Kirjoittaja Aihe: #metoo  (Luettu 21988 kertaa)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1022
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #90 : 09.11.2017, 07:26 »
Pojat kokevat tyttöjä enemmän häirintää https://yle.fi/uutiset/3-9922753

Eiköhän tuonkin syy ole valkoinen heteromies  >:D
Itseäni on homomiehet ja vanhemmat naiset ahdistellut muutaman kerran mutta lähinnä huvitti tilanteet ja selvisin puhumalla  8)

Sir Perignon

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #91 : 12.11.2017, 21:25 »
Tuon kampanjan suhteen en ole oikein keskusteluun enempää osallistunut. Olen kokenut työympäristössä seksuaalista häirintää, mutta se mikä itselleni on ollut tärkeintä tässä kampanjassa on se että olen miettinyt kovasti kuinka itse olen käyttäytynyt ja kuinka tulen käyttäytymään. En ole kehenkään tietääkseni tarttunut tai läpsinyt ilman suostumusta tai ajatusta että se on sopivaa. Ja mikäli olen tulkinnut tilanteen väärin niin olen kyllä pyytänyt anteeksi siinä ja heti.

Mutta...ne sanomiset, läpät, kommentit yms. Niitä on varmasti tullut sanottua, ja ehkä tilanteen henki on ne sallinut, mutta kun ei voi koskaan tietää. Varmasti olen yrittänyt rajan kerran jos toisenkin. Olisi tietenkin mahtavaa jos hän joka kokee jonkin sanomiset tukalaksi niin kertoisi siitä heti, jotta tilanne ei mene pitemmälle, mutta sehän ei oikein toimi koska tilanteet voivat olla hankalia, voi kokea olonsa jo valmiiksi uhatuksi eikä halua leimautua "nipoksi". Omalla kohdallani sitä ei tarvitsisi pelätä, mutta kusipäitä on niin paljon että on varmasti todella hankala sanoa että nyt riitti.

Mutta...ainakin itse yritän miettiä kahteen kertaan ennen kun töksäyttelen arveluttavia juttuja suustani.

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #92 : 16.11.2017, 17:52 »
Hesarin artikkeli, jota pitkästä aikaa jaksaa lukea ja jotain jää käteenkin.

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005450716.html

Lainaus
”Yksi ongelman ydin on, että seksuaalikasvatus on jokaisen ikäluokan kohdalla pielessä.”

Moni kuvittelee yhä, että seksuaalikasvatusta ovat koulussa annetut vinkit ehkäisystä. Ihmiset ovat Forsströmin mukaan kuitenkin ”aivan pihalla perusasioista”.

Hän luettelee keinoja todelliseen muutokseen:

Jokaiselle pitäisi antaa tukea omien rajojensa määrittelyyn ja niiden pitämiseen.

Jokaiselle pitäisi antaa ajatteluvälineitä ja haasteita miettiä omia asenteitaan, arvojaan ja toimintapojaan seksuaalisuuteen liittyen.

Jokaiselle pitäisi opettaa turvataitoja ja aivan perusasioita toisen ihmisen kohtaamiseen liittyen.