Kirjoittaja Aihe: Katsekontakti  (Luettu 26838 kertaa)

hiz

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #15 : 10.04.2011, 23:55 »
Kiinnostava aihe!  :)

Vastaan alistuvana s tähän, että minulle on tärkeä katsekontakti, M katse.
Se on sanaton yhteys ja samalla se antaa myös oman tunnelmansa ja vie subspaceen.
Silmät ovat sielun peili  ja silmistä voi halutessaan nähdä paljon, aitouden.

Komppaan. Olen subi mutta haen aina D:n katsetta, ja "juttelemme" melko paljon ihan vaan silmillä. Haluan nähdä hänen ilmeet ja haluan nähdä että hän nauttii. Siis jos senhetkinen asentoni/asetelma sen sallii. Haluan katsekontaktia niin paljon että välillä D katsoo tahallaan pitkiä aikoja muualle ihan vaan minua kiusatakseni. :) 

Saan D:ni katseesta energiaa ja muistan tietyt katseet pitkään ja paljon selvemmin kun monet muut asiat mitä milloinkin teimme. Sitten taas jos pääsen subspace-tilaan niin sen jälkeen en enää oikein näe mitään vaikka silmäni olisikin auki, joten kontakti on silloin jonkun muun kun katseen kautta.

Toisaalta niin jos olen D:n tai minua kiihottavan miehen kanssa jossain muussa kun sessiotilanteessa, niin saatan väistää katsekontaktia koska tiedän että innostuisin siitä muuten liikaa. Yritän kai katsekontaktin välttämisellä pitää ohjat vielä jonkin aikaa omissa käsissäni; jonkinlaista itsesuojeluvaistoa kun tiedän miten vahvasti siihen reagoin.

subula

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #16 : 14.04.2011, 20:48 »
Mielenkiintoinen keskustelu. Voisin jopa väittää että katsekontakti on yksi tärkeimmistä asioista sessioitta, suhteissa oikeastaan jopa vaniljasuhteessa. Katseella voi helposti alistaa, laittaa hiljaiseksi, saada nolostumaan ynnä muuta mukavaa :D

 Tiukka silmiin katsominen toimii erittäin hyvin. Jos katsekontakti kielletään, jotakin jää mielestäni puuttumaan. Katseltavana olokin, vaikka siinä ei suoranaisesti tuijoteta silmiin, tuntuu kiihottavalta. Myös tilanne jossa ikään kuin tuntee toisen katseen polttavan esim selkää niin ettei itse näe. hmm meniköhän vähän offtopiciksi...

En mielestäni reagoi ja saa niin paljon jos minulta viedään masterin (tai kenen tahansa ihmisen) katsekontakti. Hmm ainiin, olen sitä ihmistyyppiä joka osoittaa silmiinkatsomalla luottamusta. Tuntemattomia en uskalla kauan katsoa silmiin. Tuntuu häiritsevältä. Tehokasta on myös  pakottaa sub katsomaan alistajaansa silmiin ja sillä tuottaa häpeä reaktio. Nämä siis oikeastaan vain minun kokemuksiani.

Kuume

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #17 : 14.04.2011, 22:53 »
En yleensä ota katsekontaktia kenenkään kanssa kovin pitkäksi aikaa, tuntuu häiritsevältä. Sessiossa jos katson silmiin niin se on suoranaista vittuilua. Toisaalta haluaisin joskus, että olisi katsomisen mahdollisuus. Usein silmät ovat kyllä peitettyinä. Pidän tosin siitä että reaktioitani seurataan, vähän monimutkaista :D.

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1382
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #18 : 14.04.2011, 23:17 »
Katsekontakti..

Narttu aistii sielun pimeyden silmistä parhaiten, samoin hyväksymisen  ja antamisen, eli katsekontakti aina tärkeä, kun se sallitaan..

Huuto, keho ja silmät muodostavat koko kuvan kivusta...

Ei vaihtotaloutta, vaan reaktioita..

Mieluusti uhmaa, Peto ei nauti helposta uhrista...

Oma narttu osaa eleet, uhman ja vastustuksen, hyvä...

Itse haluan katsoa  uhria silmiin...

Kehon ja mielen tanssi peilautuen silmiin.. Nam..

Ilman katsekontaktia on vaikea määrittää vastavuoroisuutta, toki aina sitä ei edes tarvita..

-Peto-

swan

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #19 : 14.04.2011, 23:35 »
Kaikenlainen eväys, kuten katsekontaktinkin puuttuminen, taitaa olla melko äärimmäistä. Itelleni kokemuksellisesti tuttua myös muutama aste rankemmat asiat,joten kestän vähän hylkäämistä ja ignorea. En kuitenkaan ole ajatellut ikääni noissa velloa.

subula

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #20 : 14.04.2011, 23:56 »
Subin itku on sadistin palkinto. Sanalla sadisti on tässä yhteydessä luonnollisestikin positiivinen merkitys.

Juurikin niin. Subin vuodattamat kyyneleet ovat kauniita.

Mulla on kyllä suuri kynnys uskaltaa itkeä toisen edessä ja varsinkin Domin edessä. Olen jääräpää mutta tietyissä tilanteissa sitä vaan murtuu, puhdistautuu.

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #21 : 17.04.2011, 10:20 »
Masterinä pidän katsekontaktia olennaisena hallitsemisen välineenä. Jos sub väistelee katsetta, hänen koulutuksensa on vielä kesken.

Minusta tärkeää on "läpivalaista" sub. Hänen on oltava täysin avoin edessäni. Ilman katsekontaktia se ei toteudu.

Katsekontaktin kieltäminen taas voi olla hyvä rankaisukeino.

subula

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #22 : 17.04.2011, 11:05 »
Ihmettelen kummasti jos katsekontakti kielletään. No tässä taas, jokainen tekee kuinka tykkää, ja kaikille ei sovi kaikki mutta mä olen melko kylmä jos en saa katsetta. Niin no kieltäminenhän saattaa toimia koska silloin en saa sitä mitä haluan :D loogista mutta turhaa.. Ja koska jotkut pitävät silmiin katsomista röyhkeänä sessioissa niin minä ainakin uhmaan tätä ja katson, oikeen tuijotan. ;)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #23 : 17.04.2011, 15:41 »
Tiedän ihmisiä, ketkä eivät käsitä sitä, mitä näkevät katseen takana. He väistävät mutta sen sijaan kiinnittävät huomion äänimaailmaan. Äänensävyihin, painoihin, sanoihin, taustahäly ym. Se on se juttu, jolla hahmottavat maailmankuvaa ja omaa sijoittumista siihen.
Tällaisia ihmisiä on mm. asbergerin syndroomaisissa ihmisissä joita on kinkypiireistäkin.

Jos sanotaan, että "Eihän häneen voi luottaa kun ei katso edes silmiin..."
Pitää ottaa huomioon ihmisen erilaisuudet ja eri tavat olla olemassa siinä hetkessä missä ovatkaan. Yksi pystyy yhteen tapaan olla ja toinen taas toiseen. Ei voi koskaan yleistää.

Thea

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #24 : 17.04.2011, 18:17 »
toi katsekontakti riippuu niin paljon tilanteesta. mutta melkoisen sykähdyttävää on käskeä subia katsomaan silmiin ja nähdä niissä se kipu ja nautinto.

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #25 : 17.04.2011, 21:54 »
Samoilla linjoilla Thean kanssa :)

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #26 : 22.04.2011, 16:25 »
Olen nyt valmis siihen, että olen huputettu ensi sekunneista alkaen enkä näkisi alistajaani ollenkaan. Kaikki aistiminen tapahtuisi ilman näkemistä.

Lainaan tässä itseäni, heh heh.

Toimi, todella toimi. Menin silmät kiinni sisään ja heti huppu päähän. Huppu pois vasta noin kolmen tunnin jälkeen. Upea kokemus, suosittelen.

Milla

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #27 : 27.04.2011, 20:48 »
 ;D olenks mä taas ainoo ...

Mulle ei normisti sessiossa turvasanan käyttö automaattisesti lopeta sen kertaista sessiota kokonaan (ellei nyt satu ranne murtuun tjsp), vaan pidetään pieni huilitauko, ja jatketaan tai muutetaan käsikirjoitusta, mutta poikkeus vahvistaa säännön vieraan kielen kieliopissakin, ketjun aihe yksi niistä:

Jos multa sessiossa sanallisesti kieltää katsekontaktin lävähtää megakirkuvanpunainen sumusireenillä höystetty turvasana, ja ollaan hilkulla vaatteet päälle, kiitos ja näkemiin.

Alistun vain ja ainoastaan halustani alistua, en käskystä. Luon katseeni alas/maahan/vaikka seinään jos haluan, en käskystä. En myöskään katso silmiin käskystä, alistajan auktoriteetin pitää olla sitä luokkaa, ettei siihen tarvitse erikseen puuttua. Silmien sitominen/näkökentän rajoittaminen/pään kääntäminen/selän taa menenminen on mulle eri asteista, epäsuoraa, mutta ah, niiiiiiiiiiiiiin kiihottavaa katseen kieltämistä, mutta sitäkään ei ekalla sessiokerralla läpi saa meneen.

Ja sit kun itse on siellä toisessa aurinkokunnassa, missä ei mitään nää sojottaa silmät mihin suuntaan tahansa, karehtii supieliin vinosti huvittunut hymy jos alistaja komentaa: "katso silmiin" Juu, katson katson  :o

n33

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #28 : 28.04.2011, 19:05 »
Hmm... todella mielenkiintoinen aihe.

Itse en siviilissäkään katso ihmisiä silmiin vaan aina jonnekkin muualle. En ole koskaan katsonut Isäntääni silmiin muuten kuin Hänen pakottamana. Minua pelottaa ihmisten silmät, niistä näkee niin paljon enemmän kuin eleistä, puheista, äänen painoista jne. Ja minä pelkään ihmisiä  :-[ Sessioissa Isäntäni periaatteesta kieltää katsekontaktin, mutta välillä Hän joustaa ehdottomasta säännöstä jos huomaa minun oma- aloitteisesti katsovan Häntä silmiin. Ja tätä katsekontaktia meidän välillä tapahtuu vain satunnaisesti ja aina sessiossa. Olen miettinyt mistä moinen voisi johtua, mutta en ole vastausta keksinyt. Ja koska asia ei Isäntääni tai minua sen enempää haittaa, niin olen jättänyt asian miettimisen sikseen (kun se ei kuulemma sovi minulle). Sessioissa Isäntäni lukee kehoni kieltä niin hyvin ettei sanoja tai katsekontaktia tarvita  :P



MrRemmi

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #29 : 16.06.2011, 20:16 »
Katsekontaktilla on kätevä tarkastaa subin pääkopan tilanne. Silmät kertovat oikeastaan kaiken. Jos katsekontaktia ei kyseisessä sessiossa kaipaa, voi helposti huputtaa tai laputtaa alistuvan.