Kirjoittaja Aihe: Älä pane lapsia  (Luettu 36655 kertaa)

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #180 : 18.10.2020, 19:22 »
Minulla on vähän kahtalaiset fiilikset tästä. Toisaalta suhtaudun aina hyvin nuivasti kaikkeen sellaiseen, joka vähänkään haiskahtaa toisten kinky-kuvioiden dissaamiselta, toisaalta kyllä nämä vanhempi mies barely-legal nainen kuviot tuntuvat olevan, niitä kinky-kuvioita, joista eniten hankauksia seuraa. En muista, olenko sanonut päin naamaa, vaiko vain ajatellut, että yksikin entisten subiensa kanssa riitoihin joutunut HC-massukka voisi todennäköisemmin välttää ne, jos nyt keskittyisi ihan päälle 30 naisiin, jotka yleensä paremmin tietävät, mihin ovat valmiita, sen sijaan että leikityttää 20 hujakoilla olevia.

Toisaalta, kuten on nostettu esille, niin ei tämä kyllä ihan (pelkästään) scenestä tai vanhemmista miehistä johdu. Skene voi ehkä tarjota mahdollisuuden vanha mies-nuori nainen kuvioille, mutta ei se siihen ketään pakota ja kolumnissakaan ei väitetty, että kyse olisi raiskauksista. Se on nuoren sub-naisen ihan oma valinta, jos lähtee kuvioon jonkun Suur-Master +50 kaljukaljamahan kanssa. Monihan nimenomaan jotain Daddya etsii. Skenessä ei myöskään ole mitään yhtenäistä suhtautumista näihin kuvioihin.

13-vuotiaan seurusteluun 18 kanssa voi ja pitäisikin puuttua (kolumnin kirjoittajan kotikulmilla näytetään toimitun käytännössä rikollisen vastuuttomasti), mutta 19 ja 50 tekevät kuitenkin oman valintansa ja suhde voi kummallekin olla myös pääosin positiivinen. Tuossa puhuttiin 13-vuotiaiden tapauksessa, että omanikäiset pojat tuntuivat lapsilta. Muistaakseni 13-vuotiaasta pojasta ei välttämättä siltä tuntunut ja miksi pitää olla 18-vuotias, jolla on auto? Miksi ei 14 tai 15-vuotias poika? Miksi Masterin pitää olla vanha ja kokenut? On niitä nuorempiakin ja kokemus karttuu, kun kokemusta saa.

Se, ei pitäisi siis olla vain, että vanhempi mies (tai scene), miettii mitä tehdä vaan myös se nuorempi nainen. Kannattaa tiedostaa, että suuressa ikäerossa on runsaasti riskejä ja ”paha setä” voi olla oikeasti paha setä. Omista rajoista on varoittava pitää kiinni ja toisaalta, niistä on uskallettava myös kertoa. Käytettävät sitä turvasanaa eikä olla hiljaa ja alkaa kuukausien kuluttua sotkea parhaassa tapauksessa viranomaisiakin asioihin. Vanhempien miesten taas kannattaa muistaa se vastuunsa ja että vaikka nuori sanoisikin, että voi tehdä mitä vaan, niin se ei sitä välttämättä tarkoita (aika pommin varmasti ei).

Nostettiin esille, että entäs ne Dominat ja nuoret sub-miehet? Tässä voisi palata siihen, miksi juuri vanha mies – nuori nainen suhteet tuntuvat olevan ongelmallisia. Kaikkihan varmasti haluavat mahdollisimman haluttavan kumppanin, miehillä se yleensä (ei aina) tarkoittaa nuorempaa tai saman ikäistä, naisella (yleensä ei aina) saman ikäistä tai vanhempaa. Dominoiva  yleensä haluaa asioiden menevän pitkälti kuten hän haluaa. Miehiä taas kinky-piireissä pyörii enemmän kuin naisia.

Kun nuori sub-nainen tulee skeneen, on monilla Masteriella kiinnostusta pokata hänet äkkiä ja johdattaa siihen suuntaan kuin itse haluaa. Se ei ole aina sama kuin se, mikä olisi subille luontevaa. Dominoilla on enemmän valinnanvaraa, harvempi on kiinnostunut valtavan paljon nuoremmista miehistä ja riskikuvioita syntyy vähemmän. Toki voi sekin vaikuttaa, että miesten ei oleteta valittavan pienistä ja jos kerran on saanut Dominan on halu pitää tästä kiinni helposti kova. Muistan, kuinka yksikin kokeneempi Domina totesi, että olisi kusessa, mikäli miehet alkaisivat nostattaa paskamyrskyjä yhtä pienistä jutuista kuin naiset nykyisin. En tiedä, onko joku mies mennyt pahasti rikki Domina-kuviosta. Kuullut en ole, mutta monet katoavat skenestä.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #181 : 18.10.2020, 20:03 »
Tuttu kuvio näissäkin piireissä: nuori nainen tulee skeneen. Nuori nainen saa kehuja itseään kaksi tai kolme kertaa vanhemmilta miehiltä. On suhteita ja tulee siipeen. Nuorelle naiselle sanotaan: "mitäs läksit, kikkeliskokkelis." Sanojana on aina joku viidenkympin ja kuoleman välissä elävä muinaisjäänne. Nuori nainen poistuu skenestä. Homma toistuu.

WORD.
Valitettavasti scenessä ym. homma toistuu uudestaan ja uudestaan.

EN tässä nyt kuitenkaan väitä, että kaikki scenen vanhemmat dominoiva miehet olisivat niitä kokemattomien hyväksikäyttäjiä. NOPE, NJET, NO, NEIN, NON.

Minä tiedän, että scenessä on niitä dominoivia miehiä, jotka pitävät omistaan hyvän huolen. Ja ovat olleet pitkään saman subin kanssa ja arvostavat kumppaniaan. Otetaan esimerkeiksi nyt vaikkapa Snadi ja IKMR.

Ja on heitäkin, joilla ei ole sama subi pysynyt, mutta joista saa kuulla aina vain hyvää. Esimerkiksi Karwanaama (itsekin kerran Karwiksen kepin alla olleena voin sanoa, että hän piti minusta hyvän huolen) .

Mitäkö yritän sanoa? Sitä, että ei yleistettäisi niin kovasti. Minä en henk. koht jaksa uskoa, että tuo Wallun "D/s" - suhde olisi jatkunut noinkin pitkään, jos Wallu olisi ollut sellainen kusipää, joka olisi vain käyttänyt nuorta naista hyväkseen. Minusta sellainen oletus aliarvioi myös ko. nuorta naista. Ei ihminen tarvitse akateemista koulutusta tajutakseen, mikä on okei ja mikä ei.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #182 : 19.10.2020, 12:41 »
...toisaalta kyllä nämä vanhempi mies barely-legal nainen kuviot tuntuvat olevan, niitä kinky-kuvioita, joista eniten hankauksia seuraa. En muista, olenko sanonut päin naamaa, vaiko vain ajatellut, että yksikin entisten subiensa kanssa riitoihin joutunut HC-massukka voisi todennäköisemmin välttää ne, jos nyt keskittyisi ihan päälle 30 naisiin, jotka yleensä paremmin tietävät, mihin ovat valmiita, sen sijaan että leikityttää 20 hujakoilla olevia.
Tässä Stylos on oikeassa. Teiniprinsessat tuovat mukanaan teinien ongelmat; suuria tunteita, epärealistisia odotuksia suhdekuvioissa ja loputonta draamaa. Jos valita saa (ja onneksi saa), valitsen epäröimättä sessiosuhteeseen nelikymppisen pervonartun parikymppisen lumihiutaleen sijaan. Silloin on merkittävästi todennäköisempää, että molemmat tietävät mitä haluavat ja turhia spinnauksia ei tule eteen tyhjästä.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #183 : 19.10.2020, 17:19 »
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3136456

Oikeusministeriö eri mieltä aiheesta vahvasti. Teini-ikäsen tytön isänä oon aika äimistynyt ja vihainen.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #184 : 19.10.2020, 17:28 »
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3136456

Oikeusministeriö eri mieltä aiheesta vahvasti. Teini-ikäsen tytön isänä oon aika äimistynyt ja vihainen.
Voi vittu mitä paskaa! Lapsiin sekaantumisesta pitäisi antaa kovempia, ei lievempiä tuomioita. Aivan käsittämätön linjaus.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #185 : 19.10.2020, 18:12 »
Tämä ketju oli täynnä hyviä ideoita ja keksustelun avauksien yrityksiä ja sitten ihan käsittättömän määrän toksista sontaa. Mielenkiintoista oli että kovin huolissaan itsestään olevat sedät eivät muiden syyttelyn keskellä yksikään vastannut pari kertaa esitettyyn kysymykseen: Miten me parannettaisin skeneä ja yhteisöä?

Moneen kertaa on tuotu esiin että ei pidä holhota niitä nuoria jotka skeneen tulee. Ei pidäkkään, mutta ei niitä pidä silmät ja kädet sidottuna syväänpäähänkään viskata ja sitten todeta että älä nyt huku siiinä.  Voidaan olla ystävällisiä, antaa niiden rauhassa hahmotella mihin ne on edes tulleet, yrittää antaa paikkoja mistä löytää sitä tietoa. Tälläisestä toiminnasta on hyvä esimerkki Häkki RY sivu https://www.akateemisetkinkyt.fi/tietoa-bdsmsta/ohjeita-aloittelijalle/ missä on hyviä ohjeita myös seuranhaun alkutaipaleelle. Meidän muidenkin tahojen ja järjestöjen pitäisi miettiä miten voimma yrittää auttaa ihmisiä iästä ja sukupuolesta riippumatta törmäämästä niiihn karikkoihi mihin moni muu on osunut. Se että ihminen tulee skenee, pettyy menooon ja häipyy katkerana ei hyödytä ketään.

Sen lisäksi että voimme kaikki miettiä miten voimme paremmin huomioida iästä riippumatta toisten ihmisten tarpeet ja haasteet suhteissamme, voimme myös ihan yleisellä tasolla yrittää miettiä miten tälläisiin ongelmiin yhteisössä tehdään. 10v sitten kun skene oli monompi hoettiin aina uusille että ei kannata eti lähteä Ds suhteeseen ensimmäisen ehdokkaan kanssa vaan katsella rauhassa. Ehkä sitä pitäisi taas enempi hokea tai löytää jokin uusi parempi kehityskulku.


https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3136456

Oikeusministeriö eri mieltä aiheesta vahvasti. Teini-ikäsen tytön isänä oon aika äimistynyt ja vihainen.
Voi vittu mitä paskaa! Lapsiin sekaantumisesta pitäisi antaa kovempia, ei lievempiä tuomioita. Aivan käsittämätön linjaus.
SEhän tuossa on ajatuksena ollutkin että lapsella ei voitaisi katsoa olevan koskaan suostumuksellisuutta. Se että ehdotuksen muotoilu on paska ja siksi tekee 12-16 vuotiaden aseman heikommaksi on asia minkä takia toi esitys palaa työpöydälle. Sitä takia noita lausunto kierroksia pyydetään että tahot osaa sanoa että WTF mitä paskaa te nyt yritätte läpi.

Countess

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Välineurheilija
  • Galleria
    • Turun Baletti
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #186 : 19.10.2020, 19:10 »
Voidaan olla ystävällisiä, antaa niiden rauhassa hahmotella mihin ne on edes tulleet, yrittää antaa paikkoja mistä löytää sitä tietoa. Tälläisestä toiminnasta on hyvä esimerkki Häkki RY sivu https://www.akateemisetkinkyt.fi/tietoa-bdsmsta/ohjeita-aloittelijalle/ missä on hyviä ohjeita myös seuranhaun alkutaipaleelle. Meidän muidenkin tahojen ja järjestöjen pitäisi miettiä miten voimma yrittää auttaa ihmisiä iästä ja sukupuolesta riippumatta törmäämästä niiihn karikkoihi mihin moni muu on osunut. Se että ihminen tulee skenee, pettyy menooon ja häipyy katkerana ei hyödytä ketään.

Turun Baletti työstää myös parasta aikaa työnimellä "Aloittelevan kinkyn opas" -lehdykkää, jota on tarkoitus jakaa esimerkiksi Uusien Infon ja miittien yhteydessä.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #187 : 19.10.2020, 19:14 »
Tehkää ihmeessä myös pdf versio yleiseen jakoon pyydän, niin ne matkansa alussa olevat kanssa pervot kans löytää sinne miitteihin tms.

Countess

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Välineurheilija
  • Galleria
    • Turun Baletti
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #188 : 19.10.2020, 19:15 »
Tehkää ihmeessä myös pdf versio yleiseen jakoon pyydän, niin ne matkansa alussa olevat kanssa pervot kans löytää sinne miitteihin tms.

Joo tottakai digitaalinen myös tarkoitus laittaa eetteriin :)

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #189 : 19.10.2020, 22:17 »
Jos ihan ilman sarvia ja hampaita laitetaan puntariin kaksi skenaariota
1. Puumadomina särkee nuoren aloittelijapojan
2. Vanhempi ja kokeneempi sadisti / master turhia kyselemättä pahoinpitelee nuoren subina itseään pitävän tytön
kumpi länsimaiset rikostilastot ja kunkin elämänkokemus huomioonottaen on todennäköisempi?
Mitä mä itse olen nämä 5 vuotta meiningissä mukana ollut, sanoisin että kakkonen.

Luonnollisesti yksikin tällainen keissi on liikaa ihan riippumatta sukupuoliasetelmasta, mutta whataboutismia kannattaa varoa.


stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #190 : 19.10.2020, 22:22 »
Jos ihan ilman sarvia ja hampaita laitetaan puntariin kaksi skenaariota
1. Puumadomina särkee nuoren aloittelijapojan
2. Vanhempi ja kokeneempi sadisti / master turhia kyselemättä pahoinpitelee nuoren subina itseään pitävän tytön
kumpi länsimaiset rikostilastot ja kunkin elämänkokemus huomioonottaen on todennäköisempi?
Mitä mä itse olen nämä 5 vuotta meiningissä mukana ollut, sanoisin että kakkonen.

Luonnollisesti yksikin tällainen keissi on liikaa ihan riippumatta sukupuoliasetelmasta, mutta whataboutismia kannattaa varoa.

Liian kauan meiningissä mukana olleena.

Jos kyse on fyysisestä hyväksikäytöstä johon liittyy henkisyys välineenä, 2.
Jos kyse on henkisestä hyväksikäytöstä johon liittyy fyysisyys välineenä, 1.

*edit*

Tää summaroituu vanhaan lausahdukseen.

"Nainen ottaa mieheltä suihin, jotta saa minkkiturkin. Mies ostaa naiselle minkkiturkin, jotta saa suihinoton".

Tossa kulminoituu aika pitkälti hyväksikäytön asetelmat jos kyse ei oo vaihdantataloudesta.
Ja eläinsuojelulliset seikat, pliis, omaan ketjuun.  ;D

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #191 : 21.10.2020, 21:42 »
Minua on tuhottu suhteissa ja käytetty kokemattomuuttani, epävarmuuttani tai hyväuskoisuuttani hyväksi. Toisaalta, minä olen käyttänyt ihmisiä omien tarpeideni tyydyttämiseen. Kumpikaan ei tuntunut pidemmän päälle hyvältä.

Yksi syy halussani alistua on se, että silloin voin olla varmempi siitä, etten sorru käyttämään omaa valtaani ihmiseen väärin. Olisi naurettavan helppoa pelata setämiehillä.

Tämä oli varsin maukas huomio. Siinä kohtaa, kun alkaa tunnistamaan omat halut ja tarpeensa, sekä samalla tunnustaa nämä itsekkäät motiivit, jotka ajavat hakemaan seuraa (kyseisten halujen ja tarpeiden toteuttamiseen), pääsee vastuun kysymyksen äärelle. Nuoret naiset ja tytöt tekevät asioita saadakseen sen, mitä haluavat. Samaa tekee vanhemmat ihmiset. Eettisyys tulee kuvioon siinä kohtaa, kun aletaan miettimään, onko se sittenkään ihan ok, että sanon tuolle tytsylle että "joo, kyllä mua kiinnostaa pidempikin suhde" - kun tietää kuitenkin, tai voisi vähäisellä itsetutkiskelulla tunnistaa, että ei se nyt ihan totta ole ainakaan tämän naisen kohdalla. Mutta sanoo sen silti, koska sillä tavalla päästään sinne petipuuhiin ja viettämään kivaa aikaa yhdessä.

Jos itselläni olisi tyttäriä, mun yksi suurimmista harmeista olisi se, kuinka heidät saisi opetettua näkemään miesten puheiden läpi.

Ja paradoksaalisesti tuon kirjoitettuani tajusin, että samaa en ajattele toisinpäin - poikien kohdalta. Koska "naiset kuitenkin tekee mitä tekee". Aivan kuin se olisi annettua, että ei sille mitään voi, jos naiset (mukaanlukien nuoret naiset ja tytöt) haluaa pelata ihmissuhdepelejä. Kokea tunteita, saada kokemuksia. Joillakin on korkeampi moraali mukana, toisilla sen sanelee omat halut. Varmaan yleisimmin jokaisen moraali vähän taipuu sen mukaan, mikä tilanne on, mutta tietyt rajat pidetään. Mulla se alkaa tossa kohtaa: ei lähdetä narraamaan, että tästä voisi tulla jotain enemmän.

Siksi oli arvostettavaa lukea Lemmikin kommentti, miten hän ei halua käyttää hyväkseen vanhempia miehiä, vaikka se helppoa olisikin. Arvostan.

Vastuu on meillä jokaisella siitä, että kohtelee toisia ihmisiä hyväntahtoisesti ja kunnioittavasti, eikä yritä käyttää heitä hyödyksi enempää, kuin mitä he ovat itse siihen halukkaita.

Erään tämän foorumin filosofin raadollisen realistista mentaliteettiä seuraillen.

***

Mitä sitten tulee aikaisempaan keskusteluun itse kolumnista ja siihen liitetystä uhriutumis- sekä syyttelyasenteesta, jonka lopputulemana "Pikkusisko" yritti vielä kääntää esittämäni kriittisen analyysin henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi häntä kohtaan "paljastamalla kaikille", että syynä olisi häneltä "saadut pakit" (modet poistivat alkuperäisen viestin, mutta sallivat jättää saman henkilöimättömänä uutena viestinä), niin olen tässä odotellut moderaattorien vastausta sähköpostiini. Kysyin heiltä ohjeistusta, miten ja mistä täällä saan kirjoittaa, koska tällä hetkellä näyttää hieman siltä, että eri ihmisillä on eri säännöt käytössä. Minun vastaukseni, jossa kerroin kuinka en ollut edes muistanut ottaneeni "Pikkusiskoon" vuosia sitten yhteyttä (sillä laitoin viestiä varmasti jokaiselle alle 30v naispuoleiselle aktiivikäyttäjälle, jolla oli seuranhaku merkattu ajankohtaiseksi, ensimmäistä sessioseuraa etsiessäni), poistettiin. Viittasin myös aiempaan kohtaan, joka näytti vallan hyvin kuvastavan sitä ilmiötä, mikä jälleen kerran tapahtui:

Toisinaan ihmiset toimivat foorumeilla siten, että kun toisen sanomiset eivät miellytä, yritetään saada kyseenalaistettua toisen sanomiset ottamatta kantaa siihen, mistä puhutaan ja keskitytään sen sijaan kirjoittajan uskottavuuden kyseenalaistamiseen. Tai trollataan toista niin kauan, että saadaan tämä sanomaan jotain mihin voidaan sitten tarttua ja takertua. Mielestäni on paljon parempi kaikkien kannalta, kun keskitytään kirjoitetun tekstin ja sen välittämän sisällön analyysiin. Tällöin sekä kirjoittaja, kommentoija että lukijat voivat pysyä perässä siitä, mistä keskustellaan. Puhutaan asioista.

Tämä oli neljäs kerta (=neljäs eri henkilö), kun tällä tavalla toimittiin kirjoittamiani aiheita kohtaan. Jos tätä ei saa sanoa ääneen, niin ihmettelen sitä, koska tällainen käytös on kuitenkin sallittua.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #192 : 21.10.2020, 22:11 »
Kannattanee, toysnstuff, miettiä omaa ulosantiaan kun jo neljän henkilön kanssa olet ajautunut turhan tuliseen väittelyyn.

Toisen näkökulman vähättely ei ole se parhain tapa keskustella.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #193 : 21.10.2020, 22:47 »
Jos oikein kurkkasin niin minun asiattomuuteni on sittemmin kokonaan siivottu, ja hyvä niin. Minulla on omat spekulaationi siitä, millaisia vaikuttimia tuollaiseen käytökseen ihmisillä on, mutta toden totta, eivät olisi tähän ketjuun kuuluneet nekään. Koen tällaisen massiivisen, määrätietoisesti vähättelevän ja vääristelevän kommentoinnin yhä häirintänä, mutta päädyin puuttumaan siihen väärällä tavalla. Olen siitä omalta osaltani pahoillani.

That being said, jokohan se vois loppua?  :))

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #194 : 22.10.2020, 09:54 »
Olen varma, että jatkossakin kolumnistien kolumnit tullaan analysoimaan tilanteen vaatimalla tavalla, virheellisten ja vääristyneitten väittämien esittämiseen kevyin perustein on syytä jatkossakin suhtautua kriittisesti, ja pitää huolta siitä että kirjoitusten sisältö kestää perinpohjaistakin tarkastelua.

Vain siten voidaan varmistaa, että kaikkien mielipiteet tulee huomioitua, eikä kukaan tunne tulleensa väärin kohdelluksi. Sehän kuitenkin on meidän kaikkien etu ja tavoite.

IKRM