Kirjoittaja Aihe: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?  (Luettu 28596 kertaa)

vila

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #45 : 24.11.2017, 16:59 »
...
Naiset osaavat olla aika vaativia. Tietävät mitä haluavat...

Mä en yleensä täällä huutele kovin paljon toisia vastaan, mutta mun ja muutaman muunkin kokemuksen mukaan naiset luulee tietävänsä mitä haluavat ja ovat aivan hukassa sen suhteen mitä oikeasti tarvitsevat.

Disclaimer: Selkeästä mielipiteestä huolimatta sanoin kaiken täydellä rakkaudella ja kunnioituksella  :love:

Kaikki aidot ihmissuhteet (olivat sitten ystävyys-, rakkaus- tai kinky-suhteita) vaativat molemmilta osapuolilta kykyä kohdata oman intimiteetin pelkonsa. Molempien pitää kyetä avautumaan toisilleen ihan omana itsenään. Suomalainen yhteiskunta eikä myöskään BDSM-maailma ole erityisen hyväksyviä heikkouksille, joten on helpompi sanoa "minä ja minun vaatimukseni" kun pohtia sitä voisiko vähän sietääkin jotain muilta ihmisiltä. Siinähän voi joutua hyväksikäytetyksi. Monilla cis-miehillä tuntuu olevan tarve määrätä mitä naiset tarvitsevat, eikä uskalleta kohdata naista ajattelevaa yksilönä joka saattaa olla ihan täysin kykenevä määrittelemään omat tarpeensa. White male privilegessään pyörivät Masterit ovat sentään rehellisiä asian suhteen jolloin se on konsensuaalista, mutta jos haluaa tasa-arvoista suhdetta niin onko voiko se olla hirveän kestävä pohja aloitukselle jos lähtökohta on "et saa sitä mitä haluat, vaan sen mitä tarvitset - ja MINÄ näytän sinulle mitä tarvitset"?

Niksu

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #46 : 24.11.2017, 17:24 »

Kaikki aidot ihmissuhteet (olivat sitten ystävyys-, rakkaus- tai kinky-suhteita) vaativat molemmilta osapuolilta kykyä kohdata oman intimiteetin pelkonsa. Molempien pitää kyetä avautumaan toisilleen ihan omana itsenään. Suomalainen yhteiskunta eikä myöskään BDSM-maailma ole erityisen hyväksyviä heikkouksille, joten on helpompi sanoa "minä ja minun vaatimukseni" kun pohtia sitä voisiko vähän sietääkin jotain muilta ihmisiltä. Siinähän voi joutua hyväksikäytetyksi...

Tuolle mä hurraan :) Olen ihan samaa mieltä. Erilaisuuden sietäminen on todella tärkeää hyvin monissa ihmissuhteissa ja se pätee intiimeistä suhteista työelämään ja ohikiitäviin tapaamisiin.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #47 : 24.11.2017, 17:33 »
Monilla cis-miehillä tuntuu olevan tarve määrätä mitä naiset tarvitsevat, eikä uskalleta kohdata naista ajattelevaa yksilönä joka saattaa olla ihan täysin kykenevä määrittelemään omat tarpeensa.

Stereotypioiden liittäminen kokonaiseen sukupuoleen on tosiaan syvältä.

KingDom

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #48 : 24.11.2017, 20:56 »

Jos haluaa ymmärtää tuota nainen tarvitsee / nainen haluaa -dynamiikkaa niin allaolevasta saattaa olla apua.

Nainen pysyy suhteessa miehen kanssa jos saa sen mitä tarvitsee, mutta ei jos  saa sen mitä haluaa.

Toisinaan toki nuo kaksi saattaa olla samakin asia, mutta useimmiten naisella nuo haluamiset muuttuu sellaista vauhtia ettei nainen itsekään tahdo perässä pysyä.

Ylläolevat ovat hyvinkin sanatarkasti erään aikoinaan hyvin tuntemani naissubin suusta.

Allekirjoitan ne täysin.

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #49 : 24.11.2017, 21:17 »
Taitaapa päteä ihan sukupuolesta ja suuntautumisesta riippumatta.

Toki helpottaa, jos tyyppi on kombo sitä mitä haluaa ja sitä mitä tarvitsee.

Niksu

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #50 : 24.11.2017, 21:26 »
Omien tarpeiden tunnistaminen ei ole aina se helpoin juttu.

vila

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #51 : 24.11.2017, 22:39 »

Jos haluaa ymmärtää tuota nainen tarvitsee / nainen haluaa -dynamiikkaa niin allaolevasta saattaa olla apua.

Nainen pysyy suhteessa miehen kanssa jos saa sen mitä tarvitsee, mutta ei jos  saa sen mitä haluaa.

Toisinaan toki nuo kaksi saattaa olla samakin asia, mutta useimmiten naisella nuo haluamiset muuttuu sellaista vauhtia ettei nainen itsekään tahdo perässä pysyä.

Ylläolevat ovat hyvinkin sanatarkasti erään aikoinaan hyvin tuntemani naissubin suusta.

Allekirjoitan ne täysin.

Itse epäilen kyllä, että kukaan ihminen ei ole missään ihmissuhteessa ellei siitä saa jotain jonka kokee itselleen hyödylliseksi jollakin tavalla. Myöskään mies ei ole parisuhteessa vain siksi, että on parisuhteessa - kyllä siitä täytyy jotain saada.

Nick

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #52 : 24.11.2017, 22:56 »
Moni elää kultaisessa häkissä.

Laura

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 602
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #53 : 24.11.2017, 22:58 »
Jäin ihmettelemään tätä halua ja tarvetta, tai siis niiden eroa. Ensin alkoi ärsyttämään, en minä ainakaan mitään tarvinnut kun etsin seuraa netin kautta. Toisaalta kun pidemmälle pohtii niin onko se vain halua  :o Veteen piirretty viiva.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #54 : 24.11.2017, 23:05 »
Täällä on kyllä tosi paljon miehiä selittämässä mitä naiset tarvitsee. ;D

Nick

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #55 : 24.11.2017, 23:42 »
Täällä on kyllä tosi paljon miehiä selittämässä mitä naiset tarvitsee. ;D

Panomiehiä.

KingDom

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #56 : 25.11.2017, 00:10 »
Itse epäilen kyllä, että kukaan ihminen ei ole missään ihmissuhteessa ellei siitä saa jotain jonka kokee itselleen hyödylliseksi jollakin tavalla.

Pointtina ei ollutkaan tuo, vaan se että jos pyrkii antamaan sitä mitä nainen sanoo haluavansa, todennäköisesti iskee kirveensä kiveen. Jos sen sijaan onnistuu antamaan sen mitä nainen tarvitsee, menestyy paremmin.

vila

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #57 : 25.11.2017, 00:34 »
Itse epäilen kyllä, että kukaan ihminen ei ole missään ihmissuhteessa ellei siitä saa jotain jonka kokee itselleen hyödylliseksi jollakin tavalla.

Pointtina ei ollutkaan tuo, vaan se että jos pyrkii antamaan sitä mitä nainen sanoo haluavansa, todennäköisesti iskee kirveensä kiveen. Jos sen sijaan onnistuu antamaan sen mitä nainen tarvitsee, menestyy paremmin.

Periaatteessa ymmärrän logiikkasi, siinä ei ole mitään vikaa sinänsä.  Alistuvien naisten kohdalla se voi pitää joskus jopa paikkansa. Ongelma on se, että tuota ajatusta käytetään hyvin usein kun ulistaan siitä ettei löydetä naisseuraa. Jos nainen kirjoittaa deitti-ilmoituksessa että haluaa dominoivan miehen niin naisen tarpeet tiedostava subimies vastaa koska "kyllä se palvonnalla eheytyy Dommeksi".

Ninni

  • Vieras
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #58 : 25.11.2017, 08:26 »
Nainen pysyy suhteessa miehen kanssa jos saa sen mitä tarvitsee, mutta ei jos  saa sen mitä haluaa.

...miksei mieskin... Jos uskaltaa myöntää tarvitsevansa jotain muutakin kuin ilmaa hengittääkseen ja vettä juodakseen.

Pahoittelut että huutelen tällai koko ketjua lukematta, mutta tuo nyt vain pisti silmään. Lainauksen kirjoittajan kanssa olen samoilla linjoilla, tai ainakin itseeni tuo pätee. Tosin, tuo tarvitseminen tulisi suhteessa olla vastavuoroista. Enkä tarkoita tasa-arvoista vaan että molemmat saavat ja tarvitsevat toisiltaan jotain tarpeeksi merkityksellistä.

Otsikkoon sisällytettyyn oletukseen taas kommentoin että kyllä löytää. Jos tahtoo. Kyse on enemmän siitä kuinka aito suhde määritellään. Itselläni siihen liittyy vahvasti toimiva vuorovaikutus ja se voi olla paljon aidompaa ihmisen kanssa johon on tutustunut jonkin foorumin kautta. Riippuu toki tilanteesta mutta usein tuolloin on jokin yhdistävä tekijä jo tiedossa, joka voi olla ratkaisevan tärkeä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Foorumeilta ei löydä aitoa suhdetta?
« Vastaus #59 : 25.11.2017, 08:45 »

Nainen pysyy suhteessa miehen kanssa jos saa sen mitä tarvitsee, mutta ei jos  saa sen mitä haluaa.

 Olen käsittänyt miesten puheista turhautuneen lauseen koskien naisia: Kukaan ei ota selvää mitä nainen haluaa.
Siksi vähän kyynisenä mietin miksi pitää arvailla ja luulla toisen tarpeita.
Parempi kysyä, puhua, kuunnella ja sen jälkeen antaa mitä haluaa. Koska sitä myös tarvitsee.

En ohittaisi ihmisen ehdotonta itsemääräämisoikeutta tekemällä/antamalla toiselle sitä mitä luulen hänen tarvitsevan.