Kirjoittaja Aihe: #metoo  (Luettu 21980 kertaa)

Pip

#metoo
« : 21.10.2017, 00:29 »
Tästä olen triggeröitynyt useamman kerran naamalan puolella, missä monet naispuoliset tuttavani ovat joutuneet seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Ymmärrän hyvin, että tällä puolella olevat joutuvat varsinkin uusina tulokkaina "haukkojen" kynsiin. Omasta mielestäni en ole seksuaalisesti ketään häirinnyt, mutta nyt saa ihan luvan kanssa tulla tähän kertomaan, mikäli olet sellaista mun kohdaltani kohdannut.

Toivoisin myös niitä tarinoita, joita kulissien takana tapahtuu, en tirkistelläkseni, vaan siksi, että te väärinkohdellut naiset (miksei miehetkin, mutta oletusarvoisesti olette vähemmistönä), sekä muunsukupuoliset kertoisitte tarinanne julkisesti (ilman naming and shaming, eli ei nikkejä tekijöistä). Uskoisin, että voisitte keskenänne vaihtaa yksäreitä keskenänne todetaksenne, että kyse on samasta, tai sitten ihan eri tyypistä.

latexbun

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #1 : 21.10.2017, 00:48 »
En ole tutustunut #ilmiöön sen kummemmin, mutta tiedän jotakuinkin, mistä on kyse.

Wäiskillä on (silloin tuntematon) henkilö tullut väkisin pöytäseurueeseen mukaan ja alkanut inttää, miksi en hymyile juuri hänelle. Jonkin ajan kuluttua inttämisestä pyysin häntä vaihtamaan pöytää, johon hän totesi "oksutytön" olevan hänelle huonoa seuraa muutenkin. Kuulemma ei myöskään ollut hänen syytään, että minulla on "huono elämä". Tulkinnan varaiseksi jäi, olisiko elämänlaatuni kohentunut hänen seurassaan.

Alakerran narikassa kohtasin saman henkilön uudestaan, jolloin hän täysin pyytämättä ja yllättäen tarttui molemmilla käsillään minua rinnoista. Lähdin pois ja vitutti, moni näki tämän kähmimisen, itse en osannut sanoa mitään. Se vain oli sen verran odottamaton tilanne.

Kyseisen henkilön nick selvisi myöhemmin, moni ei varmasti uskoisi. Huonosti olen minäkin käyttäytynyt joskus, en sitä kiistä. Tämä kuitenkin täytti seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkit räikeästi.

Ihan tarkennuksena, se ei todellakaan ollut aloittaja ja näin sarkasmin aivan liian myöhään. Pip ei ole tämä nimetön ahdistelija.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #2 : 21.10.2017, 00:52 »
Täytyy sanoa, että kinkymiesten taholta en ole juuri joutunut seksuaalisesti ahdistetuksi. Tuntuu, että porukka kunnioittaa aika hyvin täällä omia rajojani ja ei-sanaa. Toki kaikenlaisia tyyppejä täälläkin liikkuu, mutta itse kohdannut pääosin vain järkeviä tyyppejä, sellaisia, jotka uskovat, kun sanon ei.

Vaniljamiesten taholta seksuaalista häirintää olen kohdannut enemmän. Yleensä häirintä on tapahtunut yökerhoissa, mutta esimerkiksi viimeinen häirintäkokemus miespuolisen työkaverin taholta tapahtui hänen kotonaan. Yleensä häirintä on ollut sitä, että esimerkiksi tanssilattialla läimäytetään takamukselle, hivellään reisiä ja kuten työkaverini teki, kävi rintoihin kiinni suoraan.

Ei tää onneksi ihan arkipäivästä ole ollut, mutta kyllä sitä seksuaalista häirintää/ahdistelua on tullut koettua.


Marimintti

Vs: #metoo
« Vastaus #3 : 21.10.2017, 00:55 »
Majavassa - lääpitty vaikka tiedetty että olen dominoiva
 Smuffien boleet. Kaapelilla - lääpitty koska olen f
dominoiva. Keskustan ex- miitit. Lääpitty kun nikki tuli julki
 Koska olin kertonut etten halua tuntemattomien koskettavan. 

RedCatherine

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #4 : 21.10.2017, 01:18 »
Kesken session katsoja yllättäen tarttui nilkkaani takaapäin.

Olin tarjonnut käsivarren välinekokeiluun, väline "eksyi" yllättäen nännille asti.

Yhden session tuttavuus ilmestyi pyytämättä ja ilmoittamatta kynnykselleni jatkoaikeissa.

Tuttava oli aikeissa läimäyttää takapuoltani ilman lupaa, yhteinen ystävä kuitenkin esti.

Kaikki miehiä. Ja kaikki kinkyilyn parissa, vaniljapuolella sitten nippu lisää.

latexbun

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #5 : 21.10.2017, 01:57 »
Ja kaikki kinkyilyn parissa, vaniljapuolella sitten nippu lisää.

Täällä myös.

Seksuaalinen ahdistelu on aina väärin, kohdistui se keneen tahansa, joka kokee tulevansa häirityksi. Ei se missään Tallinnan laivallakaan lämmitä parikymppisiä mieshenkilöitä, kun "tädit vähän kokeilee."



[admin] Poistettu poistetun viestin lainaus.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2017, 17:34 kirjoittanut Isrika »

femalefeline

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #6 : 21.10.2017, 02:56 »
Minäkin kuulun kyllä niihin joilta tulee lyhyen varoitusmurinan jälkeen suora oikea jos eksytään lähietäisyydelle omistajan elkein mutta ilman hallintaoikeutta. Olen pari kertaa joutunut tästä syystä " ystävällisen järjestyksenvalvojan saattamana"  ravitsemusliikkeen ulko-oven toiselle puolelle. Mikä on omasta mielestäni ollut hyvä syy olla käyttämättä kyseisen ravitsemusliikkeen palveluita jatkossa. Harkitsin myös ovenpielen merkkaamista mutta koska oli talvi ja housut jalassa niin en viitsinyt palelluttaa itseäni vaan lähdin kotiin takan eteen nukkumaan.

Toinen puoli tästä on sitten se sanallinen häiriköinti. Esimerkiksi työpaikalla. Minä kuulun tässä asiassa taas niihin ihmisiin (oletan etten ole yksin) jotka eivät koe rivoja vitsejä ja tiettyä "perjantaipuhetta" mitenkään huonona asiana. Päinvastoin, pidän siitä ja joskus jopa nautin siitä. Ja kun maratooneja harrastava kolleega kahvihuoneessa pyytää kokeilemaan miten kovat vatsalihakset hänellä on..niin tottakai kokeilen. Molemmin käsin. Ja ehkä vähän liian pitkään... >:D...ja syvältä...kynsillä....kun kerran pyydettiin.

Mutta.
Kaikenlainen vallankäyttö silloin kun toinen ei ole "mukana" on väärin. Niin myös kosketus tai sana jos se on vallankäyttöön valjastettu. Eli jos ei ole lupaa, niin valtaa ei käytetä. Ei kosketa, ei sanota. Suoraan henkilökohtaisesti. Yleistä "perjantaipuhetta" ja vitsejä pitäisi kyllä osata kestää. Ainakin vähän. Ja jos ei, niin sit pitää olla sen verran munaa/munanjohtimia/munakokkelia että saa suunsa auki, joko siellä kahvihuoneessa tai seuraavassa kokouksessa. Ja jos ei itse mitenkään pysty, niin pyytää jonkun muun ottamaan asian esille.

Minä joudun säännöllisesti argumentoimaan oikeudestani olla nainen joka pitää siitä että miehet ovat dominoivia ja naiset alistuvia. (Tai ihmisistä jotkut ovat D ja toiset s) Minulta kysytään miten minä älykkäänä ihmisenä voin ajatella näin. Yritän selittää että se on tasa-arvoa parhaimmillaan mutta yleensä minua tuijotetaan vain pitkään.

Tiedän että ajatukseni asiassa jakavat mielipiteitä. Onneksi elämme aikakaudessa jossa voimme olla sulassa sovussa eri mieltä ja silti arvostaa ja kunnioittaa toisiamme. Pussokram.


latexbun

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #7 : 21.10.2017, 04:12 »
Monet naiset eivät myöskään tiedä kuinka voisivat puolustautua. Esimerkiksi kuinka moni baarissa ahdistelluksi tullut nainen on valittanut asiasta portsarille? Minäkin opin kyseisen puolustautumiskeinon vasta kun ystäväni käytti sitä. Yksikään miespuolinen portsari ei kuittaa ahdistelusyytöstä olan kohtauksella, koska saattaa riskeerata baariin maineen. Ilman naisia baarissa ei ole miehiä eivätkä naiset käy "ahdistelubaareissa".

Olen muutaman kerran todistanut tätä tapahtumaa myös silloin, kun ulos heitetty mies on ensin torjunut portsarille valituksen tehneen, iholle käyneen naisen.

Toki aivan aiheellista on passittaa ulos sellaiset henkilöt (sukupuolesta viis) jotka esim. koskettelevat, ehdottelevat tai muutoin käyttäytyvät sopimattomasti, vaikka asiasta on jo huomautettu.

CRPulse

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #8 : 21.10.2017, 08:40 »
Lainaus käyttäjältä: bunni link=topic=18301.msg335409#msg335409

CR, kuinka reagoit, jos joku käy sinuun äkkiarvaamatta kiinni?

Nyt ei oo käyty vuosiin.. 2000- luvun alussa useampia kertoja :// Sillon yleensä läks itseltä taju hetkeksi..
Mutta tuohon seksuaaliseen häirintään, bunni - en itse ole joutunut kaiketi moiseen koskaan :// useasti kyllä saanut naistani / seurueen naisia tilanteissa puolustaa..  :love:

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #9 : 21.10.2017, 08:51 »
Se vähän riippuu minkä katson seksuaaliseksi häirinnäksi ja mikä on kohteliaisuus naiseuttani kohtaan.

Näitä nähty vuosien mittaan ja jos ei suoranaista fyysistä tai henkistä vahinkoa ole päässyt syntymään niin eipä ole jääneet vaivaamaan.
Huutelustakin selviää huumorilla:
Hän:"Hullu! Huora!"
Minä;"Haha. Niin olenkin."

Senkin olen huomannut, että Suomalaisen hyväksitarkoittama flirtti ja kontaktinotto vastakkaiseen sukupuoleen tapahtuu humalassa törkeällä kielenkäytöllä ja kovilla kouraisuilla. Joillakin näin.
Jonkun iskelmälaulajan kappale "ihmisen ikävä toisen luo"  toteutuu joillakin kanssakulkijoilla melko brutaalilla tavalla.

Pidemmälle menevä törkeys ja häirintä ilman aikomusta lopettaa, mietin lähtisikö silloin avari poskelle tai oikea suora palleille. Vai pelkkä halveksiva katse ja käännös ympäri.

Oliko tämä aihe laitettu tarkoituksella kaikille näkyvillä olevalle alueelle?

Apollyon

Vs: #metoo
« Vastaus #10 : 21.10.2017, 09:38 »
Mielestäni #metoo on sikäli onnistunut sometempaus, että se tuo ongelman näkyväksi syyllistämättä ketään. Huomion kiinnittäminen uhreihin yksilöllisellä tasolla on sikäli viisasta, että se vie kaiken validiteetin pois "not all men" - argumenteilta.

Itseni kampanja käänsi ajatukset pois "no en mä ainakaan" tyylisestä puolustautumisesta "olenkohan minä..." tyyliseen pohdiskeluun. Tämän reaktion mahdollistaa syytöksen puute omaksi kokemaani sukupuolta kohtaan, ja sitä kautta puolustautumisen tarpeen puute.

Kyse on nähdäkseni vallankäytöstä eikä flirtistä, vähän samaten kuin raiskaus on väkivaltaa eikä seksiä. Oman sosiaalisen statuksen pönkittäminen toisen koskemattomuuden rikkomalla lienee useimpien arkipäivän tilanteiden takana. Rumaa ja ala-arvoista, ei oikein mitenkään oikeutettavaa kohdistui sitten keneen tahansa.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #11 : 21.10.2017, 10:06 »

Kyse on nähdäkseni vallankäytöstä eikä flirtistä, vähän samaten kuin raiskaus on väkivaltaa eikä seksiä. Oman sosiaalisen statuksen pönkittäminen toisen koskemattomuuden rikkomalla lienee useimpien arkipäivän tilanteiden takana.

Saattaa olla. Enpä tuollaista ole tullut ajatelleeksi.
Tämä foorumi ja kaikenlaisten mukamastereiden/parittajien/uhoajien ym seuraaminen ja kohtaaminenkin on antanut aika hyvän rokotuksen kaikenlaisille häirinnöille. Ne tuntuvat nykyisin lähinnä naurettavilta. Siksipä katson kadulla pepulle taputtajaa tai tuntematonta miestä joka ohimennessään pysäytti ja antoi suudelman, katson niitä huvittavina tapauksina.

Pidemmälle menevä häirintä kohdistuen seksuaalisuuteen... valmis viemään vaikkapa oikeuteen asti.



Blondie77

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 888
  • Horotin - löytyy leluosastolta
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #12 : 21.10.2017, 10:54 »
^ ^ehkä naivimpaa mun mielestä on elää kuvitellen, että tämä some-kamppis saa suurempaa muutosta aikaan (tää on tän viikon juttu ja ens viikolla se joku muu). Ja tästä saamme syyttää itseämme kun media on muuttunut kilpajuoksuksi että kuka keksii ”maailmaa parantavimmam aiheen” kuluttajien juostessa kuin pässi narussa ”trendien mukana”.

Hyvä, että asiasta keskustellaan ja jokainen voi tahollaan miettiä mikä on ahdistelua omasta mielestä itsensä kohdalla ja tulisiko omaa käyttäytymistä muuttaa (lähinnä: onko oma käytös ahdistelevaa) tai vaikka miettiä mikä on johtanut ko tilanteeseen (syy/seuraus) ja juuri se - miten hoitaa tilanteet niin ettei siitä jää itselle ”mielipahaa/traumaa”..

Mutta koko homman juju lähtee kyllä ihmisistä itsestään ja niin kauan kuin jälkikäteen supistaan että joku tilanne on tuntunut ahdistavalta muttei ole toiminut tilanteessa niin myöskään muutosta ei tule. Se, että tilanteessa itse tai mahdollinen kaveri/seuralainen/ympärillä olevat puuttuu tilanteeseen jos ei itse kykene niin sellaisessa tilanteessa saa hyvällä tuurilla jopa ahdistelijan ymmärtämään omaa tekosensa ja vielä kenties ympärillä olevat näkemään tilanteen ”vääryyden”.. näin ehkä pikku hiljaa saadaan isompaa muutosta aikaiseksi.

CRPulse

  • Vieras
Vs: #metoo
« Vastaus #13 : 21.10.2017, 11:03 »
Armadillolle.. Hmm, hauskaa miten mustavalkoisesti ihmiset provosoituessaan osaavatkin.. muotoilla omia näkemyksiään ja kuitata..

Ot: olen todistanut kymmeniä, ellen satoja kertoja kuinka se "pienikokoinen pahansisuinen toiminnan nainen" on taluttanut sen fyysisesti kookkaimman korston/hötyhihan kiltisti "korvasta"; ulos tilanteesta.. estäen "poikain välisen painin-päähänlyönti kisan"..
Harvemmin todistanut että väliinpuuttuva nainen olisi julkisesti piesty tuntemattoman miehen toimesta, vaikka olisivat olleet kuinka ja humalassa. (mm. Tästä syystä perheväkivalta ja muihin em. tilanteisiin suomenkin sisäministeriö ymmärsi alkaa kouluttamaan naispoliiseja 80-luvulla.)

.en kuitenkaan ole ollenkaan varma että mainittu "kähmijä" olisi potentiaalisin "vaimonhakkaaja, pahoinpitelijä"..  mahdollisesti ainoastaan surkea reppana jonka harkintakyky on pettänyt :((  (näin niinku meidän luterilaisessa yhteiskuntamallissa)

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: #metoo
« Vastaus #14 : 21.10.2017, 11:06 »
^ ^ehkä naivimpaa mun mielestä on elää kuvitellen, että tämä some-kamppis saa suurempaa muutosta aikaan (tää on tän viikon juttu ja ens viikolla se joku muu). Ja tästä saamme syyttää itseämme kun media on muuttunut kilpajuoksuksi että kuka keksii ”maailmaa parantavimmam aiheen” kuluttajien juostessa kuin pässi narussa ”trendien mukana”.

Mullakin oli kieltämättä alunperin ajatus että mitäpä virkaa tällaisella kampanjalla on koska tuskimpa nämä ahdistelijoita kiinnostaa kuitenkaan. Ja sehän on ihan tottakin jos kampanja jää ainoaksi käytännön toimenpiteeksi. Toisaalta kuitenkin minkä tahansa ongelman ratkaisu alkaa aina sen tunnustamisesta että ongelma ylipäätään on olemassa, ja mun nähdäkseni juuri siitä tässä on kyse. Tämmöisen kampanjan tuloksilla voi olla hyvinkin paljon merkitystä mahdollisten tulevien kampanjoiden tukena, koska luonnollinen reaktio yrityksiin minkään ihmisryhmän (tai muunkaan ryhmän) aseman parantamiseksi on ongelmien vähättely.