Äänestys

Onko sinulla sessiossa käytössä turvasana?

Kyllä, se on ehdoton edellytys että ylipäätä sessioin
39 (23.4%)
Yleensä on, erityisesti silloin kun sessioin hieman vieraamman leikkikaverin kanssa
29 (17.4%)
Käytössä on moniportainen turvasana ja muutenkin tuntemuksiaan kysellään
34 (20.4%)
Käytössä on moniportainen turvasana eikä sessiossa muuten keskustella
9 (5.4%)
Käytössä on yksi ainokainen turvasana ja se katkaisee session kokonaan
10 (6%)
En haluaisi käyttää turvasanaa vaikka sellainen mahdollisuus on
23 (13.8%)
En käytä turvasanaa sessiossa tai minulle ei ole annettu turvasanaa käytettäväksi
17 (10.2%)
Turvasana on turhake
6 (3.6%)
En ole koskaan kuullutkaan turvasanasta...
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 46

Kirjoittaja Aihe: Turvasanan käyttö  (Luettu 18201 kertaa)

keke

Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #30 : 30.04.2011, 11:59 »
Turvasana, se on todella kaksipiippuinen asia vaikka oman ääneni annoinkin turhakkeelle.

Kun antaudun sessioon vakiomistajan kanssa, johon voin luottaa ja joka tunteen minut niin silloin koen turvasanan turhakkeena. Oikeastaan koen sen jopa esteenä hyvässä suhteessa, antaahan se minulle tavallaan oikeuden toppailla. Minusta toimivassa ja luotettavassa suhteessa se pienikin mahdollisuus toppailla pilaan alistumisen fiiliksen. Siksi turvasana on mielestäni turhake.

Toisaalta, jos sessiokumppani on uusi ja tuntematon, ehkä vain kertakäyttö kumppani, niin silloin kyllä turvasana on välttämätön.

Koskaan ei voi olla liian varovainen uusiin ihmisiin tutustuessa.

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #31 : 08.05.2011, 15:45 »
Olisko syytä taas katsella sitä minkälainen sen pallon toinen nurkka siellä toisella puolella on. Elikkäs turvasana on tarkoitettu molempiin suuntiin toimivana ja se joka ei sitä käytä no se on sen asia ja se siitä. Turvasanaa voidaan kyllä käyttää myös toisinkin päin elikkäs alistuva voi sillä hiukan ohjailla kokematonta tai kokeneempaakin Alistaa sessioinnissa.

Monitasoinen turvasana on siitä hyvä, että noiden rajojen löytäminen on nopeampaa ja myös niiden rajojen venytys jota kyllä itse aina käytän. Tietysti sovitulla periaatteella. Mikäli käytetään liikennevalojen värejä se ei ole edes mahdollista mielestäni, että se unohtuisi mutta olen senkin joutunut kokemaan.

Samoin alistuvalle on selviettävä, että turvasana liitettynä johonkin muuhun sanaan ei tarkoita yhytään mitään ja se onkin sitten tuottanut paljonkin hauskoja yhteensattumia ja toisaalta myös hauskaa sessiota.

No hiukan siitä turvasanojen unohtamisesta se sattui tuossa joku aika sitten tuolla Jyskälän bileissä, sidottuani nartun sen Masterin touvomuksesta kiinni ja alakaessani antaan puuraipoilla piemntä rangaistusta niin nartulla meni joten pasmat sekaisin ja sen suusta tuli sitten ihan paljon muutakin kuin niitä turvasanoja ja oli parempi lopettaa piiskaus heti alkuunsa. Tosin oli nartun persekin aamulla ollut hiukan viivoilla.

Master Pain

Ruusu

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 384
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #32 : 08.05.2011, 18:38 »
Itselläni on ollut käytössä klassiset liikennevalot ja elekieli, joita silloin tällöin joutuu käyttämäänkin. Tavallisin syy ei ole kipu vaan puutumisen merkit sidottaessa. "Onko kaikki hyvin?" -kysymyksiin riittää helposti pään nyökkäys. Pidän sessioissa tärkeänä sitä, että vointia kysellään, koska se luo turvallisuuden tunnetta (vaikka koko ajan tiedän olevani turvassa).

Normaalin puheenkin täytyy riittää. Ainakin sillä tavoin, että siihen reagoidaan kysymyllä "miten menee?" tai "onko kaikki hyvin"?

Helppoa.

p.s Kipurajojani testaillessa taisi MAster olla valmiina sanomaan punainen.... Hahhahaa. Eli siinäkin hommassa täytyy olla joku tolkku mukana, koska kokemattomampi subi, vaikkakin superkipukynnyksen omaava, EI OSAA lopettaa ajoissa. ....nooh, ne mustelmat lähti kuukaudessa :P

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #33 : 08.05.2011, 20:02 »
Minä vastasin tuonne, että turvasanan pitää olla aina käytössä. Se tuo kuitenkin paljon turvaa, vaikka jättääkin vastuuta myös alistuvalle. Olen kuitenkin sitä mieltä, että myös alistuva on lopulta osaltaan vastuussaan omasta hyvinvoinnista, eikä kaikkea voi jättää täysin toisen osapuolen harteille. Ei kaikkia ongelmia kuitenkaan välttämättä voi dominoiva osapuoli havaita ja havaittujakin asioita voidaan tulkita myös väärin session aikana. Ihmisiä kun tässä kuitenkin kaikki ollaan.

Itsekin pidän paljon parempana sitä, että voi avoimesti kertoa, jos paikat puutuvat tai tulee jotain muuta ongelmaa ja vointia kysellään. Silloin harvemmin tarvitseekaan itse turvasanaan turvautua ja tällainen tuo sitä turvaa ja luottamusta samalla toiseen osapuoleen. On turvasanasta kuitenkin se hyvä puoli, että silloinkin kun ei voi puhua, muistetaan järjestää sitten joku turvamerkki tilalle. Silloin ei tule sellaista tilannetta niin helposti, ettei ongelmasta saakaan kerrottua.

Sinänsä minulle on sama, onko käytössä joku yksi turvasana vai mennäänkö värikoodeilla. Molemmat toimivat kyllä aivan hyvin.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #34 : 08.05.2011, 20:18 »
Muistan yhden kerran kun olin vaihteeksi narttuna Masterini käytössä.
Suuni oli tukittu gagilla. Taisin olla myös sidottu kiinni ja aika tukalassa olotilassa.
Hän antoi käteeni painavan pyöreän renkaan ja sanoi, että tässä sinun turvasanasi.
Jos pudotat sen, varokin aiheuttamasta lommoa parkettilattiaan tai...!

No putosihan se rengas ja ihan tarkoituksella kun en kertakaikkiaan kestänyt enempää.
Rangaistukset muuten tehdään meillä turvasanan ulkopuolella ilman oikeutta käyttää sitä. Ja usein, lähes aina session jälkeen ihan viimeisenä juttuna. Näin se taisi mennä tässäkin.

Yksi varma tapa saada sub kestämään pidempään, eikä anneta mahdollisuutta käyttää turvasanaa väärin on tehdä turvasanan käyttämisestä niin vaikea tai häpeällinen tapahtuma, että sen sanomista vain pitkittää ja pitkittää eikä "Mä en nyt tykkää tästä ja sanonpa sen turvasanan tässä vaiheessa"-juttua ei pääse syntymään.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #35 : 09.05.2011, 09:19 »
Itse suosin liikennevaloja ja tilanteesta riipppuen esinettä kädestä tms. muuuta elettä.   Turvasana auttaa subia luottamaan, koska ei tarvitse niin paljoa pohtia osaako toinen varmasti lukea. Tietysti pääpaino on toisen lukemisella, mutta turvasan on kommunikaatioväylänä toimiva koska se on luonteeltaan, ainakin siten kuin itse sitä käytän, hyvin neutraali. Siihen ei liity voimakkaasti Ds  asetelmaa, kuten helposti muuhun kommunikaatioon.

Vihreä, kaikki ok jatketaan
Keltainen, stop nyt jokin huonosti, verenkierto tms, isku osui väärin. Tilanteen tarkistus ja sitten jatkaminen heti kun asia selvenee.
Punaine, kaikki stop, jos sidottuna välittömästi irti ja samalla selvittäen mikä hätä toisella on, rupesiko jokin päässä naksumaan vai tuntuuko että sairaskohtaus iskee tms. Oli syy mikä tahansa tämän jälkeen sillä kertaa sessiointi ei enää jatku.
 
Itsellä käytetyin turvasana on vihreä, esittämällä kysymyksen onko jokin asia ok, näkee nopeasti missä tajunnan puolella toinen on, eikä tarvitse esim nähdä kasvoja pystyäkseen lukemaa tiedostaako toinen mitä vastailee. 

Keltainen taas on käytännössä ollut käytössä siinä että jos esim iskee yllättäen kramppi nilkkaan tms, mitä ei välttämättä huomaa mutta subi siksi joutuu liikahtamaan huutamalla keltaisen subi saa minut katkaisemaan esim iskuni kesken. Itse olen pitänyt linjan että minä en rimpuilua kipua tuattaessani katso pahemmin, ja varsinkaan siksi lopeta. Ihan turvallisuuden kannalta koska jos subi muuttaa asentoa kesken tiettyjen välineiden lyönnin, nousee heti riski siihen että isku osuu väärään kohtaan tai väärässä kulmassa.

Mietin juuri onko punaista tullut vastaan paitsi niissä sessioissa missä tietoisesti olen sitä hakenut, koska olen halunnut subin tajuavan että sen käyttö on minulle ok kunhan sitä käytetään syystä. On subeja jotka pelkäävät käyttää punaista koska olettavat dominoivan pitävän sitä subin epäonnistumisena tms. syyllistävät subia ja haluavat  pitää käyttökynnyksen korkealla. Itse luotan siihen että session keskeytyminen itsessään kyllä pitää huolen ettei sitä väärinkäytetä, jos toinen kokoajan hokisi punaista, varmasti tulisi keskusteltua missä menee pieleen ja josko nyt vaan ei kannattaisi sessioida yhdessä. Jos dominoiva niin kovasti pelkää topping from bottom ongelmaa, ettei käytä turvasanoja siksi tai pyrkii tilanteeseen missä subi ei pahemmin halua käyttää, on asiat muutenkin heikosti

Smooth

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #36 : 09.05.2011, 09:42 »
En diggaa tuosta vihreästä yhtään. Minusta on häiritsevä jos
a) joutuisin hokemaan "vihreä-vihreä-vihreä". Ei ole minun asiani esittää tilausta.
b) joutuisin kuuntelemaan "vihreä-viheä-vihreä".
Se häiritsee suunnattomasti. Keskittymistä ja syventymistä.

Tosin, esimerkiksi sähköleikeissä tuo vihreä on tarpeellinen kun siinä ei mitenkään voi (jos leikki on vasta kyseisen ihmisen kanssa alkumetreillä) edes aavistaa, missä mennään... Silloin tuo pikku papatus on tervetullut keino. Ja kun se hiljenee (vaikka ei keltaista kuuluukaan), tietää olla todella tarkkaavainen.

NarttuNainen

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #37 : 09.05.2011, 10:50 »
Itse saan turvasanakseni tuolla jo edellä mainitun koiran kouluttamiseen käytettävän naksuttimen. Lenksun pujotan sormeeni ja siinä se on tarvittaessa lähellä. Ei aina, mutta silloin kun lähdetään vähän haastavampiin juttuihin. Sessio ei välttämättä keskeydy naksauttamiseen, vaan silloin Master tarkastaa missä mennään, mistä kiikastaa.

Ruusu

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 384
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #38 : 17.05.2011, 00:15 »
Ei kai kukaan oikeasti hoe mitään "vihreä, vihreä, vihreä" -juttuja. Minusta olisi naurettavaa vastava kysymykseen "Onko kaikki hyvin?", sanalla "Vihreä", "Joo, oon ihan vihreä". HAHAHHAHAHA'

Pointti on enemmänkin siinä, että on olemassa ne turvallisuutta tuovat maagiset turvasanat.
Jos oikeasti tulisi se yllättävä piiskanisku täysin (ööh...) kuurosokealta/psykopaattiselta/ typerältä???? Masterilta, niin sillä "Punaisella" tai vaikka sillä naksuttimella sitten lopettaisi homman varmasti.

Oikeasti ihmiset (yleistäen) osaavat lukea kehonkieltä/-ääntä/-näkyä tervejärkisesti. Eikö niin?

:D

Miksi sitten itsellänikin on ne moniportaiset sanat tai eleet käytössä on juuri siksi, että se toki tuo sitä turvallisuudentunnetta (kummallekin osapuolelle), vahvistaa tunnesidettä (välitän sinusta) ja toimii kätevänä merkkinä leikin alkamiseen :D

dragonist

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kinkyn mielen omaava hevi- ja rock henkinen switch
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #39 : 19.05.2011, 18:48 »
Kyllähän turvasana on hyvä olla olemassa ainakin alussa...ei sitä välttis tarvitse kokoajan valojen väriä toistaa vaan turvasanojen tarkoitus on tietysti homman alussa varmistaa se asia että toisen oppii tuntemaan ja hänen rajat. Siitä sitten oppii kyllä kehonkielen ja siessioiden aika tuntemaan toisen.

viana

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #40 : 19.05.2011, 23:23 »
"En käytä turvasanaa sessiossa tai minulle ei ole annettu turvasanaa käytettäväksi."

Olen "sessioinut" (en osaa käyttää tuota sanaa omalla kohdallani...) vain parisuhteessa, joten turvasana on ollut turha. Jos lonkka menee jumiin, huudan että lopeta, lonkka on jumissa :) (Ja jos en voi huutaa, riehun jotenkin muuten epätavallisesti.)

Omalla kohdallani turvasana olisi liian helppo tie ulos: olen hirveä luuseri, ja yritän monesti lopettaa juttuja aivan liian aikaisin, paljon aikaisemmin kuin oikeasti haluaisinkaan. Silloin on hyvä, että toinen tietää, millainen olen: että kannattaa vielä jatkaa ja tunnustella, eikö se OIKEASTI kestä. Eikä vielä olla törmätty ongelmiin, ja aina on lopulta tyytyväinen tyttö sylissä :) Tämä johtunee kuitenkin siitä, että oma kumppani kyllä kuulee äänenpainosta ja eleistä, olenko tosissani, vai kannattaako yrittää vielä tökkiä eteenpäin.

Jos kumppani olisi vieras, koko homma pitäisi miettiä uudelleen. En usko, että haluaisin turvasanaa siltikään. En ole niitä vastaan, mutta tuntuu, etteivät ne sopisi minulle. Mutta jotenkin turvallisuus pitäisi kuitenkin varmistaa. Itse lähtisin kyllä reilulle "en oikeasti kestä enää, lopeta" -linjalle. Mutta sen nyt näkee sitten, jos sellainen tilanne eteen tulee.

roosa

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #41 : 20.05.2011, 22:08 »
Mä olen tosi huono käyttämään turvasanaa. En vain halua! Toisen pitää olla sellainen, että uskallan luottaa itseni kokonaan valtaansa. Toki ymmärrän miksi alistava haluaa että käytän tarvittaessa. Liikennevalot ovat aikas hyvä ratkaisu mun mielestä. :)

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #42 : 20.05.2011, 22:22 »
Tykkäsin elokuvassa Eurotrip siitä, kun uhri sai turvasanan lapulla, jotta hän tietäisi lausua FLÜGGÅƎNK∂€ČHIŒβØL∫ÊN

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #43 : 21.05.2011, 08:25 »
Siinä havahtuu siihen että luottaa kumppaniin kun puolivälissä sessiota huomaa, että turvasanaa ei ole määritelty eikä annettu.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #44 : 21.05.2011, 18:34 »
Juuh Euro tripin turvasana aivan loistava :D