Kirjoittaja Aihe: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master  (Luettu 16551 kertaa)

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #30 : 27.12.2014, 19:56 »
Avataan nyt sitten helposti.

Täydellinen nainen ja täydellinen mies kohtaavat rekionnettomuuteen joutuneen joulupukin.

Mistä tiedämme tarinan olevan satua?

Koska täydellistä miestä ei ole olemassa?

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #31 : 27.12.2014, 20:08 »
Hmmm. Kiinnostaisi seurata keskustelua vaikkapa Riverladyn ja Norjan kesken polyamorisuuden ja monogamian mahdollisuuksista, merkityksistä ja rajoitteista ihmiselämän puitteissa tässä ajassa. Mitä valitsen ja miksi.
Miten olisi?

orja teemu

Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #32 : 27.12.2014, 20:39 »
Avataan nyt sitten helposti.

Täydellinen nainen ja täydellinen mies kohtaavat rekionnettomuuteen joutuneen joulupukin.

Mistä tiedämme tarinan olevan satua?

Koska täydellistä miestä ei ole olemassa?
Yhden katsontakannan mukaan joulupukki ja täydellinen mies ovat satuolentoja, toisen katsonta kannan mukaan joulupukki hengaa korvatunturilla täydellisen naisen kanssa.

Tässäpä se väittelyn aihe onkin.
Kumpi siis on olemassa ja miksi.
Puoliksi oikein vastannut ottaa toisen väittelijän paikan ja joku muu toisen olkaa hyvä.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #33 : 27.12.2014, 21:30 »
Hmmm. Kiinnostaisi seurata keskustelua vaikkapa Riverladyn ja Norjan kesken polyamorisuuden ja monogamian mahdollisuuksista, merkityksistä ja rajoitteista ihmiselämän puitteissa tässä ajassa. Mitä valitsen ja miksi.
Miten olisi?

Aloitan määritelmäsaivartelun ennen kuin edes olen päättänyt, kuinka suhtaudun ehdotukseen :) Mitä polyamorian muotoa ehdotuksessa tarkoitettaisiin: useamman aikuisen avo/avioliittoa yhteisasumisella, suhdeanarkiaa, primääri + yhtä tai useampaa sivusuhdetta, sinkkua joka libero-tyyppisellä ketteryydellä pistäytyy vierailevana tähtenä siellä täällä? Onko suotavampaa tuoda esiin oma kantansa näihin eri polysuhdetyyppeihin vai olla ottamatta?

Ja vaikka olen asunut useissa kommuuneissa, ikinä en ole asunut polykommuunissa, en kuulu Monisuhteiset ry:hyn enkä ikinä ole käynyt heidän kokouksissaan. En usko, että olen paras henkilö keskustelemaan aiheesta. Onko cuckolding suhteen "sosiaalisemmalle" osapuolelle monoa, polya vai jonkinlainen rusinat pullasta -välimuoto monosta ja polysta?

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #34 : 27.12.2014, 21:40 »
Hmmm. Kiinnostaisi seurata keskustelua vaikkapa Riverladyn ja Norjan kesken polyamorisuuden ja monogamian mahdollisuuksista, merkityksistä ja rajoitteista ihmiselämän puitteissa tässä ajassa. Mitä valitsen ja miksi.
Miten olisi?

Aloitan määritelmäsaivartelun ennen kuin edes olen päättänyt, kuinka suhtaudun ehdotukseen :) Mitä polyamorian muotoa ehdotuksessa tarkoitettaisiin: useamman aikuisen avo/avioliittoa yhteisasumisella, suhdeanarkiaa, primääri + yhtä tai useampaa sivusuhdetta, sinkkua joka libero-tyyppisellä ketteryydellä pistäytyy vierailevana tähtenä siellä täällä? Onko suotavampaa tuoda esiin oma kantansa näihin eri polysuhdetyyppeihin vai olla ottamatta?

Ja vaikka olen asunut useissa kommuuneissa, ikinä en ole asunut polykommuunissa, en kuulu Monisuhteiset ry:hyn enkä ikinä ole käynyt heidän kokouksissaan. En usko, että olen paras henkilö keskustelemaan aiheesta. Onko cuckolding suhteen "sosiaalisemmalle" osapuolelle monoa, polya vai jonkinlainen rusinat pullasta -välimuoto monosta ja polysta?

Sitä minkä koet omaksesi.
Ja jos oikein (?) tajuisin aloitusviestin niin vertaus siinä mainittuun teokseen kertoo mistä on kyse; jokainen keskustelee omien näkemystensä ja valintojensa kautta. Mitään yleistä yhteistä totuutta kun kaiketi ei voi olla. Olenko ymmärtänyt väärin? (minulta löytyy tuo mainittu teos kyllä omasta hyllystäni)
Eli itse en koe voivani osallistua kuin sellaiseen keskusteluun joka oikeasti liittyy elämääni ja arvoihini sekä tekemiini valintoihin. Mikään yleinen keskustelu vaikkapa joulupukin olemassa olosta ei juurikaan liikauta sisintäni.

Lisäyksenä: tämä oli vain yksi pari/aihe-ehdotus kun mielestäni lanka lähti hajoamaan epäoleellisuuksiin aloituksen jälkeen.

Aino

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #35 : 03.01.2015, 15:04 »
Mainio idea ja avaus Karvikselta! Tuo kirja ja sen jatko-osa ovat olleet minullekin kiehtovia lukuelämyksiä. On ilo lukea väittelyä, jossa ihan todella on miltei aina sen puolella, joka on argumentaatiovuorossa. Ja jossa tosiaan ei mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan kunnioitetaan vastapeluria. Väittelijöiden tasosta ja tasavahvuudesta kertonee sekin, että kuten Esko Valtaoja kirjoittaa jatko-osan "Tiedän uskovani, uskon tietäväni" prologissa: ensimmäinen kirja palkittiin niin kirkon kuin ateistien toimesta. Lähtökohtana ollut ajatus: "Keskustelun tarkoitus ei ole käännyttää toista, vaan oppia ymmärtämään, miksi hän ajattelee niin kuin ajattelee." lienee osasyynä keskustelun hedelmällisyyteen.

Jos Baarista ei löydy alustaa keskustelulle, joka pysyisi kahden argumentoijan välisenä vuoropuheluna, voisi vastaavan idean toteuttaa myös blogi-muodossa, jossa kahdella kirjoittajalla olisi julkaisu oikeus. Sitten vain linkkiä tänne, ja kommentointi onnistuisi suoraan blogiin tai mahdollisesti täällä omassa ketjussaan?

Ja enää tarvittaisiin yksi tai useampi toisiaan kunnioittava, mutta jonkin ison teeman tarpeeksi eri kanteilta hahmottava keskustelupari, joille kirjallinen ilmaisu olisi luonteva tapa hahmottaa ja jäsentää maailmaa.  :) Toivottavasti tästä ideasta syntyy jotakin!

Viridian

Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #36 : 04.01.2015, 14:40 »
Loistava idea!

Kaiken kruunaisi, jos foorumilaiset voisivat äänestää (!) mieluisimmat "taisteluparit" :D
Lisäys: tietysti osallistujien halukkuus toimintaan olisi kysytty etukäteen, jottei tulisi moneen kertaan äänestämistä. Puoliksi leikilläni otin äänestyksen puheeksi. Voi olla, ettei halukkaista osallistujista edes tulisi ylitarjontaa.

Äkkiseltään tulee mieleen:

Norja vs. Leccare
Guide-Master vs. Karwanaama tai Mr Inathu
Viridian vs. Querreiro

Chmlnidae vs. ?
hiz vs. ?
Riverlady vs. ?
Lilith vs. ?
Karma vs. ?
Omat ehdotukseni eivät ehkä ole järkevimmästä päästä ;)

PS. Suosittelen myös teosta Tiedän uskovani, uskon tietäväni.

Lisätty pari kiinnostavaa keskustelijaa.

Hei,

Taistelupareja on helppo määrittää, jos kuvittelee ihmiset stereotyyppisiksi yhden asian kannattajiksi vähän niinkuin puoluepolitiikassa on tapana. Skenessä ja tässä baarissa ihmiset voi karkeasti jakaa myös kahteen kategoriaan sen mukaan, paljonko he ovat olleet esillä ja kirjoittaneet eri asioista.

Esimerkiksi taisteluparikseni ehdotettu Quarreiro on profiloitunut vain pariin asiaan, hän tekee monisanaisia maalailevia deitti-ilmoja, joissa kuvataan hänen haluamaansa monisyistä ja käänteentekevää ja erityistä D-s -suhdetta, mutta joiden ohessa hän sitten päätyy haukkumaan skenen, subnaiset ja ne muut masterit. Mutta kuvitteleeko nyt joku oikeasti, että se olisi koko totuus hänestä?

Samoin, kun minä ärtyneenä yritän puolustaa subnaisia, tai mastereita (joista kumpikaan ryhmä tuskin edes puolustusta kaipaa) Quarreiron omituisia väittämiä vastaan, se toki kertoo minusta jotain, mutta tuskin minua ajatellaan yksinomaan tämän yhden asian kautta. Ainakin kuvittelen, että koska olen kirjoitellut vuosien varrella niin tälle, kuin muillekin alan foorumeille melkoisen määrän materiaalia, ihmiset ehkä ovat luoneet minusta jonkinlaisen kuvan, missä alkaa jo kuultaa läpi se mitä olen (tai minkä vaikutelman haluan netissä itsestäni antaa?), eikä vain joku yksittäinen sanasota tai aihe.

Siksi epäilen, että kirjoitusketjut, joissa kaksi hyvin eritavalla näkyvää ihmistä sanailisivat, ns. lukeva yleisö näkisi tekstin ohi myös näiden kirjoittajien itsestään aiemmin antaman mielikuvan, ja se vaikuttaisi tekstien tulkintaan. Tällöin tunnettuus voisi yhtä hyvin olla etu kuin haitta.

Itse en myöskään viitsisi alkaa taittamaan peistä asiassa, missä yleinen ja yksittäinen ovat kaksi eri asiaa. On helppo löytää yksittäisiä naisia ja miehiä, jotka käyttäytyvät millä tahansa väitetyllä tavalla. Se vaikea asia on sopia, missä kohtaa kyse on yleisestä trendistä, missä yksittäistapauksista. Ja kuten monikin on jo huomannut, minun mielestäni skene ei ole yleisellä tasolla Suomessa täysin mätä, ja ulkomailla aina ihan timanttia. Ei mulla muuta.

Vir, kinkku paistettu, gluteenitonta taatelikakkua uunissa :)

Vaikka tuossa ylempänä mielestäni torjuin keskinäiset valtataistelut tarpeettomina ja epätasaisina, se ei estä jotakuta taistelemasta silti.

Sain pitkän yksityisviestin henkilöltä, jota olen pyytänyt viestimään minulle ainoastaan julkisesti, ja jolle olen aikaisemmin kertonut, etten vastaa hänelle ikinä yksityisesti, ainoastaan julkisesti. Viestin oleellinen osa alla lainattuna.

"Olet jo näet nyt ylittänyt kirjoittamallasi minusta kaikki ne rajat, jotka mm. tämä foorumi BDSM -baari sallii. Varsinkin nyt, kun en edes millään tavoin osallistunut keskusteluun "Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master"... Parjaus, syrjintä ja tietoinen pyrkimyksesi vahingoittaa minua yksityisenä persoonana foorumilla kun toteutuvat hyvinkin täysimääräisesti tuossa kirjoittamassasi tekstissä em. otsikon alla!"


Vastaan tähän osaan, muut osat jätän omaan arvoonsa (varsinkin osat joissa hekumoidaan sillä, kuinka nolaan itseni kaikkialla Suomen Fetish- / Kinky -piireissä ellen toimi niinkuin hän haluaa) enkä niitä vaivaudu lainaamaan tähän.

Jos ylläpito haluaa rangaista minua "sääntörikkomuksistani" aiheen "parjaus, syrjintä ja tietoinen pyrkimys vahingoittaa henkilöä yksityisenä persoonana foorumilla" äärellä, niin otan mielelläni vastaan myös perustelut, ylempänä on kokonaisuudessaan viestini, jossa tätä parjausta ja syrjintää ja vahingoittamisen yritystä oli kohteen puolelta havaittu. Jos olisin tietoisesti halunnut parjata tai syrjiä, olisitte huomanneet, uskokaa pois.

Vir

ps. ja kuten Aino totesi, järkevä argumentointi onnistuu vain mikäli keskustelijat kunnioittavat toisiaan, komppaan täysin ja lisään mielessäni perusteluihini siitä, miksi ainakaan se keskustelupari, johon olin sijoitettu ei toimisi

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #37 : 04.01.2015, 14:47 »
Ihan näin OT:na täältä vaan huomautan, että onkohan mitenkään päin järkevää alkaa laittaa edes OSIA yksityisviesteistä yleiseen keskusteluun? Arveluttavaa sinänsä, kun ajatellaan että kyse on kuitenkin YKSITYISVIESTISTÄ.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #38 : 04.01.2015, 14:50 »
Ihan näin OT:na täältä vaan huomautan, että onkohan mitenkään päin järkevää alkaa laittaa edes OSIA yksityisviesteistä yleiseen keskusteluun? Arveluttavaa sinänsä, kun ajatellaan että kyse on kuitenkin YKSITYISVIESTISTÄ.

Täysin sallittu toimintamuoto. Tästä on käyty perusteellista keskusteluakin palstalla (kuka muistaa ketjun?). Ja mielestäni jopa hyvä keino hillitä joitakin jos ei muu auta. Ei riko mitään sääntöä eikä lakia.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #39 : 04.01.2015, 14:56 »
Ihan näin OT:na täältä vaan huomautan, että onkohan mitenkään päin järkevää alkaa laittaa edes OSIA yksityisviesteistä yleiseen keskusteluun? Arveluttavaa sinänsä, kun ajatellaan että kyse on kuitenkin YKSITYISVIESTISTÄ.

Täysin sallittu toimintamuoto. Tästä on käyty perusteellista keskusteluakin palstalla (kuka muistaa ketjun?). Ja mielestäni jopa hyvä keino hillitä joitakin jos ei muu auta. Ei riko mitään sääntöä eikä lakia.

Okei. Ymmärtäisin, jos julkaisisin itse lähettämästäni yksäristä osan, mutta se että joku toinen saa halutessaan julkaista minun lähettämiäni yksäreitä (vaikkakin vain osia, mutta osahan voi olla vaikkapa koko yksäri, miinus viimeisen sanan viimeinen kirjain). Pitänee lopettaa yksäreiden lähettely kokonaan, jos tämä tosiaan on politiikka täällä.


Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #41 : 04.01.2015, 15:11 »
Asia selvä. Tiedän tästä lähtien olla lähettelemättä yksäreitä juurikaan. Ennemmin laitan eston päälle, kun alan toisen, luottamuksella kirjoittamia asioita huutelemaan kaikelle kansalle. Vaikka olisikin kuinka törkeää haukkumista, niin yksityisviesti on minulle aina nimenomaan yksityisviesti.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #42 : 04.01.2015, 15:25 »
Asia selvä. Tiedän tästä lähtien olla lähettelemättä yksäreitä juurikaan. Ennemmin laitan eston päälle, kun alan toisen, luottamuksella kirjoittamia asioita huutelemaan kaikelle kansalle. Vaikka olisikin kuinka törkeää haukkumista, niin yksityisviesti on minulle aina nimenomaan yksityisviesti.

Niin. Tätä voi ajatella monella tavalla.
Itse ajattelen, ja toivon, että jokaisella se estotoiminto olisi siellä oman näppiksen puolella korvien välissä, tai kaiketi kortex on se oikeampi kohta.
En mielelläni, en taida koskaan täällä, laita mitään estoja. Mutta profiilissani selkeästi lukee että asiallinen lähestyminen allright (olisi jotenkin sivistymätöntä sanoa että asiaton ei ole...eikö?).
Ja koska olen tätä mieltä, ja myös sitä että oppiminen on mahdollista aikuisellakin iällä (noh, ainakin joissakin tapauksissa) niin jätän mieluiten ihan jokaisen yksilön itsensä varaan oman kontrollinsa.
Ja sitten taas käytän omaa harkintaa, kontrollia; sitä kortexiani jos omaa näppistäni näpytän. Aina ei mene pilkulleen ja jetsulleen, mutta se on jonkinlainen tavoite (tuskin ennen hautaa saavutettu, mutta tärkeintähän ei ollut päämäärä vaan matka  :love: ). Ja tämä on niin tasapäistämisen ja huonon keskustelun kulttuuri perinteiltään että jotenkin ihmisten olisi hyvä asiaa harjoittaa, vaikka sitten täällä Baarissa  :)

Viridian

Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #43 : 04.01.2015, 15:58 »
Asia selvä. Tiedän tästä lähtien olla lähettelemättä yksäreitä juurikaan. Ennemmin laitan eston päälle, kun alan toisen, luottamuksella kirjoittamia asioita huutelemaan kaikelle kansalle. Vaikka olisikin kuinka törkeää haukkumista, niin yksityisviesti on minulle aina nimenomaan yksityisviesti.

Hyvä näin, Suomen lain mukaan kirjeen, sähköpostin tai yksityisviestin saa sen vastaanottaja vapaasti julkaista ( poikkeukset lueteltu tuolla toisessa ketjussa). Tämä pätee muuallakin kuin tällä foorumilla. Mutta tietenkään ei tarvitse, ja hienoa, että olet päättänyt itsesi osalta asian siten, että et koskaan.

Itsekään en normaalisti julkaise asioita, joita minulle kerrotaan luottamuksella, oli kertomisen tapa sitten puhe, tai teksti. Tässä on yleensä kahdenvälisyys olemassa.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa olen etukäteen henkilölle kertonut, että en käy yksityisviestikeskustelua hänen kanssaan enää ikinä. Hän siis tietää kyllä jo kirjoittaessaan, että jos vastaan, vastaan julkisesti, ja lainaan tarvittavat osat. Yleensä en ole lainannut pahimpia/parhaita(?) osia. Ja tällä kertaa en edes nimellä.

Joskus kauan sitten yritin erään henkilön kanssa viestiä yksityisviestein, ja huomasin että asioita ei vain kertakaikkiaan voi hänen kanssaan selvittää siten. Ellei itsellä ole erityistä fetissiä saada osakseen syyttelyä, uhkailua, raivoa, vaatimuksia, ynnä muuta päsmäröintiä monisanaisesti, alati muuttuen ja kevyesti epävakauden kaapuun verhottuna. Näitä omia puutteitani, ei vaan jaksa.

Riski on kuitenkin aina, niitä luovimpia uhkailuja tai parhaita kehuja meikäläiselle lähettäessä, että asia tulee julkiseksi. Ja yhtälailla, nyt jos joku muistaa mun vaikkapa ns. perseilleen yksärillä, niihin saa vapaasti vastata yksityisesti tai julkisesti, kuten on koko ajan tähänkin asti lain mukaan saanut vastata.

Vir

ps. en ole tähän mennessä estänyt kenenkään viestejä, enkä muistaakseni koskaan raportoinut yhtäkään yksityisviestiä ylläpidolle, se on mun tapani, joka voi tietenkin ajan mittaan muuttua, mistäs sitä tietää :)

submit

  • Vieras
Vs: Nurkkaan ahdistettu jumala... eiku Master
« Vastaus #44 : 04.01.2015, 16:55 »
Jösses, relatkaa ihmiset - menee jo tragikoomiseksi.

Virin olis vaan kannattanut laittaa ne estot päälle... Ainiin, sitten ei kyl olis päässyt täällä julkisesti brassailemaan ;)

Sitä paitsi usea tämän ketjun loppupään viesti sopisi off topic -ketjuun - tämäkin. Raiskaamme mielenkiintoista keskusteluketjua.