Kirjoittaja Aihe: Aloittelevan subin vaaranpaikat  (Luettu 5765 kertaa)

Pirre89

Aloittelevan subin vaaranpaikat
« : 02.11.2020, 14:46 »
Tämä kysymys on suunnattu ensisijaisesti subeille, mutta saa muutkin vastata :)

Miten te koette sen omien rajojensa etsimisen / löytämisen / venyttäminen? Miten pidätte huolta siitä, ettette vahingossakaan "pyydä liikaa"? Miten huolehditte omasta psyykkeestänne? Millaisia metodeja käytätte sessioiden jälkeen palautumiseen?

Nellie

Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #1 : 02.11.2020, 19:06 »
Omia rajoja olen lähtenyt etsimään hyvin hitaasti edeten. Mieluummin liian varovainen, kuin liian uhkarohkea. Hyvä on muistaa, että tehtyjä juttuja ei saa peruutettua, joten miksi kiirehtiä? Kaikkea kivaa kyllä varmasti ehtii ja voi kokeilla myöhemminkin. Tai jos ei voi niin jossain muualla oli vika, kuin siinä ettei itse ollut tarpeeksi nopea. :D Luottamus toiseen myös lisää turvallisuutta.
Itselle tärkeintä sessioista palautumisessa on läheisyys, keskusteleminen sekä se, että saan olla ihminen ihmiselle - ilman mitään valta-asetelmia. Haluan tulla kohdatuksi aidosti omana itsenäni.

mirbe

  • Vieras
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #2 : 02.11.2020, 19:29 »
Aloitin itse näitä juttuja ihmisen kanssa, jonka tunsin muutenkin ja oltiin harrastettu ennen vaniljaseksiä. Sitten oltiin keskusteltu, että molempia kiinnostaisi testata jotain rajumpaakin. Olennaista on luottamus ja se että dominoiva osapuoli huomioi ja on halukas seuraamaan reaktioitani ja keskustelemaan siitä mitä halutaan.
Kivun suhteen vähän kerrallaan. Jos haluaa esim. kokeilla anaalijuttuja, niin ensin pienemmillä välineillä ja siitä edeten. Tai esim. sidonnassa ensin kädet tai nilkat ja hiljalleen edeten kokonaisvaltaisempaan jos hyvältä tuntuu. Jos nauttii aistien säätelystä, niin esim. silmät sitomalla saa terästettyä aisteja. Hiljalleen voi rajata vaikka kuuloaistia tai kikkailla kylmällä ja kuumalla, kuten jää ja kynttilät.
Keskustelu ja after care on omasta mielestäni tosi tärkeitä juttuja.

ujotyttö

Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #3 : 02.11.2020, 20:27 »
Avointa keskustelua omista rajoista ja niistä mitkä mietityttää. Hitaasti eteenpäin ja luottamuksen kautta voi uusia asioita kokeilla.. Jälkikäteen keskustelua miltä mikäkin tuntui. Paljon keskustelua!!

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #4 : 02.11.2020, 20:50 »
Kommunikointi,kommunikointi ja vielä kerran kommunikointi!
Sun pitää pystyy kävelee sun häpeän yli. Vaikka se oiskin vaikeeta. Ja puhumaan siitä mikä on hot ja mikä not.
Varsinkin toi not puoli.
Ilman tätä et välttämättä saa mitä haluat ja voit saada sitä mitä et halua.

PITÄÄ PYSTYÄ KÄYTTÄMÄÄN TURVASANAA!

Tässä tulee toi alistuvan puolen vastuu hyvin esille. Ja se on musta ihan yhtä olennainen kuin dominoivan puolen vastuu.

Toinen olennainen juttu: Älä lähde tekee juttuja jotka susta itestä epämieluisia, kivuliaita, tai liian pelottavia vain toista miellyttääkseen tai ostaaksesi hyväksyntää, pippeliä tai vaikka vaan ihan seuraa.
Tää ei oo sille vetovastuussa olevalle osapuolellekkaan kivaa.
Toistan: Alistuvan vastuu.

Jos joku ei suostu tapaa sua julkisella paikalla ekaa kertaa niin älä mene. Julkinen paikka tässä yhteydessä esim. kahvila, kirjasto, vaikka ruokakauppa missä muita ihmisiä.

Jos sun vaistot sanoo että tässä joku mättää mutta kiima huutaa et joojookylkyl niin Älä mene.

Jos oot parisuhteessa niin kannattaa varmaan jättää niiden D kokelaiden kommentit siitä kuinka kumppanis sulle väärä omaan arvoonsa.

Verkostoidu muiden kanssa ni vältät pahimmat tiedossa olevat sosiopaatiti.

Manipulointia harrastaa moni.

Jos toinen ei anna ottaa kuvaa henkkareistaan ja lähettää sitä jollekkin sun ystävälle niin älä mene.

Jos toinen ei halua kertoa nimeään ennen sessiota niin älä mene.

Jos toinen sanoo että turvasanat eivät ole häntä varten älä mene.

Jos joku ettii kokemattomia tyyppejä kipujuttuihin jättäsin kans väliin.

Jos sulle yritetään tuputtaa päihteitä ennen sessiota jättäsin kans väliin.

Jos sua henkisesti yritetään latistaa/kontrolloida sessioon ulkopuolella ilman että se on sun toivomus niin juokse.

NARSISTIT jätä väliin kokonaan.

Tossahan noita oli, pitää kirjottaa lisää ku ajatus juoksee kunnolla.
Jos sulla hyvä olo tyypin kaa ni se kertoo jo paljon. Luota ittees ja luota vaistoihis ni pääset jo pitkälle.
Tääkään ei takaa kaikkea mut väitän et vie pidemmälle ku se ettet kuuntelis itteäs.





peltsi

  • Ribsimestari
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1194
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #5 : 02.11.2020, 21:05 »
Jos toinen ei anna ottaa kuvaa henkkareistaan ja lähettää sitä jollekkin sun ystävälle niin älä mene.
Jos toinen vaatii ottaa kuvan henkkareistasi ja lähettää sen jollekin ystävälleen, niin älä mene.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #6 : 02.11.2020, 21:08 »
Jos toinen ei anna ottaa kuvaa henkkareistaan ja lähettää sitä jollekkin sun ystävälle niin älä mene.
Jos toinen vaatii ottaa kuvan henkkareistasi ja lähettää sen jollekin ystävälleen, niin älä mene.

Ehkä ei kuvaa henkkareista, mutta joku tunniste ekalla kerralla, osoite, auton rekkari tms.

peltsi

  • Ribsimestari
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1194
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #7 : 02.11.2020, 21:18 »
Nimien vaihtaminen ja muu siihen verrattava tutustuminen ja tiedonvaihto on toki suositeltavaa, mutta omista henkkareista huolehtiminen nyt vain on tervettä järkeä.

Kenen tahansa kanssa ei kannatakaan lähteä saman tien puuhastelemaan varsinkaan niitä syvemmän pään juttuja, mutta olisi toivottavaa että turvallisuusasioista keskusteltaessa pidettäisiin myös jokin tolkku mukana.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2611
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #8 : 02.11.2020, 21:24 »
Jää kyllä leikit leikkimättä, jos joku haluaa kuvata henkkareita ja laittaa niitä vielä eteenpäin. Eihän tuo mahdollistakaan kuin lukemattoman määrän petoksia ja muuta pientä kivaa. On eri asia, vaikka näyttää ne henkkarit siten, että toinen ei tallenna sitä hetua mieleensä/puhelimeen.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #9 : 02.11.2020, 21:55 »
Oli tuossa ihan hyviäkin ohjeita listassa, kuten se että kannattaa luottaa omaan tuntemukseen toisesta ihmisestä, sillä pääsee yleensä pitkälle.

IKRM

Nellie

Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #10 : 02.11.2020, 22:19 »
Oon ihan samaa mieltä siitä, että oma nimi pitää kyllä pystyä kertomaan jo tutustumisvaiheessa, mutta kenenkään henkkareita/rekkaria tmv ei tulisi mieleen alkaa kuvailla🤔 Jos toinen niin pahasti epäilyttää niin ehkei kannata antaa itseään sitten sidottavaksi alunperinkään😄 Näissä kannattaa myös miettiä, että haluaisiko itse, että toinen lähettää sinusta kuvan/nimen jollekin ystävälleen ketä et tunne itse ollenkaan? Ihan näin pohdittavaksi.
Mutta paljon oli myös Kouluttaja hyviä vinkkejä sun listassa! Helposti vaan tarttuu pelkästään niihin mitkä jää itseä mietityttämään. :)

Pioni

Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #11 : 02.11.2020, 22:23 »
Kantapään kautta opittua:
- Jos toinen ei suostu tapaamaan julkisella paikalla, älä missään nimessä mene
- Jos toinen ei suostu antaa sinun itse valita helposti muistettavaa turvasanaa, kuten punainen, älä mene
- Jos kysyttäessä "oletko bdsm-baarissa", toinen sanoo:"Olen oikea dom, en jaksa mitään termistö-näppäilijöitä", älä mene
- Jos et saa tietää toisen oikeaa nimeä ja puhelinnumeroa, älä mene
- Jos sitten kun tapaat, vasta silloin tulee sellainen viba, että haluat pois, Lähde. Älä mieti loukkaatko toista, sillä voin kertoa, että kadut enemmän, jos itse loukkaannut.

Kuuntele itseäsi, intuitiotasi. Ja jos vaan mahdollista, kysele täältä, tunteeko joku kyseisen ihmisen, ennen kuin menet.

mooky

Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #12 : 02.11.2020, 22:26 »
Kantapään kautta opittua:
- Jos toinen ei suostu tapaamaan julkisella paikalla, älä missään nimessä mene
- Jos toinen ei suostu antaa sinun itse valita helposti muistettavaa turvasanaa, kuten punainen, älä mene
- Jos kysyttäessä "oletko bdsm-baarissa", toinen sanoo:"Olen oikea dom, en jaksa mitään termistö-näppäilijöitä", älä mene
- Jos et saa tietää toisen oikeaa nimeä ja puhelinnumeroa, älä mene
- Jos sitten kun tapaat, vasta silloin tulee sellainen viba, että haluat pois, Lähde. Älä mieti loukkaatko toista, sillä voin kertoa, että kadut enemmän, jos itse loukkaannut.

Kuuntele itseäsi, intuitiotasi. Ja jos vaan mahdollista, kysele täältä, tunteeko joku kyseisen ihmisen, ennen kuin menet.

Huh, tulee kylmät väreet kun miettii "kantapään kautta opittua..." :(

Mutta tän listan allekirjoitan minäkin (y)

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #13 : 02.11.2020, 22:46 »
Mut on näköjään opetettu liian hyvään, kun se passi on ihan ilman pyytämistä näytetty niillä kahvittelutreffeillä tai se rekkari on kerrottu ennen kun lähdetään ajelemaan ja juttelemaan Asioista.

Luottamus kulkee molempiin suuntiin. Ehkä siihen subiinkin kannattaa luottaa sen verran, että kertoo edes kuka on.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Aloittelevan subin vaaranpaikat
« Vastaus #14 : 02.11.2020, 22:53 »
Mut on näköjään opetettu liian hyvään, kun se passi on ihan ilman pyytämistä näytetty niillä kahvittelutreffeillä tai se rekkari on kerrottu ennen kun lähdetään ajelemaan ja juttelemaan Asioista.

Luottamus kulkee molempiin suuntiin. Ehkä siihen subiinkin kannattaa luottaa sen verran, että kertoo edes kuka on.
Autosta näkee yleensä keulasta ja takaakin sen rekkarin jos sinne niinkuin menossa....

Mutta oikeasti, en ole koskaan pyytänyt henkkareita taikka passia, enkä myöskään itse sitä näyttäisi. Tai no, voin ajokortin näyttää mutta siitä mitään kuvia kyllä oteta.
Käsken kyllä ilmoittamaan missä on ja minne menossa, sekä sopimaan että 30-40min jälkeen ottaa uudestaan yhteyttä ja kertoo miten menee. Kyllä, ensin tavataa molemmille neutraalissa julkisessa paikassa missä mieluusti on myös paljon ihmisiä.
Koska itse toimin kotonani, minusta tietää heti nimen ja paljon muutakin. Oletan siis että tunnen toisenkin ennenkuin kukaan minun kotiini tulee. Jos en tunne ei homma etene mihinkään.

Jos subi/sidottava/ihminen ei kerro samoja asoita itsestään kuin minä olen valmis kertomaan, ei asia etene. Luottamus on kaksisuuntainen juttu....