Kirjoittaja Aihe: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei  (Luettu 20745 kertaa)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #60 : 08.12.2019, 20:22 »
Seta :

"Jotkut sateenkaarevat ihmiset identifioivat itsensä sanalla ”queer”.
Määritelmän mukaan ”queer” pakenee määritelmiä, joten emme voi tietää, mitä tämä identiteetti kätkee taakseen."


Määritelkää siis toimintamalli määrittömälle.

Kiitos!




Queer toimii käsitteenä myös kun puhutaan HLBTIQ-ihmisistä, koska kirjainyhdistelmässä aina joku jää pois. Myös seksuaali-ja sukupuolivähemmistöt on vaan niin pitkä kattokäsite. Sateenkaari-ihmiset kuulostaa myöskin omaan suuhun niin pitkältä niin siksi puhun queereista.

Ok.

No mulla ylläolevaan "seksuaalivähemmistö" käsitteeseen kuuluvana on aika raju valintaprosessi mun luolamiehen aivoissa
koskien jotain käsitettä minkä vois mieltää alfa/beta asetteluna, vaikka se ei akatemisesti ehkä korrekti termi aikaisempien tekstien
pohjalta ole.

Muiden puolesta en osaa kyllä toki vastata.



Unikeko

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 427
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #61 : 08.12.2019, 20:45 »
Hyvä aihe ja valtava viestitulva keskusteluun näköjään. Kukin seuransa valitsee omilla kriteereillään.

 

 

 

   

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #62 : 08.12.2019, 20:46 »
---
Miksi jotkut eivät usko sitä ei-sanaa? Tätä mietin todella paljon. Olen joltakin miehiltä, jotka eivät tätä spämmäystä harrasta, kyselleet näkökulmia asiaan. Kuulemma liittyy biologiaan. Luonnossa saalistaja väsyttää saaliin, ehkä nämä spämmäilijät yrittävät samaa keinoa ihmiseenkin? Yritetään väsyttää ja toisaalta myös alistaa viestin saaja niin, että tämä väsyisi ja kyllästyisi ja suostuisi näin ollen lopulta tapaamiseen.
---

Koska tälleen saa "joo joo, hyvä on"-saaliin ja sellainenhan on helppo elämässä. Sanoo vaan mitä ite haluaa ja toinen siihen myöntyy. Varmasti aika pettämätön metodi moisen valinnassa.


Ai niin. On muuten helvetin kuumaa, kun toinen sanoo "Haluan sut." ja katsoo silmiin näin tehdessään ja toinen vastaa samalla voimalla. Mut hei kukin tavallaan  ;)

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1423
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #63 : 08.12.2019, 21:48 »
Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei


-’’Kiinnostaisiko varatun miehen seura’’?
- ’’En valitettavasti ole kiinnostunut varatuista miehistä’’
- ’’No mitä jos kuitenkin kokeilisit kerran varattua miestä’’?

’’- Olen alistuva mies, haluaisitko minusta orjan’’?
-’’ Olen itsekin alistuva, en alista ketään’’
-’’Mutta kun mutta kun haluan, että alistat ja piiskaat minua ja potkit minua kiveksille’’



Oon aina sanonu varatuille, että mulle kelpaa aina seura, mutta minä aina raavin, puren, piiskaan ja teen fritsuja. Sit on loppunu se vonkaaminen.
Alistuvia ei sillai liiaksi oo roikkumaan jäänyt jalkoihin sen jälkeen, kun on nätisti ei sanonut.

En lukemalla lukenut muiden kommentteja, koska joku raja silläkin mitä silmilleen näyttää.

Kesyeläin

Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #64 : 08.12.2019, 22:15 »
"Ei" on sana, jota jokaisen pitäisi kunnioittaa, kunnes suhde on sillä tasolla, että siitä voidaan luopua, tai se voidaan korvata.
Joo, huomio on kivaa, muttei mulle ainakaan ole tyydyttävää huomiota saada kiertoviestiä itselleni. Paljon kivemmalta tuntuu se viesti, joka on suunnattu just mulle.

Jotain horinaa alfoista, betoista ja saalistuksesta näkyi. Ei mahdu ymmärrykseen, se joka kiinnostuu ensin pyrkii herättämään toisen huomion. Se siitä, ei siinä kannata jäädä pohtimaan "se nyt on mies, en mä voi naisen laittaa viestiä."

Laura

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 602
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #65 : 08.12.2019, 23:19 »
Huuhaa tuota ”Miehet tekee näin ja naiset tekee näin” ajattelua. Vielä 2020- luvulla oikeastiko vallitsee nuo stereotypiat? Vissiin. Kyllä sitä naisetki alottaa keskusteluja tinderissä, naisetki saalistaa, enenevissä määrin nykypäivänä!

Ja varsinkaan tälleen biseksuaalin näkökulmasta en mä jotenki eri tavalla hae seuraa riippuen siitä fucking sukupuolesta, koska minä ihmisenä olen kuitenkin sama. Eikä ole mitään kikka kolmosia millä saa hurmattua naisia ja millä saa hurmattua miehiä, ihan oon omana ittenäni ollut ilman mitään sulkien pörhistelyä.

Ottakaa aikakone sieltä 1920- luvulta ja palatkaa takaisin nykyisyyteen.

Kuulin kiviajalta rummutusta, että vielä 2000 v***n 20 luvulla luvulla ihminen toimii tietyillä tavoilla.
Vaikka kehitys kehittyy, niin ihmiset syntyy, kuolee, näkee nälkää, kokee vihaa, tekee päätöksiä tunteilla ja toimivat eläimellisesti paniikissa.

Laumasieluisuus tulipalotilanteessa, kaikki ryntää kohti yhtä uloskäyntiä, vihan leimahdus kun rakasta satutetaan ja suuri hoivavietti vastasyntynyttä lasta kohtaan.

Ne kaikki on asennettuna ihmiseen, vaikka elämmekin niin ihanan vapautunutta aikakautta, jossa jokainen saa olla mitä haluaa ja ketään ei saa tuomita.

Ainoa, että faktapohjalla ei mielipiteet päde, jotka on ehdotonta tosiasiaa vastaan

Vaikka miljoona ihmistä uskoo hölynpölyyn, on se silti hölynpölyä
- vanha kiinalainen sananlasku

Täh? Aivanko meän yhteiskunta  ei olis muuttunut sitten kivikauden, öö on se. Ja son fakta vaikka olisitkin eri mieltä.

Tarkoitan, että ihmisellä on primitiivisiä vaistoja ja tapoja, jotka eivät ole varsinaisesti tiedostettavissa.
Tokihan ihminen on muuttunut ja kehittynyt, kuten sanoinkin.

Nämä tietyt käyttäytymismallit seuranhaussa, miesten ja naisten "kirjoittamattomat säännöt"

  • Miesten kuuluu tehdä aloite
  • Alfaurokset kiinostavat naisia
  • Huomio on kivaa
  • Mies maksaa taksin
  • Lähestyminen suorin sanoin on tökeröä
  • ... ynnä monta muuta juttua

Nämä kaikki on varsin primitiivisiä, eräänlainen miesten soidintanssi naista kohtaan, jossa naaraaseen koitetaan tehdä vaikutus.
Alfamiehet herättävät enemmän primitiivisiä vaistoja naisissa, joille he eivät voi mitään.
beetamiehet taistelevat selviytyäkseen olemalla kilttejä ja hyviä perheenisiä

Kivikauden kulttuureista me ei tiedetä juuri mitään.

Ihmisyys on kovin plastista ja vaikuttaisi olevan kovin muovautuvaa, eikä nykytilanteesta pysty rekonstruktruoimaan aiempia yhteiskuntia.

Ei tiedetä, mutta niin vaan koemme alkukantaisia tuntemuksia.

Täälläkin on moni pahoittanut mielensä ja koittaa sivaltaa, kun ei pysty asiapohjalta tuomaan faktoja keskusteluun.
Sekin on varsin alkukantainen juttu, perustuu jonkinmoiseen puolustukseen.


Master_Mind, Laitoin just webaston päälle DeLoreaniin. Tulen hakemaan sut pois sieltä menneisyydestä!

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #66 : 08.12.2019, 23:35 »
Niin vaan Darwinellikin naurettiin, kun hän esitti evoluutioteorian.

Galilei oli päästä hengestään näkemyksillään.

Einsteinin opettaja sanoi hänelle, että sinusta ei tule koskaan mitään.

Historia ja ihmisten uskomukset eivät ole muuttuneet, joukossa on voimaa, jolla hiljennetään itsenäisesti ajattelevat.

Lampaat määkivät samaa mantraa, mitä suurin auktoriteetti sanoo heille.

Ihmiset, jos suurin osa olisi aidosti ajattelevia yksilöitä, niin maailmassa olisi kaikki aika hyvin.

Viihdyn menneisyydessä, sieltä oppii paljon tulevasta, että ihmiset toimivat yhtä typerästi kuin aina

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #67 : 08.12.2019, 23:43 »
Jos miehissä on alfoja ja beetoja, niin ilmeisesti naisissakin sitten on?

En kyllä ymmärrä alfabetawhatever-juttua. Jo yksi BDSM-stereotypia kumoaa koko jutun; se "alfauros", joka tykkää saada Dominalta selkäänsä ja sträppäriä perseeseen ja olla se pahnan pohjimmainen.

Vaikka primal olenkin, niin kaikki alfabeta-juttuset on mun mielestä ihan tuubaa. Nainen ei halua "alfaurosta" vierelleen. Nainen haluaa yleensä turvaa, ja sen voi antaa mies, nainen tai muunsukupuolinen. Kyse on henkilökemioista, EI siitä, onko toinen alfa vai beta.

dalshton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 20
  • Audere est facere
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #68 : 08.12.2019, 23:44 »
Kyllä ainakin ego on aika kohdallaan, jos vertaa itseään Galileoon ja Einsteiniin, toistellessaan paskimpien PUA-gurujen "faktoja".

Laura

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 602
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #69 : 08.12.2019, 23:52 »
Niin vaan Darwinellikin naurettiin, kun hän esitti evoluutioteorian.

Galilei oli päästä hengestään näkemyksillään.

Einsteinin opettaja sanoi hänelle, että sinusta ei tule koskaan mitään.

Historia ja ihmisten uskomukset eivät ole muuttuneet, joukossa on voimaa, jolla hiljennetään itsenäisesti ajattelevat.

Lampaat määkivät samaa mantraa, mitä suurin auktoriteetti sanoo heille.

Ihmiset, jos suurin osa olisi aidosti ajattelevia yksilöitä, niin maailmassa olisi kaikki aika hyvin.

Viihdyn menneisyydessä, sieltä oppii paljon tulevasta, että ihmiset toimivat yhtä typerästi kuin aina

Kerro lisää? Mitä olet oppinut tulevasta?

latexbun

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #70 : 08.12.2019, 23:55 »
Mä sanon yhden sanan tähän väliin ja se on ylivertaisuusvinouma.

Tässä pikku artikkeli aiheesta: https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/tietamaton-luulee-tietavansa-politiikassakin

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #71 : 08.12.2019, 23:58 »
Niin vaan Darwinellikin naurettiin, kun hän esitti evoluutioteorian.

Galilei oli päästä hengestään näkemyksillään.

Einsteinin opettaja sanoi hänelle, että sinusta ei tule koskaan mitään.

Näistä ei muuten yksikään pidä paikkaansa. Ja Darwin ei taivu tolleen. Oot melko beta vänkäämisessä.

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #72 : 09.12.2019, 00:10 »
Kyllä ainakin ego on aika kohdallaan, jos vertaa itseään Galileoon ja Einsteiniin, toistellessaan paskimpien PUA-gurujen "faktoja".

En ole verrannut itseäni missään vaiheessa heihin, kunhan sanoin esimerkkejä

Lainaus käyttäjältä: Laura

Kerro lisää? Mitä olet oppinut tulevasta?

Asiat eivät muutu, ihmiset ovat yhtä typeriä kuin aina, sen on historia opettanut tulevasta

Mä sanon yhden sanan tähän väliin ja se on ylivertaisuusvinouma.

Tässä pikku artikkeli aiheesta: https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/tietamaton-luulee-tietavansa-politiikassakin

Tuo oli ilmeisesti piikki minulle?
Heti kun porukka voi perustella kantansa minulle selkeästi, kumota väittämäni, niin voin myöntää olevani väärässä.
Toistaiseksi en koe olevani väärässä, vaikka mielipiteeni ovatkin tunteita herättäviä.

Perustelkaa nyt omia mielipiteitä ja kumotkaa minun, pelkkä "sä oot väärässä" jutut eivät vaikuta

Niin vaan Darwinellikin naurettiin, kun hän esitti evoluutioteorian.

Galilei oli päästä hengestään näkemyksillään.

Einsteinin opettaja sanoi hänelle, että sinusta ei tule koskaan mitään.

Näistä ei muuten yksikään pidä paikkaansa. Ja Darwin ei taivu tolleen. Oot melko beta vänkäämisessä.

Aih?
On ilmeisesti jotain lähdettä kumoamaan väitteeni?

Niinkuin joku sanoi "tuuli puhaltaa ja huulet heiluu"

Tarkoittaa, että sanotaan paljon, ilman sisältöä

Oon myös niin alfa, että ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin asioissa, koska voin puhua ihan asiastakin, ilman että tarvitsee yrittää lyödä vyön alle

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #73 : 09.12.2019, 00:23 »
"Tutkitun tiedon käsittelyssä aivan keskeinen sääntö on, että näytön taakka on väitteen esittäjällä. Tämä tarkoittaa sitä, että esim. terveysväitteen esittäjän tulee kyetä perustelemaan väitteensä tutkitulla tiedolla. Mikäli perusteluja ei ole esittää, väite voidaan jättää omaan arvoonsa lähinnä villinä ajatuksena tai hypoteesina, joka vaatii tutkimista.
Missään tapauksessa ei voida lähteä siitä, että vastuu väitteen kumoamisesta tai todeksi todistamisesta siirtyisi kuulijalle."

https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/nayton-taakka-kiertoyritykset/

Ihan vain noista alfoista ja beetoista tuli mieleen.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #74 : 09.12.2019, 00:25 »
Kaikki koko ketjussa on oikeessa ja väärässä.
Niinkun kaikessa lässytyksessä.

Se on ihan sama mistä puhutaan, loppujen lopuksi voidaan mennä aina siihen, että yksilötaso määrittelee yksilön totuuden.

Mennäänkö vaikka syömään pullaa ?

 :o