Kirjoittaja Aihe: Opas aloitelevalla Masterille.  (Luettu 39903 kertaa)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #30 : 05.11.2013, 12:57 »
Turvasanaan liittyen
Being tough is easy - being sensitive is tough.

So agree.

chilinen

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #31 : 05.11.2013, 17:30 »
+1

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #32 : 05.11.2013, 20:14 »
+1

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #33 : 05.11.2013, 20:26 »
Jos turvasana käytö tapaja joita itse ole käyttänyt, niin ne ovat monesti muokkautuneet subin mukaisesti, eli aina sellaiset jotka nimen omaan hänelle toimii. Näissä varsinkin kuripuolella käytä enelta määrättyjän aikoja ja määriä, jotka ovat aina rankaisu perusteisia. Näissä aina subi on itse tietoin mistä rankaisu tulee ja on tällöin myös itse motivoitunnut se kärsimään. Tällöinkin itse viellä käytän turvasan, joka ei ole toiminaltaa turvasan, vaan mielummin ääretömän nöyryytyksen osoittava sana, josa subi joutu itse myöntämään oma kestämättömyyden.

Kuri puolella kanssa tulee monesti tapahtumia, jossa subi ei vain kertakaikkiaan ymmärrää, että jollain tavalla ei käyttäydytä. Itsellä on sen verran periaatteita, että kolme kertaa vaivaudun kertomaan, sen jälkeen katson suhteen päättäneen, sillä en vain jaksa jankata samaa asia toistivasti, varsinkin jos havaitsen subin kyvytömyyden sisältää asioita tarpeeksi nopeasti. Jolloin yleensä katson yhteistyö loppuneen ja alan etsimään uutta subia.

Eli se miten yhteistyö subin kanssa toimii, on hyvin tärkeätä Masterin oman viihtyvyyden kannlata. Jos tuntuu ihan kaikki aisat vaikeilta, niin kannattaa ehdottomasti pitää joko tauko tai sitten kylmästi etsiä uusi subi. Tässä voi alussa sosialisen verkoston ollessa pieni, mennä jonkun aikaa, mutta tämä aika kannatta mielummin käyttää itseään henkissti kehittäen, kuin tuhlat energiaan toivottoman subin kanssa energiaa tuhlatessa.

Eli aina kun miettii asioita, niin kannattaa miettiä oman nautinnon kautta, sillä yksi riski tekijä mikä Mastereille ainaon, että subit yleensä yrittävät mukata Masterista itsellee sopivaa, tämä malli toisaalta voidaan katsoa olevan mielummin Masterin olevan subi, jonka rooli on vain toteuttaa "subin" toiveita. Tätä myös sanotaa "toping form bottom", jonka estämine Masterilla on itsestään palvelijan rooli unohdettava ja tehtävä subista palvelija, joka tekke ne asita joita hänelle määrätään mukisematta, mutta omalla tavallaan.

Bootes

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #34 : 05.11.2013, 21:09 »
Itsellä on sen verran periaatteita, että kolme kertaa vaivaudun kertomaan, sen jälkeen katson suhteen päättäneen, sillä en vain jaksa jankata samaa asia toistivasti, varsinkin jos havaitsen subin kyvytömyyden sisältää asioita tarpeeksi nopeasti. Jolloin yleensä katson yhteistyö loppuneen ja alan etsimään uutta subia.

Periaatteita on hyvä olla, sillä ne jäsentävät suhdetta ja molemmat osapuolet tietävät homman nimen. Itselläni on periaate, että suhtaudun subiini pitkämielisesti ja pitkäjänteisesti. Pienet vastaanpotkimiset ja käskyjen noudattamatta jättämiset eivät pahemmin hetkauta, kun tietää, että pitkällä tähtäimellä asiat kuitenkin menevät haluamallani tavalla.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #35 : 05.11.2013, 21:17 »
Lainaus
Eli aina kun miettii asioita, niin kannattaa miettiä oman nautinnon kautta, sillä yksi riski tekijä mikä Mastereille ainaon, että subit yleensä yrittävät mukata Masterista itsellee sopivaa, tämä malli toisaalta voidaan katsoa olevan mielummin Masterin olevan subi, jonka rooli on vain toteuttaa "subin" toiveita. Tätä myös sanotaa "toping form bottom", jonka estämine Masterilla on itsestään palvelijan rooli unohdettava ja tehtävä subista palvelija, joka tekke ne asita joita hänelle määrätään mukisematta, mutta omalla tavallaan.

"Subit yleensä yrittävät muokata Masterista itselleen sopivaa...", huh huh... Jopas nyt yleistetään oikein rankalla kädellä sitten. Näistä kirjoituksista saa oikeasti sellaisen kuvan, että sub on jonkinlainen vihollinen Masterille. Ja sub pitää heti lyödä lyttyyn ja kunnolla lattiaan, ettei vaan synny minkään sortin kommunikointia haluista, toiveista ja niistä rajoista. En pysty vaan ymmärtämään... Ei sub ole Masterille vihollinen. Sub on Masterille se toinen osapuoli, joka mahdollistaa Masterin mielihalujen toteuttamisen. Ja sama pätee toisinpäinkin.


No joo, turha alkaa varmaan vääntämään enempiä. Kun en ole koskaan oikein näitä truumastereiden juttuja tajunnut.

peksu

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #36 : 05.11.2013, 21:36 »
cobalt kirjoitti hyvin . oikeastaan vain muutamia asioita olisin sanonut toisin tai tarkentanut . ymmärrän kyllä, että kaikkea ei voi mahduttaa yhteen juttuun .

jokaisen aloittelevan masterin kannattaa se lukea . itseasiassa lukea kahteen tai kolmeen kertaan ja yrittää sisäistää siinä annetut vinkit .

itseasiassa lukeminen sopii myös aloittelevalle subille . vuorovaikutuksen ja dynamiikan tajuaminen auttaa pitkälle  :)




enkeli

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #37 : 05.11.2013, 22:22 »
cobalt kirjoitti hyvin . oikeastaan vain muutamia asioita olisin sanonut toisin tai tarkentanut . ymmärrän kyllä, että kaikkea ei voi mahduttaa yhteen juttuun .

jokaisen aloittelevan masterin kannattaa se lukea . itseasiassa lukea kahteen tai kolmeen kertaan ja yrittää sisäistää siinä annetut vinkit .

itseasiassa lukeminen sopii myös aloittelevalle subille . vuorovaikutuksen ja dynamiikan tajuaminen auttaa pitkälle  :)

Hehee, luettu on ja hyvin!   : )

-katy-

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #38 : 06.11.2013, 00:51 »
cobalt kirjoitti hyvin . oikeastaan vain muutamia asioita olisin sanonut toisin tai tarkentanut . ymmärrän kyllä, että kaikkea ei voi mahduttaa yhteen juttuun .

jokaisen aloittelevan masterin kannattaa se lukea . itseasiassa lukea kahteen tai kolmeen kertaan ja yrittää sisäistää siinä annetut vinkit .

itseasiassa lukeminen sopii myös aloittelevalle subille . vuorovaikutuksen ja dynamiikan tajuaminen auttaa pitkälle  :)

Hehee, luettu on ja hyvin!   : )

Joo, johan Jörkkäkin (Jörn Donner) sanonut että lukeminen kannattaa aina.

 Harmi kun en ite ymmärrä moniakaan asioita ja en osaa enklantia tarpeeksi- mutta tyhmä orja ja kynnysmatto, niin minkäs sille  ::)

Sindex

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 750
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #39 : 06.11.2013, 01:08 »
komppaan Cobaltin näkemyksiä

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #40 : 06.11.2013, 05:02 »
Lainaus
Eli aina kun miettii asioita, niin kannattaa miettiä oman nautinnon kautta, sillä yksi riski tekijä mikä Mastereille ainaon, että subit yleensä yrittävät mukata Masterista itsellee sopivaa, tämä malli toisaalta voidaan katsoa olevan mielummin Masterin olevan subi, jonka rooli on vain toteuttaa "subin" toiveita. Tätä myös sanotaa "toping form bottom", jonka estämine Masterilla on itsestään palvelijan rooli unohdettava ja tehtävä subista palvelija, joka tekke ne asita joita hänelle määrätään mukisematta, mutta omalla tavallaan.

"Subit yleensä yrittävät muokata Masterista itselleen sopivaa...", huh huh... Jopas nyt yleistetään oikein rankalla kädellä sitten. Näistä kirjoituksista saa oikeasti sellaisen kuvan, että sub on jonkinlainen vihollinen Masterille. Ja sub pitää heti lyödä lyttyyn ja kunnolla lattiaan, ettei vaan synny minkään sortin kommunikointia haluista, toiveista ja niistä rajoista. En pysty vaan ymmärtämään... Ei sub ole Masterille vihollinen. Sub on Masterille se toinen osapuoli, joka mahdollistaa Masterin mielihalujen toteuttamisen. Ja sama pätee toisinpäinkin.


No joo, turha alkaa varmaan vääntämään enempiä. Kun en ole koskaan oikein näitä truumastereiden juttuja tajunnut.
Niin on eriasia elä 24/7 suhteessa, kuin harrastaa sitä kaveripohjalta, 24/7 suhteessa jo itse vaatii , että asiat menevät Masterin kautta, joka päättää miten asiat menee, jossa kanssa vastaa niistä päätöksistä. Joka loppujen lopuksi muodostuu hyväksi vuorovaikutukseksi, sillä päätösten tekemiseen on hyvä olla mielipiteitä minkä varaan niitä tehdään. Eli ainoa valta jota itse käytän on aina viimeisen sanan valta.
Siihen en ota minkäänlaista kantaa, miten nämä asiat kaveri pohjasissa D/s suhteissa hoidetaan, sillä itse en ole niistä ollut juuri kiinostunnut.

prinsessaleia

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #41 : 06.11.2013, 09:11 »
Miten kummaa täällä taas on, sillä mikä tekee aloitelevan Masterin subiksi aloittelevan. Sillä normaalisti aloiteleva subi ei pääse samalle ajatusten tasolle, jolloin yleensä aloittelevan Masterin subit ovat kokeneempia tai yläkerraltaan hyvin tiedostuneita omasta alistumisesta. Eli yleensä alottelevan Masterin ja subin tarpeet ovat ihan eri, sillä Master haluaa päästä tekemään ja toteuttamaan itseensä, kun aloittelevan subi pääasiallinen tarve on se että hänelle tehdään. Eli aloitttelevalle Masterille, ole rehellinen itsellesi, äläkä anna subin koskaan muokata itseesi, vaan muokkaa subi sellaseksi kun itse haluat.

T:Guide

-> Ei todellakaan aukea mulle mitä tässä yritetään sanoa vaikka älykkyydessäni ei ole tietääkseni ole vikaa...

Cobalt kirjoitti erittäin hyvin sen miten itse ajattelen että olisi hyvä olla.

Juuri tämä juttu on ärsyttävä kipukynnys kirjassa. Siinä tulee kuva, että kun subilta lähtee kestävyys niin pistetään peli poikki ja kiertoon..Ihan niinkuin se olisi joku itsetuntokysymys masterille, että minun subi ei sano turvasanaa ja minä en voi mennä liian pitkälle masterina..

Master ja sub voi olla ihan yhtä kokemattomia, näin meillä..

Tälläiset "on aika pistää sub kiertoon" jutut on ärsyttäviä, en ole kertaakaan vielä nähnyt täällä tekstiä, että " jos ei master miellytä niin pistä kiertoon"..


Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #42 : 06.11.2013, 13:38 »
Miten kummaa täällä taas on, sillä mikä tekee aloitelevan Masterin subiksi aloittelevan. Sillä normaalisti aloiteleva subi ei pääse samalle ajatusten tasolle, jolloin yleensä aloittelevan Masterin subit ovat kokeneempia tai yläkerraltaan hyvin tiedostuneita omasta alistumisesta. Eli yleensä alottelevan Masterin ja subin tarpeet ovat ihan eri, sillä Master haluaa päästä tekemään ja toteuttamaan itseensä, kun aloittelevan subi pääasiallinen tarve on se että hänelle tehdään. Eli aloitttelevalle Masterille, ole rehellinen itsellesi, äläkä anna subin koskaan muokata itseesi, vaan muokkaa subi sellaseksi kun itse haluat.

T:Guide

-> Ei todellakaan aukea mulle mitä tässä yritetään sanoa vaikka älykkyydessäni ei ole tietääkseni ole vikaa...

Cobalt kirjoitti erittäin hyvin sen miten itse ajattelen että olisi hyvä olla.

Juuri tämä juttu on ärsyttävä kipukynnys kirjassa. Siinä tulee kuva, että kun subilta lähtee kestävyys niin pistetään peli poikki ja kiertoon..Ihan niinkuin se olisi joku itsetuntokysymys masterille, että minun subi ei sano turvasanaa ja minä en voi mennä liian pitkälle masterina..

Master ja sub voi olla ihan yhtä kokemattomia, näin meillä..

Tälläiset "on aika pistää sub kiertoon" jutut on ärsyttäviä, en ole kertaakaan vielä nähnyt täällä tekstiä, että " jos ei master miellytä niin pistä kiertoon"..
Eli Masterin oma nautinto pitäisi hylätä, jos ei saa sitä subin kanssa. eikö hänestä tällöin juuri tule vain subin nautintojen palvelija, jolla ei olisi oikeutta oman nautintoon. Itse kumminkin kannata ehdottomasti Masterin pitävän oman nautintonsa ensisijaisena asian, eli mikisi harrastaa ssellaista jonka pitäis tuottaa nautintoa sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa sitä ei saa. Itse katson elämän olevan aivan liian lyhyt, jota kehotan ketää jäämään tälläiseen palvelija rooliin, viellä sellasessa kuvasa että parenpa ei voi olla olemassa.

Täksi yleensä kannatankin aloitelevalle Masterille avoimesti pitävänsä usenapi subeja, joita käyttää siihe tarkoitukseen kun halua ja vaihtaa suruttaa jos jonkun kansa ei hommat toimi, tällöin on itselleen rehellinen ja toisaalta myös subeille. Itse olen täsä päässyt sen verran pitkälle, eli olen siirtynnyt yhden subin kanssa elämiseen, sillä ongelmien määrät ovat tälöin vain yksinkertaisia, sillä kahden subin pitämisessä ongelmat eivät ole kaksinketasia, vaan ne ovat ainakin kolmenkertaistuneet.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #43 : 06.11.2013, 15:56 »

Täksi yleensä kannatankin aloitelevalle Masterille avoimesti pitävänsä usenapi subeja, joita käyttää siihe tarkoitukseen kun halua ja vaihtaa suruttaa jos jonkun kansa ei hommat toimi, tällöin on itselleen rehellinen ja toisaalta myös subeille. Itse olen täsä päässyt sen verran pitkälle, eli olen siirtynnyt yhden subin kanssa elämiseen, sillä ongelmien määrät ovat tälöin vain yksinkertaisia, sillä kahden subin pitämisessä ongelmat eivät ole kaksinketasia, vaan ne ovat ainakin kolmenkertaistuneet.
[/quote]

Tuleeko kellään muulla mieleen karjamarkkinat?

-katy-

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #44 : 06.11.2013, 16:03 »

Tuleeko kellään muulla mieleen karjamarkkinat?

Itse kannatan vastuullisuutta ihmissuhteissa, olivat kinkyjä tai eivät. Erityisesti jos lähtisin aloittelevia ja nuoria ihmisiä neuvomaan ja ohjeistamaan.

Tuossa GM:n tekstissä on jonkinlainen ristiriita siis, kun suosittelee monia subeja ensin alkuun, mutta toteaa sen kuitenkin lisäävän ongelmia moninkertaisiksi. Miksi suositella lisäongelmia ja vaikeuksia aloittelevalle ihmiselle?
 Minä en tajua.


« Viimeksi muokattu: 06.11.2013, 17:12 kirjoittanut katy »