Äänestys

Onko sinulla sessiossa käytössä turvasana?

Kyllä, se on ehdoton edellytys että ylipäätä sessioin
39 (23.4%)
Yleensä on, erityisesti silloin kun sessioin hieman vieraamman leikkikaverin kanssa
29 (17.4%)
Käytössä on moniportainen turvasana ja muutenkin tuntemuksiaan kysellään
34 (20.4%)
Käytössä on moniportainen turvasana eikä sessiossa muuten keskustella
9 (5.4%)
Käytössä on yksi ainokainen turvasana ja se katkaisee session kokonaan
10 (6%)
En haluaisi käyttää turvasanaa vaikka sellainen mahdollisuus on
23 (13.8%)
En käytä turvasanaa sessiossa tai minulle ei ole annettu turvasanaa käytettäväksi
17 (10.2%)
Turvasana on turhake
6 (3.6%)
En ole koskaan kuullutkaan turvasanasta...
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 46

Kirjoittaja Aihe: Turvasanan käyttö  (Luettu 18200 kertaa)

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #15 : 05.04.2011, 17:55 »
Jos ei pysty suukapulan takia turvasanaa käyttämään, on yleensä olemassa turva ele, esim joku esine kädessä, jonka tiputtamalla saa Domin huomion. Näin ainakin meillä oli :)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #16 : 05.04.2011, 19:12 »
Jos ei pysty suukapulan takia turvasanaa käyttämään, on yleensä olemassa turva ele, esim joku esine kädessä, jonka tiputtamalla saa Domin huomion. Näin ainakin meillä oli :)

Varmaan tiedossakin monilla, mutta koiratarvikkeena saa muutamalla eurolla "naksuttimen" jossa on vielä kiristettävä naru laitettavaksi ranteen ympäri.

Glori

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #17 : 05.04.2011, 19:20 »
Käytössä lemmikkien pieni pallo jonka sisällä helistin.

Helistys - hiljennä
Jos heittää kädestään - lopeta

Vielä ei ole tarvetta ollut merkkejä näyttää. Ehkä olen niiin hempeä  O:-)

Kattie

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #18 : 05.04.2011, 19:28 »
Ei ole sovittua turvasanaa.
Kuten muutama muukin täällä on sanonut, niin tilanteen saa kyllä seis ilmankin.
Itselle tärkeintä on tulla "kuulluksi" vaikka ei sanoja käytäkään.
Tämä on toiminut hyvin, koska sanatonkin viestintä toimii.
Jokainen suhde tavallaan.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #19 : 05.04.2011, 20:36 »
Meillä on ja pysyy turvasana, Domin käskystä. Koen sen suosionosoituksena rakkaalle subille, ja Domille mahdollisuutena silloin tällöin "revitellä" vapaasti ja vastuuttomasti.

 Jokusen kerran olen havahtunut subspace-tilasta  hokemaan irrationaalisia sanoja, ja tullut ymmärretyksi.  Oikeaa turvasanaa käytin kerran suhteen alkuajoilla rajojen haku-sessiossa. Voiko olla ihanampaa tapaa palata maanpinnalle, kuin korvaan kuiskitut lauseet: Vain yksi sana...Yksi pieni sana, niin se loppuu... Kokeileppas, ei se niin vaikeaa ole... ;D

Koo

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #20 : 05.04.2011, 20:39 »
On olemassa kaksiportainen turvasana eli perinteinen vihreä-punainen. Vihreällä saa puheenvuoron, punaisella lopetetaan heti. Turvaelettä ei ole mutta minulla on pikkuinen kumipallo eli koiran vinkulelu kädessäni missä yksi vinkaisu on vihreä ja useampi punainen. "Vahinkovinku" voi toki tulla, mutta se tulkitaan vihreäksi. Toiminut hyvin tämä systeemi :)

MasterTre

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #21 : 07.04.2011, 18:14 »
Jokainen toimii omalla tavallaan... me ollaan pärjätty hyvin ilman turvasanaakin. Sanaton viestintä/eleet toimii hienosti.
En kuitenkaan sano että kaikilla tämä toimisi yhtä hyvin...

Kuume

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #22 : 07.04.2011, 18:27 »
Meillä on turvasana jota tulee harvemmin käytettyä muuta kuin kiputestailusessioissa. Eipä myö oikeen sellasia juttuja olla päässy harrastelemaankaan dommen kanssa että sitä turvasanaa oikeasti tarvittaisiin. Ihanteellistahan olisi että turvasanaa ei tarvittaisi ollenkaan.

Milla

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #23 : 07.04.2011, 23:31 »
Moniportainen turvasana on olemassa, mutta käyttöön se ei ole vielä päässyt.

Miten muuten teillä, jotka ette pidä varsinaista turvasanaa vaan napakka "ei" tai "lopeta" riittää. Miten hoituu tilanne, kun subin suu on kapuloitu ja subi muutenkin on tiukassa paketissa? Onko teillä jotain turvaeleitä, vai onko tuossa tapauksessa vain luotettava D:n arviointikykyyn ja toivottava, ettei paikat ala krampata tai tapahdu muuta odottamatonta?


Jo mainittujen kädestä pudotettavien tai kädessä ääntä pitävien turvamerkkien lisäksi, vanha kunnon aikalisän merkki. (toimii tietenkin vain kun alistaja on samalla puolella kun kädet)

Bileissä tai muissa äänekkäissä sessiointipaikoissa missä "naksu"merkit eivät kuulu, toimii turvamerkkinä nyrkkiin puristetun käden avaaminen sormet haralleen.

saappaat

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #24 : 08.04.2011, 08:10 »
Mulle on korkea kynnys sanoa turvasana, koen kipua aika paljon ja haluan kokeilla
rajojani. Kun käy samalla dominalla, niin ei tarvita turvasanoja, hän kylla tuntee
subinsa, hyvä vaan, että on kunnolla kipuakin ja tunnetta, ääntelee kunnolla.
Välillä domina katsoo, että kaikki on hyvin. Olen hyvin avoin kaikelle uudelle tunteelle-
 Sitten  sitä tietää miltä mikin "juttu" S/M tuntuu. Esim; neulotus, en ole koskaan kokenut, mutta haluaisin tuntea, miltä se tuntuu.

namuuN

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #25 : 08.04.2011, 21:42 »
Yleensä suhteissa minulla on ollut turvasanan käyttömahdollisuus. Itse en vain sitä kovin mielelläni käytä. Pari kertaa olen käyttänyt, kun ollaan rajoja testailtu. Turvasana meillä on keskeyttänyt session hetkeksi ja toimintaa on tauon jälkeen jatkettu tai sitten muutettu toimintatapaa. Koskaan sessiota ei ole keskeytetty kokonaan turvasanan käytön takia.  :)

Turvasana on mun mielestä hyvä olla olemassa, vaikkei sitä tarvitsisikaan. Koskaan kun ei ennalta voi tietää, jos vaikka kramppi tai vaikka sairauskohtaus yllättäisi session aikana! Muta kukin tavallaan.

misuli_n

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #26 : 08.04.2011, 21:54 »
,

« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 22:47 kirjoittanut misuli_n »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #27 : 08.04.2011, 22:04 »
Annan aina kaksi turvasanaa. Toinen pysäyttää sen hetkisen toiminnon ja toinen koko session.
Myös minulle annetaan turvasana. Paitsi silloin kun on rangaistus, silloin ei ole turvasanaa eikä sitä tilannetta pysty keskeyttämään.

On ollut poikkeuksiakin. Sellaisen subin kanssa, joka viestittää ihan oikeasti miltä tuntuu ja missä mennään. Silloin turvasana on ollut turha.

Turvasanan kanssa voi tehdä niin, että antaa niin hankalan sanan tai lauseen, että sen sanominen on työn takana jotta saa esille. Silloin sub todella joutuu venyttämään rajojaan ja nöyrtymään henkisesti ennenkuin kehtaa lausua pysäyttävän lauseen.

Näitä turvasanoja on ollut esim.
"Saisinko mustan miehen kyrpää."
"Nartulla on uhmaikä."

Omat sessioni ovat välillä sen verran extremeä ja toisinaan hyvinkin kipeitä, että turvasanan mahdollisuus on välttämätöntä. Eikä sitä käytetä väärin, ei ollenkaan. Se on viimeinen oljenkorsi johon tartutaan ja jota ei sanota mielellään. Jossain vaiheessa se kuitenkin tulee aina esille. Välillä se kaivetaan esille. Eikä sen sanominen ole häpeä.

Subspace on hyvä tila, mutta mielestäni myös narttu on osaltaan vastuussa itsestään. Sessioon voi heittäytyä täysin myös turvasanan kanssa.

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #28 : 17.04.2011, 10:34 »
Olen käyttänyt turvasanaa, mutta todennut sen melko turhaksi. Toisesta kyllä näkee, milloin pitää hillitä, jos yhtään pitää silmänsä ja korvansa auki.

Session luonteella voi olla vaikutusta. Jos sessiossa korostetaan muodollista kommunikointia, puhutteluja jne, turvasana voi olla paikallaan. Vapaamuotoisemmassa sessiossa pidän sitä hiukan keinotekoisena.

I-me

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #29 : 17.04.2011, 10:49 »
Annan aina kaksi turvasanaa. Toinen pysäyttää sen hetkisen toiminnon ja toinen koko session.
Myös minulle annetaan turvasana. Paitsi silloin kun on rangaistus, silloin ei ole turvasanaa eikä sitä tilannetta pysty keskeyttämään.

Subspace on hyvä tila, mutta mielestäni myös narttu on osaltaan vastuussa itsestään. Sessioon voi heittäytyä täysin myös turvasanan kanssa.

Turvasanat on olemassa: ensimmäinen keskeyttää hetkeksi ja toinen kokonaan. Yksi subini käytti ensimmäisen varsinaisen sessiomme aikana voimakkaampaa turvasanaa saatuaan ensimmäisen piiskansivalluksen (joka oli ansaittu rangaistus). Heitin hänet pihalle välittömästi ja yhteydenpito loppui siihen.  :o Hänen ja minun näkemykseni asetelmasta oli täysin erilainen.

Alistuessani olen saanut myös turvasanat käyttöön, ja tähän mennessä en ole käyttänyt. Kerran olisi ollut tarvetta miedommalle, mutta tuolloin suu oli tukittuna ja pää huputettuna, armahdus tuli kuitenkin kun aloin naputtaa sormin nopeaan tahtiin alistajani reittä vasten. Turvaeleistä ei oltu sovittu, mutta tuo toiminta oli niin session luonteesta eroavaa että paniikkiviesti meni helposti perille.  Järjen käyttö on siis sessioissa sallittua, myös nartulta..  ;D