Kirjoittaja Aihe: Turvasana  (Luettu 9008 kertaa)

Amorfia

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #15 : 08.10.2018, 12:42 »
Jokainen järjestelkööt turvasanan käyttöön liittyen asetelman voimavarojensa mukaan mieleiseksi ja sopivaksi. Riippuu aina kovin paljon yksilöstä ja kahdenkeskisestä kommunikoinnista (tai sen puutteesta).

Turvasanat on kyllä meillä tahdin hidastamisesta aina sessioinnin välittömään lopettamiseen olemassa, mutta ei sekään aina tilannekohtaisesti ole asia, jota alistuva voi mielivaltaisesti vain käyttää toisen ylitse, kun tuntuu ettei enää huvita. Rajojen tunnustelemista ja venyttämistä voi aina kokeilla, ja alistuva osapuoli saattaa itsekin jopa yllättyä ja ilahtua suorituksestaan, kun uskaltaa heittäytyä pidemmälle, kuin mitä mielessään on alunperin luullut ja uskonut kestävänsä. Ja kovin ilahduttavaa se on aina nähdä, kun toiselle kasvaa tämän johdosta enemmän selkärankaa ja uskoa omaan itseensä. Siitä repeää itsellekin hymyä, ja kumpikin on sitten session päätteeksi kovin tyytyväinen.

Kore

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #16 : 08.10.2018, 22:33 »

Tässä puhutaan paljon siitä, että turvasanan käyttämättömyys tarkoittaa sitä että menee henkiseen lukkoon. Jos mietin asiaa kipunarkkarin näkökulmasta itselleni tiloihin meneminen tarkoittaa reaktioiden loppumista. En silloin enää oikein ole tässä maailmassa ja jos minulla olisi turvasana niin en todellakaan välittäisi siitä. Toinen kyllä huomaa, että "katosin". Uskon etten ole ainoa jolla on tämä "ominaisuus", joten olen miettinyt että miten tuolla ominaisuudella varustetut masokistit pärjäävät sessiosuhteissa? Kovin moni Sadisti kun erikseen mainitsee, että jatkavat kunnes turvasana kuuluu.

Tässä toinen tiloihin joutuva. Tai pääsevä. Eräässä pidemmässä suhteessa D otti välillä kädestä kiinni ja vähän puristi, jos en enää ollut ihan tässä maailmassa. Siinä kohtaa kyllä havahduin aina sen verran, että puristin takaisin. Jos en olisi siinä reagoinut, tilanne olisi pysäytetty saman tien.  Se toimi hyvin. Mulla ei hirveästi eri ihmisten kanssa ole ollut edes niitä sessiosuhteita, en mä oikein mistään kertasessioista usko saavani läheskään niin paljon kuin suhteesta, jossa opitaan toisesta koko ajan lisää.  Turvasanat on aina olleet olemassa ja joskus niitä on käytettykin. Edelleen pidän itselläni oikeuden turvasanaan ainakin (sessio)suhteen alussa mutta ihan yhtä hyvin voisin siitä luopua, kun voi täysin tuntea luottavansa D:hen ja tuntea D:n tuntevan minut.

Tässä matkan varrella on kyllä huomattu, että eipä se turvasana  kuitenkaan ole mikään tae lopulta mistään, esimerkiksi näissä tilanteissa: 1) Ennen ensimmäistä sessiota oltiin käyty läpi ne tietyt jutut, mitä ei saa tehdä ja turvasanat. . D teki kuitenkin molemmat kielletyt kutut eikä ensimmäisiä turvasanoja huomioinut > paniikki > henkinen lukko > havahtuminen vasta jossain vaiheessa D:n näyttäessä niittilätkää, jolloin sain soperrettua kysymyksen, eikö meillä olekaan turvasanaa. Siihen kyllä pysähtyi homma. 2) Täysin luotettavan ihanan D:n kanssa kokeiltiin toista asiaa, mikä oli ollut rajana, ihan nätisti ja varovasti mutta siitä huolimatta iski ilmeisesti takauma alkuperäisestä tilanteesta, mistä tähän asiaan liittyvä trauma tuli ja tipahdin täysin ja kesti todella pitkään päästä taas takaisin todellisuuteen. Ei siinä ollut turvasanat mielessä, kun itse tavallaan katseli toimitusta toiselta puolelta huonetta.

Sekavan sepustuksen päätteeksi tiivistettynä totean, että jossain tilanteessa omalla kohdallani voin luopua turvasanasta, mutta omasta halustani, en D:n käskystä ja jos siitä luopumisesta ei erikseen ole sovittu, sitä tasan kunnioitetaan eikä lähdetä ”venyttämään rajoja”.

kuuntuli

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #17 : 09.10.2018, 10:34 »
Minulla ei pääasiallisessa suhteessani ole varsinaista turvasanaa käytössä. Meillä on 24/7-suhde, jossa Tuli saa niin paljon valtaa, mitä haluaa käyttää, niissä asioissa joissa sitä haluaa, ja CNC-tyyppiset jutut kuuluvat meillä kuvioon. Me myös tunnemme toisemme riittävän hyvin, että emme tarvitse dedikoituja turvasanoja kommunikointiin. Mutta siis jos minä sanon, että nyt jotain on oikeasti vialla, niin sitten me selvitämme mikä se on, ja joko siirrymme tekemään jotain muuta tai korjaamme ongelman ja jatkamme.

Sinänsä minusta turvasana on vain yksi metodi kommunikointiin, joka varmaan toimii joillekin. Minä olen käyttänyt liikennevaloja jossain satunnaisemmissa sessioissa, joissa en tunne ihmistä niin hyvin. Ne häiritsevät jonkin verran minun tilojani, mutta sen kanssa elää. Joskus aikoinaan Tulin kanssakin minulla oli turvasana, mutta en yleensä muistanut sitä, vaan selitin ongelman ihan muilla sanoilla.

Turvasana varmaan toimii tosi monille, mutta minulla kyllä tulee vähän ikävä fiilis, kun välillä sitä toitotetaan kaiken pelastavana ja ehdottoman välttämättömänä. Turvasana on hyvä, jos siitä tykkää, mutta ei se mikään vastuullisen kinkyilyn ennakkovaatimus ole. Omalla kohdallani pidän paljon tärkeämpinä kommunikaatiota, empatiaa ja halua oppia uutta.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #18 : 09.10.2018, 20:43 »
Ihanaa kun ilman turvasanaa toimivia ymmärretään nykyään paremmin  :love:

vila

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #19 : 10.10.2018, 08:14 »
Ihanaa kun ilman turvasanaa toimivia ymmärretään nykyään paremmin  :love:

Niinpä <3

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Turvasana
« Vastaus #20 : 10.10.2018, 17:22 »

Sekavan sepustuksen päätteeksi tiivistettynä totean, että jossain tilanteessa omalla kohdallani voin luopua turvasanasta, mutta omasta halustani, en D:n käskystä ja jos siitä luopumisesta ei erikseen ole sovittu, sitä tasan kunnioitetaan eikä lähdetä ”venyttämään rajoja”.

Mä olen joutunut tilanteeseen, että D on todennut, ettei ole ruukannut käyttää turvasanaa. Totesi minulle vain ilmoitusluontoisesti. Minä totesin hälle ilmoitusluontoisesti sitten, että sessioi keskenäs.

Rajojani on myös venytetty melkein kaikissa suhteissani ja nyt sitten huomaan, miten väärin olen antanut itseäni kohtaan tehtävän.

Eli minä en ilman turvasanaa sessioi. Ikinä. Kovissa kipusessioissa on ollut tapana olla mukana kolmas osapuoli, joka on voinut puolestani sanoa turvasanan, jos on katsonut että homma menee yli ja minun on kipuaddiktioni takia lähes mahdotonta sanoa turvasanaa.

Ja kaikki on toiminut loistavasti.

Itse en koskaan sessioi ilman turvasanaa. Se on minun päätökseni. Se ja sama, miten muut tekee.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Turvasana
« Vastaus #21 : 10.10.2018, 17:40 »
Turvasana on hyvä olla siltä varalta, että D tulkkaa tilanteen väärin ja turvakapula sitten niitä tilanteita varten, kun puhuminen on hankalaa.

Kevennys: (https://www.youtube.com/watch?v=wowuE8m0JhU)

Toimiva esimerkki (https://www.youtube.com/watch?v=4LPubUCJv58)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Turvasana
« Vastaus #22 : 10.10.2018, 18:10 »
Kerron turvasanan ja eleen aina ennen ekaa kertaa ja käsken lelun sanomaan ja näyttämään ne. Samalla kerron selvästi että haluan turvasanaa käytettävän jos tuntuu tarpeelliselta mutta ole pikkunen huoletta ei sulla oo mitään hätää,ennemmin puren pääni irti kuin satutan tarkoituksella  ^-^. Ei tietty sanatarkasti aina noin mutta tuohon tyyliin.

Pari kertaa on turvasanaa ja elettä käytetty kun rajoja on tarkoituksella haettu tutussa seurassa ja se vaan tarkoitti välihoitoo ja lepotaukoo  :P

Sitten kun vaan kutittelen ja toinen nauraa en törkeenä ees noudata tuota kun lelut tykkää vaan kun kikattaa hysteerisenä  ;)

Eli omasta mielestä turvasana on hyvä olla muttei sitä tartte tutussa seurassa ellei harrastele vaarallisia/kivuliaita settejä

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 279
  • Galleria
Vs: Turvasana
« Vastaus #23 : 05.11.2018, 02:21 »
Turvasana on hyvä olla siltä varalta, että D tulkkaa tilanteen väärin ja turvakapula sitten niitä tilanteita varten, kun puhuminen on hankalaa.

Kevennys: (https://www.youtube.com/watch?v=wowuE8m0JhU)

Toimiva esimerkki (https://www.youtube.com/watch?v=4LPubUCJv58)

Jep, Jep, youtuben opeilla kokenut D ja sitä rataa. Ja ihan hesasta asti.

Punapää

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #24 : 05.11.2018, 13:53 »
Ihanaa kun ilman turvasanaa toimivia ymmärretään nykyään paremmin  :love:

Niinpä <3


Turvasana varmaan toimii tosi monille, mutta minulla kyllä tulee vähän ikävä fiilis, kun välillä sitä toitotetaan kaiken pelastavana ja ehdottoman välttämättömänä. Turvasana on hyvä, jos siitä tykkää, mutta ei se mikään vastuullisen kinkyilyn ennakkovaatimus ole. Omalla kohdallani pidän paljon tärkeämpinä kommunikaatiota, empatiaa ja halua oppia uutta.

Näitä kyllä komppaan! Jokaisen on hyvä toimia itselleen parhaalla tavalla. Meillä se on ettei turvasanaa ole. Toisella voi olla liikennevalot ja kolmannella vaikka lentokoneturbiinimoottori tai mitä näitä nyt on  ;D Pääasia, että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä ja nauttivat ;)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Turvasana
« Vastaus #25 : 05.11.2018, 20:10 »
Turvasanaa on ollut useimmilla subeilla ja se on hyvä. Sehän ei ole minusta kiinni. Muutaman ilman turvasanaa touhuavan subin jälkeen voin todeta senkin toimivaksi, mutta vaativammaksi itselleni. Pitää paljon nopeammin ja tarkemmin oppia toisen reaktiot ja ruumiinkieli, mut sen jälkeen oikeestaan parempi niin.
Alistavan osapuolen pitää osata lukea alistujaa ja tilannetta kuitenkin.

Acanth

  • Vieras
Vs: Turvasana
« Vastaus #26 : 06.11.2018, 17:53 »
Kukin tehköön sopimuksensa turvasanan käytöstä tai käyttämättömyydestä omien  ja partnereiden preferenssien pohjalta!

Käytän itse turvasanaa vaihdellen. Jos on tarkoitus vain esimerkiksi fiilistellä kivun kanssa vaikkapa nyt piiskaten, niin en ole kokenut välttämättä tarpeelliseksi. Tälläisissä sessioissa on ollut itselleni luontevampaa mennä perus kommunikaatiolla, puolin ja toisin. Piiskattava kertoo session edetessä tuntemuksistaan sekä toiveistaan, ja piiskaaja varmistaa tarvittaessa, että onhan kaikki edelleen ok. Suht simppeliä. Mutta jos toinen osapuoli turvasanan haluaa, niin tottakai se sitten otetaan mukaan. Tärkeitä on kuitenkin että kaikki tuntevat olonsa turvalliseksi.

Siinä vaiheessa kun kovassa kipusessiossa menee tiloihin, niin on kokemusta että oma hahmotus omista rajoista on aika hatara. Tässä kohtaa ei myöskään turvasanat auta, kun en tuollaisessa mielentilassa sellaista ymmärrä sanoa. Ja sitä varten pitää keskustella etukäteen toimintasuunnitelma ja kertoa suoraan mistä merkeistä tunnistaa sen, että nyt alkaa vaipua sinne syvälle, ja toisella sessiossa vastuu ja velvollisuus tarkastaa tilanne, jos näin käy. Sen jälkeen joko jatketaan tai lopetetaan siihen ja siirrytään jälkihoitoon. Vaatii sitä että tuntee toisen ja sen vuoksi en itse harrasta näitä kovin rajoille vieviä sessioita puolituttujen kanssa.

Ja sitten on niitä sessioita, missä haluan turvasanan tai turvaeleen ja mielellään molemmat. Kun dynamiikkaan kuuluu todella selkeät roolit, tai on tarkoituskin laittaa vastaan, tai muuten voi olla hankala selkeästi erottaa kommunikaatiosta ja elekielestä sitä missä mennään, niin se tuo sitä turvaa. Mutta eipä se siltikään tarkoita ettei session keskellä voisi tai pitäisi tarkastaa tilannetta, jos se on tarpeen. Siinä pitää kyllä olla herkkänä toiselle, eikä vaan panna menemään luottaen sokeasti, että kyllä se turvasana tulee jos menee yli. Välitarkastukset ja keskustelutauot ei onneksi pilaa sessiota, parempi tehdä niitä kuin epähuomiossa satuttaa toista fyysisesti tai henkisesti.

Ei se turvasana kaikelta pahalta pelasta, mutta on mielestäni yksi hyödyllinen kerros sessiossa tapahtuvaa kommunikaatiota.