Kirjoittaja Aihe: Haluaisitteko homojen ja lesbojen hypetysmeiningin myös kinkyille?  (Luettu 63603 kertaa)

cassandra82

En ota niinkään kantaa "hypetykseen", vaikka olenkin sitä mieltä, että on hyvä, jos seksuaalisuudesta voitaisiin puhua avoimemmin ja ilman tiettyjä perusodotusarvoja (esim. heteronormatiivisuutta). Useampi henkilö onkin nostanut tässä ketjussa jo esille sitä, millä tavoin esim. polykaapissa oleminen heijastuu rajoittavasti siihen omaan arkielämään ja niihin sosiaalisiin suhteisiin. En koe tarvetta kertoilla suhdekuvioistani työpaikan kahvipöydässä, mutta on ikävää, että joudumme salaamaan monisuhteisen elämäntilanteemme myös tietyiltä lähipiirin ihmisiltä (lue: useimmilta), koska emme voi luottaa heidän kykyynsä ymmärtää tilannettamme. Seuraukset voisivat olla todella vaikeat ja pahimmillaan ihmissuhteita rikkovat, jos kävisi ilmi, että meillä on mieheni kanssa vähän erilainen elämäntilanne ja ihmissuhdekuvio. Tilanne siis johtaa siihen, että joudumme valehtelemaan esim. lähipiirin ihmisille silloin, kun olen toisen kumppanini luona käymässä viikonloppuna, ja mieheni joutuu selittelemään missä olen. Tällä hetkellä emme kuitenkaan oikein voi muutakaan, mutta se on omalla tavallaan melko stressaavaa sen sijaan, että voisimme olla avoimia asian suhteen. Lisäksi jos suhteissa tapahtuu muutoksia, kuten eroamisia tai muita vakavia hankaluuksia, niin pahimmillaan voi käydä niin, että henkilö joutuu kätkemään surunsa tai ei voi avoimesti keskustella menetyksestään lähipiirissään, esim. lähisukulaistensa (vanhemmat, sisaret jne.) kanssa. Ja onhan se ikävää, että ei voi avoimesti kertoa itselle tärkeistä rakkaista ja ihmissuhteista, vaan ne on pidettävä piilossa ainakin osalta itselle tärkeistä ihmisistä. Koen, että polykaappi onkin paljon ahtaampi kuin kinkykaappi ja aika tarkkaan saa valita, kelle elämäntilanteestaan pystyy avautumaan. Tavallaan on pakotettu elämään kaksoiselämää ja salaamaan aika isoja asioita.





   

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Joo laitetaan vaan, ei kait siinä...
  8)

Vena

  • Vieras
Mutta otetaan esimerkiksi vaikka tuo aiemmin mainittu mitä teit viikonloppuna kysymys. Oletetaan että olin toisella paikkakunnalla kinkybileissä kakkoskumppanini kanssa. En voi kertoa tätä ilman että tulen sekä kinky- että polykaapista.

Eli jos en voi kertoa totuutta voin vastata kysymykseen mitä teit viikonloppuna kahdella tavalla.
1. En mitään.
2. Keksiä muunnellun tarinan kuten olin toisella paikkakunnalla pitsinypläysbileissä puolisoni kanssa.

Miksi minun pitäisi vältellä tai valehdella? En ole tehnyt mitään väärää enkä häpea tekemisiäni.

Mun mielestä tää tiivistää aika hyvin ongelman, jos ei satu mahtumaan cis-hetero-mono-normiin, johon suurin osa ihmisistä mahtuu. Ihan samalla tavalla mut hetero-oletetaan työpaikalla tai missä vaan minne menen, ellen satu pitämään kumppaniani kädestä kiinni tai tuomaan asiaa itse julki. Mielestäni kumpikaan näistä ei ole hypetystä, ja olenkin todella onnekas että minulla ei ole elämässäni käytännössä mitään paineita olla tuomatta kumppanini sukupuolta julki. Kuitenkin kun tuon asian esille, tulen joka kerta tietyllä tapaa kaapista. Jos tähän ketjuun osallistuneista osa on ollut pelkässä hetero-monosuhteessa, ei tällaisesta tilanteesta ole ehkä mitään kokemusta tai aavistustakaan miltä se voi tuntua. Mutta homosuhteessa eläessäni riskeeraan joka ikinen kerta sen, että minut tyrmätään - en voi tietää miten kuulija reagoi minuun ihmisenä sen jälkeen.

Siksi olen todella iloinen kaikesta siitä työstä, mitä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksista julkisesti puhuvat ovat tehneet. Olikin aika masentaaa lukea tätä ketjua, kun ihmisiä tuntui ahdistavan pelkästään se, että Suomessa on myynnissä homoja esitteleviä lakanoita tai kiintiöhomoja TV-sarjoissa, herran jestas sentään. Kyllä siinä on ihmisellä joku oma käsittelemätön ongelma jos kiusaantuu seksuaalivähemmistöjen näkymisestä lakanoissa tai TV:ssä. Jos julkisuudessa ei saa olla seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen roolimalleja, niin mistä näihin vähemmistöihin kuuluvat kasvavat ja epävarmat nuoret sitten hakevat omanarvontunteensa? Jos olen käsittänyt väärin mitä homorummutuksella tarkoitetaan, sitä voi halutessaan toki selventää.

Se yksi esimerkki tässä ketjussa jossa homosaatio oli oikeasti ikävässä roolissa oli teinien painostus että teinitytön pitää suudella toista tyttöä. Eikä kyllä siinäkään ole oikea ongelma se että tytön piti suudella toista tyttöä, vaan se, että tytön piti suudella toista ihmistä häpäisyn uhalla. Ei se ole koskaan ok että lapsi/nuori pakotetaan tekemään jotain mitä ei halua, ei siinä ongelmana ole toisen ihmisen sukupuoli. Sama juttu poly- ja kinkyjuttujen kanssa.

Minerva

  • Vieras

Kettu vinossa

  • Vieras
Olikin aika masentaaa lukea tätä ketjua, kun ihmisiä tuntui ahdistavan pelkästään se, että Suomessa on myynnissä homoja esitteleviä lakanoita tai kiintiöhomoja TV-sarjoissa, herran jestas sentään.

Taidat sekoittaa johonkin toiseen ketjuun, kun ei tässä ainakaan minun lukemani perusteella kukaan ole ahdistunut homolakanoista tai telkkarisarjoista.

heinrich

  • Vieras
Olikin aika masentaaa lukea tätä ketjua, kun ihmisiä tuntui ahdistavan pelkästään se, että Suomessa on myynnissä homoja esitteleviä lakanoita tai kiintiöhomoja TV-sarjoissa, herran jestas sentään.

Taidat sekoittaa johonkin toiseen ketjuun, kun ei tässä ainakaan minun lukemani perusteella kukaan ole ahdistunut homolakanoista tai telkkarisarjoista.

Vai tarkotettiinko tossa sitä, että kaikki "liputtelu" ja tyrkyttäminen suivii.
Ihan sama, homot tai jehovat...
Niinkauan kun ovat mitä ovat. Va bene.
Mutta kun aletaan hyppiä silmille ja vaatia jotain spesiaalia pelkällä " No vittu kun mä oon niin erikoinen niin teidän on vaan pakko hei antaa..."
Kiintiöt taas suivii kaikkialla.
Miksi jonkun epäpätevän törpön pitäis päästä johonkin vaan siksi, että se on homo tai että sillä punanen tukka tms...?
Pyllystä sellaset kiintiöt on.
Kaikki on ansaittava omilla "lihaksilla", eikä kiintiöillä.

Vai alanko mä vaatia erikoiskohtelua täällä julistamalla itteni kiintiö-rasistiksi ;)
Vähintäänkin isompi fontti on saatava...  ;D

Fayle

  • Vieras
Mutta kun aletaan hyppiä silmille ja vaatia jotain spesiaalia pelkällä " No vittu kun mä oon niin erikoinen niin teidän on vaan pakko hei antaa..."
Kiintiöt taas suivii kaikkialla.

Mitä tarkoitat heinrich tällä?

Kysyn etten ymmärrä väärin, mutta olettaisin että viittaat siihen, että joihinkin asemiin otetaan seksuaalivähemmistöön kuuluvia vaan siksi, että kuuluisivat seksuaalivähemmistöihin..?

Loc

  • Vieras

Feird

  • Vieras
mä en oo myöskään minkäänsortin kiintiöiden kannattaja, mutta tuskin mitään kiintiökinky ilmiötä on tulossakaan. mitä sekin palvelis sitten? mä oon edelleen siinä käsityksessä että suurin osa haluaa pitää omat makuuhuonetouhunsa omina asioinaan eikä halua julistaa niitä pitkin kyliä jokaiselle vastaantulijalle. kaikesta ei tarvitse muutenkaan möyhätä pelkästä möyhäämisen ilosta, tietysti jos nyt haluaa julkisesti esiintyä pervona niin siitä vaan, ei sitä tietääkseni kukaan ole estämässäkään (tietyt lait huomioonottaen). en mä nyt tiedä onko noista 50shades of gray-ilmiöistäkään kauheesti ollu mitään hyötyä, ehkä jonkun seksielämä saatto piristyä ku osti jonku 50sog bdsm-starter packin mutta luulen että jengi löytää oman seksuaalisuutensa muualta ku anttilan hyllyltä...

tuon poly-"ongelman" ymmärrän kyllä ja siitä olisikin hyvä puhua. poly ei ole automaattisesti kuitenkaan kinky joten vähän kummallista että se on nyt nostettu kepin nokkaan.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Ois ihan kivaa, ettei mulla tarvii nähää yhtäkään kulkuettä, missä joku mainostaa oma seksuaalista elämä, ei ees heteroiden kulkuetta mainostamassa että he ovat heterot ja mä pidän huolen ettei kenellekkään ylimääräisellä tarvii tiedää, mitä minä teen oma seksikumppanin kanssa. Simppeli? Sovittu? Jotenkin en tajuu sitä hirveetä "hyväksyntä" hinkua. Eiks riittää, kun seksin eri muotot ovat sallittua ja sillä siisti. Jos joku tykkää saata huomiota ja mennää oma sydänvikaiselle mummolle kertomaan, mitä kaikkea tulee seksuaalisen naudinnon eteen tehtyksi, niin siitä vaan, mutta en näe mitään syytä mennä sitä mainostamaan isolle yleisölle. On maailmas muitaki oleellisisia asioita. Ja yleensä se harmaa massa on huomattavasti onnellisempi, jos he ei tiedää mistään mitään. Sen on isot valtiomiehet jo ajat sitten hoksannut.

heinrich

  • Vieras
Mutta kun aletaan hyppiä silmille ja vaatia jotain spesiaalia pelkällä " No vittu kun mä oon niin erikoinen niin teidän on vaan pakko hei antaa..."
Kiintiöt taas suivii kaikkialla.

Mitä tarkoitat heinrich tällä?

Kysyn etten ymmärrä väärin, mutta olettaisin että viittaat siihen, että joihinkin asemiin otetaan seksuaalivähemmistöön kuuluvia vaan siksi, että kuuluisivat seksuaalivähemmistöihin..?

Tai maahanmuuttajavähemmistöön, saamelaisvähemmistöön, nainen...
Mitä nyt yleensäkkään kiintiöllä tarkoitetaan.
Sillä tarkoitetaan juurikin sitä, että sulle kuuluu paikka jossain sen oman spesifisyytesi takia.
Hevonhännän väli osaatko homman tia ymmärrätkö edes mistä on kyse.

Kunnallis.. No oikei... Kaikki muutkin pääsääntöisesti.
Lautakunnat jne. On loistavia esimerkkejä.
Niissä pitää paikat jakaa.
Sukupuoli, puolue, vähemmistöryhmä ym. Kiintiöiden mukaan.
Paskan väli tajuaako joku viemäreistä pätkääkään mutta jos sinne tarvitaan kiintiöhomo niin sinne sellainen laitetaan.

Auttoiko :)

Macy

  • Vieras
Haluan päästä joskus tyttöystäväni kanssa naimisiin ja haluan, että joskus ilmaantuvilla lapsillamme on lain näkökulmasta kaksi vanhempaa, kaksi äitiä. Laki ei kiellä minulta kinkyilyä. Minulla ei ole tarvetta kertoa kenellekään siitä, että tykkään sitoa ihmisiä, kun taas perheestäni kertoisin muille mielelläni.

Tässä oli tiivistetty oma kantani asiaan niin hyvin, että mitäpä siihen lisäämään.

Fayle

  • Vieras
Tää menee jo vähän ohi aiheen, kun vastaan vain heinrichille tälleen avoimesti, mutta ei voi olla vastaamattakaan.

Lainaus
Paskan väli tajuaako joku viemäreistä pätkääkään mutta jos sinne tarvitaan kiintiöhomo niin sinne sellainen laitetaan

Mun mielestä etenkin justiin lautakuntiin sun muihin päättäviin elimiin on tosi hieno saada erilaisia ihmisiä. Musta ois aivan mahtavaa, jos kuulisi jostain kinkystä päättämässä - ihan vain siksi, että tietäisi, ettei ole hylkiö siksi, että on mitä on.

Ymmärrän tietysti myös huolen siitä, että jos on aina "kiintiö" niin otetaan epäpäteviä jäseniä. Tietysti kannatan myös pätevyyttä vähemmistöönkuulumisen yli, mutta tosiasiahan on, että suurin osa kaikista päättäjistä on heteromiehiä. Vähemmistön asiaa on vaikea ajaa, jos sitä ei ymmärrä.

Haluan päästä joskus tyttöystäväni kanssa naimisiin ja haluan, että joskus ilmaantuvilla lapsillamme on lain näkökulmasta kaksi vanhempaa, kaksi äitiä. Laki ei kiellä minulta kinkyilyä. Minulla ei ole tarvetta kertoa kenellekään siitä, että tykkään sitoa ihmisiä, kun taas perheestäni kertoisin muille mielelläni.

Tähän taas mun on sanottava, että joskus musta olisi ihan kiva voida ilmoittaa, että tässä on mun omistaja. Että tää henkilö tai nää henkilöt pitää musta huolta ja että mä omistaudun heille. Musta olisi ihana voida sanoa noin ilma, että kyseenalaistetaan tervejärkisyys...

Loc

  • Vieras
Mitähän hyvää yhteiskunnalle on seurannut kun pätevyyden sijaan vaaditaan vain vähemmistöön kuuluminen? Ja mitä hyvää on suurimman väestöryhmän syrjinnässä? Tuollakin syrjinnällä aiheutetaan vain vihaa vähemmistöjä kohtaan.

Underworld

  • Vieras
Pervo harrastaa kaikenlaista pervoa. Pervo setä raiskaa ja hakkaa tyttöystäväänsä, meidän teinitytöt ovat siten myös vaarassa. Pervo on seksihullu joka harrastaa kaikenlaista seksiä mahdollisimman paljon ja usein.
Ai vitun tyhmä käsitys? Valitettavan useat ihmiset ovat tämäntasoisen älykkyyden kategoriassa. Osa muuttaa käsityksiään saatuaan tietoa ja koettuaan sinut suht normaaliksi henkilöksi, kaikki eivät. Siksi voi olla hyvä käyttää erottelukykyään, missä ja kenellä on avoin tekemisistään