Kirjoittaja Aihe: Perkeleitä toisillemme  (Luettu 12928 kertaa)

Fia

  • Vieras
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #45 : 28.10.2020, 18:30 »
Itse tykkään motosta Your kink is not my kink but your kink is okay. Mielestäni vähintäänkin siitä olisi tälläkin foorumilla hyvä pyrkiä pitämään kiinni.

Paistettu Mörkö

  • Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 704
  • Suursmurffi 2024 ja Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #46 : 28.10.2020, 21:08 »

No joo oli kyllä kieltämättä aika kökkö ja harkitsematon heitto multa, enkä nyt oikeesti aatellutkaan että baarin ylläpito olis semmoinen kultakaivos mistä maksettais minkään moderaattoriarmeijan palkkoja. Ja ei ollut tosiaan myöskään tarkoitus millään tavalla vihjailla mistään rahahämäryyksistä, joten vilpittömät pahoitteluni. Arvostan hyvinkin suuresti että meillä on tämmöinen paikka missä voi vaihtaa ajatuksia kanssaharrastajien kanssa, ja tosi ikävä kuulla että tili jäi pakkasen puolelle. Ei kai se auta kun päivittää vaan takas kolmen kimppaan.


Noo, ei tässä nyt ehkä ihan näin vakavasti kuitenkaan otettu, mutta kommentti oli sen verran harmaalla alueella että oli parempi vastata siihen heti eikä jättää elämään mahdollisesti omaa elämäänsä. Homma kuitenkin nousee aina vähän NEXTILLE LEVELILLE kun ruvetaan puhumaan konkreettisista reaalimaailman asioista.

Toivottavasti vastaus kuitenkin selkiytti asian :)

Rgds, Mörkö

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #47 : 29.10.2020, 02:08 »
Mä olen useamman kerran ehdottanut, että perustakaa foorumille "war zone".

Kaikki vittuilu ja päänaukominen sallittu sen rajoissa, että anonyymiteetti säilyy.
Pääsy alueelle ainoastaan pyynnöstä ja pyhällä lupauksella että vitutus ei valu fyysiseen maailmaan.
Keskustelu alueella saa koskea ainoastaan niitä henkilöitä, jotka alueelle ovat pääsyn halunneet.

Now go do it.






Pip

Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #48 : 29.10.2020, 02:24 »
.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #49 : 29.10.2020, 07:33 »
Epäilen hieman, että tätäkin vastausta saattaa joku lukea kuin piru raamattua, mutta silläkin riskillä: jos kykenee rakentavasti ja yleisellä tasolla puhumaan siitä, miten foorumin viihtyisyyttä parantamaan, siinä kohdin voi mainita myös moderoinnin.

- Olisi mukavaa lukea enemmän dialogia, joka pyrkii yhteisymmärrykseen vs. argumentointiväittelyä vs. kinastelua. En tiedä, tukeeko itse asiassa jo nykyinen aluejako tätä tehtävää jollain lailla (esim. VIP-tilan kinkyt pohdinnat kuulostaa dialogiin kutsulta).
- Toivoisin, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen suhteen esim. yleisimmät slurrit/haukkumasanat ja patologisointi kiellettäisiin. Olemme kuitenkin seksuaalisuus-aiheisella foorumilla ja vuosi on 2020.
- Yhdessä paikassa, jossa olen, on sääntönä olettaa hyvää tahtoa muilta ihmisiltä. Siellä se toimii mielestäni hyvin, mutta se yhteisö onkin varsin pieni. En tiedä, miten saisi jotain samankaltaista tänne.

Siinä aamun 2 sentin ajatukset. En välttämättä jaksa tulla tähän ketjuun tästä asiasta tämän enempiä keskustelemaan.

Fia

  • Vieras
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #50 : 29.10.2020, 08:14 »
Epäilen hieman, että tätäkin vastausta saattaa joku lukea kuin piru raamattua, mutta silläkin riskillä: jos kykenee rakentavasti ja yleisellä tasolla puhumaan siitä, miten foorumin viihtyisyyttä parantamaan, siinä kohdin voi mainita myös moderoinnin.

- Olisi mukavaa lukea enemmän dialogia, joka pyrkii yhteisymmärrykseen vs. argumentointiväittelyä vs. kinastelua. En tiedä, tukeeko itse asiassa jo nykyinen aluejako tätä tehtävää jollain lailla (esim. VIP-tilan kinkyt pohdinnat kuulostaa dialogiin kutsulta).
- Toivoisin, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen suhteen esim. yleisimmät slurrit/haukkumasanat ja patologisointi kiellettäisiin. Olemme kuitenkin seksuaalisuus-aiheisella foorumilla ja vuosi on 2020.
- Yhdessä paikassa, jossa olen, on sääntönä olettaa hyvää tahtoa muilta ihmisiltä. Siellä se toimii mielestäni hyvin, mutta se yhteisö onkin varsin pieni. En tiedä, miten saisi jotain samankaltaista tänne.

Siinä aamun 2 sentin ajatukset. En välttämättä jaksa tulla tähän ketjuun tästä asiasta tämän enempiä keskustelemaan.

Kannatan näitä vahvasti. ❤

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #51 : 29.10.2020, 08:22 »
Kannattaakin muistaa tehdä lista kaikesta, mitä ei saa sanoa ja muistaa päivittää sitä vartin välein. Noita ”slurreja” ja muita ammattimaisten mielensäpahoittajien termejä kun keksitään uusia tämän tästä. Koko konseptin takana on ajatus, että tukitaan suut niiltä jotka eivät suostu puhumaan jatkuvasti muuttuvaa uuskieltä, jossa termien merkitykset muuttuvat ja jota tavalliset tallaajat eivät edes ymmärrä. Siinä on taas kunnon kaltevaa pintaa intresektionaalisen feminismin suuntaan.

”Sota on rauhaa, vapaus on orjuutta, tietämättömyys on voimaa.”
- George Orwell -

Jayteasee

  • PoVi
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 414
  • Saapaspöppelö™, TruuPiirturi™ , Halihirmu™
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #52 : 29.10.2020, 17:46 »

- Olisi mukavaa lukea enemmän dialogia, joka pyrkii yhteisymmärrykseen vs. argumentointiväittelyä vs. kinastelua. En tiedä, tukeeko itse asiassa jo nykyinen aluejako tätä tehtävää jollain lailla (esim. VIP-tilan kinkyt pohdinnat kuulostaa dialogiin kutsulta).
- Toivoisin, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen suhteen esim. yleisimmät slurrit/haukkumasanat ja patologisointi kiellettäisiin. Olemme kuitenkin seksuaalisuus-aiheisella foorumilla ja vuosi on 2020.
- Yhdessä paikassa, jossa olen, on sääntönä olettaa hyvää tahtoa muilta ihmisiltä. Siellä se toimii mielestäni hyvin, mutta se yhteisö onkin varsin pieni. En tiedä, miten saisi jotain samankaltaista tänne.

Siinä aamun 2 sentin ajatukset. En välttämättä jaksa tulla tähän ketjuun tästä asiasta tämän enempiä keskustelemaan.

Yksittäisten vähemmistöjen tuominen tähän keskusteluun on mielestäni ohi aiheen, mutta menköön. 

Vastustan ja tulen vastustamaan ehdotusta vielä pitkään, sillä noista ryhmistä - varsinkin sukupuolivähemmistöistä - keskusteleminen on jo nyt kokemukseni mukaan lähes mahdotonta edes asiallisesti, koska heillä ei tunnu olevan itselläänkään yksimielisyyttä siitä, mikä heitä loukkaa. Jokainen vähänkin väärä termi tai vaikkapa epämiellyttävä näkökulma tuntuu katkaisevan keskustelun ja synnyttävän syytöksiä syrjinnästä, transfobiasta, mitätöinnistä, ihmisoikeusloukkauksista tai peräti väkivallanteoista. Se ei edistä heidän asiaansa.

Mutta kuten sanottua, vähemmistöjen tuominen tähän keskusteluun - ne mainitsemani fetisistitkin - ovat mielestäni ohi aiheen.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #53 : 29.10.2020, 18:34 »
Sitten kun luetaan toistuvasti ohi sen, mitä tarkoitin, ja en vaan jaksa, niin kysyn tässä ketjussa, että jos ei jaksa näin julkisesti asiasta keskustella, niin voiko jonkun ylläpidon jäsenen kanssa vaihtaa sen pari riviä tekstiä kaksin kun jotain keskustelupalautetta käsittääkseni pyydettiin vai hiljentyäkö vaan entisestään?

lemmikki

Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #54 : 29.10.2020, 19:30 »
Toki ylläpitoa voi nykiä hihasta aina, jos haluaa. Mä ainakin tapaan vastata. Yksin kukaan meistä ei tee linjauksia, mutta voi toki ottaa palautetta vastaan ja käydä dialogia. Ainakin omana persoonanaan. Ja viedä tarpeen vaatiessa asiaa eteenpäin.

Usein keskustelu menee juuri siksi väärille raiteille, että sanoille löytyy tarttumapintaa omasta historiasta ja sen vuoksi kirjoitusta tulkitsee siltä pohjalta. Lopulta riidellään niin, että puhutaan oikeastaan koko ajan eri asioista, vaikka niistä kokonaan avattuna ei varsinaista mielipide-eroa olisikaan.

pikkusisko

Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #55 : 30.10.2020, 08:19 »
Olin jo kirjoittanut julkaisuvalmiin blogimerkinnän siitä, miten en tälle foorumille enää riviäkään sisältöä tuota, ennen kuin tähän häirintäongelmaan tartutaan. Ei tarvinnut onneksi minun enää enempää mesota, oli tartuttu jo  :) Kiitos uusista rangaistuskäytännöistä ylläpito, kuulostaa erinomaisen hyviltä linjauksilta!

Index

  • Vieras
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #56 : 30.10.2020, 09:19 »
Yhteisössä laaditaan hyviä, perusteltuja ja tiukkoja etikettisääntöjä bileisiin ja miitteihin. Tavoitteena on, että siellä olisi kaikilla turvallinen olo ilmaista itseään hyvin henkiökohtaisella ja intiimillä tavalla.
Miksi tämä ei onnistu, tai vaihtoehtoisesti: miten se onnistuisi foorumilla?

Tämä on jotenkin hämmentävä juttu tällaisen uuden foorumilaisen näkökulmasta.

Tässä keskustelussa on ihan hyviä ideoita. Voisiko tänne muodostaa turvallisen tilan ja rajoittamattoman tilan? Voisiko olla selkeämpi etiketti eri alueilla? Esim jos kolumnialueella on tarkoitus, että kolumnistit kirjoittavat avoimesti hyvin henkilökohtaista asioista, niin sitten pidetään tiukempi roti niiden kommentoinnissa.

Fia

  • Vieras
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #57 : 30.10.2020, 09:32 »
Yhteisössä laaditaan hyviä, perusteltuja ja tiukkoja etikettisääntöjä bileisiin ja miitteihin. Tavoitteena on, että siellä olisi kaikilla turvallinen olo ilmaista itseään hyvin henkiökohtaisella ja intiimillä tavalla.
Miksi tämä ei onnistu, tai vaihtoehtoisesti: miten se onnistuisi foorumilla?

Tämä on jotenkin hämmentävä juttu tällaisen uuden foorumilaisen näkökulmasta.

Tässä keskustelussa on ihan hyviä ideoita. Voisiko tänne muodostaa turvallisen tilan ja rajoittamattoman tilan? Voisiko olla selkeämpi etiketti eri alueilla? Esim jos kolumnialueella on tarkoitus, että kolumnistit kirjoittavat avoimesti hyvin henkilökohtaista asioista, niin sitten pidetään tiukempi roti niiden kommentoinnissa.

Samaa mietin. BDSM:ssä korostetaan kovasti konsensuaalisuutta ja sitä, että sovituista rajoista pidetään kiinni, toista kunnioitetaan eikä sheimata rajoistaan, reaktioita seurataa ja tarvittaessa himmaillaan jos alkaa meno käydä liian kipeäksi. Kumma homma, että keskustelun käyminen vastaavalla taitavuudella on ilmeisesti osalle jengiä vallan mahdoton ajatus.

onez

Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #58 : 30.10.2020, 10:39 »
Mä olen useamman kerran ehdottanut, että perustakaa foorumille "war zone".
Se vois olla kyl kokeilemisen arvoinen juttu, itsekin siellä varmaan viihtyisin.. ainakin välillä. Riskinä tollaisessa on vaan se että siellä käytetty puhetapa leviää muuallekin foorumia. Ja sit tietty ne sodat nikkien välillä mitkä tuskin jäis vaan sinne. Vastapainona vois olla turvallinen tila erikseen.

Voi tietty olla että koko foorumi jakautuis kahtia noiden ääripäiden välillä ja lopulta se sota olis niiden kahden suljetun alueen välillä. Tai sitten koko homma tasapainottuis kun ihmiset saa purkaa ja olla omia itsejään vapaammin

Meitä on kaikenlaisia ihmisiä erilaisine ajatuksineen ja puhetapoineen. Mun mielestä on aika mahdotonta odottaa että kaikki tulisi toimeen keskenään, tai ymmärtäis toisiaan.. vaikka ihan tavoiteltava päämäärä se toki on :love:

*edit.. typo fix
« Viimeksi muokattu: 30.10.2020, 14:21 kirjoittanut onez »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Perkeleitä toisillemme
« Vastaus #59 : 30.10.2020, 13:10 »
Olen varma siitä, että tuollaisen war zonen luominen vois mahdollistaa keskustelemisen niin että asiat tulee selvitettyä kunnolla, toki sitäkin pitäis sen verran moderoida, ettei siellä syyllistytä laittomuuksiin, joitten moderoinnista foorumin pitäjä on vastuussa.

Muuten keskustelun pitäis olla täysin vapaata.

Tuollaisella alustalla keskustelu olis mitä keskustellu yleensäkin on irl-tilanteissa, eihän niissäkään mitään moderoijia ole paikalla varmistamassa ettei joku pahoita jonkun toisen mieltä.

IKRM