Kirjoittaja Aihe: Dominoinnin oppiminen  (Luettu 16193 kertaa)

Mr.Inathu

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #45 : 25.11.2020, 11:24 »
Pikkuisen häiritsee kun sanaa kiihottua käytetään jatkuvasti. Se ei ole mielestäni synonyymi sanalle nauttia.
Kiihottua vallasta.
Nauttia vallasta.

Dominoiva ei siis voi olla D jos ei kiihotu vallasta vaan ainoastaan nauttii vallasta ja sen käytöstä?
Onko saivartelua?

Jep, semantiikka on vaikeaa. Itse käytän kiihottumista terminä seksuaaliselle nauttimiselle, koska sitä on mahdollista todentaa (varsinkin miehillä kiihottavuuden mittarointi on helppoa). Nauttiminen voi olla joko seksuaalista tai ei-seksuaalista. Molemmat ovat tietysti nautintoa ja varsinkin hedonisteille on epärelevanttia, mistä nautinto tulee. Keskustelussa jossa kuitenkin pyritään ymmärtämään asioita nimenomaan BDSM-kontekstissa, on omasta mielestäni oleellista erottaa toisistaan seksuaalinen nautinto ja ei-seksuaalinen nautinto. Näistä syistä käytän itse termiä kiihottaa, silloin kun puhutaan seksuaalisesta nautinnosta.

Mutta olen myös kanssasi samaa mieltä kiihottaminen ja seksuaalinen nautinto ovat oikeasti kaksi eri käsitettä.

-Mr.I
« Viimeksi muokattu: 25.11.2020, 14:22 kirjoittanut Mr.Inathu »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #46 : 25.11.2020, 11:46 »

Itse käytän kiihottumista terminä seksuaaliselle nauttimiselle, koska sitä on mahdollista todentaa (varsinkin miehillä kiihottavuuden mittarointi on helppoa).

Erektiohan ei miehellä välttämättä tarkoita sitä että mies olis kiihottunut, kyllä miehenkin siis voi raiskata sen vuoksi.

Ja toisaalta, se että naisella pimppi on märkä, ei sekään tarkoita sitä että nainen olis kiihottunut. Ilmeisesti tuohon kostumiseen moni raiskaaja onkin vedonnut todetessaan että nainen oli halukas, mitä se ei tarkoita.

IKRM

Mr.Inathu

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #47 : 25.11.2020, 13:07 »

Itse käytän kiihottumista terminä seksuaaliselle nauttimiselle, koska sitä on mahdollista todentaa (varsinkin miehillä kiihottavuuden mittarointi on helppoa).

Erektiohan ei miehellä välttämättä tarkoita sitä että mies olis kiihottunut, kyllä miehenkin siis voi raiskata sen vuoksi.

Ja toisaalta, se että naisella pimppi on märkä, ei sekään tarkoita sitä että nainen olis kiihottunut. Ilmeisesti tuohon kostumiseen moni raiskaaja onkin vedonnut todetessaan että nainen oli halukas, mitä se ei tarkoita.

IKRM

Tämä on täysin totta, mutta jos otetaan hereillä oleva mies ja tarjotaan tälle ainoasta audiovisuaalista stimulaatiota, mutta ei lainkaan fyysistä sellaista, niin kyllä seisokin syntyminen kohtaisen suurella todennäköisyydella silloin johtuu kiihottumisesta, vai oletko eri mieltä?

Fyysisellä stimulaatiolla tottakai voi nostattaa ilman kiihotustakin, mutta ei tässä keskustelussa varmaankaan ollut siitä kysymys miten miehen fysiologia toimii, vaan nimenomaan siitä miten valta erilaisine ilmentymineen koetaan joko seksuaalisesti tai ei-seksuaalisesti nautinnollisena ja tässä sivujuonteessa siihen liittyvän semantiikan haasteista. Ei tehdä niistä itse asiaa, eihän...

-Mr.I

sunshinecrayons

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #48 : 25.11.2020, 14:32 »
Olen taas ehtinyt ajatella paljon tässä viimeisen kuukauden aikana ja ymmärtää ainakin sen, että feikkaamalla ei pitkälle pääse. Olen mielummin oma itseni, kuten viisaammat neuvovat.

Millainen sitten olen? Kiltti, empaattinen, herkkä, korrekti ja kohtelias, ellei joku onnistu minua syvästi loukkamaan. Silti minussa on d-puoli.

mikään näistä piirteistä joita luettelit, ei negetoi dominoivaa luonnetta. Dominantti mies voi olla kiltti, empaattinen, herkkä, korrekti ja kohtelias. se, että on luonnostaan herrasmies tyyppinen mies joka on herkkä myös kokemaan myötätuntoa ja pitää silmällä submissiivin reaktioita ja tunteita, on mielestäni vain plussaa ja toivottavaa. kaiken uuden oppiminen ja aloittaminen vaatii aina nöyryyttä olla kokematon ja rauhassa, tasapainoisesti perusteiden oppiminen on tottakai molemmin puolin se paras vaihtoehto.

alunperinhän ns "Old Guard" tyyliin, uudet dominantit lukemani mukaan aloitti koulutuksensa submissiivina, ideana submissiivisen roolin sisäistäminen ja sen kokemuksen ja itsensä hallitseminen itsessä, käytännön ymmärryksen kautta, voi hyvinkin toimia tukevasti seisovan ja itsensä tuntevan dominantin/masterin perustuksena -- sisältäen ymmärryksen, fyysisellä ja henkisellä tasolla, myös siitä näkökulmasta, mitä ja miten antaa dominointia submissiivilleen. enkä sanoisi, että dominoiva mies ei oppisi myös huomaamaan ja tunnistamaan kokemuksen kautta asioita tulevista subeistaan joita submissiivit eivät ehkä itsekään aivan hahmota tai osaa pukea sanoiksi.

Pera

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #49 : 25.11.2020, 14:40 »
Olen taas ehtinyt ajatella paljon tässä viimeisen kuukauden aikana ja ymmärtää ainakin sen, että feikkaamalla ei pitkälle pääse. Olen mielummin oma itseni, kuten viisaammat neuvovat.

Millainen sitten olen? Kiltti, empaattinen, herkkä, korrekti ja kohtelias, ellei joku onnistu minua syvästi loukkamaan. Silti minussa on d-puoli.

mikään näistä piirteistä joita luettelit, ei negetoi dominoivaa luonnetta. Dominantti mies voi olla kiltti, empaattinen, herkkä, korrekti ja kohtelias. se, että on luonnostaan herrasmies tyyppinen mies joka on herkkä myös kokemaan myötätuntoa ja pitää silmällä submissiivin reaktioita ja tunteita, on mielestäni vain plussaa ja toivottavaa. kaiken uuden oppiminen ja aloittaminen vaatii aina nöyryyttä olla kokematon ja rauhassa, tasapainoisesti perusteiden oppiminen on tottakai molemmin puolin se paras vaihtoehto.

alunperinhän ns "Old Guard" tyyliin, uudet dominantit lukemani mukaan aloitti koulutuksensa submissiivina, ideana submissiivisen roolin sisäistäminen ja sen kokemuksen ja itsensä hallitseminen itsessä, käytännön ymmärryksen kautta, voi hyvinkin toimia tukevasti seisovan ja itsensä tuntevan dominantin/masterin perustuksena -- sisältäen ymmärryksen, fyysisellä ja henkisellä tasolla, myös siitä näkökulmasta, mitä ja miten antaa dominointia submissiivilleen. enkä sanoisi, että dominoiva mies ei oppisi myös huomaamaan ja tunnistamaan kokemuksen kautta asioita tulevista subeistaan joita submissiivit eivät ehkä itsekään aivan hahmota tai osaa pukea sanoiksi.

Toi ei luultavasti olisi lainkaan huono idea nytkään. Ymmärtäisi sen Toisen osapuolen aseman ja kykenisi olemaan empaattisempi.

Fia

  • Vieras
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #50 : 25.11.2020, 15:36 »
Kyllä edelleenkin on dominoivia, jotka ovat joko aloittaneet subeina tai switchaavat joskus / ovat switchanneet joskus juurikin, koska siitä saa näkökulmaa ja parempaa ymmärtämystä dominointiin.  Ei varmaan ole kaikille domeille sopiva juttu, mutta monelle voi olla avartavaa.

Itelle pääosin submissiivisena satunnaiset dominointikokeilut on myös olleet vastaavalla tavalla avartavia; oppii paremmin tajuamaan domin/topin vastuuta sekä esim. sitä, kuinka paljon vaivaa vaikka session suunnitteluun voi mennä... ja myös kuinka hyvin suunnitellut tilanteetkin joskus muuttuu ennustamattomiksi, jolloin pitäis osata improvisoida jne.

^Esim. suhteessa (olipa nyt minkä "muotoinen" suhde vaan) tämmöiset roolinvaihdot joskus voi lisätä molempien osapuolten arvostusta ja ymmärtämystä sitä toisen "roolia" ja tekemistä kohtaan. Tiiän, että jotkut D/s-parit pitää esim. "narri kuninkaana/kuningattarena" tms. päivää, jolloin roolut vaihdetaan hetkellisesti kerran kuussa - tai vaikka kerran vuodessa. Ei varmasti sovi kaikille, mutta voi olla joissakin suhteissa hauskaa ja hedelmällistä.

Pip

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #51 : 25.11.2020, 23:54 »
Tuli mieleeni, että kuinka moni truumaster on tosiaan sitten käynyt old guardin koulutuksen läpi? Tämä siis ihan mielenkiinnosta eikä vittuiluna. Tuntuu vaan, ettei kovinkaan moni.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #52 : 26.11.2020, 00:25 »
Itse meinasin lukea Goreanin laadukkaat kirjat ja alkaa elämään niiden mukaan, siinä on tyyliä....

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #53 : 26.11.2020, 02:56 »
Tuli mieleeni, että kuinka moni truumaster on tosiaan sitten käynyt old guardin koulutuksen läpi? Tämä siis ihan mielenkiinnosta eikä vittuiluna. Tuntuu vaan, ettei kovinkaan moni.

Mikä helvetin Old Guard koulutus ?  :o
Ootteko muuten huomannu, että karkkikauppailua ei ole enää olemassa, siitä on tullu oletus ?  ;D

Pip

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #54 : 26.11.2020, 03:00 »
Tuli mieleeni, että kuinka moni truumaster on tosiaan sitten käynyt old guardin koulutuksen läpi? Tämä siis ihan mielenkiinnosta eikä vittuiluna. Tuntuu vaan, ettei kovinkaan moni.

Mikä helvetin Old Guard koulutus ?  :o
Ootteko muuten huomannu, että karkkikauppailua ei ole enää olemassa, siitä on tullu oletus ?  ;D
Totta vitussa oon huomannut, mutta enhän mä porilaisena sellaselle oo ottanut osaa.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #55 : 26.11.2020, 03:23 »
Tuli mieleeni, että kuinka moni truumaster on tosiaan sitten käynyt old guardin koulutuksen läpi? Tämä siis ihan mielenkiinnosta eikä vittuiluna. Tuntuu vaan, ettei kovinkaan moni.

Mikä helvetin Old Guard koulutus ?  :o
Ootteko muuten huomannu, että karkkikauppailua ei ole enää olemassa, siitä on tullu oletus ?  ;D
Totta vitussa oon huomannut, mutta enhän mä porilaisena sellaselle oo ottanut osaa.

Maailma muuttuu - me ei niinkään. Ja se on maailmalle vaan oikein!  ;D

Jutut muuttuu, ei se väärin oo, joskus yön pimeinä tunteina vaan kummastuttaa, mitä ne dominoivat luonteet tekee,
kun niiden pitää olla palveluammatissa, että saavat edes jotenkin toteuttaa tarpeitaan.

Kommentti ilman paskamyrskyhakuisuutta. Onnea valitsemallanne teillä, omissa S/d suhteissanne!  :love:

Fia

  • Vieras
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #56 : 26.11.2020, 08:30 »
Tuli mieleeni, että kuinka moni truumaster on tosiaan sitten käynyt old guardin koulutuksen läpi? Tämä siis ihan mielenkiinnosta eikä vittuiluna. Tuntuu vaan, ettei kovinkaan moni.

Mikä helvetin Old Guard koulutus ?  :o
Ootteko muuten huomannu, että karkkikauppailua ei ole enää olemassa, siitä on tullu oletus ?  ;D
Totta vitussa oon huomannut, mutta enhän mä porilaisena sellaselle oo ottanut osaa.

Maailma muuttuu - me ei niinkään. Ja se on maailmalle vaan oikein!  ;D

Jutut muuttuu, ei se väärin oo, joskus yön pimeinä tunteina vaan kummastuttaa, mitä ne dominoivat luonteet tekee,
kun niiden pitää olla palveluammatissa, että saavat edes jotenkin toteuttaa tarpeitaan.

Kommentti ilman paskamyrskyhakuisuutta. Onnea valitsemallanne teillä, omissa S/d suhteissanne!  :love:

Pip, ajattelin itse kommenttia kirjoittaessani oikeastaan yhtä tuntemaani hienoa vanhempaa herrasmiestä. Ei ole Baarissa, koska ei ole suomalainen.

Stoge, kuin myös, kuin myös.  ::)  :P  :love:

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #57 : 26.11.2020, 09:17 »

Ootteko muuten huomannu, että karkkikauppailua ei ole enää olemassa, siitä on tullu oletus ?  ;D

Täällä foorumilla ja baarissa yleensäkin BDSM on yksipuolistunut karkkikauppailusubeiluksi D/s-suhteita suosivien siirryttyä syrjään keskustelusta. Siinä mielessä tuo oletus pitää paikkansa, se on sääli ja huono asia erityisesti niitten uusien truusubbelien kannalta jotka tänne tulee etsimään tietoa ja kokemuksia ja samanmielisiä ihmisiä.

IKRM

KnottyLover

  • Vieras
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #58 : 26.11.2020, 12:43 »
On kyllä varsin ikävää, että perinteisistä D/s -suhteista ei oikein jutella ja 247 -suhteissa elävät ovirat vetäytyneet vain elämään keskenään :D .

Nyt valtavirtaa tuntuu olevan sessiodynamiikka ja suhteissakin makkaridynamiikka. Varsinaisesti dissaamatta sanon tämän, ei tarvii vetää hernettä nenään kenenkään. Mutta mielestäni Ds:stä jää paljon kokematta, jos sitä ei voi harjoittaa (parille sopivalla tavalla) kautta arjen.

Ja alkuperäiseen aiheeseen kommentoin vielä, että jos sinulla on luontainen halu olla kontrollissa, niin sitten olet dominoiva. Ei käytöstavat ja hellyys sulje dominoivuutta pois.

Fia

  • Vieras
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #59 : 26.11.2020, 13:31 »
Hmn. Mä en oikein nää, miten se, jos "in bedroom only" -meiningillä D/s-harjoittavat keskustelee aiheesta omasta lähtökohdistaan, estää 24/7- tai muuten kokonaisvaltaisempaa D/s-dynamiikkaa harjoittavia samaan aikaa keskustelemasta omasta vinkkelistään? Eiks se just oo hyvä, että keskustelu on moniäänistä ja siinä on erilaisia näkökulmia? Jos tuntuu, et se oma näkökulma ei presentoidu keskustelussa riittävästi niin eiks sit kannata vaan lähteä keskustelemaan aktiivisemmin? 🙂

Toisaalta en nyt kyllä myöskään ihan hoksaa, mistä tää karkkikauppailusyyttely tähän ketjuun nyt ees tuli ja ketä siitä oikeestaan syytettiin, Peraa, sunshinecrayonsia, mua vai meitä kaikkia? 😂 Ja siis siksikö, että pohdimme, että kivahan se vois olla, jos Dom ymmärtäisi submissiota jopa omaan kokemukseen perustuen? Hui sentäs, hyi meitä. 😘

Aloittaja Pera ei kai sinänsä määritelly haluisko hän dominoida enempi ns. vaan makkarissa vai 24/7-meiningillä, eikä kai vastauksiakaan oo annettu siitä lähtökohdasta vaan yleisesti on juteltu siitä, minkä luonteinen ihminen voi olla Dom.

Missaanko mä nyt jotain?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2020, 13:52 kirjoittanut Fia »