Kirjoittaja Aihe: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?  (Luettu 6573 kertaa)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?
« Vastaus #15 : 20.01.2015, 21:31 »
  Moraalittomuus ja väärät teot on aina tuomittava. Jos et tuomitse, annat väärän, hyväksyvän ymmärtävän, signaalin.

Ei nyt niinkään.
Kannattaako kaikkiin puuttua.
Moraalinvartijoita on maailma täynnä. Niitä ketkä ovat tietävinään mikä on oikein ja mikä väärin ja miten juuri sinun pitäisi elää.




Master T

  • Vieras
Vs: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?
« Vastaus #16 : 20.01.2015, 21:58 »
Ei nyt niinkään.
Kannattaako kaikkiin puuttua.
Moraalinvartijoita on maailma täynnä. Niitä ketkä ovat tietävinään mikä on oikein ja mikä väärin ja miten juuri sinun pitäisi elää.
Kyse ei ole muiden moraalin vartioinnista, vaan siitä, että itse tietää oman moraalinsa, oikean ja väärän.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?
« Vastaus #17 : 20.01.2015, 21:59 »
Niin, Master T ja Lady Whip. Tarkoitan lähinnä sitä että tuomitsen sen ettei massamedia tuomitse tasaveroisesti kaikkea väärää mitä tapahtuu.
Silloin koen etten voi saada asianmukaista informaatiota ja suuni on suljettu ja käteni voimattomat (sillä korvilleni ja silmilleni ei kerrota ja näytetä totuutta).
Ja tarkoitan myös sitä että jos me haluamme elää oikeudenmukaisessa maailmassa rauhassa yhdessä niin tällainen toiminta vain ei ole se tie joka siihen vie. ihmiselle, kaikille tässä maailmassa, on hyvin olennaista että voi hyväksyä sen minkälaisessa yhteiskunnassa elää, sen minkälaisia arvoja julkisesti pidetään esillä. Koen todella vaikeaksi esillä olevien arvojen allekirjoittamisen.
Tuomitsen mielessäni kaiken mikä on väärin ja vastoin arvojani. Mutta vaikka hetki ja elämä huutaa koko ajan joka hetkistä päätöstäni oikein tekemisestä ja sanomisesta valintoineen niin koen sen todella vaikeaksi tällaisessa maailmassa jossa esille tuodut arvot ovat sellaisia kuin ne valtamediassa ovat.
Silloin on parempi etten tuomitse sellaista josta en edes ole varma mitä sen takana oikeasti on, tai mistä on kyse. Asiat eivät aina ole niin selkeitä ja helppoja kuin ihmiset tuntuvat haluavan ajatella ja uskoa.
Eli se singnaali jonka haluan antaa on että kannattaa miettiä hetki ennen kuin laittaa fb-statukseensa mitään Je suis Charlieta tai muuta vastaavaa. Sillä vaikka tuomitsen sen teurastuksena niin en tiedä ketä kohden osoitan tuomioni. Ja jos tuomitsen sen julkisesti niin minun tulisi tuomita kaikki muukin vastaava ja olen aivan hukassa koska en enää tiedä mitä muuta minulle jäisi kuin tuomita päivät pääksytysten erilaisia kauheuksia tässä maailmassa joka päivä. Enkä ymmärrä sitä missä niistä kaikissa on kyse ja kuka on ketäkin vastaan ja miksi.
Eli en halua tanssia sitä tanssia jota minulle valtamediasta tahditetaan ja minusta ihmiset ovat kovin hurmoshenkisiä tällaisissa tempauksissaan ja niihin menemisissään ja se pelottaa minua.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?
« Vastaus #18 : 20.01.2015, 22:05 »
Ei nyt niinkään.
Kannattaako kaikkiin puuttua.
Moraalinvartijoita on maailma täynnä. Niitä ketkä ovat tietävinään mikä on oikein ja mikä väärin ja miten juuri sinun pitäisi elää.
Kyse ei ole muiden moraalin vartioinnista, vaan siitä, että itse tietää oman moraalinsa, oikean ja väärän.

Juuri näin, kyse on nimenomaan siitä ettei itse ole valmis olemaan sellaisten ihmisten kanssa tekemissä jotka toimivat omaa moraalia vastaan. Siitä ne rajat tulee toiselle.

IKRM

Master T

  • Vieras
Vs: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?
« Vastaus #19 : 20.01.2015, 22:14 »
Eli se singnaali jonka haluan antaa on että kannattaa miettiä hetki ennen kuin laittaa fb-statukseensa mitään Je suis Charlieta tai muuta vastaavaa. Sillä vaikka tuomitsen sen teurastuksena niin en tiedä ketä kohden osoitan tuomioni. Ja jos tuomitsen sen julkisesti niin minun tulisi tuomita kaikki muukin vastaava ja olen aivan hukassa koska en enää tiedä mitä muuta minulle jäisi kuin tuomita päivät pääksytysten erilaisia kauheuksia tässä maailmassa joka päivä. Enkä ymmärrä sitä missä niistä kaikissa on kyse ja kuka on ketäkin vastaan ja miksi.
Eli en halua tanssia sitä tanssia jota minulle valtamediasta tahditetaan ja minusta ihmiset ovat kovin hurmoshenkisiä tällaisissa tempauksissaan ja niihin menemisissään ja se pelottaa minua.

Ymmärrän ajatuksesi. Maailmassa on paljon väärää ja tuomittavaa, mutta kaikkea ei kykene tuomitsemaan, vaikka kaikki oikeat tiedot olisikin käsillä. Vastaus tuohon ongelmaan ei minulle ole kaiken tuomitsemattomuus. Riippumatta tiedon vähäisyydestä, voin silti tuomita jokaisen ihmsen teurastajan. Olennaista on se, että tuomitsee sen, jota pitää teurastuksena.

Tuo, mitä kirjoitat hurmoshenkisyydestä, on myös minusta totta. Hurmoshenkisyys on juuri sitä, jota tuomitaan, vaikka je suis Charlie statuksilla.

-katy-

  • Vieras
Vs: Hallinta,kontrolli,ohjaus-tarvitaanko niitä aina?
« Vastaus #20 : 20.01.2015, 22:45 »
Tarkoitan lähinnä sitä että tuomitsen sen ettei massamedia tuomitse tasaveroisesti kaikkea väärää mitä tapahtuu.
Silloin koen etten voi saada asianmukaista informaatiota ja suuni on suljettu ja käteni voimattomat (sillä korvilleni ja silmilleni ei kerrota ja näytetä totuutta).
Ja tarkoitan myös sitä että jos me haluamme elää oikeudenmukaisessa maailmassa rauhassa yhdessä niin tällainen toiminta vain ei ole se tie joka siihen vie. ihmiselle, kaikille tässä maailmassa, on hyvin olennaista että voi hyväksyä sen minkälaisessa yhteiskunnassa elää, sen minkälaisia arvoja julkisesti pidetään esillä. Koen todella vaikeaksi esillä olevien arvojen allekirjoittamisen.
Tuomitsen mielessäni kaiken mikä on väärin ja vastoin arvojani. Mutta vaikka hetki ja elämä huutaa koko ajan joka hetkistä päätöstäni oikein tekemisestä ja sanomisesta valintoineen niin koen sen todella vaikeaksi tällaisessa maailmassa jossa esille tuodut arvot ovat sellaisia kuin ne valtamediassa ovat.
Silloin on parempi etten tuomitse sellaista josta en edes ole varma mitä sen takana oikeasti on, tai mistä on kyse. Asiat eivät aina ole niin selkeitä ja helppoja kuin ihmiset tuntuvat haluavan ajatella ja uskoa.
Eli se singnaali jonka haluan antaa on että kannattaa miettiä hetki ennen kuin laittaa fb-statukseensa mitään Je suis Charlieta tai muuta vastaavaa. Sillä vaikka tuomitsen sen teurastuksena niin en tiedä ketä kohden osoitan tuomioni. Ja jos tuomitsen sen julkisesti niin minun tulisi tuomita kaikki muukin vastaava ja olen aivan hukassa koska en enää tiedä mitä muuta minulle jäisi kuin tuomita päivät pääksytysten erilaisia kauheuksia tässä maailmassa joka päivä. Enkä ymmärrä sitä missä niistä kaikissa on kyse ja kuka on ketäkin vastaan ja miksi.
Eli en halua tanssia sitä tanssia jota minulle valtamediasta tahditetaan ja minusta ihmiset ovat kovin hurmoshenkisiä tällaisissa tempauksissaan ja niihin menemisissään ja se pelottaa minua.

Kokolailla samat ajatukset noista.
Eikä nämä tunnu tosiaan kovin "helpoilta" asioilta. Jos alkaisi tutkimaan ja olemaan päivittäin ajan tasalla kaikista kauheuksista ja vääryyksistä,mulla ainakin polla taitaisi kajahtaa,jos ei vielä ole sitä tehnyt.

En koe henk.koht., että funfdamentalismiin kannattaa vastata samalla mitalla,mutta luottamukseni ja toivoni laitan maltillisiin ihmisiin, oli mikä uskonto tai maailmankatsomus kyseessä. Viimeksi kun katselin jotain pätkään maahanmuuttoasioihin liittyen, siellä mainittiin termi ateistijihadisti ja itse olen käyttänyt mm. sanaa talebankrititty- ja kyllä mua välillä naurattaakin nämä asiat. Ja se auttaa, kun mm. työssä on maltilllisia muslimeita, jotka tuomitsevat nämä terroriteot täysin.

Yhtenä kauheana esimerkkinä voisi myös tuomita Brasilian lapsikaupan, jossa liki satatuhatta lasta velloo aikuisten käsissä ja huumeorjuudessa. Kukahan piirtäisi näistä pilakuvia tai ottaisi muulla tavoin kantaa , boikotoisi vaikka Rion karnevaaleja tms.