Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 60637 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #180 : 07.07.2022, 16:44 »
Jäin vielä pohtimaan että onko noita jäsenpaikkoja siis rajallinen määrä, aiemmin tuolla viitattiin työpaikkaan, ettei kaikki sitä kuitenkaan saa, ja että osa sitten jää ilman ja pahoittaa mielensä, se pitää paikkansa. Yhdistyksissä sen sijaan jäsenmäärää ei yleensä rajoiteta, päinvastoin, kaikki halukkaat otetaan mielellään jäseniksi.

IKRM

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2617
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #181 : 07.07.2022, 16:49 »
Jäin vielä pohtimaan että onko noita jäsenpaikkoja siis rajallinen määrä, aiemmin tuolla viitattiin työpaikkaan, ettei kaikki sitä kuitenkaan saa, ja että osa sitten jää ilman ja pahoittaa mielensä, se pitää paikkansa. Yhdistyksissä sen sijaan jäsenmäärää ei yleensä rajoiteta, päinvastoin, kaikki halukkaat otetaan mielellään jäseniksi.

IKRM

Jäsenpaikoissa on rajotteita. Helsingin yliopiston alaisissa järjestöissä pitää olla tietty prosenttiosuus varsinaisia jäseniä eli Helsingin yliopiston opiskelijoita. En muista lähtikö tuet ja/tai tilat siinä vaiheessa, jos järjestössä ei ole riittävästi näitä varsinaiseksi katsottavia jäseniä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #182 : 07.07.2022, 17:07 »
En muuten puhu ”vain kiusanteosta”, vaikka se on näppärä silmänkääntötemppu saada asiaa mitätöityä. Sanon suoraan, en juoruillen selän takana, että uskon perustellusti puolisoni joutuneen syrjinnän kohteeksi perhesuhteidensa vuoksi.

Syrjintä ei ole leikillistä pikku kiusantekoa, mikä luulisi kyllä kinkyorganisaation piikkipelaajalle olevan päivänselvää. Vai onko tällainen mitätöinti silloin ok, kun sitä tekee itse?

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2617
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #183 : 07.07.2022, 17:13 »
En muuten puhu ”vain kiusanteosta”, vaikka se on näppärä silmänkääntötemppu saada asiaa mitätöityä. Sanon suoraan, en juoruillen selän takana, että uskon perustellusti puolisoni joutuneen syrjinnän kohteeksi perhesuhteidensa vuoksi.

Syrjintä ei ole leikillistä pikku kiusantekoa, mikä luulisi kyllä kinkyorganisaation piikkipelaajalle olevan päivänselvää. Vai onko tällainen mitätöinti silloin ok, kun sitä tekee itse?

Ok. Mainitsit sanan kiusa ja kiusanteko useita kertoja, joten lähdin siitä, että koit tuon vain kiusantekona.

Koen, että tämä viesti on edelleen osoitettu minulle. Lähdet nyt siitä oletuksesta, että minä olisin itse sanonut puolisosi jäsenyydelle ei, jota en ole tehnyt.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #184 : 07.07.2022, 17:19 »
Ei. En puhu sinusta. Viittaan ainoastaan tapaan, jolla asiaa mitätöit, sekä siihen ettei sellaiseen passaa ryhtyä jos toimii luottamustehtävässä organisaatiossa, joka esiintyy suvaitsevaisuuden ja inklusiivisuuden edistäjänä.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2617
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #185 : 07.07.2022, 17:27 »
Ei. En puhu sinusta. Viittaan ainoastaan tapaan, jolla asiaa mitätöit, sekä siihen ettei sellaiseen passaa ryhtyä jos toimii luottamustehtävässä organisaatiossa, joka esiintyy suvaitsevaisuuden ja inklusiivisuuden edistäjänä.

Ok, seison korjattuna.

Itselläni särähti korvaan tosi pahasti tuo sinun käyttämä termi "kiusaaminen" ja olen sitä yrittänyt omasta näkökulmasta avata. Tarkoitus ei ole mitätöidä sinun tai puolisosi tuntemuksia asian suhteen. Kuten sanoin, että ymmärrän aivan täysin nekin tunteet. Halusin silti avata sen verta taustaa, että kukaan ei tuota kiusaamista käyttänyt motiivina päätöksenteossa. Se, että uskotko tai "lohduttaako" yhtään on sitten eri asia.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #186 : 07.07.2022, 17:28 »
.. Stereotypioista.. Truemaster: ei jousta, -anna juurikaan siimaa, -muuta mielipidettään, -joudu perustelemaan näkemyksiään, -on periksiantamaton, -ei ole subin/kenenkään manipuloitavissa, -ei ole väärässä, -ei loukkaannu mistään, -ei ota itseensä, -on kaiken yläpuolella, -edustaa ylintä auktoriteettia, -on äärimmäisen sivistynyt, - omaa tietysti myös korkeimman äö :n, -aina kaikki langatkäsissä, -ei epäröi, -ei kadu, -ei koskaan näytä heikkoutta, epäröintiä, osaamattomuutta, tilannetajuttomuutta, peukaloa kämmenellä...  Truemassu on lisäksi  komea, rikas ja menestyvä, sekä fyysisti että henkisesti äärettömän vahva -kaikien ihailema karismaattinen persoona josta myös huokuu kunniotus ja henkilönpalvonta. Truemassu sanoo aina viimeisen sanan  :)) Näistä on oikea truemassu tehty.. Kerrosten alla on myös se tunteva ja inhimillinen puoli -harva sen saa kokea; nähdä Truemasterin kyyneleen ;)

Katos tässähän kuvaillaan aika läheltä mua tilanteessa jossa on tärkeintä hoitaa asia kuntoon parhaalla mahdollisella tavalla. Tosin en ole rikas,komea tai sivistynyt muttei elämässä tollasia tarvikkaan ja elossa ei ole ketään joka ois nähnyt kyyneleeni ja toivottavasti en joudukkaan ikinä siihen oikeesti ikävään tilanteeseen että itken mutta jos niin käy niin tottakai itken vaikka tuhansien ihmisten edessä.

Upeinta on kuitenkin vaan nauttia elämästä omassa rauhassa ja tehdä mitä huvittaa  :love:

Mr.Vic

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #187 : 07.07.2022, 17:39 »
Enhän minä ole puhunut reiluudesta mitään. Olen sanonut, että ne syyt eivät liittyneet kiusantekoon millään tapaa. Kaksi eri asiaa, että onko päätös reilu/epäreilu vai onko sillä tarkoitus tehdä kiusaa. Mielestäni päätös voi olla myös epäreilu, mutta motiivina ei silloinkaan välttämättä ole kiusata tai syrjiä ketään. Jokainen kuitenkin tarkastelee omista intresseistään ja näkökulmasta, mikä on reilua tai sitä kiusantekoa.

Lisäyksenä vielä, että puhun vain omalla äänelläni, en hallituksen virallisena äänitorvena. Nykyinen roolini on hallituksen varajäsen, vaikkakin melko aktiivinen sellainen (tapahtumajärjestäjä).

Ehkä hallituksesta löytyy jäseniä, jotka ovat aktiivisia baarissa ja haluavat avata tätä asiaa virallisella äänellä? Toki olisi helpompaa jos hallituksen jäsenet olisivat julkisia, niin tietäisi kenellä ohjata kysymystä. Siten heidän voisi katsoa olevan myös tilivelvollisia päätöksistään?

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #188 : 07.07.2022, 18:15 »
Ei kyllä juurikaan kannattais saarnata kinkyjen avoimuudesta, reiluudesta ja vastuunkannosta, jos yhdistys ja sen päätökset ja päättäjät on samaan aikaan näinkin suuria salaisuuksia.

Itse en ole kyseiseen yhdistykseen hakenut enkä moista edes harkinnut, mutta meillä kinkyillä on tapana toistenkin oikeuksien puolesta ottaa kantaa.

IKRM

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #189 : 07.07.2022, 20:26 »
Olen saanut netissä sen käsityksen, että True Master tarkoittaa henkilöä, jonka mielestä hänen tapansa dominoida on ainoa oikea tapa ja ne jotka dominoivat eri tavalla dominoivat väärin.

Onko tämä käsitys virheellinen vai pitääkö se paikkansa? Jos se pitää paikkansa, niin miksi sinun tapasi dominoida on ainoa oikea ja muut dominoivat väärin? Jos se ei pidä paikkaansa, niin mistä luulet että tämä stereotypia tulee?

Ps. pahoitteluni jos tämä kysymys on jo ehditty käsitellä, en lukenut koko viestiketjua vielä läpi.
Palataanpa takaisin ketjun alkuperäiseen aiheeseen sivupoluilta.

Stereotypiasi on kyllä osittain totuudenmukainen ja siitä saamme kiittää ihan itseämme. Erityisesti näen itselläni olleen joskus tuon suuntaisia taipumuksia.

En voi käydä yleistämään, mutta omassa tapauksessani kyse oli aikanaan kyvyttömyydestä nähdä kuinka laaja kirjo erilaisia ihmisiä, tarpeita ja toimintatapoja on, sekä ymmärtää ettei yksi tapa ole toista parempi. Tämän seurauksena katsoin kieltämättä hieman nenänvartta pitkin niitä, jotka nähdäkseni leikkivät BDSM asioita, eivätkä suhtautuneet niihin riittävällä vakavuudella.

Käsi ylös virheen merkiksi.

kenguru

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 1
  • omaa tietä etsimässä
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #190 : 07.07.2022, 21:47 »
1. Mihin tärkeysjärjetykseen TrueMaster arvottaa seuraavat asiat?

-TrueMasterin halut
-TrueMasterin tarpeet
-subin halut
-subin tarpeet

2. Saako TrueMasterin subilla olla rajoja?

3. Mitkä osa-alueet TrueMaster ottaa huomioon huolehtiessaan subin hyvinvoinnista?

4. Kiinnostaako TrueMasteria muiden ihmisten hyvinvointi ollenkaan, esim. käyttäytyessään mulkkumaisesti?

5. Onko TrueMasteriutta vastata ilkeilijälle ilkeästi, eikä pysyä oman agressionsa herrana?

6. Kunnioittaako TrueMaster muita ihmisiä, vaikka heillä olisi eriävä mielipide?

7. Hakeeko TrueMaster muiden alistumista tahtoonsa keinolla millä hyvänsä?

8. Mitkä ovat TrueMasterin ja Masterin keskeisimmät erot?

9. Mitä TrueMaster ajattelee tasa-arvosta?

10. Mitä TrueMaster ajattelee suostumuksesta, ja miten hän varmistaa/ylläpitää suostumuksellisuutta?

Pip

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #191 : 07.07.2022, 23:00 »
1. Mihin tärkeysjärjetykseen TrueMaster arvottaa seuraavat asiat?

-TrueMasterin halut
-TrueMasterin tarpeet
-subin halut
-subin tarpeet

2. Saako TrueMasterin subilla olla rajoja?

3. Mitkä osa-alueet TrueMaster ottaa huomioon huolehtiessaan subin hyvinvoinnista?

4. Kiinnostaako TrueMasteria muiden ihmisten hyvinvointi ollenkaan, esim. käyttäytyessään mulkkumaisesti?

5. Onko TrueMasteriutta vastata ilkeilijälle ilkeästi, eikä pysyä oman agressionsa herrana?

6. Kunnioittaako TrueMaster muita ihmisiä, vaikka heillä olisi eriävä mielipide?

7. Hakeeko TrueMaster muiden alistumista tahtoonsa keinolla millä hyvänsä?

8. Mitkä ovat TrueMasterin ja Masterin keskeisimmät erot?

9. Mitä TrueMaster ajattelee tasa-arvosta?

10. Mitä TrueMaster ajattelee suostumuksesta, ja miten hän varmistaa/ylläpitää suostumuksellisuutta?

Tähän mennessä olen pitänyt näppini pois näppikseltä, mutta tuli niin hyvä viesti että aivan pakko laittaa oma vastine. Tämä siis koskee vain ja ainoastaan snadia, koska kaikki TM eivät ole yhtä suoraselkäisiä ja vastuullisia toimijoita.

Noihin kysymyksiin toteaisin Masterien toimivan täsmälleen samalla tavalla, kuin snadi, joten  kohta 8. Saanee vastauksen tästä myös.

edit: autocorrect
« Viimeksi muokattu: 08.07.2022, 05:53 kirjoittanut Pip »

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #192 : 08.07.2022, 09:38 »
Tässä tulikin ketjun kysymysten Iijoki-sarja kerralla. Työhön siis.
1. Mihin tärkeysjärjetykseen TrueMaster arvottaa seuraavat asiat?

-TrueMasterin halut
-TrueMasterin tarpeet
-subin halut
-subin tarpeet
1. TrueMasterin tarpeet
2. subin tarpeet
3. TrueMasterin halut
4. subin halut

Vastauksessa tarpeilla viittaan sen tyyppisiin tarpeisiin, joita Maslow käsittelee tarvehierarkiassaan, eli jotka on saatava hoidettua voidakseen edetä seuraavalle tasolle. Voidakseen pitää huolta toisista, on pidettävä huolta itsestään ja omasta toimintakyvystään.

Halut tulkitsen tässä yhteydessä tarvetta ’alemmiksi’ siinä mielessä, kuin nälkä on tarve ja nälän voi haluta tyydyttää vaikka pitsalla tai parsakaalilla.
Lainaus
2. Saako TrueMasterin subilla olla rajoja?
Minua arveluttaisi kokolailla paljon, jos jollakulla ei olisi minkäänlaisia rajoja. Suhteen alkuaskelien aikana se olisi raju red flag. Vastaus kysymykseesi on: saa olla.
Lainaus
3. Mitkä osa-alueet TrueMaster ottaa huomioon huolehtiessaan subin hyvinvoinnista?
Kaikessa toiminnassa lähden siitä, ettei subin elämälle saa aiheutua kohtuutonta haittaa tai vahinkoa. Tämä liittyy niin henkiseen, kun fyysiseenkin hyvinvointiin. Vinkulelun pää tulee pyrkiä pitämään mahdollisimman hyvin kasassa (vaikka siinähän on aina vikaa, jos minut vapaaehtoisesti kohtaa nakusillaan). Fyysisesti ei tehdä tarkoituksella pysyvää vahinkoa. Tästä tosin saatetaan poiketa subin aloitteesta, esimerkiksi pysyvien jälkien kyseessä ollessa.

Jos kyse on 24/7-TPE suhteesta, on hyvinvoinnin varmistaminen kokonaisvaltaisempaa. Silloin puhutaan todella valtavasta vastuusta, joka kattaa suuren osan elämään ja hyvinvointiin liittyvistä asioista.
Lainaus
4. Kiinnostaako TrueMasteria muiden ihmisten hyvinvointi ollenkaan, esim. käyttäytyessään mulkkumaisesti?
Ei minua ainakaan. Jos joku vittuilee minulle netissä, niin vittuilen kyllä takaisin ja todennäköisesti unohdan koko asian puolessa tunnissa.
Lainaus
5. Onko TrueMasteriutta vastata ilkeilijälle ilkeästi, eikä pysyä oman agressionsa herrana?
Jos pidät vittumaista nettivastausta aggressiona, niin puhumme eri kieltä.
Tyypillisesti TrueMaster kyllä vastaa huutoon, eikä käännä toista poskea. Se ei liity niinkään siihen, että on TM, vaan äijäkulttuuriin.
Lainaus
6. Kunnioittaako TrueMaster muita ihmisiä, vaikka heillä olisi eriävä mielipide?
Se riippuu enemmän ihmisestä, kuin tämän yksittäisestä mielipiteestä. Se, että joku pystyy perustelemaan eriävän mielipiteensä ja seisomaan sen takana on itsessään kunnioitettava asia. Joojoo-miehiä en pidä juuri minään.
Minun osaltani asia onkin niin, että kunnioitus pitää ansaita ja se ei ole mikään helppo juttu. Lähtökohtaisesti ihmiset ovat samalla viivalla. Tyhjäpäiset ideologit, joilla ei ole omia ajatuksia vaan toimivat pelkkänä kaikukoppana, eivät ansaitse kunnioitusta - ideologiasta riippumatta.
Lainaus
7. Hakeeko TrueMaster muiden alistumista tahtoonsa keinolla millä hyvänsä?
En ehkä ymmärrä kysymystä oikein, mutta vastaus on ei. Minulle tulee mieleen todella paljon keinoja, joiden käyttämistä pidän eettisesti ja moraalisesti kyseenalaisina.
Lainaus
8. Mitkä ovat TrueMasterin ja Masterin keskeisimmät erot?
TrueMaster on lähtökohtaisesti aidosti, syvästi, ja luontaisesti täysin teeskentelemättömästi dominoiva, joka ei koskaan vedä mitään roolia. Tarkempia yksityiskohtia löytyy ketjusta.

Master on kuka tahansa, jolla on piiska ja joka sanoo sellainen olevansa.
Lainaus
9. Mitä TrueMaster ajattelee tasa-arvosta?
Tilaisuuksien tasa-arvo on aina kannatettava asia. Tulee pyrkiä siihen, että jokaiselle annetaan samat mahdollisuudet ja esimerkiksi työhön ei oteta ketään syrjivin perustein vain ainoastaan pätevyys ratkaisee. Ketään ei saa syrjiä eikä suosia, eikä ’positiivista syrjintää’ ole olemassa.
Lainaus
10. Mitä TrueMaster ajattelee suostumuksesta, ja miten hän varmistaa/ylläpitää suostumuksellisuutta?
BDSM ilman suostumusta on väkivaltaa, eikä se mielestäni edes kuulu samaan kategoriaan. Suostumuksen varmistaminen on kriittisen tärkeää ja merkitys kasvaa alati, mitä syvällisempiä asioita kumppanin kanssa tehdään.

Suostumuksen ylläpito minun tapauksessani perustuu kommunikaatioon. Esimerkiksi sovittuja rajoja ei koskaan siirretä session aikana, koska silloin sub ei välttämättä ole täysissä sielunvoimissa tekemään päätöksiä. Rajoista keskustellaankin muina aikoina ja mikäli keskustelu on suullinen, se vielä vahvistetaan sähköisen viestikanavan kautta, ettei varmasti jää epäselvyyttä mitä on sovittu.

Session aikana käytössä on turvasana tai -ele, jonka käyttäminen ilmaisee suostumuksen päättyneen.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #193 : 08.07.2022, 10:10 »
TrueMasteriudesta yleisesti.

TrueMasterius ei ole sitä mitä tekee, vaan sitä mitä on.

Ei ole olemassa toimintamalleja joita noudattamalla kuka tahansa voi alkaa TrueMasteriksi, sitä joko on TrueMaster, tai sitten ei ole.

IKRM

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #194 : 08.07.2022, 10:41 »
Ainahan voi perustaa oma yhdistys jos tuntuu että muut ei vastaa tarpeita.

Meinasin just sanoa samaa! Oon ihan varma että TrueMasterien ja heidän fanien omalle järjestölle olisi kysyntää.
Ongelma on aika pitkälti TrueMastereissa itsessään. Kokemuksieni perusteella emme ole kovin hyviä toimimaan järjestäytyneesti yhdessä pitkällä aikajänteellä. Saamme kyllä aika ajoin (eli hyvin harvoin) organisoitua hienoja tapahtumia tai kokoontumisia, mutta siihen se tuppaa jäämään.