Kirjoittaja Aihe: "Mä voisin olla seuraava"  (Luettu 5280 kertaa)

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2226
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #15 : 04.04.2023, 11:21 »
Ihmiset ei useinkaan ymmärrä innostukseltaan, ettei jotain asioita voi kysyä/tehdä.

Juurikin tämä. Toinen on ihan uuden äärellä ja oma innostus ajaa edelle käytöstavoista. Sitten myös siinä on isoja eroja kuinka henkilökohtaisia nämä jutut on. Osalle kyse on enemmän leikistä ja sitten käyttäydytään kuin tanssilavalla sekahaun aikana ja osalle sitten henkilökohtaisempaa juttuja.

Sitten ihan sellainen juttu näissä on myös, että se vastaanottava osapuoli saattaa olla jäänyt keräämään rohkeutta johonkin juttuun, esim neuloihin jossakin toisessa tilaisuudessa ja sitten kun sama kaveri tulee vastaan ja itse olisi valmis kokeiluun, on ulosanti sitten ton tasoista. Ei toki kaikilla.

Mä jotenkin ajattelen, että ihmiset harvoin on huonokäytöksisiä tahallaan vaikka osa on kyllä sitäkin.

Olen samoilla linjoilla siitä, että ihmiset ovat harvoin tarkoituksellisen epäkohteliaita, ja siksi näen oivallista maaperää ajatusten herättämiselle. Innostus on ihana asia ja sitä on hieno jakaa jonkun kanssa, mutta myös sen vallassa tekee välillä hyvää pysähtyä hetkeksi miettimään, miten asioita lähestyy. Olen minäkin joskus aloitellessani antanut innostuksen kävellä hyvien tapojen ylitse, mutta onneksi kohdalle on sattunut viisaita partnereita, jotka ovat osanneet ystävällisesti näissä asioissa opastaa. Pyrin vuorostani tekemään samaa nyt, kun kokemusta on kertynyt enemmän.

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #16 : 04.04.2023, 14:17 »
Kyllä meitä neulahommia tekeviä on edelleen bileissä. Itse olen viimeiset pari vuotta ollut tekemässä lähes kaikissa Tampereen bileissä.Sen myönnän ettemme ole tasollasi, parhaamme teemme annetuissa olosuhteissa.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2226
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #17 : 04.04.2023, 15:57 »
Kyllä meitä neulahommia tekeviä on edelleen bileissä. Itse olen viimeiset pari vuotta ollut tekemässä lähes kaikissa Tampereen bileissä.Sen myönnän ettemme ole tasollasi, parhaamme teemme annetuissa olosuhteissa.

Ei sitä vertailla kannata, kaiken näkemäni perusteella olet ihan pätevä neuloittaja sinäkin. En vain ole tainnut olla kanssasi samoissa bileissä vuosiin, ja aika harvassa ne muutkin tekijät nykyään ovat.

belladonna

Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #18 : 05.04.2023, 14:41 »
Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu.

Itse olen joskus ollut se nuori ja innokas keltanokka, joka on kysynyt (toivoakseni sentään kohteliaasti), että hei, näin kun sidoit tuossa hetki sitten jota kuta ja halusin vain kysyä, että voisitko ehkä sitoa minuakin tai että moi, mietin tässä vain, että olisipa kyllä kiva tulla piiskatuksi tänä iltana, et sattumalta haluaisi piiskata minua.

Näistä tarjouksistani on joskus ystävällisesti kieltäydytty. Mutta onpa suostuttukin. Olen saanut aikoinaan ensikokemukseni sidottavana olemisesta nimenomaan BDSM-bileissä, ja pitkään se myös oli ainoa ympäristö, missä pääsin sidottavaksi aina silloin tällöin. Olen myös saanut BDSM-bileissä piiskaa entuudestaan tuntemattomalta henkilöltä, kun ihan vaan uskaltauduin kysymään, ja se on ollut yksi elämäni hienoimpia ja ikimuistoisimpia BDSM-kokemuksia.

Toisaalta nyt kun olen itse kokeneempi BDSM:ssä ja teen näitä asioita vain rakkaus- ja ystävyyssuhteissa, pystyn myös samaistumaan ja olen itsekin kokenut hämmennyksen tilanteessa, jossa henkilökohtaisen bileissä tapahtuvan köysi- tai piiskasession jälkeen  joku tuntematon tulee kysymään, että 'hei, voisinko minäkin vähän kokeilla?' Näistä on kuitenkin selvitty selittämällä kohteliaasti, että kiitos ei,  emme voi emmekä halua tehdä tällaisia asioita tuntemattomien ihmisten kanssa.

Loppujen lopuksi siis ajattelen, että ainahan saa kysyä - kunhan on valmis hyväksymään loukkaantumatta ja perseilemättä sen, että vastaus voi olla ei. Toivoisin, että voisimme ja uskaltaisimme kaikki kysyä, kieltäytyä ja myöntyä matalalla kynnyksellä ja ilman tunnontuskia tai loukkaantumisia sen mukaan, miltä milloinkin tuntuu.

Olen muuten myös ollut tilanteessa, jossa kesken Dominoivani ja minun välisen darkkariseksisession tuntematon henkilö tuli tarjoutumaan kolmanneksi osapuoleksi sessioon. Hän tarjoutui kohteliaasti ja pienen välimatkan päästä. Dominoivan harkitsi tilannetta nopeasti, kysyi minulta konsensusta siihen, voidaanko sessioon ottaa kolmas osapuoli, johon myönnyin tietyin rajauksin, session pelisäännöt neuvoteltiin nopeasti kolmannen osapuolen kanssa ja hän liittyi sessioon mukaan. Session jälkeen kolmasosapuoli kiitti ja poistui. En koskaan saanut tietää, kuka hän oli. Tällaistakin siis voi tapahtua. Kannatti kysyä.


Dominatrix

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Tuhat tarinaa takataskussa
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #19 : 05.04.2023, 16:58 »
Hei,
minäkin olen aikoinani ollut aika monissa pileissä PiiskaDommena tai narujen kanssa sitonut halukkaita. Välillä koko pileet on mennyt siihen, että on koko ajan jonoa. Mutta.. olen myös työtehtävissä kieltäytynyt piiskaamasta tai sitomasta. Yleensä syynä on ollut henkilön liiallinen alkoholipitoisuus, silloin on helppo sanoa, että tuleppa seuraaviin pileisiin selvinpäin niin hoidetaan tuo piiskaus pois alta. Muutamia kertoja on ollut, että pyytäjästä tulee "huonot fibat" ja silloin minulla on oikeus kieltäytyä, vaikka olisin töissä. Onneksi sitten kollegalle on sopinut tuo piiskaaminen, että henkilö on saanut mitä haluaa.

Pileissä nykyään tulee käytyä niin harvoin, että en edes muista, että milloin olisin piiskannut tai sitonut ketään julkisesti. Pitäisi varmaan taas aktivoitua?  8) O:-)

Skenefossiili Dominatrix

Purulelu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 28
  • ”I’m Perv and I’m Proud”!
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #20 : 07.04.2023, 12:47 »
Mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä aloitus. Itse olen uutena tässä scenessä, ja voisin hyvinkin lähestyä neuloittajaa bileissä. Toki tekisin sen kohteliaasti, esim. sanomalla ensin, että olipa hienon/jännittävän/tms. näköistä, ja sitten ehkä kysyisin voisitko suositella missä tällaista voisi itse kokeilla. Tai että olisiko mahdollista kokeilla paikan päällä. Jos saisin esim. kylmän katseen tai vihaisen, turhautuneen vastauksen, tai minulle tulisi olo, että olen tahtomattani jotenkin ”käyttäytynyt huonosti”, mulle tulisi kyllä tosi kurja fiilis, enkä ymmärtäisi mitä väärää olen tehnyt kysyessäni ja lähestyessäni kohteliaasti.

Oman turhautumisen purkaminen muihin on ikävää, mutta toisaalta ymmärrän, että muiden käytösapojen puute varmasti ärsyttää.

Minulle ei myöskään tulisi mieleenkään ehdottaa vastapalvelusta (mainitsemaasi hartiahierontaa tms.) vieraalle ihmiselle. Mutta mielelläni maksaisin osaavalle tekijälle, jos hinta ja mun budjetti kohtaisi. Ilmaiseksi en olettaisi, että kukaan tekee jotain erityisosaamista.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #21 : 07.04.2023, 13:45 »
Samaistun bdsm-sessioiden osalta. Niihin laittaa paljon henkistä panostusta sekä ennalta suunnittelun osalta, että toteutettaessa.

Jo se, että subina oleva nainen toteuttaa pukeutumistoiveen, tuottaa olon ettei tämä ole yksisuuntaista palveluntarjontaa. Jos joskus jälkikäteen saisi vielä viestin tyyliin "hei, haluisikko suikkarin tänään?" ilman tausta-ajatuksia sessioinnista, olisin otettu. Antamisesta siinä dominoinnissakin on kyse.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2226
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #22 : 07.04.2023, 20:48 »
Mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä aloitus. Itse olen uutena tässä scenessä, ja voisin hyvinkin lähestyä neuloittajaa bileissä. Toki tekisin sen kohteliaasti, esim. sanomalla ensin, että olipa hienon/jännittävän/tms. näköistä, ja sitten ehkä kysyisin voisitko suositella missä tällaista voisi itse kokeilla. Tai että olisiko mahdollista kokeilla paikan päällä. Jos saisin esim. kylmän katseen tai vihaisen, turhautuneen vastauksen, tai minulle tulisi olo, että olen tahtomattani jotenkin ”käyttäytynyt huonosti”, mulle tulisi kyllä tosi kurja fiilis, enkä ymmärtäisi mitä väärää olen tehnyt kysyessäni ja lähestyessäni kohteliaasti.

Oman turhautumisen purkaminen muihin on ikävää, mutta toisaalta ymmärrän, että muiden käytösapojen puute varmasti ärsyttää.

Tässä ollaankin jo valovuoden päässä siitä, mistä alun perin kirjoitin. En halua edelleenkään sanoa, etteikö kysyä voisi, vaan nimenomaan peräänkuulutan noita käytöstapoja ja arvonantoa toisen ihmisen vaivannäölle. Kuvailemasi kaltaisia lähestymisiä otan huomattavasti mieluummin vastaan, enkä tunnusta purkavani turhautumista edes niihin huonotapaisiin kysyjiin. Valitsin nimenomaan kirjoittaa kolumnin siksi, ettei tulisi tarpeetonta sormella osoittelua kenenkään suuntaan, vaan että jokainen saisi mahdollisuuden reflektoida omaa käytöstään rauhassa ja paineitta. Tekstistäni ei ihan niin hyvin käy ilmi se, että myös niitä kohteliaita ja toivottuja lähestymisiä näkee.

Lainaus
Minulle ei myöskään tulisi mieleenkään ehdottaa vastapalvelusta (mainitsemaasi hartiahierontaa tms.) vieraalle ihmiselle. Mutta mielelläni maksaisin osaavalle tekijälle, jos hinta ja mun budjetti kohtaisi. Ilmaiseksi en olettaisi, että kukaan tekee jotain erityisosaamista.

Rahan kanssa näissä on usein sama ongelma, kuin itse harrastuksena pyydystetyn kalan myymisessä: hintatoiveet eivät kohtaa osapuolten välillä. Minä veloitan neulomisesta 250-300 euroa tunnilta, joten pieni 10 minuutin kokeilu maksaa äkkiä sen 50 euroa. Tavallisesti ne, jotka minulle rahaa siitä maksavat, ovat jo kokeneita neulatyynyjä, joilla on selkeät näkemykset siitä, mitä he itse haluavat. Valitettavan moni muu kuitenkin edelleen olettaa, että osaamiseni, läsnäoloni ja aikani ovat julkista omaisuutta, jota jaetaan jokaiselle sitä haluavalle.


Purulelu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 28
  • ”I’m Perv and I’m Proud”!
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #23 : 08.04.2023, 12:46 »
@hihaton Kiitos vastauksesta 🙂
Kiva tietenkin kuulla, että on myös kohteliasta lähestymistä. Ja mun mielestä voisit aivan hyvin laittaa selvästi hinnat, juuri esim. 10 min kokeilu 50€, sisältää xx tai yy. Jotta kysyjät ymmärtäisivät minkä hintaisesta palvelusta tai tekemisestä on kyse, joku tiivistetty info flyerille mitä sisältyy ja miksi tämä hinta, näin monen vuoden kokemuksella. Ottaahan lävistäjäkin yhdestä ainoasta reiästä esim 65€, ja puolen tunnin varatusta ajasta sen reiän tekemiseen menee noin 10 sekuntia. Mutta on asiantuntevaa, steriiliä ja turvallista. Jos nyt voi näin verrata.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #24 : 08.04.2023, 13:36 »
@hihaton Kiitos vastauksesta 🙂
Kiva tietenkin kuulla, että on myös kohteliasta lähestymistä. Ja mun mielestä voisit aivan hyvin laittaa selvästi hinnat, juuri esim. 10 min kokeilu 50€, sisältää xx tai yy. Jotta kysyjät ymmärtäisivät minkä hintaisesta palvelusta tai tekemisestä on kyse, joku tiivistetty info flyerille mitä sisältyy ja miksi tämä hinta, näin monen vuoden kokemuksella. Ottaahan lävistäjäkin yhdestä ainoasta reiästä esim 65€, ja puolen tunnin varatusta ajasta sen reiän tekemiseen menee noin 10 sekuntia. Mutta on asiantuntevaa, steriiliä ja turvallista. Jos nyt voi näin verrata.

Tän tyyppisten palveluiden myynnille/markkinoinnille on omat kanavansa.
Baarissa se on kiellettyä ja en näe, että olisi kovinkaan hyväksyttävää myöskään bileissä/miiteissä tai muissakaan ns. avoimissa tapahtumissa ellei tapahtuman henki ole nimenomaan kaupallinen.


QoS

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Multipervo
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #25 : 08.04.2023, 15:38 »
Mä näen, että kirjoituksen pointti ei ollut se, että pitäisi saada rahaa tai muuta vastinetta aina. Näen kirjoituksen pointin olleen ihmisten oletukset ja se, että unohdetaan vähän sen toisenkin olevan ihminen. Varmasti kaikki ymmärtää kuinka tökeröä on mennä sanomaan vaan ”mä voisin olla seuraava”. Toisaalta on ymmärrettävää, että aina ei osata sanoa asioita järkevästi. Voi jännittää hurjasti mennä kyselemään et voisinkohan minäkin saada pari neulaa kokeilla. Kolumnissa näkyy kyllä turhautuminen ja mielestäni se tämmöisessä kirjotuksessa saakin näkyä vähän korostetusti. Tarkoitus on kuitenkin herättää ihmisiä ajattelemaan asioita, herättää muistamaan, että nätisti kysyminen on kohteliaampaa kuin olettaminen ja muistamaan, että kaikki me ollaan ihmisiä. Tietenkin myös toisella osapuolella on vastuunsa. Jos joku tulee sanomaan ”mä voisin olla seuraava”, kannattaa siinä hetkeksi pysähtyä miettimään omaakin vastaustaan. Miltä se sillä hetkellä tuntuu? Ajatteleeko että ok oli nyt vähän tökerö oletus mutta ymmärrän toisaalta ja antaa asian mennä vai huomauttaako jotenkin nätisti, että ei tämä ole mikään palvelu mihin on oletuksena oikeus tai että olis kiva, jos edes kysyisit.

Tämä kirjoitus herätti ainakin itseäni ajattelemaan, kuinka olen itse toiminut. Ite olen varmasti molemmassa asemassa toiminut joskus ei niin parhaalla tavalla. Varmasti olen joskus olettanut liikoja enkä ole ottanut toista huomioon riittävästi. Toisaalta joskus en ole osannut huomauttaa nätisti, kun joku sanoo jotain vähän tyhmää.

Muistetaanhan siis kaikki olla kivoja toisillemme ja muistetaan samalla myös se, että harvemmin kukaan tarkoituksella on mitenkään tyly  :love:

Floora

Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #26 : 08.04.2023, 15:49 »
Aika monella näyttää nyt menevän tämä kolumni yli ymmärryksen. Moni tuntuu tarttuvan semmosiin pikkuasioihin ja tuntuu olevan, juuri niikuin kolumnin kirjiittaja sanoi, valovuosien päässä siitä mistä tässä oikeasti kirjoitetaan. Mä nään tämän kolumnin kokonaisuudessa puhetta yleisesti arvostamisesta.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2023, 16:33 kirjoittanut Floora »

Kaisla

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 69
  • & balthazar
  • Galleria
Vs: "Mä voisin olla seuraava"
« Vastaus #27 : 08.04.2023, 17:45 »
Tässähän puhutaan ihan oikeasta asiasta; maksavan asiakkaan asenne ei sovi siihen jonoon jossa ei itse tarvitse maksaa mitään.

Uskoakseni edelleen enemmistö kuitenkin osaa käyttäytyä asianmukaisesti, mutta kyllähän se korpeaa jos pidetään itsestäänselvyytenä, eikä se kauhean monta huonoa kokemusta tarvi yhdelle illalle että alkaa olla koko ilta pilalla.

-baltsu