys

Itseäni on jo jonkun vuoden ajan mietityttänyt otsikossa kerrottu nykyisin hyvin paljon työelämää rasittava kohtuullisen vakava ongelma. Olen työelämäni jo jättänyt hyvin nuorena oman seksuaalisuuteni löytänyt Master. Välillä tässä genressä harrastaminen on aiheuttanut joniin verran jännitteitä, eo mitään suurta mutta kuitenkin. Deittipalstalla varsinkin voi havaita jonkin asteisen (oma ajatukseni) rajauksen iän suhteen. Subi 25 v. hakee hyvin kokenutta Masteria samasta ikäluokasta, onko mahdollista sen saa jokainenlukija itse päättää. Ta
Tarkoitukseni on hiukan karrikoida asiaa, jotta saisi jotain keskustelua ainaiseksi. Ottakaa osaa ja kertokaa mielipiteitä.

Master Pain

Neris

Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #1 : 24.10.2020, 20:39 »
En nyt ihan saanut ajatuksenpäästä kiinni tuossa, joten takerrun provosoivaan otsikkoon ja vastaan sen mukaan.

En koe olevani ikärasisti, jos kohteliaasti kieltäydyn tuplasti itseäni vanhemman miehen seurasta. Kyseinen henkilö olisi vanhempi kuin oma isäni, mikä jotenkin kummasti tekee asiasta itselleni melko suurenkin turn offin. :o Koen, että mulla on tähän oikeus ilman ikärasistiksi kutsumista. Haluaisin ehkä kuulla myös jonkinlaista määrittelyä siitä, mitä pidetään ikärasismina, koska sana "rasismi" ainakin mun mielessä viittaa siihen että siinä tekee silloin jotain väärin. Haluaisin kuulla esimerkkejä tilanteesta, jossa EI olisi oikeutettua kieltäytyä seurasta iän perusteella, itse en niitä tällä hetkellä ainakaan keksi ;D

Koen tästäkin huolimatta olevani aika joustava seurani iän suhteen, jos kyseessä on siis vain sessioseuraa eikä tavoitteena ole parisuhde. Tämä asettaakin sitten jo huomattavan paljon tiukemmat ikäkriteerit, sillä haluan että kumppani on suurin piirtein samassa elämänvaiheessa ja -tilanteessa kuin minä, mikä yleensä parhaiten toteutuu karsimalla ikäjakauman ääripäät pois.

Ja jos siis konkreettista ikäjakaumaa haluaa kuulla, niin mulla se on henkilökohtaisesti ehkä sessioseuraa/panemista varten jossain 23-42v hujakoilla itseni ollessa siis nyt 27v. Parisuhdetta ajatellen raja kapenee 25-34v kieppeille, mutta nää kaikki riippuu tottakai yksilöstä ja hänen tilanteestaan ja rajat eivät ole absoluuttisia.

Psyche

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 110
  • Monin tavoin viallinen.
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #2 : 24.10.2020, 21:28 »
Lyhyt vastaus kysymykseen: varmasti on. Esimerkiksi allekirjoittanut.

Pidempi vastaus: Kun on kyse henkilökohtaisista suhteista, kaikilla on oikeus syrjiä potentiaalisia kumppaneita niin paljon kuin vain ikinä haluaa; ei pelkästään iän, vaan myös sukupuolen, rodun, vammaisuuden, uskonnollisen tai poliittisen vakaumuksen, ihonvärin, kansallisuuden, yhteiskunnallisen aseman, syntyperän, varallisuuden, pituuden, hiustenvärin, kuppikoon,  lempivärin jne. jne. perusteella.

SaRu

Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #3 : 24.10.2020, 22:50 »
Ikärasisti..?
o/ Hep, täällä!

En voisi kuvitellakaan enää mitään itseäni yhtään nuoremman kanssa.
Toki koska mulla ikää on jo... riittävästi, niin ikäero ylöspäinkään ei voi enää olla pariakymmentä vuotta, saati yli.

mirbe

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #4 : 24.10.2020, 23:47 »
Joo olen kyllä. Olen itse 30 v. enkä voi kuvitella alistuvani itseäni nuoremmalle. Kaipaan vastapuolelta elämänkokemusta ja tietynlaista iän tuomaa auktoriteettia.

latexbun

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #5 : 25.10.2020, 00:28 »
Eli olet löytänyt tämän kiinnostuksesi jo nuorella iällä ja ihmettelet, voiko 25-vuotias olla jo tällä saralla kokenut? Ymmärsinkö oikein? Tietenkin voi olla, miksipä ei voisi.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #6 : 25.10.2020, 10:10 »
Itse ajattelin aina, että nuoremman miehen kanssa (oli sitten vuosi tai kymmenen vuotta nuorempi) en pystyisi tekemään mitään. Mutta taisin olla kovin väärässä... Naisten kanssa ei oo niin nökönuukaa. Tosin en näe alle 25-vuotiaan miehen tai naisen kanssa kyllä leikkiväni.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1870
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #7 : 25.10.2020, 11:03 »
On ikärasismia ja kumpaankin suuntaan.

Fia

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #8 : 25.10.2020, 11:12 »
No jaa, musta on aika hoopo ajatus, että tietyn ikäisten partnerien preferoiminen olisi "ikärasismia". Eikös nyt samalla logiikalla tietyn sukupuolisten partnerien preferoiminen ole sovinismia? 😉

Kai vois aatella niinkin, että monella on fetissi tiettyyn ikäryhmään. 🤔

Oma teoreettinen potentiaalisten partnerien ikähaitarini liikkuu välillä noin 20-65-vuotta ja kaikki sukupuoletkin käy, periaatteessa myös niin subit, domit, switchit kuin vaniljat. Oletan olevani tässä vähän outo. Yleensä ihmisillä on kai vähän spesifimpi käsitys siitä mitä ne hakee. 😂

Eikä mullekaan silti ihan kaikki kelpaa. Pitäis olla kiva ja fiksu. Onneksi niitäkin on.

Index

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #9 : 25.10.2020, 11:27 »
Monilla on varmasti ulkonäköön, elämänkokemukseen  ja sen puutteeseen liittyviä toiveita ja haluja, jotka vähintään epäsuorasti liittyvät ikään ja sikäli ikäpreferenssit ovat ihan perusteltuja.

Toisaalta monilla voi myös olla ikään liittyviä ennakkoluuloja: kuvitelmia siitä, millaisia tietyn ikäiset ovat. Se on sitten eri juttu, ja hölmöä - jos ne eivät vastaa todellisuutta vaan toimivat kommunikaation rajoitteena.

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #10 : 25.10.2020, 11:28 »
Ikärasismi olisi sitä, että arvottaa ihmisiä heidän ikänsä perusteella. Jokainen saa valita itselleen tasan sen ikäisen kumppanin kuin haluaa, olematta rasisti. Mutta jos ajattelet esimerkiksi, että vanhempi on parempi ja nuorempi ei ansaitse tasa-arvoisesti samaa kohtelua kuin vanhempi, olet mielestäni ikärasisti. Eli esimerkiksi kaikille oman ikäisille vastaat kohteliaasti, mutta nuoremmalle/vanhemmalle et, koska ikäero, ollaan rasismin ytimessä.

En osaa vastata BDSM-harrastajien puolesta esiintyykö tätä rasismia keskuudessamme.

Lohikeisari

Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #11 : 25.10.2020, 11:33 »
Hankala on ajatella mitään de facto ikärajaa kumpaankaan suuntaan, muuta kun se virallinen täysikäisyys. Se sitten on ihan henkilökohtaista, missä vaiheessa ihminen lakkaa olemasta niin tenava, että olisi henkisesti ja seksuaalisesti kiinnostava.

Kinkymaailma ei ole vielä tarjonnut esimerkkiä siitä, milloin joku on liian vanha. Varmemmin sammuttaa iästä riippumaton pikkuvanhuus kuin fyysinen ikä.

Mutta taas yks ääni lisää sille, että ei ihminen voi seuraa itsellensä hakiessa syyllistyä ikärasismiin tai mihinkään muuhunkaa rasismiin. Rasismille on ihan muut kriteerinsä joista voi sitten ihan muissa yhteyksissä tapella. Värkkikysymyksissä hakija voi viikon tarkkuudella määritellä sen kantotelineen olemassaoloajan ja muut ehdot ilman ulkopuolelle jäävien kommentointia maailman vääryydestä.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1870
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #12 : 25.10.2020, 12:02 »
No jaa, musta on aika hoopo ajatus, että tietyn ikäisten partnerien preferoiminen olisi "ikärasismia". Eikös nyt samalla logiikalla tietyn sukupuolisten partnerien preferoiminen ole sovinismia? 😉

Kai vois aatella niinkin, että monella on fetissi tiettyyn ikäryhmään. 🤔

Oma teoreettinen potentiaalisten partnerien ikähaitarini liikkuu välillä noin 20-65-vuotta ja kaikki sukupuoletkin käy, periaatteessa myös niin subit, domit, switchit kuin vaniljat. Oletan olevani tässä vähän outo. Yleensä ihmisillä on kai vähän spesifimpi käsitys siitä mitä ne hakee. 😂

Eikä mullekaan silti ihan kaikki kelpaa. Pitäis olla kiva ja fiksu. Onneksi niitäkin on.
Se, ettei itse välitä nuoremmista tai vanhemmista ei ole ikärasismia.

Fia

  • Vieras
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #13 : 25.10.2020, 12:37 »
No jaa, musta on aika hoopo ajatus, että tietyn ikäisten partnerien preferoiminen olisi "ikärasismia". Eikös nyt samalla logiikalla tietyn sukupuolisten partnerien preferoiminen ole sovinismia? 😉

Kai vois aatella niinkin, että monella on fetissi tiettyyn ikäryhmään. 🤔

Oma teoreettinen potentiaalisten partnerien ikähaitarini liikkuu välillä noin 20-65-vuotta ja kaikki sukupuoletkin käy, periaatteessa myös niin subit, domit, switchit kuin vaniljat. Oletan olevani tässä vähän outo. Yleensä ihmisillä on kai vähän spesifimpi käsitys siitä mitä ne hakee. 😂

Eikä mullekaan silti ihan kaikki kelpaa. Pitäis olla kiva ja fiksu. Onneksi niitäkin on.
Se, ettei itse välitä nuoremmista tai vanhemmista ei ole ikärasismia.

Uteliaisuudesta, millaista ikärasismia sitten näet BDSM-yhteisössä olevan.

Itse tulkitsin aloittajan ehkä murehtivan juuri sitä että 25-vuotiaita saatetaan pitää kokeneina, mikä vissiin on olevinaan "oikeilta" konkareilta pois? 🙃

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1870
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Onko BDSm harrastajien joukossa ikärasisteja
« Vastaus #14 : 25.10.2020, 12:40 »
No jaa, musta on aika hoopo ajatus, että tietyn ikäisten partnerien preferoiminen olisi "ikärasismia". Eikös nyt samalla logiikalla tietyn sukupuolisten partnerien preferoiminen ole sovinismia? 😉

Kai vois aatella niinkin, että monella on fetissi tiettyyn ikäryhmään. 🤔

Oma teoreettinen potentiaalisten partnerien ikähaitarini liikkuu välillä noin 20-65-vuotta ja kaikki sukupuoletkin käy, periaatteessa myös niin subit, domit, switchit kuin vaniljat. Oletan olevani tässä vähän outo. Yleensä ihmisillä on kai vähän spesifimpi käsitys siitä mitä ne hakee. 😂

Eikä mullekaan silti ihan kaikki kelpaa. Pitäis olla kiva ja fiksu. Onneksi niitäkin on.
Se, ettei itse välitä nuoremmista tai vanhemmista ei ole ikärasismia.

Uteliaisuudesta, millaista ikärasismia sitten näet BDSM-yhteisössä olevan.

Itse tulkitsin aloittajan ehkä murehtivan juuri sitä että 25-vuotiaita saatetaan pitää kokeneina, mikä vissiin on olevinaan "oikeilta" konkareilta pois? 🙃
Esimerkiksi juuri tuollaista. Vähätellään nuoria, eihän heillä voi olla kokemusta mistään koska enhän minäkään tuossa iässä tiennyt mitään.