Kirjoittaja Aihe: Alistettavan arvo  (Luettu 80194 kertaa)

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #75 : 17.09.2011, 12:07 »
Olen käsittänyt, että sadomasokismi nimenomaan sisältää nuo valta-asetelmat lähtökohtaisesti ja ehkä mauje sitä tarkoittikin pienen sarkasmin kautta.. (?)

No tässä taas päästään niihin minun rakastamiin lokeroihin taas :) Periaatteessa sadomasokismiin liittyy lähinnä se kivusta nauttiminen ja sen tuottaminen. Dominointi ja alistuminen on sitten monilla mukana, mutta ei se missään mielessä ole pakollinen pelkkää SM:ää harrastaessa. BDSM-lokeroissahan DS eli dominointi ja alistuminen sekä SM ovat vain osittain päällekäin, jos se jotain todistaa ;)

swan

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #76 : 17.09.2011, 12:15 »
Olen käsittänyt, että sadomasokismi nimenomaan sisältää nuo valta-asetelmat lähtökohtaisesti ja ehkä mauje sitä tarkoittikin pienen sarkasmin kautta.. (?)

No tässä taas päästään niihin minun rakastamiin lokeroihin taas :) Periaatteessa sadomasokismiin liittyy lähinnä se kivusta nauttiminen ja sen tuottaminen. Dominointi ja alistuminen on sitten monilla mukana, mutta ei se missään mielessä ole pakollinen pelkkää SM:ää harrastaessa. BDSM-lokeroissahan DS eli dominointi ja alistuminen sekä SM ovat vain osittain päällekäin, jos se jotain todistaa ;)

Heh, tässä sen näkee, että on näitä sävyeroja ja miten asioita mieltää. Taidankin olla enempi tonne henkiselle puolelle kallellaan enkä niinkään kauhean piiskan paukkeen perään perään  ;D

Axis

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #77 : 17.09.2011, 17:18 »
Itse taidan kuulua tälläkin foorumilla parjattuihin makuuhuonekinkyihin, mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan.
Sorry offtopic mutta,

Mulla heräsi tästä ajatuksia, haluan pohtia tätä hieman laajemmin kuin vain nyt Axiselle vastineena.

Bmadia ja paria muuta trollia lukuunottamatta, en muista kenenkään oikeasti parjanneen makuuhuonekinkyjä. Tai siis heitä (meitä)jotka pitävät kinkyilyä vain (esi)leikkinä. Voisiko tuokin olla ns. urbaanilegendaa? Ehkä se vaan tuntuu siltä mutta ei ole todellista?

Epäkypsät D ihmiset -ketjussa oli ainakin tämän tyyppistä jaottelua.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #78 : 17.09.2011, 22:12 »
Kolme ihmistä käytti termiä, eikä kukaan minusta mitenkään halventavasti. Mutta ehkä täällä kaikenkaikkiaan pitäisi kunnioittaa muiden tapaa toteuttaa kinkyä puoltaan, vaikka se itseä ei kiinnostaisi eikä sitä ymmärtäisi. Tuskin lienee tärkeää muille toteuttaako kukin kinkyyttään makuuhuoneessa, eteisessä vai komerossa. Kunhan ilmoitatte etukäteen jos tulette toteuttamaan sitä mun makuuhuoneessa; silloin se kiinnostaa minuakin  ;D
Ja vaikka luettaisiin enemmän niitä rivejä kuin rivien välejä. Ehkä miettien mitä sinne riveihin kirjoittaa  ::)

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #79 : 02.10.2011, 06:54 »
Mietin että laskettiinkohan minut niihin kolmeen,viis siitä mutta ainakin kerron nimenomaan oman mielipiteeni,minulle on tosiaan ihan sama miten tai missä kukakin "leikkejä" harrastaa,minun mielestä palsta on keskustelua ei myötäilyä varten,tuolla joskus kaivattiin väittely osiota ei semmonenkaan pahaksi olisi  jokainenhan tulisi sinne omalla vastuulla,,
« Viimeksi muokattu: 11.11.2011, 18:37 kirjoittanut orjamies »

Pandemonia

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #80 : 11.11.2011, 11:47 »
Itse taidan kuulua tälläkin foorumilla parjattuihin makuuhuonekinkyihin, mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan.
Sorry offtopic mutta,

Mulla heräsi tästä ajatuksia, haluan pohtia tätä hieman laajemmin kuin vain nyt Axiselle vastineena.

Bmadia ja paria muuta trollia lukuunottamatta, en muista kenenkään oikeasti parjanneen makuuhuonekinkyjä. Tai siis heitä (meitä)jotka pitävät kinkyilyä vain (esi)leikkinä. Voisiko tuokin olla ns. urbaanilegendaa? Ehkä se vaan tuntuu siltä mutta ei ole todellista?

Epäkypsät D ihmiset -ketjussa oli ainakin tämän tyyppistä jaottelua.

Kauheeta, harrastaako jotkut meistä seksiäkin ;D

mastervsop

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #81 : 07.12.2011, 19:25 »
Lainaus käyttäjältä: Pandemonia link=topic=1014.msg23851#msg23851

Kauheeta, harrastaako jotkut meistä seksiäkin ;D

mitä et sä olekkaan neitsyt subityttö....? O:-)

* Sitävartenhan naisella se jalkoväli on että sitä käytetään eikä vaan läpsitä naapurustossa... >:D

gaselli

Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #82 : 11.01.2012, 04:27 »
ei jaksa kahlata koko keskustelua....

siis en vastaa tekstistä muuten kuin kääntäjän roolissa, OMASTA mielestäni alkuperäinen teksti oli hyvä ja näin noviisin silmin ihan fiksua perus luettavaa.... kun sitten kysyttiin vapaaehtoista kääntämään ilmoittauduin ja sain avukseni vielä ChiliN:n joka sitten korjaili tekemäni virheet..

(ja loppukommenttina vielä että olen itse siis tälläinen muotilesbo ja muoti subi... aaarrrggghh)

swan

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #83 : 17.02.2012, 14:23 »
Arvo nousee arvoon arvaamattomaan, kun kadottaa ihmisarvonsa. Silloin kun on aivan tyhjän päällä ja kun pitäisi itse kaivaa jostain se arvo esille. Se tuntuu lähes mahdottomalta tehtävältä ja ehkä se sitä onkin.

Tänään tuollainen alistettavan arvosta keskustelu tuntuu lähinnä sanahelinältä. Miettii, että mikä ylipäätään on ihmisen arvo ja mistä se rakentuu.

Narttu-84

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #84 : 18.04.2012, 10:35 »
tätä lukiessani,korjata saa jos olen väärässä,mutta jos joku käyttää lokerointia ja hyötyy siitä jotta toinenkin ymmärtää mistä on kysymys,minun puolestani sitä saa käyttää,
tuli  tälläinen mieleen että esim. sessioidessa  tyyliin kysymys" olenko mä nyt siellä lokerikossa,käyttäydynkö mä nyt sääntöjen mukaan" minusta ainakin vetää koko hommasta idean ja menee reisille. eli jatkuva kysely,varmistus,koska muutkin tekee näin" Eli emmehän me toistemme makuuhuoneissa ole kärpäsenä katossa,vaikka joskus haluaisimme! ;)
 Ihminen voi käyttäytyä turvallisesti,ilman lokerointiakin. Ja korostan nyt sitä että keskustelutaito asioista tuo ja lisää turvallisuutta,olen itse huomannut tämän asian ja toimii ainakin  minulla.

Mutta loistavaa tekstiä myös turvallisuudesta,mutta minä ainakin tunnen näin että molemmat ovat vastuussa toisistaan ja omista tekemisistään,ei sitä vastuuta vieritetä vain toiselle!silloin hommahan saa ihan älyttömät mitta suhteet.

 ymmärrän tämän alistuvana  että Dommen/Masterin(kuka mitäkin termiä käyttää) vastuu kasvaa kun asiat menevät pitemmälle ja alistettavan ns. toimivalta pienenee.
mutta toivon että joku edes sai ymmärretyksi mitä yritin sanoa.. ja on se kumma juttu se seksi,sitähän voidaan harrastaa monissa muodoissa >:D

SyvällinenMaster

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #85 : 17.02.2013, 17:35 »
Mielestäni tuntuu erikoiselta, että "alistettavalle" pitäisi erikseen määritellä oikeudet, velvollisuudet ja "arvo". Kyse on aina ihmissuhteesta, joka rakennetaan toisen kunnioittamiselle, luottamukselle, avoimuudelle ja arvostamiselle. Ilman näitä elementtejä ei ole syytä ryhtyä minkäänlaiseen suhteeseen. Se mitä suhde pitää sisällään, mitkä sen rajat ovat ja mitä siitä molemmat haluavat, päätetään yhdessä. Avoimesti, keskustellen ja ajatuksia vaihtaen. Ja ennen kaikkea, toista ihmistä kunnioittaen!

Mielestäni kaikenlainen lokerointi "subin oikeuksista, velvollisuuksista yms" on täysin turhaa. Vain suhteessa olevien mieltymyksillä on merkitystä. On turha yrittää väkisin kuulua johonkin tiettyy kaavaan tai joidenkin muiden asettamiin käytössääntöihin.

Ystävällisen terveisin,
                                 SM

Andex

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #86 : 17.02.2013, 17:50 »
Mielestäni tuntuu erikoiselta, että "alistettavalle" pitäisi erikseen määritellä oikeudet, velvollisuudet ja "arvo". Kyse on aina ihmissuhteesta, joka rakennetaan toisen kunnioittamiselle, luottamukselle, avoimuudelle ja arvostamiselle. Ilman näitä elementtejä ei ole syytä ryhtyä minkäänlaiseen suhteeseen. Se mitä suhde pitää sisällään, mitkä sen rajat ovat ja mitä siitä molemmat haluavat, päätetään yhdessä. Avoimesti, keskustellen ja ajatuksia vaihtaen. Ja ennen kaikkea, toista ihmistä kunnioittaen!

Mielestäni kaikenlainen lokerointi "subin oikeuksista, velvollisuuksista yms" on täysin turhaa. Vain suhteessa olevien mieltymyksillä on merkitystä. On turha yrittää väkisin kuulua johonkin tiettyy kaavaan tai joidenkin muiden asettamiin käytössääntöihin.


Tämä on hyvin sanottu, kysehän on aikuisista täysjärkisistä (toivottavasti) ihmisistä, ja heidän keskinäisestä kunnioituksesta.  :)

prinsessaleia

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #87 : 12.09.2013, 12:31 »
Olen aloittelija, alkuperäinen artikkeli on hyvä. minuakin on jo testattu tämän valstan yksityisviestit kohdan kautta, että miten tyhmä ja naiivi oikein olen. Quidemaster; on niitä nuoria/alaikäisiäkin pervoja.. Brahman kanssa olen samaa mieltä, että jo on taas omituinen keskustelu..

windmillsw

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #88 : 17.11.2013, 23:42 »
Tämän otiskon alle on syntynyt mielestäni paljon asiallista keskustelua.
Aloittelijalle on selkeää, että on jonkinlaista "hajua" termistöstä. Se, mitä yhdessä sitten sovitaan ja miten "termit" sitten määritellään - on myös yhteinen asia.

Montako peliä tiedätte pelattavan ilman sääntöjä?
... Ei laivaakaan satamaan saa ilman kapteenia...

Kun tututustuu itseensä ja tähän sceneen, on osattava määritellä itsestään ja mieltymyksistään.
Siksi luenkin vielä tätä ihanaa baari-sivustoa ja tutustun siihen, mitä itsestäni ja mieltymyksistäni osaisin järkevästi kertoa.
Eli esittelyni odottaa- vielä. Suhtaudun teidän kaikkien mielipiteisiin avoimesti. Ei ole yhtä ainutta oikeaa tai ainutta väärää.

Perehtyminen asiaan kuin asiaan on uusien tuttavuuksien kohdalla tarpeen. Kotona tai suhteissa usein jo tiedetään/opitaan omat ja toisen mieltymykset ja rajat, jolloin määrittely ei ole niinkään tarpeen.

Mutta tuo otsikko: Alistettavan arvo?
Se on yhtäkuin Alistajan arvo

 

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #89 : 18.11.2013, 07:47 »
Alistettavan arvo ?  ???

No kai sillä joku käyttöarvo on.

 ;D