Kirjoittaja Aihe: Tutkimus: Naisen alhainen paino takaa onnellisen avioliiton  (Luettu 13333 kertaa)

ursa

  • Vieras
Olikohan tutkimuksessa huomioitu sekin, että liikunnasta tulee hyvä mieli?


Kaiken muun hyvän lisäksi liikunnan ansiosta myös muistin ja päättelykyvyn heikkeneminen hidastuu.

Lainaus linkistä:

http://msn.terveyskeskus.fi/do.xsp?objectType=complextype&directoryType=newsitems&complextypeOID=1311628500_465_facb&viewType=viewinfoview

Liikuntaa harrastavat näyttävät välttyvän kognitiivisten toimintojen heikentymiseltä muita todennäköisemmin. Muistivaikeuksien lisäksi kognitiivisten toimintojen heikentymisellä tarkoitetaan tiedonkäsittelyn ja päättelyn heikkenemistä.

Tulos perustuu kahteen Archives of Internal Medicine ? lehdessä julkaistuun tutkimukseen. Toisessa tutkimuksessa hyödynnettiin 90-luvun puolivälissä alkaneen antioksidanttitutkimuksen tietoja, jossa seurattiin sepelvaltimotaudin riskitekijöistä ja verisuonisairauksista kärsiviä naisia. Toisin kuin odotettiin, lisäravinteet eivät ehkäisseet muistivaikeuksia tai sydän- ja verisuonitapahtumien uusiutumista. Liikunnan hyöty oli sen sijaan selvä. Vähiten liikkuvien naisten kognitiivisten toimintojen heikentyminen oli näet seurannassa huomattavampaa kuin runsaammin liikkuvien naisten


Tässä tutkimuksessa ei ilmeisesti selvitetty sitä, että tekeekö hyvä muisti ja päättelykyky ihmisistä onnellisia vai ei?

Luulisi, että kyky unohtaa ikävät tunteet, sanat ja tapahtumat nopeasti antaa onnellisen tai ainakin vähemmän ahdistuneen olotilan.

Liikkua kannattaa kuitenkin aina niin kauan kuin pystyy.  :)

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Mää kuulun siihen porukkaan, joka tykkää itseään isommista miehistä. En tarkoita siis pelkästään pituutta vaan myös leveyttä. Iso mies on jotain niin ihanaa  :love:

Ison miehen syliin mahtuu.

Minulla ei ole kokemuksia pienistä miehistä, mutten mitenkään tietoisesti ole valinnut isoja miehiä (nyt tarkoitan vain pituutta). Itse kun olen tällainen kääpiö taskuvenus (158cm) niin oikeastaan kaikki miehet on aina minua isompia. ;) Nykyinenkin mies on 25cm minua pitempi niin että halatessa leuka osuu minun päälakeen. :D Oma pituuteni minua ei ole koskaan haitannut. Ei ainakaan tule ongelmia löytää minua pitempää miestä (joillekin miehillehän tulee alemmuuskompleksi jos nainen on pitempi) ja ehkä tämä pieni koko voi herättää joissain miehissä suojeluvietin :)).

Mutta en kyllä osaisi kuvitella olevani suhteessa minua lyhyemmän miehen kanssa, mutta ehkä jos olisi tarpeeksi valloittava persoona. Ainakin yksi tuttavapariskunta vaikuttaa onnelliselta ja siinä mies on huomattavasti lyhyempi (tosin myös paksumpi, eli taitaa tutkimus pitää paikkansa...). Varmaan pituuseroistakin on tehty joku yhtä fiksu tutkimus kun tuohan käsitteli vain painoeroa eikä pituusseroa.

caffeine_junkie

  • Vieras
Ite tykkään et mies on mua pidempi ja muutenkin isompi. Silleen "miehen kokonen". Toisaalta ottaen huomioon et ite oon 161cm pitkä niin ei vaadi paljon että on mua pidempi :P Aika helppoa on myös olla mua lihaksikkaampi joten loppujenlopuks ei oo ees paha vaatimus.

swan

  • Vieras
Tyypillistä uutisointia tutkimuksista. Otsikossa siis puhutaan alhaisesta painosta, myöhemmin käy selville, että kyse onkin suhteellisesta painosta, ja että asia on kulttuurisidonnainen.
Tässäkään uutisessa ei juuri ole tietoa alkuperäisestä tutkimuksesta, eikä mitään linkkejä siihen liittyen. Lähteenä on toinen tiedotusväline, ja virheitten määrällähän on taipumus lisääntyä, kun tiedotusvälineet kopioivat tietonsa toisiltaan.
Kai tää uutinen myi kuitenkin ja mitäpä sitten muulla väliä. Naisten painoasiat myivät,vaikka peltiseppä hartikainen olisi tehnyt empiiristä tutkimusta verstaallaan asioista ja linkki olisi sen tutkimuksiin. Hmphf.

neurobashing

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 112
  • Vatsakas nahkamies
  • Galleria
Minä olen miestäni isompi ja onnellisia ollaan kuin siat pienenä.  :love: :love:

Todellakin :love: :love: *pus*

Marsubilami

  • Vieras
Tässä on puhuttu naisen ja miehen kokoerosta pelkästään naisten näkökulmasta. Kiinnostavia ajatuksia, mutta millaisia ovat miesten ajatukset aiheesta? Vai pitäisikö vetää johtopäätös, ettei asia kiinnosta miehiä?

Itse olen pienikokoinen mies, ja olen kyllä huomannut että usein naiset haluavat kumppanikseen itseään isomman miehen. Vaikka poikkeuksia on, ja siitä vähän omakohtaista kokemustakin, niin yleensä odotetaan ja naiset itsekin toivovat miehen olevan isompi. Onneksi biologia on ainakin pituuden osalta pitänyt naisten keskimääräisen pituuden miesten pituutta pienempänä. Painoaanhan miehet voi aina yrittää kasvattaa (vaikka olutta kittaamalla).

Löytyykö aiheeseen enemmän miehisiä kommentteja?

kuuliainen

  • Vieras
Mää kuulun siihen porukkaan, joka tykkää itseään isommista miehistä. En tarkoita siis pelkästään pituutta vaan myös leveyttä. Iso mies on jotain niin ihanaa  :love:

Upeaa, että isoillakin miehillä on faninsa !
Muutenhan eduskuntavaaleja myöten kaikki ovat aina pienen ihmisen puolella...

Verna

  • Vieras
Upeaa, että isoillakin miehillä on faninsa !
Muutenhan eduskuntavaaleja myöten kaikki ovat aina pienen ihmisen puolella...


  :))  :))

Joka koolle on onneksi ottajansa. Ja tulipahan mieleen tuosta otsikosta, että olisi se kovin kiintoisaa nähdä, kun parisuhdeneuvoja ehdottaisi vaimolle laihdutuskuuria liiton korjaamiseksi.  :P Siinä perspektiivissä tämänkin tutkimustuloksen tärkeys viimeistään asettuu mittasuhteisiinsa.  8)

Smooth

  • Vieras
Ja tulipahan mieleen tuosta otsikosta, että olisi se kovin kiintoisaa nähdä, kun parisuhdeneuvoja ehdottaisi vaimolle laihdutuskuuria liiton korjaamiseksi. 

Miksi aina nainen on silmätikkuna? Jospa parisuhdeneuvoja lähettäisikin miehen Personal Trainerille hakemaan lisää lihasmassaa kun se on vuosien saatossa häipynyt ja miehestä on tullut ruipelo. Tutkimus nyt kuitenkin oli sopusuhtaisuuden hausta eikä niinkään naisen painosta.

Verna

  • Vieras
Miksi aina nainen on silmätikkuna? Jospa parisuhdeneuvoja lähettäisikin miehen Personal Trainerille hakemaan lisää lihasmassaa kun se on vuosien saatossa häipynyt ja miehestä on tullut ruipelo. Tutkimus nyt kuitenkin oli sopusuhtaisuuden hausta eikä niinkään naisen painosta.

Totta, hyvä huomio :)

Mitenkähän tuo tuotkimus muuten huomioi sen, jos nainen on pitkä, mutta hoikka (kevyt) ja mies lyhyempi, mutta massaa on enemmän? Kuka silloin on se iso ja kuka pieni?

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Miten sitten vaikuttaa, jos on se "suuri sydän".

Ja tämä ei ole OT. Eikös se henkinen suuruus tai pienuus vaikuta kuitenkin aika paljon.

(Valtava modepelko iskenyt porukkaan)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Terveen itstunnon omaava nainen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ... ja pitää kohtuullisissa mitoissa.

Sama tietysti koskee miehiäkin tältä osin.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Terveen itstunnon omaava nainen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ... ja pitää kohtuullisissa mitoissa.


Eihän arvottomalla kotiorjalla voi olla minkäänlaista itsetuntoa. ;D

Smooth

  • Vieras
Terveen itstunnon omaava nainen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ... ja pitää kohtuullisissa mitoissa.


Eihän arvottomalla kotiorjalla voi olla minkäänlaista itsetuntoa. ;D

Edelleen kaivan vertä nenästä. Miten se muodottomaksi levinnyt mies, pitääkö se hyväksyä sellaisenaan ilman mitään toimenpitetä? Mitkä ovat kohtuulliset mitat?  (Ärsyttää tuo painokeskustelu, nainen on aina muka liian painava, liian vanha tai sitten liian kokenut tai muuten vaan liian nainen).

Queena

  • Vieras
Terveen itstunnon omaava nainen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ... ja pitää kohtuullisissa mitoissa.


Eihän arvottomalla kotiorjalla voi olla minkäänlaista itsetuntoa. ;D

Edelleen kaivan vertä nenästä. Miten se muodottomaksi levinnyt mies, pitääkö se hyväksyä sellaisenaan ilman mitään toimenpitetä? Mitkä ovat kohtuulliset mitat?  (Ärsyttää tuo painokeskustelu, nainen on aina muka liian painava, liian vanha tai sitten liian kokenut tai muuten vaan liian nainen).

Naisissa on aina "vikoja". Jostain kumman syystä meille kuitenkin aina on kysyntää. Kaiken kokoisille, ikäisille ja näköisille. Miehet ne useimmiten täysin yksin jäävät ja vaille seksiä, ja siitähän se suomalaisen naisen kritisointi vasta kunnolla alkaakin :). Ei osata arvostaa kunnon miestä, tai ollaan tanttanoita leveäperseisiä lättäjalkoja jotka pukeutuu tuulipukuihin jne. :). Loppujen lopuksi nämä on kuitenkin naisten markkinat, joten nautitaan siitä, ja jätetään naisia arvostelevat hyypiöt omaan arvoonsa ja keskitytään niihin ketkä on oman osansa ymmärtäneet.  Mutta kyllä naisten omat ulkonäköpaineetkin jaksavat ruokkia keskustelua naisen painon ja ulkonäön ympärillä, eikä sitä yhtään lievennä se että usein nainen on naiselle susi :/

Ei tämä kyllä enään mitenkään kai liity aiheeseen ja muutenkin useamman viinilasillisen jälkeen kirjoitettu :)