Kirjoittaja Aihe: Puhutteleva pikkuisuus  (Luettu 10783 kertaa)

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #45 : 09.10.2022, 15:49 »
Väärinymmärrysten välttämiseksi rautalankaa. Nelli: älä töki. Jos tökit, ampparijäde lentää biojätteeseen ja välipala on peruttu ainakin seuraavaan juhannukseen saakka. Ei tökitä varoajalla, ei silmäpelillä, ei ollenkaan, ellei ole valmiiksi tiedossa, että kyseinen ihminen hyväksyy sinulta fyysisen lähestymisen. Sillä toisella tyypillä ei ole mitään velvollisuutta osata reagoida lähestyviin sormiin. Useimmat hämmentyvät tuollaisesta, oli varoaikaa tai ei, etkä voi tietää millä tavalla sinun silmäpelisi on oikeasti otettu vastaan. Hämmentynyt tuijotus ja kieltämisen puute ei ole lupa koskea.

Jos toiseen on pakko saada yhteys esim. hätätilanteessa ja metelin takia muu ei onnistu, voidaan tökkäisy sallia. Samoin jos kyseessä on se oma kaveri siellä meteliräminäkeikalla. Vieraita ihmisiä ei tökitä sielläkään.

PS: Tiedän että yksi tökkäisy on tekona pieni, mutta minua hiertää se asenne että a) muiden pitää osata reagoida ennakkoon ja kieltää, b) ei saa torua rumasti ettei pienelle tule paha mieli ja c) oma pikkuistelu tai mikä hyvänsä muu kink ulotetaan sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole siinä jutussa mukana. Olin aiempien viestien perusteella melkein Nelli-fani, ja nyt en voi käsittää minkä takia näin yksinkertainen asia kuin fyysisen koskemattomuuden kunnioittaminen voi olla jollekulle mahdoton käsittää.

PPS: belladonnalle kiitos hyvästä ja järkevästä kommentoinnista.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2782
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #46 : 09.10.2022, 16:39 »
Sadistina tykkään tästä erittäin upeasta ajatteluketjusta...taidan seisoskella astalon kanssa katsellen vieressä ja alkaa räimimään....jos tulee sanomista lähden pois.

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 669
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #47 : 09.10.2022, 17:21 »
Väärinymmärrysten välttämiseksi rautalankaa. Nelli: älä töki. Jos tökit, ampparijäde lentää biojätteeseen ja välipala on peruttu ainakin seuraavaan juhannukseen saakka. Ei tökitä varoajalla, ei silmäpelillä, ei ollenkaan, ellei ole valmiiksi tiedossa, että kyseinen ihminen hyväksyy sinulta fyysisen lähestymisen. Sillä toisella tyypillä ei ole mitään velvollisuutta osata reagoida lähestyviin sormiin. Useimmat hämmentyvät tuollaisesta, oli varoaikaa tai ei, etkä voi tietää millä tavalla sinun silmäpelisi on oikeasti otettu vastaan. Hämmentynyt tuijotus ja kieltämisen puute ei ole lupa koskea.

Jos toiseen on pakko saada yhteys esim. hätätilanteessa ja metelin takia muu ei onnistu, voidaan tökkäisy sallia. Samoin jos kyseessä on se oma kaveri siellä meteliräminäkeikalla. Vieraita ihmisiä ei tökitä sielläkään.

PS: Tiedän että yksi tökkäisy on tekona pieni, mutta minua hiertää se asenne että a) muiden pitää osata reagoida ennakkoon ja kieltää, b) ei saa torua rumasti ettei pienelle tule paha mieli ja c) oma pikkuistelu tai mikä hyvänsä muu kink ulotetaan sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole siinä jutussa mukana. Olin aiempien viestien perusteella melkein Nelli-fani, ja nyt en voi käsittää minkä takia näin yksinkertainen asia kuin fyysisen koskemattomuuden kunnioittaminen voi olla jollekulle mahdoton käsittää.

PPS: belladonnalle kiitos hyvästä ja järkevästä kommentoinnista.

Kuten jo aikoja sitten totesin noissa ekoissa töks -kommenteissa: ehkä joo se lappu ja ei joo tökitä. Eikä puhutakaan, kun ujous. Ehkä se on se pikkuisen rooli, olla hiljaa nurkassa ja vaan hymyillä kun käsketään..?  ::)

Kiva kun yleisessä ketjussa puhutaan hyvällä tavalla ensin pikkuisista ja pikkuisuuden ongelmista yleisesti ja ties mistä, mutta sit kohta kohdistetaankin henkilökohtaisesti yhteen pieneen. Kiitos tästäkin kunniasta. Onko Nelli sittenkin kaiken pahan alku ja juuri? Joopa, henkilökohtaiset palautteet saa laittaa suoraa yksärillä. Mä puhun itse pikkuisena vain itseni puolesta, koska en tiedä kuinka paljon, miten ja missä tilanteissa muut pienet asioita tekee tai ei tee. Mä en silti ole yleiskuva kaikista pienistä, kaikki pikkuiset on erilaisia ja mitäs näitä nyt oli? Ois ihan kiva jos jotain pikkuisuuden ilmiöitä, kuten tökkimistä, ei henkilöitäisi vain muhun. Mä en ole ainoa pieni tällä telluksella. Tietääkseni.

Lainaus
Olin aiempien viestien perusteella melkein Nelli-fani, ja nyt en voi käsittää minkä takia näin yksinkertainen asia kuin fyysisen koskemattomuuden kunnioittaminen voi olla jollekulle mahdoton käsittää.
Ei se ole mahdoton, mä en vaan osannut ehkä selittää?
Tässä lyhyenä suoraa: En töki jos se ei ole ok ja jos mulle kerrotaan ettei se ole ok, siitä olen samaa mieltä.
Ja pidemmin: Minä en töki ihmisiä joille en ole puhunut jo kerran, en siis töki täysin tuntemattomia joihin mulla ei ole ollut mitään kontaktia ja jotka ei tiedä musta mitään. (Hyvä luoja, jos en uskalla puhua vaikka tietäisin ihmisen vaan mieluummin tökin, niin miten muka sitten uskaltaisin edes tökkiä jotain _täysin_ tuntematonta?). Bileissä: EI, en mä töki, okei - olisinko elämäni aikana ehkä kahta tai kolmea tökännyt bileissä. Jos/ kun olen itse tökännyt jotakuta, se ihminen on joku jolle oon oikeasti puhunut aiemmin tai edes siinä bileiden aikana vaikka joku 10 minuuttia sitten, mutta siinä kohtaa en enää uskalla koska päässä jyllää se pikkuishumala. Yleensä puhuttuaan mun kanssa ihminen tietää jo melko selkeästi mitä mä olen ja että kommunikoin fyysisesti ja tietää mun olevan ehkä pikkuspäissäni. Ihmiselle tulee siis kyllä tilaisuus kertoa jos mun pikkuisuus tai tökkiminen ei sille sovi. Monettakohan kertaa mä tän siis sanon, henkilökohtaisesti omalta osaltani: en töki, en ilman tunnustelua ja tietoa/ fiilistä siitä, että se on toiselle fine. Siinä kohtaa jos oon jutellut jonkun kanssa se ilmenee aika äkkiä millainen ihminen olen, miten vuorovaikutan jne. - siitä ei yleensä jää väärinymmärryksiä. Toisin kuin tästä keskustelusta ilmeisesti jäi, puolin jos toisin.

Halusin tän tökkimä keskustelun kautta lähinnä nostaa esiin ajatuksia siitä, miksi pikkuisten läsnäolo kinky yhteisöissä on niin vastenmielistä. Se tulee esiin aika hienosti. Moni olettaa, että pikkuiset törppöilee ja sitten haluaa saada jotain törppöilyä anteeksi sen varjolla että on pikkuinen. Monen mielikuva pikkuisista on se, että me ollaan niitä tarhaikäisiä äitejä, jotka haluaa käyttäytyä ikävästi ja saada sen päätä silitellen anteeksi koska ollaan pieniä. Mutta ei, kun ei me kaikki olla ja ei se mene niin. Ulkopuoliset asenteet meitä pieniä kohtaan vaan sattuu aina kääntymään siihen, jostain syystä. On oletuksia että me ei ymmärretä puhetta - siis aikuista sellaista. :( On oletuksia että meitä pitää aina uhkailla ampparijätskin roskiin heitolla ja välipalojen juhannukseen asti perumisella. No tota öö, ei. Mua ei silleen tuntemattoman suusta uhattuna hirveesti vattujakaan kiinnosta minne se amppari lentää ja montako välipala päivää ens juhannukseen on. Ne on niitä tyhjiä uhkauksia, joita oletetaan että pikkuisille on pakko heittää, koska muuten ne ei tottele/ käyttäydy/ ole asiallisesti. Eli joo, yleistetyt stereotypiaa ruokkivat uhkaukset voi jättää pois, ne ei tehoa muhun, sori.

**

Mä mietin myös että mitäpä jos ja kun tämä olisi toisinpäin?
Voisin halutessani nostaa esiin paljonkin asioita, joita meihin pikkuisiin kohdistetaan usein kysymättä ja oletetaan että se on ok koska me ollaan pikkusia. Mutta mä en jaksa tänään tässä ja nyt lähteä käymään sitä keskustelua ilmeisen yksin. Jos lähtisin, niin se keskustelu kääntyisi tuohon oletusten tekoon ja siihen että "pakollahan ne oletukset tulee ja niitä tehdään kun pikkuiset on sitä ja tätä, toimii näin ja niin - siinä kohtaa minä teen noin ja näin koska oletan että niin sille kuuluu tehdä ja tämä on ihan ok koska niin vaikkapa pikkuisten omat isot toimii.."

Ja sitten oltais väittelyssä jota kävin jo reilu vuosi sitten erään ihmisen kanssa siitä, että jos pikkuisten sijaan kyseessä olisikin tavalliset oikeat lapset, niin kuinka ok vaikkapa olisi että tuntematon aikuinen olettaa jotain lapsista ja tulee niitä komentamaan tavalla X koska ajattelee, että niin niiden lasten omakin vanhemmat tekee jne. Ja nää on niitä väittelyitä joita en oikein jaksa, etenkin kun musta oikeat lapset ja pikkuiset ei ole missään määrin rinnastettava asia ja sekin ihminen joka tuon rinnastuksen teki jaksoi jauhaa yhteensä kaksi viikkoa mun kanssa asioista joista ei tajunnut puoliakaan. - Ei kiitos uudelleen sitä turhuutta.

~ Nelli
..joka tiedosti juuri, että jos ei ole syönyt niin ei osaa selittää asioita oikeinpäin.
Siispä: jääkaappi auki, Nelli sisään.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #48 : 09.10.2022, 18:09 »
Itse asiassa kukaan muu pikkuinen ei ole sanonut käyttäytyvänsä näin, joten siksi henkilöityy. Huono käytös ei ole pikkuisuuden ilmiö, eikä ole reilua muita pikkuisia kohtaan piiloutua tällaisen tekosyyn taakse. Huonosti käyttäytyviä komennetaan. Mielestäni olen sanonut sanottavani nyt, enkä jaksa katsoa mitä omituisia tulkintoja siitä seuraavalla kierroksella tehdään.

Ei, minua ei häiritse pikkuisuus. Minua häiritsee vain typeryys.

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 669
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #49 : 09.10.2022, 18:16 »
Mun mielestä mikään head space, myöskään little space, ei voi eikä saa olla ns. "vapaudun vankilasta" -kortti käytökselle, joka rikkoo muiden rajoja. Ihmisiä ei saa vetää sessioihinsa vastoin heidän konsensustaan. Jos tuntuu, että ei pysty esim. kinkybileissä hillitsemään käytöstään niin, että pystyy kunnioittamaan muiden fyysistä koskemattomuutta, on viisainta vaan pysyä pois bileistä.

Mun henkilökohtainen kinky alter egoni on pupu. Pupussa on jonkinverran myös söpösteleviä pikkuisuusmaisia piirteitä, toisaalta se on vahvasti sukua play boy -pupuille, vähintään Euroopan serkku. Pupu on arkiminääni... pomppuisampi ja rakastaa kanssakinkyjen halaamista. Mutta pupu pyytää luvan halia . Pupu myös ymmärtää, että aina välillä joku kieltäytyy halimasta pupun kanssa ja se on ok. Kaikki ei niin välitä halimisesta ja jollain voi olla vaikka valtasuhdedynamiikka esteenä. Pupu ymmärtää ja kunnioittaa tällaisia asioita pienessä sievässä pystykorvaisessa päässään vaikka olisi kuinka pupupäissään.

Henkilökohtaisesti pidätän oikeuden arvostella kanssatöhöttäjiä sillä perusteella, onko heillä riittävä itsekontrolli spacatessaankin toimiakseen turvallisesti kinky-yhteisöissä. Jos joku menee seurueessa niin pikkuispäihinsä, että ei enää osaa käyttäytyä muita asiallisesti kunnioittaen, kyllä se on mulle keltainen lippu. Ei välttämättä pikkuisuutta kohtaan yleensä, mutta kyseistä henkilöä kyllä. Jos mua tultaisiin tapahtumassa luvitta tökkimään olisin todennäköisesti jokseenkin hämmentynyt ja ehkä myös närkästynyt.

Mun mielestä ei myöskään voida edellyttää, että kinkybileissä yms. kaikki osallistujat tuntisivat kaikkien alaskenejen erityispiirteitä niin, että vaikkapa pikkuisten tökkiminen yleisesti hahmotettaisiin mitenkään neutraalina, verbaaliseen tervehtimiseen rinnastuvana kommunikaatiotapana - kun se ei sitä normaalien käytöstapojen ja kinkybileiden sääntöjen puitteissa ole. Ihan yhtä hyvin joku alaskene voisi vaikka julistaa, että varoittamaton perseiden puristelu on heidän tapansa tervehtiä ja että pyllynpuristelu-spacessa muut kommunikaatiotavat nyt vaan unohtuu, vähän hei ymmärrystä pliis.

Ei se mee niin. Samat säännöt kaikille.

Tähän mun oikeastaan piti kommenttina selittää auki tuo tökkimisen konsensuaalisuus (omalta osaltani), mutta selitinkin sen jo noissa muissa, aiemmissa vastauksissa. Olen siis kylllä samaa mieltä oikeastaan kaikesta mitä tuossa toteat - ei vastaväitöksiä. (Joku oma aivopieru vaan kun en osannut selittää asiaa auki kunnolla?).

Mun tapauksessa tuo menee niin että useimmiten jos ja kun mun kanssa juttelee, sen saa tietää jo alkuunsa että olen sellainen pikkuinen, joka kommunikoi fyysisesti. Se tulee joka tapauksessa keskusteluista esiin jotenkin ja selitetään auki kertoen että mä olen pikkuinen ja siksi käyttäydyn näin ja noin, koska se on se miten mun pää toimii. No sitten kun on istuttu samassa kahvipöydässä jonkin aikaa, saatan mm. ekalla tökkis kerralla vaan tönöttää liikkumatta vieressä, sormi ojossa hölmönä ja kysyä: "Tök?" jääden odottamaan mikä on vastaus. Ja se tök ei siis tapahdu jos vastaus on ei, sitten se sormi tökkää vaan mua itseä tai jatkaa matkaa. Useimmiten tähän jo saa vastauksena naurua ja: "Siitä vaan.."/ "Nö töktök?" ja jotain tökättävää sen sormen eteen tai jopa suoran tökkäyksen takaisin. Ja näin siis tök on yleensä saanut luvan. Toisinaan sitten jos on tuntemattomampi ihminen, jonka kanssa ei ole vielä istuttu kahvipöydässä, se lähtee siitä jostain kolmen tunnin tuijottelusta normaalin höpöttämisen ohella ja sitten Nelliltä saattaa lipsahtaa pikkuisen pään toteamuksia: "Mä tökin joskus ihmisiä, saako sua?" / "Mitäs jos tökkään tän pillin sun korvaan?"/ "Kutiaako se?" ja näistä sitten eteenpäin riippuen vastauksista.

Ensimmäinen kinky ihminen, jota olen aikuisen ja siis pikkuisen elämäni aikana ikinä tökännyt, antoi suostumuksensa tälle: "Jos mun ois ihan pakko koskea sua joka sekunnin aikana vähintään kerran sormellani, koska muuten maailmanloppu voi tulla huomenna, niin oisko se ok?" Ois ollut ja oli ok, tosin alkuun en saanut päättää sormen paikkaa itse mutta sitten kun toinen tottui siihen, sain tökkiä sitä jäisellä sormellakin niskaan ilman että se edes valitti. Ihmiset on outoja kun suostuu tuollaisiin hulluihin ideoihin. Mutta hei, maailmanloppu ei tullut!
-
Mä olen sitä mieltä että tietynlaista ymmärrystä me kyllä voidaan edellyttää kinkyinä toinen toisiltamme. Ei nyt toki tietenkään jokaisen kinkin erityispiirteitä ja sitä miten yksilötasolla kukin toimii. Mutta se on musta esimerkiksi ihan ok oletus, että ihminen joka pyörii aktiivisesti muutenkin scenessä, tietää mitä yleiset kattotermit tarkoittaa. Ja ei, en tarkoita että kenenkään täytyy olla kinkseppä jo syntyessään, vaan enemmänkin sitä että se aktiivisuus useimmiten kasvattaa tietämystä ja tietämyksen yleensä pitäisi kasvattaa myös ymmärrystä. (Ja ymmärrys toivottavasti jossain kohtaa lisää hyväksyntää). Tämä seuraava nyt menemättä henkilökohtaisuuksiin kenenkään osalta, totean vain: Toki maailmassa on niitäkin ihmisiä, jotka esim. opiskelee tiedon keskellä yliopistoissa, kauemmin kuin ikuisuusopiskelun laillinen pituus ja eivät siitäkään tiedon määrästä huolimatta ymmärrä yhtään mitään. (Tunnen itse siis yhden, se on opiskellut "viimeistä vuottaan" ja tehnyt gradua nyt saman ajan, jonka sisällä olen itse opiskellut kaksi ja puoli tutkintoa ja sanoo itsekin usein ettei enää ymmärrä maailmasta yhtään mitään).

~ Nelli
Joka miettii voiko ihmiselle tulla foorumikrapula baarista ja omista aivopieruista?

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #50 : 09.10.2022, 18:29 »
Omien tuttujen tökkiminen on merkittävästi eri asia kuin vieraiden tökkiminen / ensikontaktin luominen niin. Ymmärsin, että Baltazar viittasi anegdootissaan tällaiseen yllättävään, vieraan pikkuisen tökkimiseen.

Minullakin on ystäviä, joita tiedän saavani halata aina halutessani. Sitten on ystäviä, joilta kysyn aina erikseen, onko halaaninen ok. Saatan halata myös vieraita ihmisiä ensitapaamisella, mutta kysyn ensin.

Jos minulla ja X:llä on sopimus, että voimme tervehtiä toisiamme pyllyä puristellen, niin sittenhän se on konsensuaalista ja erittäin ok.

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 669
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #51 : 09.10.2022, 18:35 »
Itse asiassa kukaan muu pikkuinen ei ole sanonut käyttäytyvänsä näin, joten siksi henkilöityy. Huono käytös ei ole pikkuisuuden ilmiö, eikä ole reilua muita pikkuisia kohtaan piiloutua tällaisen tekosyyn taakse. Huonosti käyttäytyviä komennetaan. Mielestäni olen sanonut sanottavani nyt, enkä jaksa katsoa mitä omituisia tulkintoja siitä seuraavalla kierroksella tehdään.

Ei, minua ei häiritse pikkuisuus. Minua häiritsee vain typeryys.

Meitä pikkuisia on paljon, kaikkia ja kaikkien tapoja ei voi tuntea. Huono käytös? Sellaisesta en ole itse mielestäni puhunut ja selitinkin jo auki myös väärinymmärryksen, siis oman aivopieruni, kun en osannut aluksi selittää omaa toimintaa. En piiloudu minkään tekosyyn taakse, en ymmärrä mitä tarkoitat tässä. "Huonosti käyttäytyviä komennetaan" juu kyllä, samaa mieltä - se ei silti tarkoita että pikkuista kuuluu komentaa pikkuisesti, etenkään jos siihen pikkuiseen ei ole mitään yhteyttä. Seuraavalla kierroksella? Toivottavasti ei, munkaan pää ei jaksa uudelleen toista karuselliajelua. Sinua ei häiritse pikkuisuus, mutta tavastasi kirjoittaa saa osittain eri käsityksen. Toki on mahdollista että tekstipohjainen keskustelu suodattaa tietyt nyanssit pois puheesta. Me oltiin lopulta jopa samaa mieltä, jos huomasit. Mä en vain osannut tuoda esiin sitä pointtia mitä tarkoitin, pahoittelut siitä.

~ Nelli
.. Joka sulkee tän ikkunan nyt loppuillaksi?

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #52 : 09.10.2022, 19:12 »
Olen edelleen hieman eri mieltä siitä, että BDSM-skenen yhteistapahtumissa voisi tai olisi järkevää olettaa saati vaatia, että koska olen pikkuinen/ setämies/
TrueMaster/ seksipupu/ Alfasubi /sissy /puppy niin muut tajuaa mitä se tarkoittaa ja tietää miten viiteryhmäni käyttäytyy. Ensinnäkin skeneen putkahtelee uusia alaskenejä sellaista tahtia, ettei kenenkään voi edellyttää pysyvän kaikista kärryillä, toisakseen eri viiteryhmien yksilöiden käytös ja tapa jäsentää omaa kinkyidentiteettiä varioi niin paljon, ettei ryhmään X kuulumisen pohjalta edes voi olettaa juuri mitään ja kolmannekseen skenen bileissä on aina mukana väh. 10% nyyppiä jotka hädin tuskin tietävät, mistä kirjaimet B, D, S ja M tulee ja heidätkin on otettava huomioon.

Selkeintä on, että on yksi yhteinen käytösnormisto jota kaikki noudattavat ilman "mutku me ollaan vähän tämmöisiä" -erivapauksia. Silloin itse kullakin myös on tilaa kohdata itse kenetkin ennen kaikkea yksilönä.

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 669
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #53 : 09.10.2022, 21:29 »
Olen edelleen hieman eri mieltä siitä, että BDSM-skenen yhteistapahtumissa voisi tai olisi järkevää olettaa saati vaatia, että koska olen pikkuinen/ setämies/
TrueMaster/ seksipupu/ Alfasubi /sissy /puppy niin muut tajuaa mitä se tarkoittaa ja tietää miten viiteryhmäni käyttäytyy. Ensinnäkin skeneen putkahtelee uusia alaskenejä sellaista tahtia, ettei kenenkään voi edellyttää pysyvän kaikista kärryillä, toisakseen eri viiteryhmien yksilöiden käytös ja tapa jäsentää omaa kinkyidentiteettiä varioi niin paljon, ettei ryhmään X kuulumisen pohjalta edes voi olettaa juuri mitään ja kolmannekseen skenen bileissä on aina mukana väh. 10% nyyppiä jotka hädin tuskin tietävät, mistä kirjaimet B, D, S ja M tulee ja heidätkin on otettava huomioon.

Selkeintä on, että on yksi yhteinen käytösnormisto jota kaikki noudattavat ilman "mutku me ollaan vähän tämmöisiä" -erivapauksia. Silloin itse kullakin myös on tilaa kohdata itse kenetkin ennen kaikkea yksilönä.

Olen edelleen pääpiirteittäin näissä samaa mieltä joten ei me edes olla eri mieltä? ::) Mähän kun en edelleenkään ole sanonut että jokaisen kinkyn täytyy tajuta jokaisen kink viiteryhmän käytöstä, etenkään siinä määrin mitä se pitää sisällään sen viiteryhmän alalajeissa. Not my words. En myöskään ole sanonut että pikkuisten kuuluu saada erivapauksia mistään säännöistä koska pikkuiset on pieniä. Itseasiassa totesin jo sen yhden kommentin verran että sellaisten oletusten tekeminen pienistä, että ne haluaa vaan perseillä ja saada sen anteeksi koska on pieniä, on aika väärä oletus ja niin asiat ei oikeasti ole.

Se mitä tarkoitan kanssakinkyjen kinkin ymmärtämiselllä on se ymmärrys, jota voisi toivoa ihan kenen tahansa kohdalla kun puhutaan joistain sanamääritelmistä. Tiiätteks sillee että kun kuvakirjasta avataan sivu ja siellä on keltainen pieni vesilintu, niin kaikki osaa ilman sitä tavutettua tekstiäkin jo sanoa että siinä on: ?? (Alkaa A kirjaimella yleensä). Kyllä mä ainakin usein haen ja etsin tietoa, olen utelias ja seuraan maailmaa ympärilläni, ainakin sen verran että jos vaikka mun eteen astuu seuraavissa bileissä liskon näköinen androgyyni, joka kertoo että haluaa nuoleskella mun sormia koska on kink identiteetiltään sormiennuolija.. Niin mä tiedän mistä hitosta se puhuu enkä vaan närkästy ja valita siitä, että joku vihreä paljettityyppi halusi pistää mun sormet suuhunsa. (Joo tää oli tällänen Nellin hihasta iltayhdeksän jälkeen vedetty esimerkki. Liskot älkää mestatko mua).

Eli yhtälailla jos minä olen jossain ja _kerron että olen pikkuinen ja oikeestaan siksi just nyt tai ehkä myöhemmin ihan parasta ois jos saisin tökätä toista korvaan pikkurillillä_ niin mä haluaisin toki että se toinen tajuaa mitä pikkuinen tarkoittaa ja ymmärtää että kyseessä on joku kyseisestä kinkistä johtuva tosi hölmö leikki, josta ei tarvitse hermostua. Ja edelleen, ennekuin kukaan vetää neniä herneeseen: niin jos mä kerron että haluisin tökkää pikkurillin korvaan niin siitä toinen voi toki myös kieltäytyä, minä en sormeta kenenkään korvaa luvatta koska se ois korvaraiskaus.  ^-^ Tai jos mun eteen tupsahtaa sadistiksi esittäytyvä tapaus, jonka kanssa voisinkin leikkiä, niin mä haluaisin toki tietää pääpiirteittäin mitä sadisti tarkoittaa ja pystyä kysymään siltä oikeanlaisia kysymyksiä. Esim. haluaako se molempien huviksi läpsiä mua ihan muuten vaan niin kauan että lakkaan hihittämästä? (Tän mä annan jollekulle vielä joskus haasteeksi, läpsiä niin kauan että Nelli lakkaa hihittämästä).

Ja lopulta: Totesin jo aiemmissa senkin että kenenkään ei tarvitse olla kinkseppä syntyessään ja osata/ tietää kaikkea. Eli en tarkoittanut ymmärryksellä sitäkään että täysi newbien pitäisi tietää ja opetella kaikki ulkoa jo ennen ekoja bileitä. Mä en tiedä miksi näissä tuli niin paljon sivuun ymmärryksiä, ehkä mä oon huono selittämään asioita tai sitten mun aivokapasiteetti on tänään ollut latauksen tarpeessa ja en enää itsekään näe mitä kirjoitan. (Rillit oli kyllä päässä..) Aaaanyways, oiskohan tää nyt jotenkin selkeämmin selitetty mun osalta?

~ Nelli
..pieni ankapoikanen, uiskenteli veessä,
pien ankapoikanen, lumpeenlehden eessä..

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #54 : 09.10.2022, 22:52 »
Sovitaan, että emme ole kovin eri mieltä.  :)

Puput välillä vänkäävät, mutta harvoin jaksavat olla kovin kauaa kenenkään kanssa eri mieltä,
vaan hautailevat auliisti sotakirveitään kaikkein pahamaineisimpienkin  >:D kanssa ja alkavat seuraavaksi kysellä pörröhäntä pomppien, saako halata.  :love: :love:  :love:

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 669
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #55 : 21.10.2022, 14:25 »
TW: "Can't help it, Jodel made me do this!"
Toisin sanoen: kohta sanon mm. -filia sanan ja jänniä juttuja, jos et kestä ajatella ja lukea sellaista niin nyt simmut kiinni ja äkkiä piiloon. Nyt nimittäin Nellin aivot savuaa jostain syystä ja silmissä loistaa "Pwkl!". Okei, nyt tulee hieman mutta asiaa: Hypätään edellisistä aiheista johonkin ihan toiseen, uuteen ja järisyttävään. Sellaiseen, minkä ympärillä ihmiset aina kiertää kuin kuumaa puuroa. Sellaiseen jota minäkään en kykene vakain käsin kirjoittamaan. Sellaiseen, johon vaaditaan kupillinen kuumaa kahvia, kulho voimamuroja tai puuroa ja silmälasit. (Kyllä, ne mummoisat ja ah niin feikkiviksulta näyttävät, joita ilman en näe silmiäni pidemmälle).

Noniin, hengittäkää syvään.. pidättäkää..

Törmäsin jodelissa ketjuun jonka aloitus kysyi: Miksi monet sekoittavat ageplay-jutut pedofiliaan?

3.. 2.. 1.. Ja hengittäkää taas!

Niin, miksipä?
Ikuisuus kysymys, jota saa aina, kerta toisensa jälkeen pohtia ja miettiä. Miksi, oi miksi? ???
Tähän mä itsekään en ole vielä saanut sellaista vastausta joka tyydyttäisi mun mieleni ja ymmärrykseni. En ole vielä saanut yhtäkään selitystä joka avartaisi mun päässäni ajatuksia ja toisi sen "Ahaa, aivan. Tämähän on ihan selkeää, totta. Tuosta se siis johtuu, kiitos tiedosta." - reaktion. Saamieni selitysten, pohdintojen ja ties minkä vastausten jälkeen joudun vain aina toteamaan: "No öö ei. Ei se ole noin. Öö, ihan väärin. Hmm - tässä on kyse ihan eri asioista".

Mä olen miettinyt asiaa näin:
Ihmiset ei tiedä mistä ageplay jutuissa on kyse ja näkee vain sen lapsenomaista muistuttavan ulkokuoren aiheesta. Ihmiset yleistää tämän aina "pikkuiseen tyttöön" ja "limaiseen setään", sekä sedän ei niin päivänvaloa kestäviin fantasioihin ja pikkuisen tytön tuomaan mahdollisuuteen toteuttaa niitä ilman ongelmia. Ihmiset yhdistää vaikkapa pikkuisen pehmolelujen ihailun lapsenomaisuuteen ja siihen kuinka me kaikki olemme tehneet sitä lapsena ja siitä päädytään pohtimaan että ageplayssä on selkeästi siis kyse hämärästi jostain lapsiin liittyvästä. Ja seuraava määritelmä näille leikeille monen tietämättömän päässä onkin sitten se yksi ja ainoa johon tämä kaikki liitetään ns. "yleiskäsitteenä" eli: p_ _o _i _i a? (Sori, haluan testata teidän hirsipuun pelaus -taitoa). Ps: Käytän tässä kirjoituksessa yleiskäsitteestä lyhennettyä versiota "-filia", sillä tuo hirsipuu sana ei kata ikäkategoriassaan kuin vain osan aihetta. On siis olemassa muitakin -filioita, jotka liittyvät lapsiin juurikin ikätasoilla.

Mutta se mitä ihmiset unohtaa:
Tuo aiheeseen yhdistetty yleiskäsite ja ageplay on kuitenkin kaksi eri asiaa. Toinen ei oletusarvoisesti mitenkään sisällä toista. Ageplay on kink ja fetissi, johon osallistuu kaksi aikuista. Ageplay on vahvasti "no minors in kink" lauseen takana ja aiheen parissa mm. vertaistuki, omanlaisenaan sosiaalisena turvaverkkona on laaja. Aiheen pariin eksyvät vaarallisuudet osuvat varsin äkkiä niin pienten kuin isojenkin tutkaan. Oi kyllä, sinä oikeasti "limainen setä" joka et onneksi baarissa ole kiitos karman ja joka saalistit minuakin kuin hai laivaa nuorempana. Tunnet toivottavasti nahoissasi yhä nämä mentaaliset terveiset, sillä tuntisin sun naaman missä vain ja tiedän yhä että suhun ei ole koskaan kenenkään turvallista luottaa. Mun eteen ei kannata uudelleen eksyä, joudut varmasti terapiaan jos sen teet. Aamen. Tuntuipas hyvältä sanoa tuo pitkästä aikaa ääneen! Vaikka sen kuulija onkin ihan pippurinkasvun pitkällä ja kaukana täältä.. >:D (ps. tiedän että on kaukana, ei hätää).

Mutta niin, miksi siis nämä kaksi asiaa aina ajautuvat käsikäteen ihmisten mielessä? En tiedä ja mua ärsyttää se etten tiedä. Usein perustellaan juuri sillä samalla vanhalla lauseella: "No mutta siinähän seksualisoidaan lapsia" - Öö ei. Minun iso, setä/täti, Dom/me, Caregiver mikä lie: seksualisoi vain minua, aikuista. Toisinaan jopa jumaloi, koska mä olen niin taitava pieni.. enpä sano mikä. En ymmärrä miten kolmenkymmenenyhden vuoden verran eläneen naisen paneminen olisi lapsen seksualisointia? ???

"No mutta pikkuinenhan on lapsenomainen, eli vertautuu lapseen?" - Ei, ei se ole noin. Minä olen aikuinen, joka nauttii suunnattomasti siitä kun joku muu päättää puolestani. Olen aikuinen joka nauttii siitä kun minua kehutaan, komennetaan ja kerrotaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Minä en missään näistä nautinnoista vertaudu lapseen. Minulla on aikuisen ihmisen seksuaalisuus ja aikuisen ihmisen mieliteot. Ja by the way: se että tykkään imeä tikkareita, peukaloita ja pillejä, oikeastaan mitä vain - ei se ole lapsenmukaista vaan silkkaa aikuista mielitekoa. Se että tykkään pistää pehmon (tai jonkun pään) tissieni väliin, ei ole lapsenomaista, se on aikuinen halu tukehduttaa joku ihana sinne, koska aikuisesti välitän siitä ihanasta paljon. Se että haluan mun päätä silitettävän ja istun jalat jonkun sylissä ei ole lapsenmukaista vaan se on mun aikuiset aivot, jotka haluaa päästää irti hallinnasta ja tietää että oon silti turvassa.  ^-^

"No mutta pikkuiset käyttää lasten juttuja, eli sehän siis seksualisoi lasten juttuja.." - Öö, ihan väärin. Materialismi on vain pieni osa koko ageplay aihetta. Pikkuisille tehdään ihan omaa tavaraa, maailmalla on jopa hitto vie tavarataloja niille _pelkästään AIKUISILLE_ tarkoitettuja ageplay tavaroita varten! Ja toiseksi, kuka muka on sanonut että vaikkapa pehmot on vain lapsille? Näyttäkää minulle se lakimääräys jossa lukee, että vain alle 18 vuotiaiden on sallittua halata pehmoa ja nukkua sen kanssa? Ja jos sellainen on niin tulkaa ja pidättäkää prkl, sillä mä rikon tota lakia joka hemmetin yö! "Officer please, take me to the horny jail for thus I am the girl who sleeps with fluffy lifeless creatures!" Kertokaa mulle, missä lukee, että leikkiminen ja leikkimielisyys on vain lasten juttu, siis ihan oikeesti! Mä voisin listata tähän varmaan sata asiaa jotka on tehty aikuisille ja pikkuiset käyttää niitä ageplay leikeissään saadakseen sen aiemmassa kohdassa mainitsemani nautinnon. Sen ihanan mielentilan, jossa saa olla viaton ja pieni. (Josta tulikin mieleen etten oo värittänyt värityskuvia tai piirtänyt kenellekkään piitkään aikaan.. Kenelle saa postittaa kuvia ja piirustuksia? Tukkeutuukohan joulupukin postilaatikko jos lähettää yhden kuvan joka viikko?)  ::)

"Ainahan siellä jossain lurkkii joku pedofiili joka saalistaa viattomia nuoria naisia.." - Hmm, tässä on kyse ihan eri asioista. Jos jossain lurkkii -fiili niin se on toki vaarallista, mutta ei tee ageplay yhteisöstä -fiilirinkiä. Okei, otetaan toinen esimerkki: Jos sadistien joukossa lurkkii parisuhdeväkivaltaan taipuva vaimonhakkaaja niin se ei tee kaikista sadisteista kotiväkivalta hirmuja. Yleistäminen on muutenkin rumaa. Tässä on toki kuitenkin se yksi ageplay yhteisön vaaran ikkuna, josta _jokaisen_ etenkin seuraa hakevan, tulisi olla tietoinen. Toiset oppii valitettavasti kantapään kautta ja se sattuu saa-tanasti. Ja tässä asiassa näen että pikkuisuudesta, ageplaystä, ikä-regressiosta ja ties mistä kaikesta muusta olis äärettömän hyvä puhua ja valistaa ihmisiä. Mikään ei ole kauheampaa kuin pikkuinen, joka on joutumassa vaaraan eikä itse huomaa sitä. (Kuulette varmaan tuon kokemuksen syvän rintaäänen?) Niin, joo toki: pikkuisuuden katon tai aiemmin kuvaamani pöydän ja pöytäliinan, alle mahtuu paljon kaikkea, monenlaisia varpaita joita kutitella. Valitettavasti suurissa merissä kannattaa aina varoa haikaloja. Oikeastaan haitkin on ihan suloisia kaloja, ei yhdistetä niitä tähän, sanotaan mieluummin "saalistajia", "limaisia ihmisiä" siis "limaisia varpaita"? Hyi.  :-\

Voi mitäpä olisinkaan antanut silloin kun täytin 18 ja tajusin että paneminen on kivaa, jos joku olisi kertonut mulle mihin soppaan olen puurolusikkaani upottamassa. Oikeastaan jo ennen sitä, silloin kun mä olin teini - olis ollut ihanaa jos maailmassa olisi ollut turvallisia aikuisia, joille olis voinut kertoa että "hei, mä löysin tälläsen jutun itsestäni ja huomasin että mä pidän asioista x, y ja z - mistähän tää johtuu?". Valitettavasti mun elämässä ei niitä aikuisia kovin montaa ollut, siksi kun en itse uskaltanut niille muutamallekaan puhua jotka oli. Täytin 20 jossain kohtaa ja totesin, että monista asioista pitää olla ihan saamarin hiljaa koska niitä haukutaan. Niitä ei ymmärretä, niitä liitetään vääriin asioihin joihin en itse halua niitä liitettävän, saan leiman otsaani.. Se perinteinen. Menkääpä puhumaan opiskelijaterkkarille asioista, joita ootte miettinyt jo muutama vuotta hiljaa itsekseen ja katsokaa mitä se vastaa. Ah sinä ihana häpeän, itkun, kipuilun ja hiljaisuuden nuoruus - sua ei ole enää yhtään ikävä.

Mutta niin, nyt esitänkin tähän siis tuon saman kysymyksen, arvon lukijat: Miksi? Miksi osa täälläkin taas lukiessaan tätä ketjua keksii noita lauseita lisää? Miksi ageplayn "on pakko" keinua -filian kanssa käsikädessä? Selittäkää ihmeessä, kertokaa. Esittäkää jokin lause, joka toisi mulle sen kaivatun ahaa -elämyksen?

~ Nelli
Joka kirjoitti tätä tekstiä koneella kolmatta tuntia, jäädytti varpaansa kun unohti villasukat ja aikoo nyt lähteä pohtimaan mitä huomenna voisi pukea päällensä..

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #56 : 21.10.2022, 16:52 »
TW: PEDOFILIA, LASTEN SEKSUAALINEN HYVÄKSIKÄYTTÖ

Hyvä aihe, kiitos kun koitat tästäkin keskustella. Tosin en tiedä, missä menee sallitun keskustelun raja tällä foorumilla, mutta katsotaan...

Mulla assosiaatio menee jotakuinkin näin: ageplayssa leikitään nimensä mukaisesti ikään liittyvillä asemilla / rooleilla / toiminnalla / mielikuvilla / jollain. Asetelma voi olla esim. lapsen hyväksikäyttö -skenaario, samoin kuin S/M-skenaario voi olla vaikkapa jonkinlainen kidutustilanne, tai D/s-toiminta voi olla vaikka minkälaisen vallan väärinkäytön mielikuvan - vanki/kidnappausseknaarion, orja-omistaja-asetelman jne - toteuttamista sillä tavalla kuin BDSM:ssä nyt asioita toteutetaan: aikuisten ihmisten konsensuaalisina juttuina. Ne voi saada lukemattomia eri muotoja ja tulkintoja ihmisistä riippuen.

Jos kinkyillessä toteutetaan jonkinlaisia pedofiilisia skenaarioita, siihen varmaan tarvitaan jonkinasteista ageplayta juuri siksi, että kukaan mukana olijoista ei ole oikeasti lapsi. Kaikki ageplay ei siis ole pedofilista sisällöltään, mutta lasten hyväksikäytöllä leikittelevät skenaariot lienee ageplayta. Siksi assosiaatio. Lisäks lasten hyväksikäytöllä leikittelevät skenaariot on mun nähdäkseni aina myös valtaleikkiä eli jonkinlaista D/s:ää, koska kyseessähän on nimenomaan yks kieroutuneimmista vallan väärinkäytön muodoista. (Luulen että just se vallan väärinkäytön ulottuvuus on usein se asia, joka noissa kiihottaa niitä joita ylipäätään kiihottaa. Pätien mahdollisesti myös oikeisiin pedofiileihin, tästä en tiedä kun en oo tutkimusta lukenut. Eli kyse ei välttämättä ole siitä, että lapsimaisuus suoraan fetissinä kiihottais, vaan valta-asetelma siinä. No menin sivuraiteelle vähän.)

Itselleni toi vallan väärinkäytön äärimmäisyys (insestisessä) lapsen hyväksikäytössä on asia, joka kiihottaa, kun semmoista leikin. Se onkin selkeämmin leikkiä mulle kuin muu D/s, koska, no, en tosiaankaan koe oikeasti olevani lapsi. (Kun taas koen oikeasti alistuvani Omistajalleni, että sikäli eri.) Se, että jotakuta kiihottaa millään ajatuksen tasolla tuo asetelma, taitaa olla aika lailla vahva tabu. Mä vielä uskallan sanoa, että kiihottaa, kun en ole se joka haluaa leikkiä likaista setää "rakastavaa" isää, joka tekee jotain helvetin väärää. Mutta koko ajatus siitä, että tämmöinen ajatuskaan voi kiihottaa ketään, on varmaan monelle kinkyllekin liikaa. Itseäni ällöttää kidutuksen olemassaolo, niinkun aidon lasten hyväksikäytönkin, mutta olen käsitellyt tän asian että nämä on vaan totaalisen eri juttuja kinkysti toteutettuina mielikuvina kuin että olis tekemisissä sen todellisen asian kanssa. Mulla ei oo minkäänlaisia haluja oikeaan kidutukseen tai oikeaan lasten hyväksikäyttöön.

Ageplay, saati pikkuisena oleminen, joka ei kaikille kai ole edes ageplayta, ei siis välttämättä mitenkään liity pedofilia/lapsen hyväksikäyttö -juttuihin. Mutta jos niitä juttuja leikitään, niihin liittyy ageplayta. Näin mä asian näen. Ei siis oo rehellistä sanoa, ettei näillä kahdella asialla olis mitään tekemistä keskenään, mutta menee myös hyvin metsään kuvitella, että ageplaylla olis aina tekemistä lasten hyväksikäytön leikkimisen kanssa.
Ja siinä varmaan sitten tulee ongelma pikkuisille. Nimittäin se, mikä varmaan monen on vaikea hyväksyä, on että jollain voi edes olla jotain lapsen hyväksikäyttö -leikkejä ihan terveessä konsensuaalisessa aikuisten välisessä kinkyssä ilman, että sillä on jotain yhteyttä aitoon lasten hyväksikäyttöön. Ja kun sitten ageplayn nähdään / pelätään olevan suorassa yhteydessä tuon asian kanssa, ja pikkuisuus nähdään ennen kaikkea ageplayna, tabu leviää koskemaan isoa porukkaa, jota koko homma ei välttämättä mitenkään kosketa.

Itse näen asian niin, että ensinnäkin ihmisten kannattais hahmottaa pikkuisuuden laajuus, ageplayn asema pikkuisuudessa, ageplayn laajuus, ja sitten erottaa lapsen hyväksikäyttö -leikit näistä omaksi osa-alueekseen. Jota voi olla joillain pikkuisilla ja Isoilla mukana, mutta sitä ei voi päälle päin tietää.

Sitten toisekseen kinkyjen toki kannattais myös hahmottaa, että ihminen, joka leikkii lapsen hyväksikäyttöä konsensuaalisesti toisen aikuisen / toisten aikuisten kanssa, ei mitä todennäköisimmin halua käyttää lapsia hyväkseen. Ja jos vaikka joku haluaisi, mutta tekee eettisen valinnan sen sijaan leikkiä sitä aikuisten kanssa ja olla toteuttamatta pedofilisia mieltymyksiään lasten kanssa, niin go for it ja hyvät sille.

Ja sitten ei haittais, jos ihmiset myös opettelis erottamaan, että pedofilia eli lapsikohteinen seksuaalisuus on ihmisen ominaisuus, joka ei pakota ihmistä käyttämään lapsia seksuaalisesti hyväkseen. Seksuaalista suuntautumistaan ei voi valita, toimintansa voi. Siksi pedofiileille tarvitaan myös apua oman seksuaalisuutensa käsittelyyn ja sen kanssa elämiseen. Iso osa, ymmärtääkseni valtaosa, pedodfiileista ei halua toteuttaa eikä toteuta taipumuksiaan.
Tiesittekö, että Suomen ainoalta lapsikohteiseen seksuaalisuuteen apua tarjoavalta, lasten hyväksikäytön ehkäisyä toteuttavalta hankkeelta, SeriE:ltä, ollaan lopettamassa rahoitus? Tulipahan vaan mieleen. Itse haluaisin, että tällainen toiminta ois pysyvää eikä hankepohjaista.
https://serie.fi/

Tl;dr: Ihmiset sekoittaa ageplayn ja pedofilian, koska niillä on tietty assosiatiivinen yhteys ja ajattelu jää sitten siihen, eikä noiden määritelmiä ja erilaisuutta juuri ymmärretä. Arvellaan, että jos on joku assosiatiivinen yhteys niin ne on sitten samaa.

Onnistuinkohan puhumaan yhtään siitä, mitä kaipasit? Tai saiko tästä mitään selkoa... nyt pitää mennä saunaan niin ei ehdi enää oikolukea, varmaan kadun sieltä tullessa että klikkasin Lähetä  :D (Felt smart, might delete later)

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #57 : 21.10.2022, 19:50 »
Tää aihe on niin tabuisa (myös mulle henkilökohtaisesti), että myönnän rehellisesti, että en koe turvalliseksi keskustella siitä kovin henkilökohtaisella tasolla. Ei toisaalta onneksi oikeastaan tarvikaan, koska voin yksinkertaisesti kiittää elanoria erinomaisesta kommentista ja todeta yhtyväni näihin ajatuksiin täysin ja myös henkilökohtainen suhteeni 'age playhin' on selvästi hyvin samankaltainen :love:

rosepippuri

  • Vieras
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #58 : 21.10.2022, 21:02 »
"Pedofilia eli lapsikohteinen seksuaalisuus on ihmisen ominaisuus, joka ei pakota ihmistä käyttämään lapsia seksuaalisesti hyväkseen. Seksuaalista suuntautumistaan ei voi valita, toimintansa voi." 🤢🤢🤢
Öö, ei. Pedofilia on seksuaalinen häiriö, sairaus. Ei seksuaalinen suuntautuminen. Älä vääristele asiaa.

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #59 : 21.10.2022, 22:08 »
"Pedofilia" alkaa olla vanhentunut termi. Lapsikohteinen seksuaalisuus tai lapsikohteinen seksuaalihäiriö on käsitteenä korvannut ja korvaamassa sen. Se on itse asiassa huomattavasti asiallisempi termi kuin 'pedofilia', joka etymologisesti viittaa lapseen kohdistuvaan rakkauteen, mitä lapsikohtainen seksuaalihäiriö niinkään ei ole, vaikka siihen liittyisikin romanttisia tunteita.

Lapsikohteinen seksuaalisuus on seksuaalisuuden häiriö, siis mielen sairaus. Elanorin kommentti ei nähdäkseni mitenkään kiistä tätä.

Oksennusemojeista on aika vähän hyötyä mielenterveyshäiriöiden hoidossa. Aihe saa ahdistaa ja herättää muita vaikeita tunteita, mutta mielestäni olisi toivottavaa, että sitäkin pystyttäisiin silti käsittelemään asiallisesti.