Kirjoittaja Aihe: Puhutteleva pikkuisuus  (Luettu 10997 kertaa)

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 286
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #15 : 03.10.2022, 18:38 »
OLETTAEN siis että tosiaan identifioidut kuten annat ymmärtää.
Puhun tässä pitkäaikaisena ageplay-yhteisön jäsenenä. En tiedä millä perusteella olet identiteettini olettanut.


Niin aivan, profiilissasi mm lukee Daddy, mutta jos tosiaan kokemasi kurjuus, mikä sinänsä on valitettavaa ja olen siitä pahoillani, on yksi yhteen pikkuisten kokeman kanssa niin sitten ihan ok.

En itse lähtisi välttämättä splännäämään johonkin subien kurjien kokemusten ketjuun omia kokemuksiani, sama pätee moneen muuhun. Kai se on tässä yhteydessä vaan eri asia, ehkä en ole tarpeeksi jotain taaskaan.
Toisaalta voihan tämä olla sellaista kenttää jossa on saavutettu sellainen tasa-arvo että ihan kuka vaan voi tulla kertomaan omia huonoja kokemuksiaan ja pitämään niitä yhden vertaisina toisten kokeman kanssa "haistakaa vittu, hevonpaskaa, mene uhriutumaan" asenteella, moni muu ei ole.

Sanoa voi, saa ja täytyy, eikä siihen lupia tarvita, mutta miten sanoo on eri asia.

Ja edelleen, ettei ihan menisi helpoksi, niin todellakin tiedän minkälaista paskaa ja leimaa voi saada osakseen, mutten silti lähtisi vertaamaan kokemaani nyt täasä yhteydessä pikkuiste  kokemaan ainakaan siinä määrin kun nyt lähdettiin tekemään.

Ei nyt ainakaan auttanut asiaa, ymmärrän toki että kun puhutaan tuolla aiemmassa listaamistasikin tämän skenen osa-alueen ilmenemismuodoista yleensä, on siihen kohdentuvan negatiivisen huomion ilmeneminenkin moninaista, mutta tosiaan, kun puhutaan pikkuisista puhutaan pikkuisista, olisi ainakin hiukan selkeämpää kun että sekaan rynnii Isot kertomaan että kyllä heitäkin on kiusattu.

-HPM

"Se murskaa kätesi
Ja jalkojesi luita kalvaa
Rusentaa toivon
Valaa jalot mietteet lyijyyn"

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #16 : 03.10.2022, 18:55 »
Nyt en jaksa tähän enää edes lähteä. Ageplay on minulle aihepiirinä tuttu, joten tiedän minkälaista stigmatisointia siihen kohdistuu. Olen myös harrastanut sitä milloin missäkin roolissa teini-iästä asti (omasta halustani, enkä minkään pikkuisten johtajan groomaamana Katri Valan puistosta), mutta sinä varmaan tiedät paremmin kun kävit kerran lukemassa profiilini.

Ps. Ihme kirjotuksia tyypiltä joka alottaa chatissä järjestelmällisen kiusaamisen aina kun sinne tulee uusia sisään. No kai sillä saa hyväksyntää joiltain.
Tähän haluan edelleen selityksen. Tämä syytös ei ole väärinkäsitys tai -tulkinta vaan yksikäsitteinen valhe. En ole käynyt baarin chatissa vuosikausiin enkä ikinä viihtynyt siellä paria minuuttia pidempään. Tarvittaessa tämä voitaneen ylläpidon puoleltakin todentaa. Miksi keksit päästäsi syytöksiä minua kohtaan?

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 286
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #17 : 03.10.2022, 19:12 »
Nyt en jaksa tähän enää edes lähteä. Ageplay on minulle aihepiirinä tuttu, joten tiedän minkälaista stigmatisointia siihen kohdistuu. Olen myös harrastanut sitä milloin missäkin roolissa teini-iästä asti (omasta halustani, enkä minkään pikkuisten johtajan groomaamana Katri Valan puistosta), mutta sinä varmaan tiedät paremmin kun kävit kerran lukemassa profiilini.

Ps. Ihme kirjotuksia tyypiltä joka alottaa chatissä järjestelmällisen kiusaamisen aina kun sinne tulee uusia sisään. No kai sillä saa hyväksyntää joiltain.
Tähän haluan edelleen selityksen. Tämä syytös ei ole väärinkäsitys tai -tulkinta vaan yksikäsitteinen valhe. En ole käynyt baarin chatissa vuosikausiin enkä ikinä viihtynyt siellä paria minuuttia pidempään. Tarvittaessa tämä voitaneen ylläpidon puoleltakin todentaa. Miksi keksit päästäsi syytöksiä minua kohtaan?

Chat-asiassa on sitten täysi väärinkäsitys, pahoittelen. Minun virheeni.

Luen jatkossakin profiilit, ne lienevät kuitenkin myös ihan avoimia kirjautuneilla luettavaksi, joakus se auttaa hahmottamaan mitä kirjoitetaan, nytkin vastasit pikkuisten kokemaan omasta roolistasi, itse kokemaasi vedoten, et ole pikkuinen ja selkeytti kummasti kun luki profiilisi.

-HuPi

Ei lähdetäkään ollaan ananas ja kookos, jookos.

Ageplay aihepiiristä pelkästään pikkuisina johtaa saman verran harhaan kun D/s asetelmasta puhuminen pelkästään jomman kumman kautta yleistäen. Näin voidaan tehdä, mutta se on tehtävä selkeästi, eikä yleistäen esimerkiksi koettua negatiivista samaksi eri osapuolia koskien. Tämän pitäisi olla selvää. Kinkyt kokee negaa, kaikki enemmän tai vähemmän vähintään normojen toimesta, mutta silti ei voi yleostää kaikkeen "joo olen minäkinkokenut", ja meistä minä olen se jonka olettaisi niin tekevän.

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #18 : 03.10.2022, 19:27 »
Ageplay aihepiiristä pelkästään pikkuisina johtaa saman verran harhaan kun D/s asetelmasta puhuminen pelkästään jomman kumman kautta yleistäen. Näin voidaan tehdä, mutta se on tehtävä selkeästi, eikä yleistäen esimerkiksi koettua negatiivista samaksi eri osapuolia koskien. Tämän pitäisi olla selvää. Kinkyt kokee negaa, kaikki enemmän tai vähemmän vähintään normojen toimesta, mutta silti ei voi yleostää kaikkeen "joo olen minäkinkokenut", ja meistä minä olen se jonka olettaisi niin tekevän.

Pikkuisuus on nähdäkseni kokoelma erilaisia asioita, joista yksi (ei kuitenkaan ehkä se kaikkein tavallisin) on ageplay. Ageplayn kontekstissa rooleja ei voi sellaisenaan kauhean usein vetää sellaisenaan suoraan D/s-maailmasta ja olettaa sen olevan täsmälleen samanlaista. Esimerkiksi nuorempana olen ollut suhdedynamiikoissa, joissa roolini on toisinaan vastannut enemmänkin sellaista pikkuista, jota tässäkin ketjussa tarkoitettaneen. Jos osallistumiseni tältä pohjalta keskusteluun on jotenkin väärin, niin mielellään kuitenkin kuulisin sen sitten joltain näistä selkeämmin pikkuisuutta edustavista osallistujista.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 286
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #19 : 03.10.2022, 19:44 »
Ageplay aihepiiristä pelkästään pikkuisina johtaa saman verran harhaan kun D/s asetelmasta puhuminen pelkästään jomman kumman kautta yleistäen. Näin voidaan tehdä, mutta se on tehtävä selkeästi, eikä yleistäen esimerkiksi koettua negatiivista samaksi eri osapuolia koskien. Tämän pitäisi olla selvää. Kinkyt kokee negaa, kaikki enemmän tai vähemmän vähintään normojen toimesta, mutta silti ei voi yleostää kaikkeen "joo olen minäkinkokenut", ja meistä minä olen se jonka olettaisi niin tekevän.

Pikkuisuus on nähdäkseni kokoelma erilaisia asioita, joista yksi (ei kuitenkaan ehkä se kaikkein tavallisin) on ageplay. Ageplayn kontekstissa rooleja ei voi sellaisenaan kauhean usein vetää sellaisenaan suoraan D/s-maailmasta ja olettaa sen olevan täsmälleen samanlaista. Esimerkiksi nuorempana olen ollut suhdedynamiikoissa, joissa roolini on toisinaan vastannut enemmänkin sellaista pikkuista, jota tässäkin ketjussa tarkoitettaneen. Jos osallistumiseni tältä pohjalta keskusteluun on jotenkin väärin, niin mielellään kuitenkin kuulisin sen sitten joltain näistä selkeämmin pikkuisuutta edustavista osallistujista.

Ei se väärin ole, missään nimessä, vastasit vain omilla kokemuksilla kun kysyttiin pukkuisten kokemaa. Kuten todettua tontti ei ole vierasta minulekaan, tosin enemmän sellaisena millaisesta muutamat, jos nyt sopii niin vaikkapa Belladonna puhuu, mutta en myöskään umpioidu kokemukseni perusteella.

En lähde missään nimessä kiistämään,etteikö myös sinulla, kuten kerrotkin voisi olla negatiivisia kokemuksia pikkuisuutesi takia ja toiset voivat sujuvasti vaihtaa rooliaan, selkeys olisi ehkä auttanut asiaan tässä yhteydessä, eikä myöskään "hevonpaskaa" julistus aina ole se paras tapa lähestyä keskustelua, tuolla aiemmin osallistuit hauskan humoristisesti kinkysheimaamalla D/s ja bondage osastoa kun kerroit ensimmäisestä kinky-miitistäsi. Edelleen kinky otsakkeen alle mahtuu monenlaista ja lisää tungetaan, paitsi turreja kun ne ei halunnu.

Mikäli haluat edistääasiaa tee se ehkä jotenkin toisin tai tee juuri kuten teet, se ei minua sinänsä hetkuttele. He kilöön meneminenja uhriutumisketjujen availemiseen kehottaminen ei ehkä ole se parad vaihtoehto jos joku jakaa täysin todellisia seurauksia identifioitumisestaan.

Jatketaan, ota hattaraa  :love:

-HPM

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #20 : 03.10.2022, 20:07 »
Hei HPM ja Raduni... Rauha pojat. Istukaa niin saatte vaikka porkkanan, molemmat. Ei tarvitse mennä väittelemään lillukoista ja niiden varsista. Mun puolesta tämä ketju on ihan yhtä lailla Isojen ketju, siltä osin kun Isot kuuluvat pikkuisten vastapariksi. Ilman toista on vaikea olla yksin itsensä.

Isot on osa meidän pienten arkea ja pikkuisuutta.
Isot on se osanen ja se pala, joka meille sen mahdollistaa. Iso on se jolle pikkuinen pikkuistellessaan vaikkapa kiukuttelee. Iso on se, joka antaa tilaa purkaa niitä äh niin ärsyttäviä kiukunpurkauksia kun maailma on nurinpäin ja karkkipussi ei aukea. Iso on se joka silittää päätä ja sanoo että kaikki on hyvin kun pientä pelottaa pimeässä. Iso on se, joka lopulta seisoo pikkuisen vieressä siellä puistossa ja on omalta osaltaan vastuussa sen tekemisistä. Iso on se, jonka sylissä pikkuinen istuu bileissä kiltisti ja juo jo illan kolmatta limua. Iso on usein se, joka päättää kun pieni ei tiedä. Ja Iso on se, johon pieni turvautuu kun paska osuu tuulettimiin.
-
Joten: koska Iso on osa pienen pikkuisuutta niin ihan yhtälailla se vain pieniin kohdistuva "me ei haluta teitä karkkihattaraövereitä tänne" - kohdistuu silloin myös kunkin pikkuisen omaan Isoon. Se että tämä ketju liittyi aluksi vain pikkusiin, ei katso sitä, etteikö tässä ketjussa voitaisi puhua myös Isojen asemasta ja kohtaamasta hyljeksinnästä. Jos mulla olisi tällä hetkellä joku jota sanoisin -virallisesti- omakseni, niin ihan yhtälailla itseäni ja omaa pikkuisuutta puolustaessa puolustaisin sen oman Ison oikeutta olla. Iso ja pikkuinen on sellainen paketti mikä tulee yhdessä ja toisiinsa yhteydessä. Jos niistä toista potkii niin toinenkin saattaa murahtaa. (Terveisiä vaan kaikille jotka vielä pelaa sitä yhtä peliä, mä lupaan että murisen aina omani puolesta).

HPM ja Raduni:
Tarvitseeko väitellä siitä, kenellä on oikeus puhua aiheesta, jos kuitenkin puhutaan aiheen itsensä ympärillä olevista asioista ja siihen suorasti liittyvistä. Tämä on iso keskustelu ja aihe, pikkuisuus voi puhuttaa monella tapaa. Pikkuisuus voi puhuttaa Isoja keskenään ja pienten seurassa, se voi puhuttaa satunnaista lukijaa joka tupsahtaa lukemaan tätä ketjua ja kysyy että "mitä vitt.. ihmiset?" ja se voi puhuttaa myös vaikkapa sitä PerttiPirjo PelkkääVaniljaa, joka törmää muhun uimarannalla, kun oon piirtelemässä infotaulun huuruihin kukkasia ja sydämiä. (Joka muuten on hauskaa, suosittelen huuruisiin pintoihin piirtämistä kaikille).

Mä en ymmärrä miksi tässä pitää vielä ruveta tappelemaan siitä, kuka saa puhua? Mutta siis, jos joku nyt vielä haluaa väitellä siitä niin mä otan jesaria ja teippaan kaikkien suut kiinni, puhun yksin kaks viikkoa muurahaisten pissasta ja katsotaan sitten tapellaanko enää oikeudesta puhua?

~ Nelli
joka tarvii pian jonkun, joka sanoo monelta mennään nukkumaan...

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 286
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #21 : 03.10.2022, 21:04 »
Omasta puolestani ei todellakaan ole hetkeäkään ollut kyse siitä kuka saa tai kenellä on oikeus puhua, vaan enemmän siitä mitä, muten ja kenen puolesta omia kokemuksiaan kertoo, jos se minusta olisi kiinni osaa keskustelua koskevista rajapyykeistä voisi siirtää aika reippaastikin. Kyllä puhetta maailmaan mahtuu. Edelleen, henkilöön meneminen arkumenttina on paskaa, ainakin keskusteluun sisään tullessa, mutta sorruinhan siihen jo itsekin kun luin profiilin ja muistelin ties mitä.

Sen verran nyt vielä ja yksi kyllä mutta..kun tuo pointtini tuntuu menevän ohi. Iso voi kertoa pienen kokemasta paskasta kun sellaisesta on puhe, Iso ei kuitenkaan voi suoraan vastata omilla kokemuksillaan, koska, no on Iso, eikä pikkuinen. Jos osaa voi tosiaan kertoa toisten puolesta, mutta tässä nykymaailmassa se on hyvin usein hyvin vaikeaa ja jopa tuomittavaa. Minä en tuomitse, kyseenaialstin vaan sen että onko Ison kokema kakka oikeaa vertailupohjaa jos kysytään pienten kokemasta. Ei ole, mielestäni, mutta se onkin vain minun mielipide ja nythän jo tilanne selkeytyikin kokemusta oli teinivuosilta ja dynamiikoista, ilmeisesti niin kattavasti että voi olla sekä Iso että pieni. Sekin on ihan ok.

Luen lisää tylsiä ilta-satujani josko se auttaisi kaikkeen.

-HPM

Uuuh..pojiteltiin   ::)

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #22 : 03.10.2022, 22:07 »
Sen verran nyt vielä ja yksi kyllä mutta..kun tuo pointtini tuntuu menevän ohi. Iso voi kertoa pienen kokemasta paskasta kun sellaisesta on puhe, Iso ei kuitenkaan voi suoraan vastata omilla kokemuksillaan, koska, no on Iso, eikä pikkuinen. Jos osaa voi tosiaan kertoa toisten puolesta, mutta tässä nykymaailmassa se on hyvin usein hyvin vaikeaa ja jopa tuomittavaa.

Siis niinku näin?



Varmaan juurikin jos maailmaa katsoo D/s-lasien läpi, niin tuntuu hullulta että esimerkiksi D voisi puhua s:n kokeman paskan puolesta. Nyt kuitenkin puhutaan kokonaisesta viitekehyksestä, jota kohti lentävä paska on vähintään 99-prosenttisesti suunnattu koko ilmiötä kohtaan. Vaikka aiemmin ketjussa yritettiin sinänsä ansiokkaasti luoda jotain olkiukkoa jostain infantiilista hattarasheimauksesta joka kohdistuu nimenomaan pieniin ja jota ei pidä ottaa vakavasti, niin se oli juuri sellainen. Olkiukko. Todellisuudessa melkein kaiken pikkuistelun viitekehyksen kokeman perseilyn voi kiteyttää siihen tausta-ajatukseen, että "te olette kinkyn alaryhmänä meitä oudompia, painukaa syvemmälle marginaaliin". Se sitten manifestoituu erilaisilla tavoilla, mutta useimmiten perustuu juuri tuohon ajatukseen.



Minä näen asian näin ja aion jatkossakin vastata oheisen kaavion mukaisesti.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 694
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #23 : 03.10.2022, 23:04 »
Näköjään samat(t) tyypit tappelee joka ketjussa, aina saa riidan aikaiseksi. Eihän tämä ketju ollut mikään pikkuisten ketju vaan nimenomaan ketju oli avattu sen vuoksi että kaikki voivat keskustella aiheesta ilmiönä omasta suuntautumisesta, roolista ja näkökulmista riippumatta. Jos joka ketjussa vika on, että muut ymmärtävät väärin tai huomaa ymmärtävänsä muut väärin, niin kannattaa miettiä omaa ulosantia ja omia tulkintoja...

Mä en muuten ole ikinä mieltänyt keinumista pikkusten maailmaan kuuluvaksi tai montaa muutakaan lapsenmielistä juttua...

T. Susa joka ei ole pikkuinen, vaikka ei suostumaan kasvamaan aikuiseksi mieleltään eikä kaikilta osin käytökseltään, ikinä.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 286
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #24 : 03.10.2022, 23:10 »
Näköjään samat(t) tyypit tappelee joka ketjussa, aina saa riidan aikaiseksi. Eihän tämä ketju ollut mikään pikkuisten ketju vaan nimenomaan ketju oli avattu sen vuoksi että kaikki voivat keskustella aiheesta ilmiönä omasta suuntautumisesta, roolista ja näkökulmista riippumatta. Jos joka ketjussa vika on, että muut ymmärtävät väärin tai huomaa ymmärtävänsä muut väärin, niin kannattaa miettiä omaa ulosantia ja omia tulkintoja...

Mä en muuten ole ikinä mieltänyt keinumista pikkusten maailmaan kuuluvaksi tai montaa muutakaan lapsenmielistä juttua...

T. Susa joka ei ole pikkuinen, vaikka ei suostumaan kasvamaan aikuiseksi mieleltään eikä kaikilta osin käytökseltään, ikinä.

Kun aikuinen ei enää ns leiki missään muodossa on tapahtumut jotain huolestuttavaa. Toki see ei kaikille sovi sekään.

Mikäli viittaat minun ulosantiini, se on kieltämättä varmasti usein vaikeasrlkoista, monitulkinntaista ja täynnä typoja.

Otan asiallisen palautteen vastaan ja pyrin selkeyttämään kirjoittamaani, mahdollisten väärinymmärtämisten vähentämiseksi.

Suorien provosointien osalta näin olenkin jo oyrkinyt tekemään, niiden osaöta täytyy työtä jatkaa niihin reagoinnin osaöta. Ehkä erään "tunkkaiseksi" kuvailtua skenen ilmenemistä paheksuneen ketjun siaältämät ylläpidon ohjeet toimia on ne oikeat, täytyy jatkossa kokeilla niitä.

Taekoitukseni  ei todellakaan ole rajoitella kenenkään kirjoittamisoikeuksia tms mihinkään ketjuun, ei ole minun hommani, mutta se mitä, miten ja kenen suulla tai olettaen kirjoittaa onkin jo eri asia.

Omien oletustensa olkiukko
-HPM

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #25 : 03.10.2022, 23:47 »
Raduni ja HuPi
Mä näen että te olette molemmat tavallanne oikeassa. Eihän tässä maailmassa kukaan meistä voi sanoa suoraa ja kertoa miltä toisesta tuntuu mutta kyllä silti yhden pienen puolikas, se Iso, osaa varmasti kertoa esim. siitä, mitä oma pieni on hänelle kertonut. Lisäksi edelleen painotan sitä, että ihan yhtälailla pienten sorsiminen on samalla Isojen sorsimista. 

Iso elää pienen kanssa sitä pienen pikkuista arkea, joten iso aika varmasti osaa kyllä oman kokemuksensa kanssa sanoa, jos sen pientä sattuu. Iso näkee kyllä sen miten sen pikkuinen kärsii sorsimisesta, Iso voi ja saa sanoa sen ääneen silloin kun tuntuu siltä että omaa pientä sorsitaan. Iso puhuu silloin omalla kokemuksella ja kertoo miten hän näkee asian ja onko kokenut jotain samanlaista. Ihan yhtälailla minä voin kertoa oman kokemukseni mukaan ja kuulemani mukaan siitä, mitä mun kanssa olevat Isot kokee. Miksi? - Siksi kun yhden kinkin puolikkaat puhuu keskenään, yllätys. Ja jos ei puhuttaisi, niin enhän mä sitten toki tietäisi mitään ja sen myötä en osaisi sanoa mitään.

LISÄKSI: Mikä juttu että tosi paljon joka välissä keskustelussa lentää termi: DD/lg ? Se ei nimittäin määritä kaikkea pikkuisuutta. Jos käyttää vain sitä ja puhuu yleistäen pikkuisista, niin siinä sortuu vain yleistämään kaiken pikkuisuuden olemaan taas niitä "kiukuttelevia tarhaikäiseksi identifioituvia äitejä". Kenenkään on siis ihan turha tässä väittää että on itse taitava puhumaan mistään mitään, jos ei osaa käyttää päteviä termejä.

Eli, jos käyttää tätä: DD/lg (Daddy Dom/little girl). Niin tämä on toki joo yksi muoto pikkuisen ja Ison välisestä dynamiikasta ja on usein ekana esillä kun aiheesta puhutaan. MUTTA: Pikkuisia on muitakin kuin tyttöjä, samoin Isoja.
Pikkuisia on mm.: Poikia, tyttöjä, muunsukupuolisia ja jopa petplay eläimiä joilla ei ole sukupuolta. Tunnen yhden velociraptorin, jolla ei ole sukupuolta. Pikkuinen voi olla jonkin tietyn iän mukaan roolittuva tai sitten hänen ikänsä liukuu esimerkiksi dynamiikan mukaan. Tuntemani Velociraptor on minulle melkein kuin isoveli mutta omalle D:lleen hyvin pieni dinovauva vaippoineen päivineen.
Isojakin on mm.: Mommyt, Daddyt ja muut, eli yleisesti Caregiverit. Ja joku enemmän tietävä saa tähän toki täydentää jos ja kun tietää erilaisia rooleja ym.
Nämä osapuolet voi myös varioitua erilaisiin leikin/session rooleihin. Voi olla vaikkapa opettaja ja oppilas, tuntematon namusetä/karkkitäti ja pieni tarhan pihalla tai vaikkapa pieni ja vaari/mummu. Tai dinosaurus vauva ja sen löytänyt argeologi. Itsekin olen pikkuisuuden ohella esimerkiksi kissa, jolla voisi olla Isona joku toinen eläin tai omistava ihminen.

Minä puhun pienistä ja Isoista.
Miksi? Siksi koska siinä ei määritellä sukupuolta tai D/s asetelmaa kumminkaan päin. Pikkuinen voi olla tyttö, poika, muu tai vaikka täysin sukupuoleton. Samoin Iso. Ja yhtälailla kumpikin voi olla suhteen D-osapuoli, eli joo kyllä, pikkuinenkin voi olla D. Lisäksi on toki olemassa ihmisiä, joilla on enemmän kuin yksi suhde ja oma rooli/dynamiikka voi muuttua niiden suhteiden mukaan.

Tämä tässä siis muistuttavana luentona siitä että pikkuisuus ei ole pelkästään DD/lg kuvio vaan varioituu vaikka ja mihin.
Enemmänkin voisin jatkaa, mutta en jaksa nyt just tänään.

~ Nelli
joka muuttuu taas vartin päästä kurpitsakissaksi kun ei mene nukkumaan ajoissa ja aikoo silti nyt mennä puhelin kourassa petiin viestittelemään niille höpöille, joiden kanssa viestittely on kivempaa kun tää ketju..


HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 286
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #26 : 04.10.2022, 00:04 »
Raduni ja HuPi
Mä näen että te olette molemmat tavallanne oikeassa. Eihän tässä maailmassa kukaan meistä voi sanoa suoraa ja kertoa miltä toisesta tuntuu mutta kyllä silti yhden pienen puolikas, se Iso, osaa varmasti kertoa esim. siitä, mitä oma pieni on hänelle kertonut. Lisäksi edelleen painotan sitä, että ihan yhtälailla pienten sorsiminen on samalla Isojen sorsimista. 

Iso elää pienen kanssa sitä pienen pikkuista arkea, joten iso aika varmasti osaa kyllä oman kokemuksensa kanssa sanoa, jos sen pientä sattuu. Iso näkee kyllä sen miten sen pikkuinen kärsii sorsimisesta, Iso voi ja saa sanoa sen ääneen silloin kun tuntuu siltä että omaa pientä sorsitaan. Iso puhuu silloin omalla kokemuksella ja kertoo miten hän näkee asian ja onko kokenut jotain samanlaista. Ihan yhtälailla minä voin kertoa oman kokemukseni mukaan ja kuulemani mukaan siitä, mitä mun kanssa olevat Isot kokee. Miksi? - Siksi kun yhden kinkin puolikkaat puhuu keskenään, yllätys. Ja jos ei puhuttaisi, niin enhän mä sitten toki tietäisi mitään ja sen myötä en osaisi sanoa mitään.

LISÄKSI: Mikä juttu että tosi paljon joka välissä keskustelussa lentää termi: DD/lg ? Se ei nimittäin määritä kaikkea pikkuisuutta. Jos käyttää vain sitä ja puhuu yleistäen pikkuisista, niin siinä sortuu vain yleistämään kaiken pikkuisuuden olemaan taas niitä "kiukuttelevia tarhaikäiseksi identifioituvia äitejä". Kenenkään on siis ihan turha tässä väittää että on itse taitava puhumaan mistään mitään, jos ei osaa käyttää päteviä termejä.

Eli, jos käyttää tätä: DD/lg (Daddy Dom/little girl). Niin tämä on toki joo yksi muoto pikkuisen ja Ison välisestä dynamiikasta ja on usein ekana esillä kun aiheesta puhutaan. MUTTA: Pikkuisia on muitakin kuin tyttöjä, samoin Isoja.
Pikkuisia on mm.: Poikia, tyttöjä, muunsukupuolisia ja jopa petplay eläimiä joilla ei ole sukupuolta. Tunnen yhden velociraptorin, jolla ei ole sukupuolta. Pikkuinen voi olla jonkin tietyn iän mukaan roolittuva tai sitten hänen ikänsä liukuu esimerkiksi dynamiikan mukaan. Tuntemani Velociraptor on minulle melkein kuin isoveli mutta omalle D:lleen hyvin pieni dinovauva vaippoineen päivineen.
Isojakin on mm.: Mommyt, Daddyt ja muut, eli yleisesti Caregiverit. Ja joku enemmän tietävä saa tähän toki täydentää jos ja kun tietää erilaisia rooleja ym.
Nämä osapuolet voi myös varioitua erilaisiin leikin/session rooleihin. Voi olla vaikkapa opettaja ja oppilas, tuntematon namusetä/karkkitäti ja pieni tarhan pihalla tai vaikkapa pieni ja vaari/mummu. Tai dinosaurus vauva ja sen löytänyt argeologi. Itsekin olen pikkuisuuden ohella esimerkiksi kissa, jolla voisi olla Isona joku toinen eläin tai omistava ihminen.

Minä puhun pienistä ja Isoista.
Miksi? Siksi koska siinä ei määritellä sukupuolta tai D/s asetelmaa kumminkaan päin. Pikkuinen voi olla tyttö, poika, muu tai vaikka täysin sukupuoleton. Samoin Iso. Ja yhtälailla kumpikin voi olla suhteen D-osapuoli, eli joo kyllä, pikkuinenkin voi olla D. Lisäksi on toki olemassa ihmisiä, joilla on enemmän kuin yksi suhde ja oma rooli/dynamiikka voi muuttua niiden suhteiden mukaan.

Tämä tässä siis muistuttavana luentona siitä että pikkuisuus ei ole pelkästään DD/lg kuvio vaan varioituu vaikka ja mihin.
Enemmänkin voisin jatkaa, mutta en jaksa nyt just tänään.

~ Nelli
joka muuttuu taas vartin päästä kurpitsakissaksi kun ei mene nukkumaan ajoissa ja aikoo silti nyt mennä puhelin kourassa petiin viestittelemään niille höpöille, joiden kanssa viestittely on kivempaa kun tää ketju..

Olen pahoillani että käytin vain DD/lg termiä kun kuvasin sitä osaa aiheesta josta tiedän jotain ja josta on jotain kokemusta. Varmasti Iso voi puolustaa pientä ja tuoda esiin suoraan tai välillisesti koettua, tämähän toivottavasti tuli edes jollain tavalla myös esiin kirjoittamastani. Ei ollut missäännimessä tarkoitus kadottaa tällä kaikkia muita ilmenemismuotoja. Onko nyt siis niin että pikkuisuus yläotsakkeena pitää sisällään myös Isot ja kaiken muunkin aiheeseen liittyvän? Isoisuus saattaisi kyllä aiheuttaa hämmennystä terminä.

Provosoiva, muita kinkyilyn ilmenemismuotoja dissaava, aiheesta suoraan henkilöön menevä ja aina samalla tavalla valmiiksi asennoitunut osallistuminen keskusteluihin ei varmasti edistä kenenkään asiaa, eikä ole omiaan lisäämään ymmärrystä tai hyväksyntääkään. Tätähän tuolla pukkasi jo aiemminkin.

-HPM (pidän tästä enemmän kun HuPi vaihtoehdosta)

Ah niin ja toivon todella että DD/lg ei missään yhteydessä yleisty noin kuten tekstissäsi ilmaiset, sekä että  olempien tuollaisten suhteiden osapuolten puolesta.

Mutta josko tämä tosiaan olisi nyt tältä erää tässä, menen vaihtamaan imuriini pölypussin ja miettimään että onko oikein dissata jotain kinkyosa-aluetta vain siksi että on itse kokenut vastaavaa.

Pikkupöllö

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #27 : 04.10.2022, 00:38 »
Mulle pieni on sanana ristiriitainen, kun olen enemmän pyörinyt tuolla englanninkielisissä keskusteluissa, joissa monesti erotetaan little ja middle. Itse olisin enemmän middle, tai sitten vaan iättömästi babygirl, mutta middleä vastaavaa sanaahan ei suomeksi oikein ole.

Mutta lyhenne CG/l eli caregiver ja little olis sukupuolineutraali, eikä kaikki cg:t edes ole domeja.

balthazar

  • Vieras
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #28 : 04.10.2022, 01:53 »
Pikkuisuutta, kuten varmaan muutakin *lisää kink tähän* käsitellään yleistämällä, mikä on tietty vähän nihkeä tapa kun on itse siellä *lisää kattotermi tähän* varjossa. Tämä pohjautuu tietysti osittain lukemaamme ja osittain kokemaamme mutta ennakkoluulojen, saati pelon kautta opittua syrjintää, väheksyntää ja suoranaista vihamielisyyttä olisi syytä pystyä ihan oman napansa kanssa keskustellen vähentämään.

Ihan käytännön esimerkki, eräissä bileissä minua lähestyi eräs nuori nainen, joka minusta vaikutti pikkuiselta paitsi ulkoisesti, myös käytökseltään. Huom, en kyseistä ihmistä edelleenkään tunne, joten kyse on nyt minun kokemuksestani, en hänen identiteetistään ole selvillä. Eniveis, tämä neito yhtäkkiä tökkäsi minua leikkisästi sormellaan äännähdellen tavalla, jonka pystyin näillä eväillä tulkitsemaan vain ja ainoastaan huomionhakuiseksi. En kuitenkaan ole täysin huumorintajuton enkä myöskään kokenut tilaani tai kehoani loukatuksi, mutta jäin pohtimaan että tämä lienee sellaista käytöstä jonka perusteella pikkuiset yleistetään suhteellisen rajattomiksi olennoiksi. Tarkoitan, että jos minä yksipuolisesti toteuttaisin dominoivaa tai sadistista puoltani ohikulkevaa ihmistä kohtaan, tulisi siitä luultavasti hiukan isompi haloo. Kyllä, ymmärrän että asiat eivät ole suoraan rinnasteisia, mutta periaatteessa kumpikin olisi kinkyidentiteetin mukaisen toiminnan toteuttamista yksipuolisesti. Mainittava on, että tässäkin tilanteessa tytöllä oli sen verran pelisilmää, että kun en juuri siinä tilanteessa osoittanut minkäänlaista kiinnostusta tähän leikkiin, niin hän osasi ihan itsenäisesti jättää leikin sikseen. No harm no foul.

Sitten taas niihin omakohtaisiin kokemuksiin, jotka puhuvat pikkuisten puolesta. Valtava enemmistö niistä joita olen omakohtaisesti tavannut, ovat hauskaa seuraa, elämäniloisia ja -janoisia aikuisia jotka osaavat nauttia kaikkien seurasta, olipa kyseessä isojen tai pienten kokoontumisajot. Hankala nähdä miten jotakuta voi hiertää niin vakavasti vastakarvaan se, että joku nauttii lapsenomaisuudestaan estoitta. Olen itsekin ajoittain todella lapsellinen tyyppi, kuten varmasti meistä jokainen joka vähänkään tarkastelee itseään heijastelemalla muiden kokemusten kautta.

Ja mielestäni tässä on yksi pointti, joka ainakin itsestä tuntuu ajattelemisen arvoiselta. Vaikka minkäänlaista suhdetta tai dynamiikkaa ei olisikaan, niin ainakin itse koen melko luontevasti reagoivani pikkuisen perseilyyn samalla tavalla kuin reagoin niiden ihan oikeidenkin lasten perseilyyn. Ihan oikeillekin lapsille suodaan mahdollisuus ilmaista tyytymättömyyttä, mielipahaa, kiukkua, änkyrää ja itkupotkuraivaria; kuten myös ilon kiljahtelua, asioista varauksettomasti innostumista ja katketakseen nauramista jutuille, jotka eivät välttämättä vakavien aikuisten nauruhermoja yhtä peräänantamattomalla voimalla kutittele. Tunteiden osoittaminen turvallisesti on tärkeää iästä riippumatta. Ehkä itse olen lähempänä sitä harmaata papparaista joka pilke silmäkulmassa ei enää välitä vähääkään mitä muut ajattelee kuin sitä pikkuista, mutta yhtä kaikki osaan nauraa paitsi itselleni myös asioille joille tylsät aikuiset vain kurtistelevat kulmiaan tuhisten paheksuntaansa.

Toisaalta olen kategorisesti kieltäytynyt myös kaikista muista arvonimistä, titteleistä ja määritelmistä kunnes olen selvittänyt, mikä juuri kyseisessä suhteessa on sen suhteen perusta, millaiset asiat toimivat juuri siinä suhteessa, tai toimiiko suhde sellaisenaan oikeastaan kenellekään. Väkisin ei kannata tiristää, olipa suhteen laatu mikä tahansa.

Suhteet on vähän niinkuin pieruja, jos pitää liikaa ponnistella niin vaarana on että tuloksena on pelkkää paskaa ;D

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #29 : 07.10.2022, 22:03 »
Mulle pieni on sanana ristiriitainen, kun olen enemmän pyörinyt tuolla englanninkielisissä keskusteluissa, joissa monesti erotetaan little ja middle. Itse olisin enemmän middle, tai sitten vaan iättömästi babygirl, mutta middleä vastaavaa sanaahan ei suomeksi oikein ole.

Mutta lyhenne CG/l eli caregiver ja little olis sukupuolineutraali, eikä kaikki cg:t edes ole domeja.

Mä olen miettinyt usein näitä termejä, että ois aika kiva löytää suomeksi lisää sanoja, jotka kuvaisi laajemmin pikkuisuuden eri alaviitteitä. Se on totta että kaikki ei halua olla vaan pieniä, etenkin kun "pieni" tai "pikkuinen" liitetään niin usein siihen paaperon tapaiseen sylihyyryläiseen, joka lähinnä imeskelee peukaloa ja saattaa sanoa kaikkeen ee ja ii. (Ja se on muuten tosi terapeuttista, imeskellä peukkua..)  ^-^

Pikkuisissa kuitenkin on myös niitä isompia pieniä. Middle on enkuks oikein kuvaava, mutta mikä sille on suomalainen vastine? Joskus oon kuullut toisten kuvaavan itseään mm.: "kympin tyttö/poika", "esiteini", "isosisarus" "kullanmuru" ja monia muita. Itsekin muovaudun joskus sellaiseksi tosi reippaaksi "keskariksi", joka on jopa valmis pitämään huolta itseään pienemmistä ja olemaan tooosi itsenäinen. Se "keskari"? on mulla se osa pientä, joka osaa mm. solmia itse kengännauhat, nimetä kaikki vasemman käden sormet ja tietää ettei purukumilla voi paikata kumisaappaita. Se keskari osaa tehdä tosi monta asiaa itse ja se myös nauttii siitä jos se saa tehdä isojen avuksi jotain, koska on jo iso tyttö tai tehdä jonkun tosi vastuullisen tehtävän.  O:-)

Sitten on toki myös se "teens -osasto". Ne isommat pienet, jotka kysyy Isoltaan joka viikko lisää rahaa uusiin farkkuihin tai takkiin, raivoaa kun maailma potkii päähän ja tahtoo tietää miksi kotiintuloaika on jo klo 23:00. Brättinä nämä on ehkä niitä, jotka kaikella myötätunnolla ja rakkaudella katsoo Isoaan, pyöräyttää silmiään ja toteaa: "..Haista vittu" olettaen että omaa Isoa ei kiinnostaisi se mielenosoituksellinen uhma. Parastahan tässä kuitenkin usein on se, että totta kai sitä Isoa kiinnostaa. Ainahan ne välittää siitä, mitä oma pieni ajattelee ja miksi se kapinoi, olipahan "ikätaso" ja kapinan tapa ilmentyä mikä tahansa. ::)

Enkuksi näiden määrittely on niin paljon helpompaa kun voi määritellä iällisesti kuvaavana: diaper baby, little, middle ja teen. Suomeksi sanoisin ehkä: Vaippataaperot, Kerhopaaperot, Keskari kakara ja teineily - Mutta ei nämäkään ihan fiksuilta termeiltä kuullosta. Mua on myös katsottu mm. terapiassa kieroon kun joskus selitin pikkuisuuden roolitasoja näillä sanoilla. Lisäksi näissäkin on ja jää vielä hyvin paljon eri nyansseja uupumaan, kun kaikki pikkuiset eivät ole samanlaisia.  :-\

Pitäiskö tästä ottaa uus projekti? Luoda pikkuisille sopivat kuvaavammat suomenkieliset termit? :o Toisaalta, mä en näe ongelmaa siinäkään että enkku sanoja käytetään suomenkielisen tekstin sisällä ns. termi sanastona?
 
**

Se on totta ettei Cg/l katso suoraan D/s dynamiikkaa tietyin päin. Caregiver ei välttämättä ole millään tavalla Dom. Siksi tuo ehkä onkin vakiintunut useimmissa paikoissa päätermiksi. Kaksi ihmistä voi olla Cg/l ja siitä sitten määritellään erikseen mitä se kahden kesken luotu rooliasetelma ja dynamiikka pitää sisällään. Tämäkin tosin on vähän ongelmallista, sillä sitten voi käydä niin että yhdestä kasasta pikkuisia oletetaan kaikista yhtenä laumana paljon sellaista, mitä osa ei yhtään koe omakseen.

Esimerkiksi: Jos mä käskisin jokaisen nyt kuvitella kauniin aurinkoisen pellon ja lauman lampaita. Mitä ajattelitte ekana?
Jep, aika moni mietti yleisesti valkoisia pehmokasoja jotka sanoo mää-ää. Vaikka oikeasti lampaitakin on mustia, ruskeita ja harmaita. Tuo on usein myös pikkuisuuden vitsaus. Jos joku sanoo että ajattelepa nyt tähän lauma pikkuisia? Heti taas kaikki ajatteli suhteellisen yleistäen jotain perustavanlaatuista strereotypiaa, eikö?

~ Nelli
...joka virittelee jo päätänsä ensi tiistaita varten, eikä ehkä haluakaan tässä heitellä kaikkia eläinvitsejä?