Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 39090 kertaa)

verdigris

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #120 : 16.10.2018, 01:09 »
Ihan yhtä lailla on todella rumaa kohdella ihmistä "dibsattavana" esineenä. Parasta olisi, jos jatkossa kukaan ei edistäisi tällaisia käytäntöjä ollenkaan. Ystävällisyys olisi kieltämättä hyvä asia.

Eihän tämä asia liity siihen itse kohteeseen mitenkään, vaan kohteen ulkopuolisiin sosiaalisiin suhteisiin. Suurimmalle osalle ihmisistä on selvää ettei kaverin kumppania liehitellä, mikä tässäkin on lopulta se olennainen asia.

Ja tästä vielä: miten ihmeessä se ei muka liity "kohteeseen" mitenkään jos ihmiset välttävät sen kanssa kanssakäymistä jonkun älyttömän "varaamisen" takia? Tällainen ajatus ei vaan voi syntyä kenenkään päässä paitsi jos "kohdetta" ajattelee objektina jolla ei ole omia tunteita, autonomiaa, tai kykyä ihmetellä miksei ihmiset tule juttelemaan.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #121 : 16.10.2018, 08:19 »
Oon antidipsaaja,vain lelu tietää että on mulle varattu  >:D
En koe uhkana muihin ihmisiin tutustumista vaan ennemminkin hyvänä asiana.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #122 : 16.10.2018, 09:02 »

 Ihmettelen.

 Normaalisti pitäisin provona. Mutta tällaisessa alakulttuuri-kuviossa on toki mahdollista että pidempään piireissä pyörineet ja verkostoituneet yksilöt tällaista puuhaavat. Hyi saatana. Rinnastan samaan kuin sen että eräät toimijat kirjoittelevat ’jokaiselle’ uudelle fetlife tai tänne ilmaantuvalle sopivalle ’saaliille’ ja kertovat suut päät täyteen shaibaa miten ’asiat toimii’. Tällaista pidän täysin paskahousujen toimintana (mitenkään koprofiilejä loukkaamatta).

Olen nyt pari kertaa livenä bileissä pyörähtänyt kun avasin skeneovea hiukan raolleen ja en ole kohdannut. Tavallista väkeä 95% omine tavallisine arkielämän asioineen. Ihan normaalia tutustumista. Toki en olekaan 18v subityttö. Bdsm - skenekin on lopulta kokoelma ihmisiä jotka sen skenen muodostavat. Jos uusia tulijoita aletaan exploittaamaan niin eipä uusia ole kohta tuloillaan. Sitten voi vain ihmetellä jos skene näivettyy. Onnekseni en ole vielä kohdannut naamatusten ketään ’etsä tiedä kuka mä oon?’ - tyyppiä.

 ;D oon oikeasti ihan jopa mukava tyyppi, nyt vaan taas luokka-ajattelu hiukan kolahti tuulettimeen.

Kinkykundi

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #123 : 16.10.2018, 09:04 »
Niin, edelleen, jos ongelmana on esim. dibsausta uskoneiden matala omanarvontunto/"lapasmaisuus" niin tuskin sitä auttaa mollaava kommentointi. Asian voisi sanoa ystävällisemminkin, ja joo pysyn kukkahattuna ja edelleen toivon perusystävällisyyttä lisää maailmaan.
Ihan yhtä lailla on todella rumaa kohdella ihmistä "dibsattavana" esineenä. Parasta olisi, jos jatkossa kukaan ei edistäisi tällaisia käytäntöjä ollenkaan. Ystävällisyys olisi kieltämättä hyvä asia.

Eihän tämä asia liity siihen itse kohteeseen mitenkään, vaan kohteen ulkopuolisiin sosiaalisiin suhteisiin. Suurimmalle osalle ihmisistä on selvää ettei kaverin kumppania liehitellä, mikä tässäkin on lopulta se olennainen asia.

Tämä keskustelu ei koske kumppaneita. Your point is invalid.

Koskee. Kyse on olennaisesti siitä, että viiteryhmän sisällä tehdään varaus "tulevasta kumppanista".

No prkl. Kai se ongelma, mitä tässä nyt niin sanotusti haetaan on se, miten tämmönen käytös näyttäytyy ihmiselle, ryhmään uutena tulevalle ennestään tuntemattomalle ihmiselle, joka "varataan", olkoonkin ryhmän sosiaalisessa dynamiikassa kuinka normaalia käytöstä hyvänsä. Ihan paskaahan tommonen on, jos sen takia ei pysty tutustumaan edes kaverimielessä koko porukkaan.

Muutenkin helvetin ylimielistä käytöstä vaan lyhyen tuttavuuden/tiedon perusteella ilmottaa muille että "mä haluun ton, älkää koskeko". Ja ainahan se voi olla, että tää "tuleva kumppani" ei oo millään tavalla kiinnostunu tästä "varaajasta", tai ylipäätänsä seuranhausta.
Omassa päässäähän varaamisia saa tehä niin miten vaan huvittaa, mutta jos ei ole ennestään minkäänlaista käsitystä siitä, että "varattava" henkilö olis kiinnostunu "varaajasta", niin sitten tollanen varailu on ihan hanurista.

Voihan tuo olla aloittajan pohjimmaisena ajatuksena. Mutta eihän tuo käyttäytyminen ole itsessään ylimielistä lainkaan, vaan täysin normaalia. Se sitten, että kuinka moni kokee varauksen rajoittavan itseään, ei suoraan riipu enää varaajasta - toki korkeamman sosiaalisen statuksen omaamalla saa suuremman määrän porukkaa kunnioittamaan kyseisiä varauksia.

Ihan yhtä lailla on todella rumaa kohdella ihmistä "dibsattavana" esineenä. Parasta olisi, jos jatkossa kukaan ei edistäisi tällaisia käytäntöjä ollenkaan. Ystävällisyys olisi kieltämättä hyvä asia.

Eihän tämä asia liity siihen itse kohteeseen mitenkään, vaan kohteen ulkopuolisiin sosiaalisiin suhteisiin. Suurimmalle osalle ihmisistä on selvää ettei kaverin kumppania liehitellä, mikä tässäkin on lopulta se olennainen asia.

Ja tästä vielä: miten ihmeessä se ei muka liity "kohteeseen" mitenkään jos ihmiset välttävät sen kanssa kanssakäymistä jonkun älyttömän "varaamisen" takia? Tällainen ajatus ei vaan voi syntyä kenenkään päässä paitsi jos "kohdetta" ajattelee objektina jolla ei ole omia tunteita, autonomiaa, tai kykyä ihmetellä miksei ihmiset tule juttelemaan.

Ei suinkaan; Itsehän olen myös tällaisessa "varatussa" tilanteessa, hieman eri kontekstissa tosin. Tämä nyt koskee eron jälkeistä tilannetta ja "yhteisiä kavereita", joiden kanssa on yhteydenpito ollut hyvin hankalaa eron jälkeen juurikin tämän ex-vaimon takia. Ex-vaimolle tuntuu olevan vaikea asia jos tapaan yhteisiä naispuolisia kavereita.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #124 : 16.10.2018, 10:30 »
Niin, edelleen, jos ongelmana on esim. dibsausta uskoneiden matala omanarvontunto/"lapasmaisuus" niin tuskin sitä auttaa mollaava kommentointi. Asian voisi sanoa ystävällisemminkin, ja joo pysyn kukkahattuna ja edelleen toivon perusystävällisyyttä lisää maailmaan.
Ihan yhtä lailla on todella rumaa kohdella ihmistä "dibsattavana" esineenä. Parasta olisi, jos jatkossa kukaan ei edistäisi tällaisia käytäntöjä ollenkaan. Ystävällisyys olisi kieltämättä hyvä asia.

Eihän tämä asia liity siihen itse kohteeseen mitenkään, vaan kohteen ulkopuolisiin sosiaalisiin suhteisiin. Suurimmalle osalle ihmisistä on selvää ettei kaverin kumppania liehitellä, mikä tässäkin on lopulta se olennainen asia.

Tämä keskustelu ei koske kumppaneita. Your point is invalid.

Koskee. Kyse on olennaisesti siitä, että viiteryhmän sisällä tehdään varaus "tulevasta kumppanista".

No prkl. Kai se ongelma, mitä tässä nyt niin sanotusti haetaan on se, miten tämmönen käytös näyttäytyy ihmiselle, ryhmään uutena tulevalle ennestään tuntemattomalle ihmiselle, joka "varataan", olkoonkin ryhmän sosiaalisessa dynamiikassa kuinka normaalia käytöstä hyvänsä. Ihan paskaahan tommonen on, jos sen takia ei pysty tutustumaan edes kaverimielessä koko porukkaan.

Muutenkin helvetin ylimielistä käytöstä vaan lyhyen tuttavuuden/tiedon perusteella ilmottaa muille että "mä haluun ton, älkää koskeko". Ja ainahan se voi olla, että tää "tuleva kumppani" ei oo millään tavalla kiinnostunu tästä "varaajasta", tai ylipäätänsä seuranhausta.
Omassa päässäähän varaamisia saa tehä niin miten vaan huvittaa, mutta jos ei ole ennestään minkäänlaista käsitystä siitä, että "varattava" henkilö olis kiinnostunu "varaajasta", niin sitten tollanen varailu on ihan hanurista.

Voihan tuo olla aloittajan pohjimmaisena ajatuksena. Mutta eihän tuo käyttäytyminen ole itsessään ylimielistä lainkaan, vaan täysin normaalia. Se sitten, että kuinka moni kokee varauksen rajoittavan itseään, ei suoraan riipu enää varaajasta - toki korkeamman sosiaalisen statuksen omaamalla saa suuremman määrän porukkaa kunnioittamaan kyseisiä varauksia.
Miten saa kunnioittamaan?

Kinkykundi

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #125 : 16.10.2018, 10:46 »

Miten saa kunnioittamaan?

Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.

onez

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #126 : 16.10.2018, 11:30 »
Voihan tuo olla aloittajan pohjimmaisena ajatuksena. Mutta eihän tuo käyttäytyminen ole itsessään ylimielistä lainkaan, vaan täysin normaalia. Se sitten, että kuinka moni kokee varauksen rajoittavan itseään, ei suoraan riipu enää varaajasta - toki korkeamman sosiaalisen statuksen omaamalla saa suuremman määrän porukkaa kunnioittamaan kyseisiä varauksia.
Normaalia ehkä joillekin, ei kaikille. Jäin miettimään että millaisia persoonia nämä varailijat ovat. Mietin myös että miten kova vaihtuvuus pitää olla että syntyy dipsaus käyttäytymistä ja siihen liittyvää säännöstöä. Pleijereiden maailmassa varmaan ihan normaalia moinen käytös.

Noh, itselle ainakin tosi vieras ajatus "varailla" ihmisiä kun en ole pleijeri tyyppiä, enkä muutenkaan harrasta sosiaalisia pelejä.

Kinkykundi

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #127 : 16.10.2018, 11:43 »
Voihan tuo olla aloittajan pohjimmaisena ajatuksena. Mutta eihän tuo käyttäytyminen ole itsessään ylimielistä lainkaan, vaan täysin normaalia. Se sitten, että kuinka moni kokee varauksen rajoittavan itseään, ei suoraan riipu enää varaajasta - toki korkeamman sosiaalisen statuksen omaamalla saa suuremman määrän porukkaa kunnioittamaan kyseisiä varauksia.
Normaalia ehkä joillekin, ei kaikille. Jäin miettimään että millaisia persoonia nämä varailijat ovat. Mietin myös että miten kova vaihtuvuus pitää olla että syntyy dipsaus käyttäytymistä ja siihen liittyvää säännöstöä. Pleijereiden maailmassa varmaan ihan normaalia moinen käytös.

Noh, itselle ainakin tosi vieras ajatus "varailla" ihmisiä kun en ole pleijeri tyyppiä, enkä muutenkaan harrasta sosiaalisia pelejä.

Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee  ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset?

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #128 : 16.10.2018, 12:05 »

Miten saa kunnioittamaan?

Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.
Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #129 : 16.10.2018, 12:12 »
Baarissa dibsailun muodoksi voi kait sanoa sitäkin, kun paikalle tulee uusi henkilö (alistuva nainen yllättäen), niin kummasti tietyt nimimerkit löytyvät usein tämän untuvikon frendilistalta. Mitä tällä saavutetaan, onkin sitten loppupeleissä jonnin joutavuutta :)

pikkusisko

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #130 : 16.10.2018, 12:15 »
Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee  ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset?

No voi herranpieksut, tuohan on täysin, täysin eri asia. Kahden ihmisen molempien hyväksymän ja ylläpitämän sosiaalisen sidoksen kunnioittamista ihan tavallisella toisen tunteiden huomioonottamisella. Kahden ystävän keskinäinen asia, ei siinä ketään dibsailla tai aseta väkisin epäreiluun kilpailuasemaan.

Olisikin mielenkiintoista kuulla konkreettisia esimerkkejä siitä, että dibsailua olisi omin silmin nähden oikeasti tapahtunut. Että joku olisi todella tehnyt muulle miittiseurueelle suoraan tiettäväksi että tuo on minun, siihen ei kosketa, ja että muut ihmiset olisivat tätä kieltoa kumartaneet. Taikka että olisi itse joutunut tilanteeseen, jossa miittiväki kääntää yllättäen kelkkansa eikä enää otakaan kontaktia, ja syyksi paljastuu tällainen varausjärjestelmä. Missä tilanteessa, milloin, millainen seurue oli osallisena?

Pikkuisen perspektiiviä tähän nyt toivoisi, "juu juu kyllähän tätä varmasti tapahtuu" ei henkilökohtaisesti oikein vakuuta :)

onez

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #131 : 16.10.2018, 12:28 »
Voihan tuo olla aloittajan pohjimmaisena ajatuksena. Mutta eihän tuo käyttäytyminen ole itsessään ylimielistä lainkaan, vaan täysin normaalia. Se sitten, että kuinka moni kokee varauksen rajoittavan itseään, ei suoraan riipu enää varaajasta - toki korkeamman sosiaalisen statuksen omaamalla saa suuremman määrän porukkaa kunnioittamaan kyseisiä varauksia.
Normaalia ehkä joillekin, ei kaikille. Jäin miettimään että millaisia persoonia nämä varailijat ovat. Mietin myös että miten kova vaihtuvuus pitää olla että syntyy dipsaus käyttäytymistä ja siihen liittyvää säännöstöä. Pleijereiden maailmassa varmaan ihan normaalia moinen käytös.

Noh, itselle ainakin tosi vieras ajatus "varailla" ihmisiä kun en ole pleijeri tyyppiä, enkä muutenkaan harrasta sosiaalisia pelejä.

Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee  ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset?
Kyl ne on vähän muut asiat mitkä tuo ihmisen mun valokeilaan kun se miten pantavan näköinen joku on. Mut joo, jos joku siihen keilaan ilmestyy ja oikeesti kiinnostuisin, niin ei siinä kauheesti dipsailut rajoita.. siis sellainen ryhmässä tehty dipsailu mistä aloituksessa puhutaan.

Hypoteettista pähkäilyä..

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #132 : 16.10.2018, 12:50 »

Miten saa kunnioittamaan?

Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.
Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?

Meneeköhän nyt ihan vähän jänkäämiseksi...?  :o

Jos aihe kiinnostaa omaa kokemuspiiriä enemmän, kirjastostakin varmasti luettavaa ryhmädynamiikasta, vuorovaikutustaidoista yms.  ^-^

Marau

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #133 : 16.10.2018, 13:11 »
Voihan tuo olla aloittajan pohjimmaisena ajatuksena. Mutta eihän tuo käyttäytyminen ole itsessään ylimielistä lainkaan, vaan täysin normaalia. Se sitten, että kuinka moni kokee varauksen rajoittavan itseään, ei suoraan riipu enää varaajasta - toki korkeamman sosiaalisen statuksen omaamalla saa suuremman määrän porukkaa kunnioittamaan kyseisiä varauksia.
Normaalia ehkä joillekin, ei kaikille. Jäin miettimään että millaisia persoonia nämä varailijat ovat. Mietin myös että miten kova vaihtuvuus pitää olla että syntyy dipsaus käyttäytymistä ja siihen liittyvää säännöstöä. Pleijereiden maailmassa varmaan ihan normaalia moinen käytös.

Noh, itselle ainakin tosi vieras ajatus "varailla" ihmisiä kun en ole pleijeri tyyppiä, enkä muutenkaan harrasta sosiaalisia pelejä.

Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee  ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset?

Panoseuraako sieltä miiteistä haetaan  :o
Olen kuvitellut, että siellä voi käydä juttelemassa ihmisten kanssa ihan muista aiheista.

Mitä dipsailuun tulee, niin miksei typerälle käytökselle saisi nauraa. Vielä enemmän naurattaa se, jos jotkut noudattavat dipsaajan "käskyä". Eikä nyt sekoiteta olemassa olevaa/ollutta suhdetta dipsaajan haaveissa olevaan. Kaverin ihastuminen ja dipsaajan omimishalu eivät ole vertailukelpoisia.

Jälleen kerran mainittuun status-scheisseen en vaivaudu ottamaan kantaa.

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #134 : 16.10.2018, 16:44 »
Mäpäs dippaankin eiku dispaankin itteni!
Läl läl lää, nakertaako? :P