1
Kysy ja vastaa / Vs: Onko olemassa sellaista kuin punishment?
« Uusin viesti kirjoittanut BlackWings 25.06.2026, 22:45 »Itse sanoisin että ero rangaistuksilla ja funishmenteillä ei ole se lopputulos, eli se mielihyvä kokemuksesta, vaan se miten se mielihyvä saavutetaan:
Rangaistuksen kohdalla, kokemus ei ole hyvien kokemuksien summa, vaan seassa on niitä epämiellyttäviä. Tästä hyvänä esimerkkinä mitä on tullut vastaan keskusteluissa muista aiheista, joillekin kipu on puhdasta kärsimystä, mutta suostuu ottamaan sitä kipua vastaan koska jäljet, dynamiikka, välittäminen, yms, muu(to) elementti(t) tuottaa kompensoivan mielihyvän.
Funishmentin kohdalla; kokemus on kokonaisuudessaan mielihyvien kokemusten summa, miksi se annetaan, eli mitä on tehty jotta sen saa, se itse funishment ja se kokemuksen jälkeiset fyysiset ja/tai henkiset kokemukset on kaikki mielihyvää tuottavia. Kun tarkastellaan terminologiaa, funishment termiä käytetään kun on ansaittu poikkeuksellisesti palkkio kun vastaavasta teosta pienillä muuttujien muunnoksilla (aika, paikka, millä, miten, ...) lopputulos olisi ollut rangaistus. Toinen määritelmä "funishmentille" on rangaistus mitä muutetaan palkkioksi muokkaamalla muutama muuttuja, tai asia mikä yhteiskunnassa nähdään helposti rangaistuksena, vaikka itse saaja kokee sen palkkiona (esim masokisti saadessaan piiskaa).
Itse en pysty näkemään näitä kahta termiä samana, ihan vaan kokemuksen lopputuloksen perusteella, sillä se miten se saavutetaan, tekee termeistä täysin erilaiset, ja myös se että miten termiä funishment käytetään mikä on kyseisen sanan merkitys. Voin sanoa että omissa eri dynamiikoissa, on ollut eri funishmenttejä eri merkityksellä mitä olen maininnut tässä, ja varmaan muitakin on ollut varmasti, en vaan muista niitä sen verran tarkkaan että pystyisin päättelemään mikä on voinut olla kyseisen kerran mahdollinen merkitys, jos eri kun jo mainitut
Rangaistuksen kohdalla, kokemus ei ole hyvien kokemuksien summa, vaan seassa on niitä epämiellyttäviä. Tästä hyvänä esimerkkinä mitä on tullut vastaan keskusteluissa muista aiheista, joillekin kipu on puhdasta kärsimystä, mutta suostuu ottamaan sitä kipua vastaan koska jäljet, dynamiikka, välittäminen, yms, muu(to) elementti(t) tuottaa kompensoivan mielihyvän.
Funishmentin kohdalla; kokemus on kokonaisuudessaan mielihyvien kokemusten summa, miksi se annetaan, eli mitä on tehty jotta sen saa, se itse funishment ja se kokemuksen jälkeiset fyysiset ja/tai henkiset kokemukset on kaikki mielihyvää tuottavia. Kun tarkastellaan terminologiaa, funishment termiä käytetään kun on ansaittu poikkeuksellisesti palkkio kun vastaavasta teosta pienillä muuttujien muunnoksilla (aika, paikka, millä, miten, ...) lopputulos olisi ollut rangaistus. Toinen määritelmä "funishmentille" on rangaistus mitä muutetaan palkkioksi muokkaamalla muutama muuttuja, tai asia mikä yhteiskunnassa nähdään helposti rangaistuksena, vaikka itse saaja kokee sen palkkiona (esim masokisti saadessaan piiskaa).
Itse en pysty näkemään näitä kahta termiä samana, ihan vaan kokemuksen lopputuloksen perusteella, sillä se miten se saavutetaan, tekee termeistä täysin erilaiset, ja myös se että miten termiä funishment käytetään mikä on kyseisen sanan merkitys. Voin sanoa että omissa eri dynamiikoissa, on ollut eri funishmenttejä eri merkityksellä mitä olen maininnut tässä, ja varmaan muitakin on ollut varmasti, en vaan muista niitä sen verran tarkkaan että pystyisin päättelemään mikä on voinut olla kyseisen kerran mahdollinen merkitys, jos eri kun jo mainitut

Tuoreimmat viestit