Baarin kannatusmaksut
Mutta Lipponen oli oikeassa! Mitä tulee raiskauskulttuuriin. Siihen mikä on naisen oma rooli siinä. Miehet on hirveän paljon yksinkertaisempaa sakkia ja nuoret naiset luulee että se ohikulkija tykkää sun luonteesta kun se jää hetkeksi siinä puistossa jutteleen. Ja samaa mieltä että ei suomessa mitään raiskauskulttuuria ole... ollut. Ysärillä vielä.
Piti ihan göögletellä kun en muistanut mitään suomessa tapahtunutta minihamehässäkkää, vaikka varttunempaa väestöä edustankin."Helsinki on erittäin turvallinen - ei tietenkään tarvitse mennä tyrkyttämään itseään pimeällä johonkin pusikoihin"--Paavo Lipponen (HS. 2004)Minihameissa varmaan nyt sekoittuu suomi ja jenkkilä, viittaus siis varmaan 1989 jenkkilän minihame tuomioon.Jos näin, varttuneellakin väestöllä aika sumentaa muistot.
Varmaan nää asiat menee historiassa sinne alkulammikkoon asti.Itse mä ajattelen asian niin, että naaraat kontrolloi loppumetreillä seksuaalisuutta ja sitä, minkä uroksen / urokset hyväksyvät parittelemaan.Uroksille tää luo sitten kilpailuasetelman joka johtaa siihen, että osa uroksista ns. menestyy paremmin ja osa ei niin hyvin.Tää luo sitten tyhjiön, jossa osa uroksista ei pääse toteuttamaan seksuaalisuuttaan, mutta ei ne tarpeet poistu mihinkään.Tää kun sitten siirretään yhteiskuntaan ja ko. kilpailu on edelleen olemassa, alkaa esiintymään erilaisia kusipäisyyksiä ja vääristymiä.Ja ei yksikään ylläoleva asia tee mistään kusipäisyydestä hyväksyttävää.Sitten jos ajatellaan jotain "naisen vastuuta", niin harvemmin kehenkään kohdistuva väkivalta on uhrin oma valinta.Toki, omilla valinnoillaan voi vaikuttaa siihen, miten todennäköisesti on tilanteissa, joissa väkivallan mahdollisuus kasvaa.Eli en mä näe, että käytös tai vastaava luo oikeutusta, mutta on hyvä sisäistää, että joillakin luo.Mitä näille sit tekee ? Kulttuurisilla ja kasvatuksella varmaan jotain, mut kokonaan poistavana, tuskin.Toisaalta, olikos se NoFX kun laulo että satatuhatta huoraa antamassa suihinottoja luo maailmanrauhan ?