Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 38747 kertaa)

Kinkykundi

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #165 : 19.10.2018, 21:23 »

Juu, näyttää olevan kyse vänkäämisestä. Mutta enempi niin, että sinä olet se, joka vänkää yksinkertaisistakin asioista vaikka loputtomiin :).

Vir

Kuten?

Minulle ei makseta siitä, että opettaisin sinua huomaamaan oman käytöksesi, jota et siis kykene havaitsemaan ilman esimerkkejä? Eikö ne sosiaalipsykologian kirjat paneudu ollenkaan tuohon? Vai olisiko niin, että tieto ei auta, jos ymmärrys puuttuu?

Mutta sen verran voin vinkata, että jos mielestäsi yksinkertaisen asian kertominen muille on vaatinut tämän ketjun viimeisimmillä neljällä sivulla sinulta joka sivulle 3 tai 4 pitkää viestiä, niin joko muut ei vaan ymmärrä sua, tai sitten vänkäät.

Niin tai näin, varsinainen ketjun aihe ei pysy hengissä, jos ketju muodostuu yhden tai kahden ihmisen vänkäämiseksi aiheen vierestä, kukaan ei jaksa enää lukea, saati miettiä olisiko aiheesta jotain järkevääkin sanomista. Joten en aio enää vastata sinulle enkä tähän ketjuun, tämä riittäköön provoutumiseksi tällä kertaa.

Vir

Tottakai ymmärrän oman käytökseni, ja mielestäni olen hyvin kärsivällisesti yrittänyt vääntää rautalankaa asiaa ymmärtämättömille. Mutta kovin helppoa se ei aina ole; kuten huomaat, niin tuossa vastikään on verrattu laumassa elävien ihmisten sosiaalisia suhteita erakkona elelevien hirvien soidinmenoihin. Jos toinen ei ymmärrä näiden eroa, niin kyllähän siinä hetki jos toinen menee asiaa selittäessä.
Töissäkin tavallisesti selitän monimutkaisia asioita täysille maallikoille, joten sikäli tämä on oikein tuttua. Ja yleensä kaveriporukassakin selitän muille asiat mitä nämä eivät ymmärrä.

Jotenkin tuntuu, että juuri kinky-alakulttuurissa tuntuu merkitsevän helvetin paljon auktoriteetit ja hierarkiat.
Eikö nää valtapelit kuulu ihan parisuhdetasolle eikä niin, että sitä istuu tuopin kanssa hupparissa ja farkuissa johonkin, ja huomaa olevansa osa jonkun egotrippiä?

Huutakaa mun sotilasarvoa.

Tavallaan joo, kun koko homma oikeastaan pyörii niiden valtaleikkien ympärillä, niin noita piirteitä suorastaan korostetaan suitsimisen sijaan.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #166 : 19.10.2018, 21:41 »
Jos sitä auktoriteettia kunnioittaa, niin kyllä se kunnioitus valvoittaa noudattamaan auktoriteettia. Jos kunnioitus ei liity auktoriteettiasemaan, niin silloin toki.

Vapaaehtoista se poliisinkin auktoriteetin kunnioittaminen on. Ei sitä pakko ole kunnioittaa, mutta kärsit vain seuraukset. Jos sitä olisi pakko kunnioittaa, ei meillä olisi ainuttakaan anarkistia.

Eli (jonkun?) kunniaan perustuvan auktoriteetin noudattaminen on velvollisuus mutta poliisin lakiin perustuvan auktoriteettiaseman kunnioittaminen on vapaaehtoista?
Haluaisitko muotoilla tämän uusiksi?


Se nyt vain on normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
Aha. Eipä ole tähän mennessä tullut vastaan tai sen enempää kuullut tästä aikaisemmin.

Jollain ne kilpailutilanteet on ratkaistava,

Tässä olisi kyllä vähän niin kuin erotuomarikin. Eri asia jos on kiistaa siitä kumpi saa viimeisen kakkupalan.

ja koska ei ole edullista ratkaista asioita väkivallalla,
 
Eipä dippaaminen tuota vähennä vaikka ei myöskään lisää olettaen että dippaaja itse ei ryhdy väkivaltaiseksi koska jotkut eivät kunnoita hänen auktoriteettia.
(Btw se muuten jokus on ikävä kyllä jollekin osapuolelle edullista.)

jonkinnäköinen nokkimisjärjestys on oltava tai muulla tavoin kyettävä sovittelemaan asiat.
Joissakin yhteyksissä kyllä kuten laivan tai lentokoneen kapteeni on diktaattori mutta hänellä on myös vastuu kaikista kyydissä olevista.

Tämä lienee ehkä vähän vähemmän riskialtis tila.

Yksinkertainen asia tämäkin kuitemkin on.
Yksinkertaisia asioita ei ehkä kannata selittä monimutkaisesti.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1022
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #167 : 19.10.2018, 21:52 »
Mää jotenkin tykkään tuosta dipsaamisesta kun asiaa mietin mutta oma juttu se ei silti tule koskaan olemaan  :)

Karsii kilpailua subinartusta joten omat mahkut paranee,tyhmäksi ei voi väittää tuon harrastajia  :)

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #168 : 19.10.2018, 22:19 »
Tässä ketjussa nyt on vissiin hauskinta heitellä kaikenlaisia ajatuksia vierestä ja toiselta puolelta ohi, mutta itse näen dibsauksen myös aika lailla henkisenä väkivaltana (dibsattua kohtaan, kun toiminta selän takana)... tai sen yrityksenä.

Kinkykundi

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #169 : 19.10.2018, 23:14 »
Jos sitä auktoriteettia kunnioittaa, niin kyllä se kunnioitus valvoittaa noudattamaan auktoriteettia. Jos kunnioitus ei liity auktoriteettiasemaan, niin silloin toki.

Vapaaehtoista se poliisinkin auktoriteetin kunnioittaminen on. Ei sitä pakko ole kunnioittaa, mutta kärsit vain seuraukset. Jos sitä olisi pakko kunnioittaa, ei meillä olisi ainuttakaan anarkistia.

Eli (jonkun?) kunniaan perustuvan auktoriteetin noudattaminen on velvollisuus mutta poliisin lakiin perustuvan auktoriteettiaseman kunnioittaminen on vapaaehtoista?
Haluaisitko muotoilla tämän uusiksi?

Mitä ihmettä. Jos kunnioitat jonkun auktoriteettia, niin silloin noudatat sitä. Jos et kunnioita etkä noudata, niin silloinhan kärsit mahdolliset seuraukset.

Se nyt vain on normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
Aha. Eipä ole tähän mennessä tullut vastaan tai sen enempää kuullut tästä aikaisemmin.

No kyllä se jonain päivänä vielä tulee. Kannattaa pitää silmät auki.

Jollain ne kilpailutilanteet on ratkaistava,

Tässä olisi kyllä vähän niin kuin erotuomarikin. Eri asia jos on kiistaa siitä kumpi saa viimeisen kakkupalan.

ja koska ei ole edullista ratkaista asioita väkivallalla,
 
Eipä dippaaminen tuota vähennä vaikka ei myöskään lisää olettaen että dippaaja itse ei ryhdy väkivaltaiseksi koska jotkut eivät kunnoita hänen auktoriteettia.
(Btw se muuten jokus on ikävä kyllä jollekin osapuolelle edullista.)

Joskus se sitä toki on, mutta viimeisenä vaihtoehtona väkivaltaa yleensä käytetään. Ei varaaminen väkivaltaa sinänsä lisää tai vähennä, mutta sosiaalinen nokkimisjärjestys vähentää.

jonkinnäköinen nokkimisjärjestys on oltava tai muulla tavoin kyettävä sovittelemaan asiat.
Joissakin yhteyksissä kyllä kuten laivan tai lentokoneen kapteeni on diktaattori mutta hänellä on myös vastuu kaikista kyydissä olevista.

Tämä lienee ehkä vähän vähemmän riskialtis tila.

Niin on, mutta sosiaaliset suhteet toimivat samalla tavalla. Evoluution kannalta on aina ollut etua olla johtavassa asemassa, sillä se on tarjonnut parhaat lisääntymismahdollisuudet ja parhaat mahdollisuudet myös jälkeläisille selvitä. Koko lauman kannalta on epäedullisinta, että koko lauma on riidoissa keskenään.

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #170 : 19.10.2018, 23:26 »
Jotenkin tuntuu, että juuri kinky-alakulttuurissa tuntuu merkitsevän helvetin paljon auktoriteetit ja hierarkiat.

Ketähän nämä myyttiset auktoriteetit ovat, ja mitä ovat ne hierarkiat? Meinaan jos ne ovat noi alan järjestöt, niin hallituspaikka jokaisessa lienee ihan saavutettavissa, kunhan on valmis tekemään ilmaista duunia muiden eteen. Jos työpanoksellaan saa jonkinlaisen aseman joidenkin silmissä, niin eikö se ole ihan ansaittua ja reilu peli?

Olen vuoden loppuun saakka kinky-yhdistyksen hallituksessa ja koen olevani "primus inter pares".
Viittasin nimenomaan tällaiseen dippaukseen ja ilmeiseen tarkoitukseen ylläpitää nokkimisjärjestyksiä.
Onneksi sellaisen kanssa ei tarvitse elää ja harrastaa irl.

Toy

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 218
  • Masokismi lähtee subista hakkaamalla
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #171 : 20.10.2018, 11:07 »
En ole koskaan ymmärtänyt ajatusta jostain absoluuttisista sosiaalisista hierarkioista. Vielä omituisempi ajatus, että olisi hierarkia, joka määrittäisi, kuka saa iskeä ketäkin. Jos X haluaa yrittää A:ta, niin se on vain ja ainoastaan A, joka päättää, sopiiko toimintaa jatkaa ja eteneekö se johonkin vai ei.

vila

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #172 : 20.10.2018, 11:16 »
Kaikkiin ihmisryhmiin sisältyy jonkinlainen hierarkia, sellaisen syntyminen on ihan luonnollista. Se taas riippuu yksilöstä, että kuinka noudattaa ja tunnistaa hierarkian. Samoin kuin se mihin kohtaan hierarkiaan sijoittuu. Itse olen tosi huono sopeutumaan hierarkioihin - paitsi silloin kun kyseessä on Masterishenkinen henkilö, silloin olen vain "kyllä Herra/Rouva" ja varmasti tottelisin kaikkia mahdollisia dippaussääntöjä :D

Minusta tässäkin olisi tärkeintä, että jokainen itse pohtisi sitä että miksi antaa jollekin henkilölle "dibsausvallan". Harvempi lähtee iskemään kaverin ihastusta, ihan siitä syystä että kunnioittaa sitä ystävää - ei sen vuoksi että se kaveri omaisi dibsausvallan. Itse olen joskus ajautunut suhteeseen kaverin ihastuksen kanssa ja tänäkin päivänä kadun ystävän menettämistä - mutta sitä oli nuori ja tyhmä. Valta kannattaa antaa vain sellaisille ihmisille, jotka ovat sen arvoisia. Jos joku dippimestari on muutenkin perseestä niin miksi häntä pitäisi kunnioittaa? Ja haluaako oikeasti kuulua sellaisiin sosiaalisiin piireihin, joista joku dippimestari voi sormia naksauttamalla heittää ulos?

Jersey

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #173 : 20.10.2018, 11:40 »
Tässä ketjussa nyt on vissiin hauskinta heitellä kaikenlaisia ajatuksia vierestä ja toiselta puolelta ohi, mutta itse näen dibsauksen myös aika lailla henkisenä väkivaltana (dibsattua kohtaan, kun toiminta selän takana)... tai sen yrityksenä.

Samaa mieltä. Vähän niinkuin koulukiusausta aikuismaailmassa.

Toisekseen kaikki ei ole miiteissä iskemässä ketään ja vaikka subi olisikin hakemassa seuraa, niin kivahan se on muidenkin ihmisten kanssa jutella ja tutustua eikä vain potentiaalisten tulevien kumppaneiden. Itse ainakin juttelen kaikille kivoille ihmisille, eikä se tarkoita että tavoitteena ois sessioon päätyä.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #174 : 28.10.2018, 01:13 »
Jos on tilanne, jossa yksi mies ilmoittaa muille miehille, että paikalla oleva naaras on hänen ja muut miehet tuon nielevät mukisematta.

Noh.

Sitten se mies on ainoa paikalle oleva uros jota tuolle naaraalle voi suositella.


Sori. Oon vähä vanhanaikanen.

 ;D

Ketonen ja Myllyrinne Baarissa: https://youtu.be/dnwL8BOMOBg

Kaikkiin ihmisryhmiin sisältyy jonkinlainen hierarkia, sellaisen syntyminen on ihan luonnollista. Se taas riippuu yksilöstä, että kuinka noudattaa ja tunnistaa hierarkian. Samoin kuin se mihin kohtaan hierarkiaan sijoittuu. Itse olen tosi huono sopeutumaan hierarkioihin - paitsi silloin kun kyseessä on Masterishenkinen henkilö, silloin olen vain "kyllä Herra/Rouva" ja varmasti tottelisin kaikkia mahdollisia dippaussääntöjä :D

Minusta tässäkin olisi tärkeintä, että jokainen itse pohtisi sitä että miksi antaa jollekin henkilölle "dibsausvallan". Harvempi lähtee iskemään kaverin ihastusta, ihan siitä syystä että kunnioittaa sitä ystävää - ei sen vuoksi että se kaveri omaisi dibsausvallan. Itse olen joskus ajautunut suhteeseen kaverin ihastuksen kanssa ja tänäkin päivänä kadun ystävän menettämistä - mutta sitä oli nuori ja tyhmä. Valta kannattaa antaa vain sellaisille ihmisille, jotka ovat sen arvoisia. Jos joku dippimestari on muutenkin perseestä niin miksi häntä pitäisi kunnioittaa? Ja haluaako oikeasti kuulua sellaisiin sosiaalisiin piireihin, joista joku dippimestari voi sormia naksauttamalla heittää ulos?
Samanlaisia ajatuksia täälläkin. Itse en ole moiseen törmäillyt ainakaan pk-seudun miitteissä. Jos joku alkaisi puolestani valitsemaan kenen kanssa saan keskustella, niin vaihtoehtoina olisi sanoa jotakin erittäin rumasti tai jättää miittipaikan lopullisesti.