Kirjoittaja Aihe: Domin käytös?  (Luettu 54129 kertaa)

MasterOpie

  • Vieras
Domin käytös?
« : 13.08.2016, 10:19 »
Vastapainoksi keskusteluille Subin käytös? tai vaikka tälle Mistä on hyvät Dominoivat tehty?

Millainen käytös on D.lle suotavaa, hyväksyttävää tai kiellettyä? Määritteleekö D itse oman käytöksensä vai onko mukana jotain skeneen tai mielikuviin sisäänkirjoitettua säännöstöä? Milloin palaa vihreä valo ja milloin hälytyskellojen pitäisi soida?

Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa yllä olevaan, niin näyttäisitkö osaavasi käyttäytyä hyvin ja jättäisit kommentoimatta.

Yst. terv.
- Karwis

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #1 : 13.08.2016, 11:59 »
Yleiset käyttäytymissäännöt koskevat mun mielestä yhtälailla niin subeja kuin D ihmisiä. Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja kohtelias käytös, käytöstavat ja kunnioittava käytös kanssaihmisiä kohtaan kuuluvat mun mielestä myös D:lle. Se, että on D ei tarkoita, että se oikeuttaisi huonoon käytökseen ja kohteluun.

Vihreä valo palaa, jos D on mukava, huumorintajuinen, fiksu ja keskustelutaitoinen. Ja tietenkin dominoiva. Hälytyskellot soivat mm sillon, jos pitäisi alistua heti paikalla ilman, että luottamusta on syntynyt, D rikkoo sovittuja rajoja, ei suostu käyttämään turvasanaa sessiossa.. Onhan näitä.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2785
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #2 : 13.08.2016, 12:21 »
Itse olen mieltänyt että D:n olisi hyvä johtaa esimerkillä, tämä ehkä enemmän pidemmissä suhteissa kuin vain sessiojutuissa. Itse en koe, että olisin kovinkaan oikeutettu vaatimaan subilta asioita mitä en pysty perustelemaan (muutoin kuin "mie haluun") taikka itse en esimerkilläni osoita (lähinnä varmaan elämänhallintaan, rahan käyttöön jne normaalimpaan elämään kuuluvia asioita). 

Lyhyemmissä säädöissä toki sovituista asioista kiinni pitäminen, session ulkopuolella tasavertaisena pitäminen nyt luulisi olevan ihan perus oletus. Muutenkin ihmisen kohteleminen ihmisenä eikä kirjaimena helpottaa kaikkien oloa :D

Mitenkä sitten määrittelen oman käytökseni? Sen mukaan miten minut on kasvatettu ja miten asioista on sovittu itsekunkin ASIANOSAISEN kanssa. Joskus on joku ulkopuolinen (muutoin kuin minä taikka subi) kokeillut määritellä miten saan/saisimme toimia, lopputulos ei ollut ollenkaan tyydyttävä, ulkopuolisen mielestä. Muutenkin koen kaikenlaiset auktoriteetit taikka ryhmittymät, jotka kokeilee painaa lokeroon vastenmielisinä ja periaatteesta vastustan niitä.

Missäkö tulisi valojen palaa? No jos oletetaan että alistutaan ilman mitään kontaktia taikka taustaa, edes kahvittelua taikka asioista sopimista. Turvasanojen torppaaminen turhina koska kunnon subit ei niitä käytä. Taikka määritteleminen jonkin "out of space" ohjeistuksen mukaan mikä on kunnon subi ja miten pitää käyttäytyä. Olettaminen että kaikki subit ovat samanlaisia, jos a kohdalla toimi y niin varmaan b kohdallakin y toimii. Muutenkin oletukset ilman kunnollista tutustumista on minusta varma tapaa mennä lepikköön, pitkällekkin pahimmassa tapauksessa.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #3 : 13.08.2016, 14:13 »
Samoilla linjoilla Juuttiksen kanssa. Jos D perseilee, yleisesti ja/tai suhteen sisällä, niin aika äkkiä sitä menee halut alistua yhtään moiselle tyypille. Ja jos subia alkaa kohdella kuin itsestäänselvyyttä niin siinä vaiheessa ainakin tämän alistuvan päässä alkaa soida sellainen hälytyssireeni, notta ei mitään rotia.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #4 : 13.08.2016, 18:35 »

Missäkö tulisi valojen palaa? No jos oletetaan että alistutaan ilman mitään kontaktia taikka taustaa, edes kahvittelua taikka asioista sopimista.

Sessioalistuminen on eri asia kuin suhteessa alistuminen.
Leikin mielelläni sellaisten ihmisten kanssa ja vaikka ihan ekaa kertaa viisi minuuttia tapaamisesta jolla on kokemusta alistumisesta. Silloin hän osaa ottaa vastaan ja minä annan.
Muutama sana ennen aloitusta rittää jossa kerrotaan ehdottomat eit ja sallitut sekä oikein mieluisat. Niistä vaihtoehdoista päätän miten mennään eteenpäin.

Jaa luottamus..kuka alistuva lähtee randomina sessioimaan D:n kanssa joka on sadisti ja sessiossa on sitomista.
Siinäpä kysymys.  8)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #5 : 13.08.2016, 19:57 »
Huvittaa ajatellakin, että jossain on ihminen joka väittää olevansa Dominoiva ja samaan hengenvetoon kertoo tekevänsä sitä ja tätä koska sub niin on vaatinut.

D:lle sopiva tapa on tehdä just sitä miltä itsestä tuntuu, subille sen on sitten paras vaan kelvata, ja siitä on kätevintä oppia nauttimaan, koska muutakaan ei tarjolla ole.

subin mieli jauhaa, niiin kuin täälläkin sen huomaa päivittäin, edestakasin asioissa joitten miettiminen on enemmänkin ajanhaaskausta, jos niitä alkaa vielä Dominoivakin puuhailla suhde ajautuu katastrofiin hyvin nopeasti.

IKRM

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #6 : 13.08.2016, 20:18 »
Itse pidän dominoivan tärkeimpänä käytöksensä,  sitä että antaa subin olla aloitteen tekijä, mutta itse määritellä miten aloite toteutetaan, jolloin myös selittää sen subilla, jolla on oikeus joko hyväksyä tai hylätä se, jolloin subi hylättyä toteutuksen joutuu itse esittämään vasta ehdotuksen johon ei voi odottaa hyväksyttyä vastausta. Tässä käytöksessä yleisesti erottuu prinsessat joukosta, sillä nämä ovat tottuneet saamaan kaikki mitä ovat pyytäneet☺

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #7 : 13.08.2016, 20:34 »
Itse pyrin toimimaan kaikkia kohtaan ystävällisesti, reilusti ja rehellisesti. Jos ystävällisyydessäni on särö, niin yleensä vastapuoli tietää tähän syyn.

Hyvää kommunikaatiota pidän yhtenä D.n parhaimpana ominaisuutena. Hyvän D.n ei tarvitse pönkittää itseään tai yrittää nostaa itseää jalustalle esim. haukkumalla muita tai näyttämällä kuinka lujaa piiska viuhahtaa. Hyviin D.n käytöstapoihin kuuluu ymmärrys siitä, että jokainen ihminen ja suhde on erilainen ja erilaisuus on myös vahvuus. Se mikä toimii sinulla ei välttämättä toimi minulla ja se ei ole keneltäkään pois. D.n käytös, myös arjessa, olisi mielestäni syytä olla sellaista, joista hänelle alistuva voi olla ylpeä.

D.n toiminta pitää olla systemaattista, johdonmukaista ja reilua. Se että on D ei oikeuta muuttamaan sovittuja sääntöjä yksin. D.n käytökseen ei juurikaan kuulu myydä karkkia vaan hän tietää mitä haluaa ja osaa ottaa sen alistuvansa nauttiessa kyydissä.

Kun kyyti loppuu, D ymmärtää jälkihoidon tärkeyden ja osaa sitä antaa.

Hälytyskelloni soivat, jos D ei ole avoin ja rehellinen. Lisäksi saan näppylöitä toiminnasta, joka ei vie suhdetta mihinkään ja tehdään vaan siksi koska D käskee. Valta pitää sisällään paljon vastuuta ja omassa maailmassani vastuuton toiminta on suunnilleen sama asia kuin epärehellisyys. 

Edellä kirjoittamani on vain ja ainoastaan omia henkilökohtaisia mielipiteitäni eikä tarkoituksena ole julistaa mitään.

Yst. Terv.
- Karwis

Pandemonia

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #8 : 13.08.2016, 20:48 »
Itse pyrin toimimaan kaikkia kohtaan ystävällisesti, reilusti ja rehellisesti. Jos ystävällisyydessäni on särö, niin yleensä vastapuoli tietää tähän syyn.

Hyvää kommunikaatiota pidän yhtenä D.n parhaimpana ominaisuutena. Hyvän D.n ei tarvitse pönkittää itseään tai yrittää nostaa itseää jalustalle esim. haukkumalla muita tai näyttämällä kuinka lujaa piiska viuhahtaa. Hyviin D.n käytöstapoihin kuuluu ymmärrys siitä, että jokainen ihminen ja suhde on erilainen ja erilaisuus on myös vahvuus. Se mikä toimii sinulla ei välttämättä toimi minulla ja se ei ole keneltäkään pois. D.n käytös, myös arjessa, olisi mielestäni syytä olla sellaista, joista hänelle alistuva voi olla ylpeä.

D.n toiminta pitää olla systemaattista, johdonmukaista ja reilua. Se että on D ei oikeuta muuttamaan sovittuja sääntöjä yksin. D.n käytökseen ei juurikaan kuulu myydä karkkia vaan hän tietää mitä haluaa ja osaa ottaa sen alistuvansa nauttiessa kyydissä.

Kun kyyti loppuu, D ymmärtää jälkihoidon tärkeyden ja osaa sitä antaa.

Hälytyskelloni soivat, jos D ei ole avoin ja rehellinen. Lisäksi saan näppylöitä toiminnasta, joka ei vie suhdetta mihinkään ja tehdään vaan siksi koska D käskee. Valta pitää sisällään paljon vastuuta ja omassa maailmassani vastuuton toiminta on suunnilleen sama asia kuin epärehellisyys. 

Edellä kirjoittamani on vain ja ainoastaan omia henkilökohtaisia mielipiteitäni eikä tarkoituksena ole julistaa mitään.

Yst. Terv.
- Karwis


Enempää en voisi olla samaa mieltä. Dominoiva saa juuri sen verran valtaa, niissä asioissa, missä se HÄNEN SUBILLEEN sopii. Jos joltain saa vapaat kädet, so be it. Jos ei, voi etsiä jonkun muun TAI tyytyä tilanteeseen. Siinä on raamit, joiden sisällä toimia. Muu on tahdon vastaista, väärin, ja rikollista. PISTE.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #9 : 13.08.2016, 22:04 »
Täytyy kyllä sanoa, että jos D:n tapana on tehdä/teettää asioita vain "koska mä haluun"-mentaliteetillä (tällä tarkoitan dominointia, jossa ei ole muuta motiivia kuin dominointi), niin aika köyhällä pohjalla on koko dominointi.

Itse koen, että dominointi on parhaimmillaan opiskelua. Siinä niin Dominoiva kuin alistuva oppivat uutta toisistaan ja ennen kaikkea itsestään. Näin alistuvan näkökulmasta, hyvä Dominoiva sisällyttää dominointiinsa muutakin kuin pelkkää dominointia. Toki, välillä on vain nautinnollista alistua Dominoivan vallan alle ja olla siellä lepäämässä. Ilman opiskeluja tai muita nyansseja.

Ainakin minulla se menee kuitenkin niin, että dominointi "koska mä haluun niin"-tyylillä on tosi tylsää, jos sitä jatkuu pitkään.

Yleisesti minun arvostukseni saa D, joka on kohtelias, ei katso minua alaspäin, puhuu muustakin kuin mitä on tehnyt pervoilun saralla, osaa pitää yksityiset asiat yksityisinä, tajuaa alistuvan arvon, tajuaa alistajan arvon, omaa tunne- ja tilannetajua ja huumorintajun. 

Feird

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #10 : 13.08.2016, 22:27 »
Ikrm se jaksaa puhua subien (tai ylipäänsä naisten) "mielen tyhjänpäiväisestä jauhamisesta", kuin olisi tekemisissä älyllisesti kehitysvammaisten, ja siksi päätäntäkyvyttömien kanssa. Ehkä ikrm:n tapauksessa näin onkin, toki toivon sydämestäni, että ko herran kanssa sessioivat olisivat täysissä järjissään, ennemmin kuin hyväksikäytettyjä.
Noh..pandemonian allekirjoitus kyllä kertoo jo olennaisen, kirjoituksistakin saa sen mielikuvan että jos kaikki ei mene subin pään mukaan niin D on tietysti hyväksikäyttäjä ja muutenkin kelvoton.. sen enempää menemättä näihin "oikea subi" määrittelyihin niin jos sen päätäntävallan antaminen tosiaan on niin ylivoimaista niin kannattaa miettiä onko sitten edes halukas alistumaan ollenkaan. Tämä ei tarkoita sitä että D voi tehdä mitä hyvänsä, yhdessä sovituista rajoista on tietysti pidettävä kiinni, mutta se ei tosiaan ole subin päänvaiva miettiä sessioiden sisältöjä. Joten ajanhukkaa..

No sitten tähän itse asiaan eli D:n käytökseen. Tässä on tullut ihan hyviä pointteja kaikilta. Rehellisyys ja yleiset hyvät käytöstavat ovat tietysti sellaisia joita olettaa niin subilta kuin Dommeltakin. Luottamus pitää olla myös molemmin puolin. D kuitenkin pitää määräysvaltaa itsellään, subin mielihalut voi ottaa huomioon mutta tarkoitus ei ole mennä vain niiden mukaan. Jos taas subin ja D:n mieltymykset eroavat liikaa toisistaan niin sitten ei varmaan kannata edes sessioida. Järkevä D kyllä huomaa senkin, yhtälailla kun subin kannattaa harkita kenelle alistuu, D:n kannattaa harkita ketä kannattaa alistaa. Subin kohtelu riippuu sitten ihan siitä mitä ollaan yhdessä sovittu, yhteisistä sopimuksista kiinni pitäminen on siis tässä se pointti. Joillekkin subi on se viiden pennin huora jolla ei muuta virkaa olekaan, toisille taas jotain muuta. D:n vastuulle kuuluvat myös session turvallisuusseikat joten niistä pitää myös pystyä huolehtimaan.

Pandemonia

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #11 : 13.08.2016, 22:35 »
Ikrm se jaksaa puhua subien (tai ylipäänsä naisten) "mielen tyhjänpäiväisestä jauhamisesta", kuin olisi tekemisissä älyllisesti kehitysvammaisten, ja siksi päätäntäkyvyttömien kanssa. Ehkä ikrm:n tapauksessa näin onkin, toki toivon sydämestäni, että ko herran kanssa sessioivat olisivat täysissä järjissään, ennemmin kuin hyväksikäytettyjä.
Noh..pandemonian allekirjoitus kyllä kertoo jo olennaisen, kirjoituksistakin saa sen mielikuvan että jos kaikki ei mene subin pään mukaan niin D on tietysti hyväksikäyttäjä ja muutenkin kelvoton.. sen enempää menemättä näihin "oikea subi" määrittelyihin niin jos sen päätäntävallan antaminen tosiaan on niin ylivoimaista niin kannattaa miettiä onko sitten edes halukas alistumaan ollenkaan. Tämä ei tarkoita sitä että D voi tehdä mitä hyvänsä, yhdessä sovituista rajoista on tietysti pidettävä kiinni, mutta se ei tosiaan ole subin päänvaiva miettiä sessioiden sisältöjä. Joten ajanhukkaa..

No sitten tähän itse asiaan eli D:n käytökseen. Tässä on tullut ihan hyviä pointteja kaikilta. Rehellisyys ja yleiset hyvät käytöstavat ovat tietysti sellaisia joita olettaa niin subilta kuin Dommeltakin. Luottamus pitää olla myös molemmin puolin. D kuitenkin pitää määräysvaltaa itsellään, subin mielihalut voi ottaa huomioon mutta tarkoitus ei ole mennä vain niiden mukaan. Jos taas subin ja D:n mieltymykset eroavat liikaa toisistaan niin sitten ei varmaan kannata edes sessioida. Järkevä D kyllä huomaa senkin, yhtälailla kun subin kannattaa harkita kenelle alistuu, D:n kannattaa harkita ketä kannattaa alistaa. Subin kohtelu riippuu sitten ihan siitä mitä ollaan yhdessä sovittu, yhteisistä sopimuksista kiinni pitäminen on siis tässä se pointti. Joillekkin subi on se viiden pennin huora jolla ei muuta virkaa olekaan, toisille taas jotain muuta. D:n vastuulle kuuluvat myös session turvallisuusseikat joten niistä pitää myös pystyä huolehtimaan.

Sehän tässä nimenomaan mietityttää, eli silloin 2011 kun ensimmäistä kertaa tänne eksyin, olin olevinani sub. Sitten erinäisten elämäntapahtumien jälkeen huomasin olevani luultavasti liian kovapäinen siihen touhuun... joten suuntautuminen on tällä hetkellä vahva ehkä. Hyvä huomio, jonka tosin toin jo esittelyssä itse ilmi.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #12 : 13.08.2016, 23:14 »
että ko herran kanssa sessioivat olisivat täysissä järjissään, ennemmin kuin hyväksikäytettyjä.

Herra on aina isolla H-kirjaimella kun Minusta on kyse, Herra.

Sessiointi sinällään on melko lailla huvittava konsepti, vähän kuin hiekkalaatikko, johon lapset menee leikkimään. Itse en harrasta sessiointia ollenkaan.

IKRM


Pandemonia

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #13 : 13.08.2016, 23:17 »
että ko herran kanssa sessioivat olisivat täysissä järjissään, ennemmin kuin hyväksikäytettyjä.

Herra on aina isolla H-kirjaimella kun Minusta on kyse, Herra.

Sessiointi sinällään on melko lailla huvittava konsepti, vähän kuin hiekkalaatikko, johon lapset menee leikkimään. Itse en harrasta sessiointia ollenkaan.

IKRM

herra voi olla subilleen "Herra", tosin, viimeksi kun tarkistin, en ollut subisi.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #14 : 13.08.2016, 23:21 »
herra voi olla subilleen "Herra", tosin, viimeksi kun tarkistin, en ollut subisi.

Viimeksi kun tarkistit, aiemman kirjoituksesi perusteella, et ollut edes subi.

Mahtoikohan se nyt tässä välissä taas ehtiä muuttua.

IKRM