Kirjoittaja Aihe: Koronan vaikutukset kinkytapahtumiin  (Luettu 14563 kertaa)

submit

  • Vieras
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #60 : 17.03.2020, 05:42 »
Ei kai siinä mitään, jos kerran on pakko toimia vastoin ohjeita, kunhan osallistujamäärä on enintään kymmenen kuten nyt esim. häissä ja hautajaisissa.

submit

  • Vieras
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #61 : 17.03.2020, 16:44 »
Ainakaan itse en ole millään lailla mieltäni pahoittanut. Hiukan vain hämmästyttää, miksi ihmiset eivät toimi vapaaehtoisesti kuten viimeisimmän tietämyksen mukaan pitäisi toimia.
 ;D :love:

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #62 : 17.03.2020, 16:46 »
Oma napa ja Minä tiedän paremmin. Onneksi heikoin geeniperimä katoaa ekana.....

submit

  • Vieras
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #63 : 17.03.2020, 17:22 »
Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä  ;D

Dagda

  • Vieras
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #64 : 17.03.2020, 17:40 »
Mun mielestä on aika edesvastuutonta edes järjestää tässä tilanteessa minkäänlaisia kokoontumisia.
   Tässä näkee hyvin sen itsekkään ajattelutavan, et kun ei ole itse sairastunut, tai kukaan läheisistä/rakkaista, niin painetaan pää pensaaseen ja kapinoidaan ohjeistusta vastaan.
   Nyt kun (toivoakseni) suurin osa yrittää minimoida katastrofin, niin löytyy näitä kapinallisia sankareita uimaan vastavirtaan.
 Idioottimaista leikkiä, kun tämä pandemia koskettaa muitakin.
Myös miittaajien läheisiä.
   Miettikää tilanne, jossa te itse, tai joku läheisistänne sairastuu, ja pahimmassa tapauksessa menehtyy vain siksi, että sattui olemaan paikalla jossa oli viruksen kantaja.
   Tää pieni hetki pitäis jaksaa puhaltaa yhteen hiileen, ja huomioida muut ihmiset.
     Mitä nopeammin saadaan virus eristettyä, sitä nopeammin päästään taas normaaliin päivärytmiin.
   Kapinoida kannattaa oikeita asioita vastaan!
Järkeä on hyvä käyttää,
Mutta mahdotonta jos sitä ei ole...

Hertta

Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #65 : 17.03.2020, 17:45 »
Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä  ;D

Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa?  ???

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #66 : 17.03.2020, 18:03 »
Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä  ;D

Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa?  ???

Tässähän ei ole kyse siitä, että sä saat tartunnan, vaan siitä, että sä et levitä sitä tartuntaa.

Se, että sä vielä käyt siellä hammashoitolassa töissä tällä hetkellä, perustuu siihen, että yhteiskunta tarttee rahaa asioiden
pyörittämiseen, sata kuollutta on yhteiskunnalle pienempi tappio kun sata tuhatta työtöntä.

Jos jossain tapaamisessa on viisi ihmistä joista vaikka kaksi saa tartunnan ja taas tapaa vaikkapa viis joista taas kaks ja niin
edespäin nopeuttaa tartunnan leviämistä. Riski tälle on pieni, mutta olemassa.

Kysehän ei ole siitä, onko joku "hygieninen" vai ei vaan siitä tapahtuuko paska munkki vai ei.

Jos jengi ei omaehtoisesti noudata itsensä "karanteeniin" laittamista, valtio tulee tekemään sen jossain vaiheessa isolla
todennäköisyydellä, kuten useat maat on nyt tehny.

Loppumetreillä, kyse on jokaisen omasta valinnasta että nappaako vittuakaan riskeistä jotka voi pahimmillaan tappaa
jonkun vai ei ja yrittääkö omalla toiminnallaan pitää tätä riskiä mahdollisimman pienenä vai ei.

Henkilökohtasesti, mua ei yleensä napaa vittuakaan, tällä kertaa päätin, jostain syystä, tehdä osuuteni ja minimoida sosiaalisen kontaktin muiden kanssa.


Paistettu Mörkö

  • Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 706
  • Suursmurffi 2024 ja Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #67 : 17.03.2020, 18:49 »
Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä  ;D

Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa?  ???

Tuota tuota.. Eli ymmärsinkö nyt oikein - sinä terveydenhuollon ammattilaisena, mahdollisesti riskiryhmien edustajien kanssa päivittäin työskentelevänä, näet että tässä on nyt kyse jokaisen henkilökohtaisesta päätöksestä uskaltaako riskeerata ITSENSÄ tartunnalle?

Ei.. Ei, vaan, ei.

Maailmankatsomuksia on toki monenlaisia. Itse kannatan mallia jossa ollaan kuitenkin lähtökohtaisesti 'me' eikä MINÄ MINÄ MINÄ.

riina_77

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 89
  • Vaikia
  • Galleria
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #68 : 17.03.2020, 18:52 »
Uhhuh.. en ymmärrä miten jengi voi olla näin pihalla :O Toivottavasti tämä vain vähemmistöä, niin että voitaisiin luottaa siihen, että ihmiset osais käyttää järkeään ja tajuaisivat, että ollaan vakavassa tilanteessa ja tässä maassa/maailmassa on muitakin ihmisiä kuin MINÄ ITE. Niin ei tarvis kaikkien mennä siihen, että luetaan sääntökirjasta miten toimitaan ja jos ei uskota niin sitten pakotetaan tarvittaessa. Eikä tässä pelkästään siis tuo tapaaminen vaan tuo röyhkeys ja MEILLÄ ON OIKEUS TEHDÄ MITÄ HALUTAAN asenne. Jessus.

Valerie

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 233
  • Nii. Kerta.
  • Galleria
Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #69 : 17.03.2020, 18:56 »
Ihan mielenkiinnosta, että onkohan tässä taas paljonki asiaa mikä ei liity itse miittiin?

Hertta

Vs: Tiistaimiitti Oulussa, kahvila Kolossa 17.3 klo 18:00->
« Vastaus #70 : 17.03.2020, 19:23 »
Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä  ;D

Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa?  ???

Tuota tuota.. Eli ymmärsinkö nyt oikein - sinä terveydenhuollon ammattilaisena, mahdollisesti riskiryhmien edustajien kanssa päivittäin työskentelevänä, näet että tässä on nyt kyse jokaisen henkilökohtaisesta päätöksestä uskaltaako riskeerata ITSENSÄ tartunnalle?

Ei.. Ei, vaan, ei.

Maailmankatsomuksia on toki monenlaisia. Itse kannatan mallia jossa ollaan kuitenkin lähtökohtaisesti 'me' eikä MINÄ MINÄ MINÄ.

Ei, et ymmärtäny oikein. Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunta ei voi pysähtyä tämmöisen takia ja että meidän pitäs mahdollisuuksien mukaan pyrkiä jatkamaan normaalia elämää, toki huolehtien käsihygieniasta ym. mikä nyt muutenkin flunssa-aikana ois fiksua.

Tänään viimeksi jututin tästä aiheesta 10-vuotiasta tyttöä sillä aikaa, kun odoteltiin puudutteen vaikutusta...pienelle lapselle se, että koko kaupunki on autio ja kaikki kävelee maskit naamalla on ihan helvetin pelottavaa. Siksi ois mielestäni hyvä, että yritettäis ees pikkusen pitää kiinni siitä normi arjesta.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Häkissä siirryttiin eilisten uutisten jälkeen etämiitteihin toistaiseksi. Eihän se toki täysin korvaa sitä toisten ihmisten tapaamista, mutta eipähän nyt kukaan ota ainakaan turhaa riskiä miittailun takia. Vaikka itse miittipaikka ja miittailijat voivat olla hyvinkin puhtoisia, metrot, bussit, ratikat ja lähijunat voivat vastaavasti tarjota sen tartunnan.

Ainakaan täällä päin ei normaalista arjesta ole tietoakaan. Sen verta tyhjää oli julkisissa kulkuvälineissä ja kaupungilla. Toki ehkä parempi niin, jotta ei tarvitse kykkiä koko kesää neljän seinän sisällä, kun korona jyllää. En itse näe, että yksi miitti suuntaan tai toiseen palauttaa normiarkea. Pakokeino tästä kaikesta paskasta se varmasti olisi.




Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Koronan vaikutukset kinkytapahtumiin
« Vastaus #72 : 17.03.2020, 20:08 »
Yksinkertaista. Järjestäkää suojanaamari+kumi aiheisia bileitä.
Varmistakaa vain että suodattimet ovat asiallisia ja tilasta poistutaan puhdistuksen kautta.

Patajätkä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1198
  • Elämä on liian lyhyt - Olla nauttimatta siitä.
  • Galleria
Vs: Koronan vaikutukset kinkytapahtumiin
« Vastaus #73 : 17.03.2020, 21:59 »
Itsensä karanteeniin asettamisesta.

Muistakaa sitten pysyä ainakin juhannukseen asti karanteenissa jos haluatte että siitä on apua tartunnan saamiseen/levittämiseen..
Siihen asti jonkun laskelman mukaan olisi kasvujohdannaista. Tämä laskelma oil reilusti ennen kuin Suomi suljettiin.
Eli se aika saattaa hyvinkin pitkittyä.
2 viikossahan kyllä selviää onko itse 'puhdas' vai sairastumassa mutta ei se estä tartunnan saamista jos vaikka vain päiväksi poistuu ostoskeskukseen tai metroajelulle.

mimmu_

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 573
  • tyttö.
  • Galleria
Vs: Koronan vaikutukset kinkytapahtumiin
« Vastaus #74 : 17.03.2020, 23:53 »
Jätän tämän vain tähän. "Miksi emme saa tavata toisiamme" : https://dynamic.hs.fi/2020/sosiaalinen-etaisyys/