Kirjoittaja Aihe: Älä pane lapsia  (Luettu 36651 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #165 : 18.10.2020, 12:52 »
Kuka muuten on ”hyökännyt” kirjoittajaa vastaan henkilökohtaisesti tai syyttänyt muusta, kuin rivien välissä tihkuvasta misandriasta? Erimieliset täällä on kyllä naulattu ristille milloin mistäkin, ilman näytön häivääkään. 

lemmikki

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #166 : 18.10.2020, 12:56 »
En minä koe, ettei miehiin voi luottaa. Koen, että voin luottaa luottamukseni arvoisiin ihmisiin - useammin luottamukseni ovat pettäneet naiset.

Varmasti rakenteellista hyväksikäyttöä on. Varmasti moni on oppinut vahingollisia malleja. Sitäkin varmemmin on niin, että aina, kun ihmisellä on halua tavoitella omaa etuaan toisesta niin paljon välittämättä, siihen löytyy sopiva vastinkappale. Kyse voi iän tai kokemuksen ohella olla älyllisten, ulkonäöllisten, sosiaalisten tai vaikkapa taloudellisten resurssien epätasapainosta.

Minua on tuhottu suhteissa ja käytetty kokemattomuuttani, epävarmuuttani tai hyväuskoisuuttani hyväksi. Toisaalta, minä olen käyttänyt ihmisiä omien tarpeideni tyydyttämiseen. Kumpikaan ei tuntunut pidemmän päälle hyvältä.

Yksi syy halussani alistua on se, että silloin voin olla varmempi siitä, etten sorru käyttämään omaa valtaani ihmiseen väärin. Olisi naurettavan helppoa pelata setämiehillä.

Näin ei ollut, kun olin nuori. Jännästi silti ne setämiehet ovat kohdelleet minua aina paremmin, kuin nuoremmat. Ja ilman huonoja kokemuksia olisin tuskin se, mitä olen tänään. Olen kiitollinen hyvistä suhteista, mutta vähintään yhtä kiitollinen niistä huonoista.

Epäilenpä, että hyväksikäyttöasetelma vaikuttaa siksi skenen sisälläkin niin mustavalkoiselta, että on edelleen tabu, että mies tulee hyväksikäytetyksi. Ei hän kehtaa siitä julkisesti itkeä. Jos itkeekin, mies leimataan helposti säälittäväksi ja hän tuhoaa viimeisetkin mahdollisuudet onnistuneeseen seuranhakuun.

Oli miten oli, hyväksikäyttö on aina ikävää. Se hyvä puoli valtasuhteissa on, että sitä ei aina edes yritetä peitellä. Jos joku vain leikkii toisella, häntä saatetaan rehellisesti kutsua leluksi ja kertoa, että kyse on vain sessiosuhteesta. Se, että asiat muuttuvat vaikeiksi, jos toisella osapuolella herää halu enempään.. Se on toinen tarina.

Miksi ihmeessä kaikkeen pitää löytää syyllinen? Olisiko rakentavampaa miettiä, mitä kukin tykönään voisi tehdä toisin sen sijaan, että etsii aina syyllisen? Jos maito on jo kaatunut, minusta olennaisempaa on kuivata se pois, kuin löytää se henkilö, joka maidon kaatoi.

Olisipa hirveän mukavaa, jos asioista pystyttäisiin keskustelemaan harmaan sävyt ja asioiden kääntöpuolet huomioon ottaen ja toistenkin näkökulmia kuunnellen. Ja mitään sukupuolta suoraan pahiksen rooliin nimeämättä.

Hra K

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #167 : 18.10.2020, 13:00 »
Kaikki suhteet ei - ikäerosta ja sukupuoliasetelmasta huolimatta - ole moraalittomia ja hyväksikäyttöä. Kaikki huomio ja seksuaalinen vetovoima ei ole suinkaan esineellistämistä. Tietysti räväkkään kolmunityyliin kuuluu tällainen voimakas mustavalkoistaminen mutta sitä ei kannata päästää ajautksiin. Samalla logiikalla voisi sanoa näiden tarinan "lasten" esineellistävän ja hyväksikäyttävän näitä tietyn ikäisiä domineeraavia miehiä.

Alle 18 on selvä peli, yli sitten ei olekaan.
Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tää setämiesten sheimaaminen.   >:D

Niin - onko tämä sitä käytännön misandriaa?
Ihan vain kysymykenä.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #168 : 18.10.2020, 13:30 »
Nyt alkaa tämä kommenteissa huokuva miesviha ottaa itseäni naisena sen verran kupoliin, että en enää pysty vain olla hiljaa.
Olen aina pitänyt pikkusiskon teksteistä, usein hyviä aiheita ja hyvää kielenkäyttöä. Tämän olen useampaan kertaan kertonut myös pikkusiskolle itselleen. Mutta tämän kohdalla nyt minun makuuni kirves karahti kiveen. Myönnän, että kaikkia kommentteja en todellakaan ole lukenut ajatuksen kanssa, joten saattaa tulla toistoa ja ehkä vastauksiakin on jo esitetty joihinkin omiin ajatuksiini, mutta annanpa silti oman viis senttiseni.

Itselläni ensimmäinen ajatus kolumnin luettua oli, että johon pomppasi tuon miesten ja eritoten "setämiesten" syyllistämisen kanssa. Koska sellaisen kuvan se todellakin itselleni antoi.
Kolumnissa vähän poukkoiltiin eteen ja taakse ikäryhmittäin, skeeneen ja ulos. Tunnistan kyllä kuvion siitä 16v tytöstä ja 18v poikaystävästä, joka vasta saanut kortin ja corollan. Millään en pysty hyvällä tahdollakaan vierittää heidän keskenään harrastamaansa seksiä poikien syyksi. Tytöt pääsääntöisesti alkavat osoittaa vasta kiinnostusta kun on se corolla, jonka kyytiin voi päästä. Onko poikien vika? Ei. Miksi sitten tytöt houkuttelevat seksillä sitä corollan ovea raottamaan? Koska se toimii parhaiten hormonihuuruiseen poikalapseen. Ja onhan se nyt pirun coolia kavereiden silmissä istua siinä vänkärin paikalla ja kiertää kylärinkiä. Ehkäpä sillä tyttölapsella myös ne hormonit hyrrää ja seksi kiinnostaa muutenkin kuin pakon vuoksi.
Eli onko pojan vika? Ei. Onko tytön vika? Ei. Onko yhteiskunnan vika? Ei.

Mitä sitten tulee siihen 18-20jotain ikäiseen tyttöön ja vaikkapa tuplaten vanhempaan mieheen. Hyväksikäyttö ja manipulointi on aina väärin. Iästä ja sukupuolesta riippumatta.
Syyllisyyden vierittäminen kommuunisti miesten niskoille on väärin.
Itselläni oli myöskin lutkavaihe parikymppisenä, mutta kyllä minä ihan itse valintani tein, kenen kanssa sänkyyn hyppäsin. Jotkus satunnaiset yksilöt saattoivat koittaa painostaa, mutta siitä viis veisasin. Pääsääntöisesti naiset odottavat, että miehet tekevät aloitteen, joten silloin ei voi syyttää miestä siitä aloitteen tekemisestä. Vasta jos mies ei usko torjuntaa, siitä tulee miehen vika. Nainen on itse vastuussa omista valinnoistaan, nuorena opiskellaan elämää ja siihen kuuluu kaikilla kantapään kautta oppimisetkin. Hienoa jos mitään isompaa vahinkoa ei ole tapahtunut oppimisvaiheessa, paskempi juttu jos on, mutta vastuu on silti itsellä.

Olisihan se hienoa, jos voisin itsekin omista virheistäni vierittää vastuun jonkun muun niskoille, mutta kokisin olevani selkärangaton jos niin tekisin. Ainut tapahtuma historiassani, josta vieritän vastuun miehelle on se kerta, kun sain ensimmäisen kerran mieheltä turpaani epäkonsensuaalisesti. Tässäkin yksikkö, yhden miehen vika, ei kaikkien miesten. Ei kaikki miehet lyö naisia. Ja kyllä, parikymppisenä minulla oli hyvin manipulatiivinen ja hyväksikäyttävä poikaystävä. Oma vika, että olin sinisilmäinen ja annoin sen jatkua, mutta myös hänen vikansa, koska hän niin toimi.
Jos pakko on jotain muuta saada syyttää, kuin omaa peilikuvaa, niin syyttäisin ensimmäisenä vanhemilta saatua kasvatusta, en yhteiskuntaa tai miehiä. Hakeeko sitä vanhempien rakkautta ja huolenpitoa itseään tuplaten vanhemmilta kumppaneilta tai seksillä validiointia, että minä olen riittävä, niin ennemmin tuo kaatuu vanhempien niskaan kuin miesten. Mutta eihän se ole yhtä kiva syyttää jotain läheistä ihmistä. Ne vanhemmatkin kun ovat vain erehtyväisiä ihmisiä ja sitä on välillä vaikea hyväksyä.

Itse näen, ettei tämä asia (corollapoikien paneminen tai niiden setämiesten) tule muuttumaan ennen kuin facebookissa tai muussa sosiaalisessa mediassa saadaan ilmiö aikaan, joka kannustaa toimimaan toisin. Koska sieltähän ne isoimmat vaikutteet tulevat muutoksiin nykypäivänä. Niin teineillä kuin aikuisilla. Iltalehdessä tai -sanomissa oli pari päivää sitten kolumni "17 sekunnin Suomi", joka hyvin kiteytti tätä, kuinka paljon sosiaalinen media vaikuttaa. Samoin Netflixin dokumentti Facebookista ja Googlesta sivuutti tätä. Alkuun vaikutukset olivat pääosin hyviä, nykyään sieltä tulee todella paljon paskaakin. Pikku jutut saavat aivan järjettömiä mittasuhteita (esim se Jyskin työntekijän kommentin kohu).  Feedit rakentuu sen mukaan, että mitä itse pysähtyy katsomaan ja lukemaan, ja näin ollen saa aina vain enemmän ja enemmän vahvistusta omille mielikuvilleen, joiden faktapohja toisinaan saattaa olla myös valheellinen. Tämän vuoksi ei pystyty enää olla avoimia vastakkaiselle mielipiteelle. Ei pystytä nähdä, voisiko siinä toisen kommentissa olla myös järkeä.
Ihmiset ovat yhä ilkeämpiä toisilleen, kun ei tarvitse ottaa vastuuta omista kommenteistaan kasvotusten. Se on valitettavasti havaittavissa myös täällä.

Minne on ihmisyys kadonnut?

Tässäpä se oleellinen kysymys. Mistä johtuu, että naiset (pääasiassa) kokevat, ettei miehiin voi luottaa? Onko se kaikki vain naisten hömpöttelyä? Kuuluuko niin vain olla? Naisten on tarkoitus pelätä miehiä? Vai miten se oli?

Itse kyllä enemmän luotan miehiin kuin naisiin. Aivan ehdottomasti. Ja koska nyt yleistetään taas koskemaan koko sukupuolta, niin yleistän itsekin: Naiset ovat petollisia ja katalia, loukkaantuvat mitä ihmeellisimmistä asioista, pikkujutuista kasvaa hirvittävä shitstorm, mielipiteet vaihtuu kuin sukat jalassa ja se valtava draaman määrä, jota ei voi hyvällä tahdollakaan ymmärtää.
Kyllä, kannatan tasa-arvoa ja alkuperäistä feminisimiä. Tunnen monta upeaa naista, ja todella moneen olen tutustunut Baarin kautta. Kaikilla naisilla, itseni mukaan lukien, on omat inhimilliset virheensä, emme ole mitään ylipapittaria joilla olisi kaikkivoipainen valta syytellä muita milloin mistäkin asiasta.


pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #169 : 18.10.2020, 13:53 »
Minä en pysty käsittämään, miten se jos minä sanon että joku homma ei ole ollu oikein, olisi kenenkään syyttelyä tai varsinkaan sitä, ettenkö minä olisi kantanu omaa vastuutani. On uskomattoman loukkaavaa, että minun asioistani autuaan tietämättömät tulevat toteamaan että niin olisi.

Jotku hommat ei vain ole oikein. Ja minä kyllä sillon sanon, riippumatta siitä miten ruman kuvan yritätte minusta maalailla. On teidän oikeutenne olla minusta ja elämästäni mitä mieltä hyvänsä, mutta ei minun velvollisuuteni sitä kiltisti kuunnella.

Lisäksi, kolumnissa puhutaan 13-vuotiaista tytöistä ja täysi-ikäisistä Corolla-pojista. Ei puhuta kenen syy. Sanotaan ettei ole oikein.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #170 : 18.10.2020, 14:10 »
Tämä "keskustelu" alkaa sen verran toistamaan itseään, että on aika jättää ketju.

Olisi ollut aika paljon sanottavaa, mutta se olisi ollut aika lailla hukkaan heitettyä aikaa. Lähtekää tekin ulos. Siellä paistaa aurinko.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #171 : 18.10.2020, 14:15 »
Erinomaiset kirjoitukset sekä lemmikiltä että Isrikalta. Kiitos niistä.

IKRM

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #172 : 18.10.2020, 14:18 »
Minä en pysty käsittämään, miten se jos minä sanon että joku homma ei ole ollu oikein, olisi kenenkään syyttelyä tai varsinkaan sitä, ettenkö minä olisi kantanu omaa vastuutani. On uskomattoman loukkaavaa, että minun asioistani autuaan tietämättömät tulevat toteamaan että niin olisi.

Jotku hommat ei vain ole oikein. Ja minä kyllä sillon sanon, riippumatta siitä miten ruman kuvan yritätte minusta maalailla. On teidän oikeutenne olla minusta ja elämästäni mitä mieltä hyvänsä, mutta ei minun velvollisuuteni sitä kiltisti kuunnella.

Kerroin, millaisen vaikutelman kolumni antoi (miesten syy). Enkä ilmeisesti ole ainut, joka tällaisen kuvan kolumnista sai. Viestin alussa myös viittasin kommentteihin. Täällä ovat muutkin kommentoineet, et vain sinä, joten ainakaan minun kirjoitukseni ei ollut yksin sinulle kohdistettu.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #173 : 18.10.2020, 14:27 »
Jos kuitenkin yhdistetään näiden asioiden vääränä pitäminen siihen ettei pysty omaa vastuutaan kantamaan, koen sen kyllä osoitetuksi myös minulle henkilökohtaisesti. Enkä hyväksy sitä.

Olen vilpittömästi pahoillani siitä, että tällainen miesten syy - vaikutelma tekstistäni on tullut. Pahoillani, mutten silti näe että se puolestaan olisi minun syyni.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #174 : 18.10.2020, 14:43 »
Jos kuitenkin yhdistetään näiden asioiden vääränä pitäminen siihen ettei pysty omaa vastuutaan kantamaan, koen sen kyllä osoitetuksi myös minulle henkilökohtaisesti. Enkä hyväksy sitä.

Olen vilpittömästi pahoillani siitä, että tällainen miesten syy - vaikutelma tekstistäni on tullut. Pahoillani, mutten silti näe että se puolestaan olisi minun syyni.

Jos et itse ole sitä mieltä, että asia on miesten syy, ja vaikutelmani kolumnin sävyn suhteen on virheellinen, niin silloinhan koko tekstini ei koske sinua ollenkaan. Asian vääränä pitäminen ja syyn vierittäminen muualle ovat eri asioita. Edelleen, kirjoitin tekstini tästä "miesten syy" -näkökulmasta, koska kolumnin niin koin ja kommenteissa tätä on esitetty runsaasti, muidenkin taholta kuin sitä vastaan tappelevien.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #175 : 18.10.2020, 14:52 »
Lainaus käyttäjältä: Isrika

Asian vääränä pitäminen ja syyn vierittäminen muualle ovat eri asioita.

Juurikin tämä on minun mielestäni mennyt ohi niiltä, jotka kolumnia miesvihamielisenä pitävät.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #176 : 18.10.2020, 15:01 »
Mä en ole jaksanut  lukea tätä ketjua kunnolla läpi ja voi olla että tästä on ollut jo puhetta.
Mutta itselleni jäi vähän epäselväksi että ollaanko tässä nyt huolissaan vain nuorista, juuri skeneen tulleista subitytöistä vai  koskeeko sama huoli myös nuoria +18 vuotiaita subi miehiä?
Eikö heistäkin pidä olla samanlailla huolissaan?
Samanlailla kai vanhempi Domme voi myös rikkoa nuoren subipojan.
Siitä en ole koskaan kuullut kenenkään olevan huolissaan.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #177 : 18.10.2020, 15:19 »
Mä en ole jaksanut  lukea tätä ketjua kunnolla läpi ja voi olla että tästä on ollut jo puhetta.
Mutta itselleni jäi vähän epäselväksi että ollaanko tässä nyt huolissaan vain nuorista, juuri skeneen tulleista subitytöistä vai  koskeeko sama huoli myös nuoria +18 vuotiaita subi miehiä?
Eikö heistäkin pidä olla samanlailla huolissaan?
Samanlailla kai vanhempi Domme voi myös rikkoa nuoren subipojan.
Siitä en ole koskaan kuullut kenenkään olevan huolissaan.

Tärkeä pointti! Aivan yhtä väärin hyväksikäyttö on näinkin päin, eikä pitäisi yhteisön katsoa sitä vierestä.

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #178 : 18.10.2020, 16:58 »
Mä en ole jaksanut  lukea tätä ketjua kunnolla läpi ja voi olla että tästä on ollut jo puhetta.
Mutta itselleni jäi vähän epäselväksi että ollaanko tässä nyt huolissaan vain nuorista, juuri skeneen tulleista subitytöistä vai  koskeeko sama huoli myös nuoria +18 vuotiaita subi miehiä?
Eikö heistäkin pidä olla samanlailla huolissaan?
Samanlailla kai vanhempi Domme voi myös rikkoa nuoren subipojan.
Siitä en ole koskaan kuullut kenenkään olevan huolissaan.

Tärkeä pointti! Aivan yhtä väärin hyväksikäyttö on näinkin päin, eikä pitäisi yhteisön katsoa sitä vierestä.

Tärkeä pointti tosiaan. Sitä voisikin pohtia seuraavassa kolumnissa, mitä tehdä kaikille subipojille, jotka menevät rikki vanhempien dominoivien naisten käsissä.

Mun pointti on myös se, että näitä aiheita mistä kirjoittaa ja olla huolissaan on vaikka millä mitalla. Maailma ei ole valmis koskaan. Kolumnin aiheet ei lopu ja varmasti (toivottavasti) pikkusisko kirjoittelee meille lisää väännettävää ja käännettävää. Mutta voisi myös huomata, että alistuva nainen ei varmaan kirjoita omakohtaista kolumnia alistuvien miesten näkökulmasta, sen voi joku alistuva mies tai miehiä alistava nainen tehdä.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #179 : 18.10.2020, 19:00 »
Hyvin kiteytetty Coach  :)

En minäkään kyllä silti koe, etten lähtökohtaisesti voisi miehiin luottaa. Enkä ole sitä mieltä, että miten perseellään minun teini-ikäinen seksuaalielämäni oli, olisi ollut niitten miesten syy joitten kanssa panin. Olen nyttemmin hyvä ystävä yhden niistä "pahimmista" kanssa, ja hän on mulle kertonut olevansa tosi pahoillaan siitä miten minua silloin kohteli. Olen sanonu ettei ole mitään syytä olla, tiedän tasan tarkkaan ettei hän tarkottanu pahaa. Eikä tarkottanu sekään sälli joka minut raiskasi, en häntä syytä vaikka väärin tekikin.

Mutta joku vika jossaki täytyy olla, kun tällaista joka puolella jatkuvasti yhä tapahtuu. Vai eikö teijän mielestä?