Kirjoittaja Aihe: Sexpon toiminnanjohtaja Tommi Paalasta epäillään raiskauksesta  (Luettu 28776 kertaa)

Chibikisu

Onneksi kuitenkaan rikoksesta epäillyn pätevyyttä järjestää BDSM henkisiä tapahtumia ei kyseenalaisteta tällä kertaa. On se kummallista ettei Paalanen itse näe ristiriitaa siinä, että on edes osallistumassa, saati pääjärjestäjänä HÄKKI ry:n tapahtumatoiminnassa. Aiemmissa edesottamuksissaan henkilö itse on vaatinut jos jonkinlaista porttikieltoa ja organisoinut boikotteja samankaltaisessa tilanteessa ja jopa sen jälkeen kun tilanne ohi ja tuomioita ei ole annettu.

Jos käyttäisin Paalasen omaa lähestymistapaa oman tapauksensa tarkasteluun, sanoisin että:”Tällaisen epäilyn kohteen tulisi ymmärtää pysyä tapahtumista poissa tai jos ei itse ymmärrä, niin scenen tehtävä on estää pääsy sellaisiin. Uhria on kuunneltava ja myös tälle on varmistettava turvallinen mahdollisuus osallistua tapahtumiin pelkäämättä joutuvansa ahdistelijansa eteen haavoittuvassa tilassa.”

HÄKKI ry osoittaa jälleen sisäisen mädännäisyytensä näyttäen, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja ettei ”hyvien tyyppien” tapauksessa uhrien oikeuksilla turvalliseen tapahtumaan tai henkisellä hyvinvoinnilla nähdessään epäillyn jatkavan toimintaansa kuin mitään ei olisi tapahtunut, ole merkitystä.

Yllätys tämä ei ole, mutta niin kaksinaismoralistista kuin vain olla voi. Voinkin siis suositella osallistumista 5. Häkin leikkimiittiin helmikuussa. Turvallisuuden takaa Tommi, joka tietää miten hommat hoidetaan turvallisesti, konsensuaalisesti ja ketään vahingoittamatta.

Häkki käyttää yliopiston rahoja antaakseen yhden raiskauksesta epäillyn järjestää juhlia opiskelijoille, samalla kun muut raiskauksesta epäillyt canceloidaan perusteellisesti? Mitä aikoja elämmekään.
Voisiko tämä olla uuden trendin alku? Pohdin josko häkin ystävyysjärjestöissä olisi myös raiskauksesta epäiltyjä jäseninä. Rsyke, Helsinki Shibari, oletteko kuulolla? Tämä olisi hyvä hetki antaa näiden epäiltyjen järjestää teille bileet 💡

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Häkki käyttää yliopiston rahoja antaakseen yhden raiskauksesta epäillyn järjestää juhlia opiskelijoille, samalla kun muut raiskauksesta epäillyt canceloidaan perusteellisesti? Mitä aikoja elämmekään.
Voisiko tämä olla uuden trendin alku? Pohdin josko häkin ystävyysjärjestöissä olisi myös raiskauksesta epäiltyjä jäseninä. Rsyke, Helsinki Shibari, oletteko kuulolla? Tämä olisi hyvä hetki antaa näiden epäiltyjen järjestää teille bileet 💡

Tapahtuma rahoittaa ihan itse itsensä ;)

Häkki ry:nä ei ole canceloinut yhtään ketään. Häkki ry:nä (tai pikemminkin sen hallitus) on erottanut yhden jäsenen häneen kohdistuneiden lukuisten syytösten johdosta ja näistä syytöksistä löytynee edelleen täältä ketju, jonne lukuisat uhrit tulivat kertomaan kokemuksistaan.
Yksi jäsen erosi itse, kun häntä kohtaa esitettiin lukuisia erinäisiä syytöksiä, jonka jälkeen myllytys jatkui ja jatkuu kuulemma yhä anonyymeillä sosiaalisen median alustoilla muutamien ihmisten toimesta. Mutta tokihan sekin on nimenomaan yhdistyksen vika, että mitä yksittäiset ihmiset tekevät internetissä.

Kuten sanoin jo aiemmin, tämän tapauksen osalta asian käsittely on yhä kesken ja saataneen päätökseen/välipäätökseen siinä vaiheessa, kun hallitus ehtii/pystyy kokoontumaan toimivaltaisena päättääkseen asioista. Ja, jos tämä keissi tuomioistuimeen päätyy ja sieltä joku päivä ratkaisu saadaan sen jälkeen tapauksen voineen sanoa saaneen lopullisen päätöksen, jonka pohjalta itse kukin taho voi sitten tehdä omat päätöksensä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
HÄKKI ry osoittaa jälleen sisäisen mädännäisyytensä näyttäen, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja ettei ”hyvien tyyppien” tapauksessa uhrien oikeuksilla turvalliseen tapahtumaan tai henkisellä hyvinvoinnilla nähdessään epäillyn jatkavan toimintaansa kuin mitään ei olisi tapahtunut, ole merkitystä.

Häkki ry ei ole vielä tehnyt asiasta päätöstä suuntaan tai toiseen, vaan asian käsittely on kesken.
Ilmeisesti asiasta on liikkeellä väärää tietoa, koska sellainenkin tapahtumakutsu eteeni on tullut, jossa pääjärjestäjä näin esitetään. En enää liitä sitä uudelleen tähän, eli uskoo ken tahtoo. Kissa pääsi jo pussista.

Gitta

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 810
  • Elukka
  • Galleria
Häkki käyttää yliopiston rahoja antaakseen yhden raiskauksesta epäillyn järjestää juhlia opiskelijoille, samalla kun muut raiskauksesta epäillyt canceloidaan perusteellisesti? Mitä aikoja elämmekään.
Voisiko tämä olla uuden trendin alku? Pohdin josko häkin ystävyysjärjestöissä olisi myös raiskauksesta epäiltyjä jäseninä. Rsyke, Helsinki Shibari, oletteko kuulolla? Tämä olisi hyvä hetki antaa näiden epäiltyjen järjestää teille bileet 💡

Tapahtuma rahoittaa ihan itse itsensä ;)

Häkki ry:nä ei ole canceloinut yhtään ketään. Häkki ry:nä (tai pikemminkin sen hallitus) on erottanut yhden jäsenen häneen kohdistuneiden lukuisten syytösten johdosta ja näistä syytöksistä löytynee edelleen täältä ketju, jonne lukuisat uhrit tulivat kertomaan kokemuksistaan.
Yksi jäsen erosi itse, kun häntä kohtaa esitettiin lukuisia erinäisiä syytöksiä, jonka jälkeen myllytys jatkui ja jatkuu kuulemma yhä anonyymeillä sosiaalisen median alustoilla muutamien ihmisten toimesta. Mutta tokihan sekin on nimenomaan yhdistyksen vika, että mitä yksittäiset ihmiset tekevät internetissä.

Kuten sanoin jo aiemmin, tämän tapauksen osalta asian käsittely on yhä kesken ja saataneen päätökseen/välipäätökseen siinä vaiheessa, kun hallitus ehtii/pystyy kokoontumaan toimivaltaisena päättääkseen asioista. Ja, jos tämä keissi tuomioistuimeen päätyy ja sieltä joku päivä ratkaisu saadaan sen jälkeen tapauksen voineen sanoa saaneen lopullisen päätöksen, jonka pohjalta itse kukin taho voi sitten tehdä omat päätöksensä.

Muistaakseni Häkki ei erottanu tätä mainittua ihmistä, vaan hän poistui itse ennen sitä. Häkki sen sijaan erotti yhden jäsenen ennen näitä isoja kriisejä ihan tosi paljon hatarammin perustein.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria

Syyttäjä tehnyt päätöksensä tätä tapausta koskien:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009389420.html

IKRM

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Häkki käyttää yliopiston rahoja antaakseen yhden raiskauksesta epäillyn järjestää juhlia opiskelijoille, samalla kun muut raiskauksesta epäillyt canceloidaan perusteellisesti? Mitä aikoja elämmekään.
Voisiko tämä olla uuden trendin alku? Pohdin josko häkin ystävyysjärjestöissä olisi myös raiskauksesta epäiltyjä jäseninä. Rsyke, Helsinki Shibari, oletteko kuulolla? Tämä olisi hyvä hetki antaa näiden epäiltyjen järjestää teille bileet 💡

Tapahtuma rahoittaa ihan itse itsensä ;)

Häkki ry:nä ei ole canceloinut yhtään ketään. Häkki ry:nä (tai pikemminkin sen hallitus) on erottanut yhden jäsenen häneen kohdistuneiden lukuisten syytösten johdosta ja näistä syytöksistä löytynee edelleen täältä ketju, jonne lukuisat uhrit tulivat kertomaan kokemuksistaan.
Yksi jäsen erosi itse, kun häntä kohtaa esitettiin lukuisia erinäisiä syytöksiä, jonka jälkeen myllytys jatkui ja jatkuu kuulemma yhä anonyymeillä sosiaalisen median alustoilla muutamien ihmisten toimesta. Mutta tokihan sekin on nimenomaan yhdistyksen vika, että mitä yksittäiset ihmiset tekevät internetissä.

Kuten sanoin jo aiemmin, tämän tapauksen osalta asian käsittely on yhä kesken ja saataneen päätökseen/välipäätökseen siinä vaiheessa, kun hallitus ehtii/pystyy kokoontumaan toimivaltaisena päättääkseen asioista. Ja, jos tämä keissi tuomioistuimeen päätyy ja sieltä joku päivä ratkaisu saadaan sen jälkeen tapauksen voineen sanoa saaneen lopullisen päätöksen, jonka pohjalta itse kukin taho voi sitten tehdä omat päätöksensä.

Itse itseäni lainaten. Häkin ja Sexpon yhteistyö on päättynyt ja bileet peruttu. (Jäsenistöä asiasta on tiedotettu jo aiemmin, mutta laitetaan tännekin etenkin tuon uusimman käänteen myötä).
« Viimeksi muokattu: 13.02.2023, 23:15 kirjoittanut Galesi »

Chibikisu

Häkki käyttää yliopiston rahoja antaakseen yhden raiskauksesta epäillyn järjestää juhlia opiskelijoille, samalla kun muut raiskauksesta epäillyt canceloidaan perusteellisesti? Mitä aikoja elämmekään.
Voisiko tämä olla uuden trendin alku? Pohdin josko häkin ystävyysjärjestöissä olisi myös raiskauksesta epäiltyjä jäseninä. Rsyke, Helsinki Shibari, oletteko kuulolla? Tämä olisi hyvä hetki antaa näiden epäiltyjen järjestää teille bileet 💡

Tapahtuma rahoittaa ihan itse itsensä ;)

Häkki ry:nä ei ole canceloinut yhtään ketään. Häkki ry:nä (tai pikemminkin sen hallitus) on erottanut yhden jäsenen häneen kohdistuneiden lukuisten syytösten johdosta ja näistä syytöksistä löytynee edelleen täältä ketju, jonne lukuisat uhrit tulivat kertomaan kokemuksistaan.
Yksi jäsen erosi itse, kun häntä kohtaa esitettiin lukuisia erinäisiä syytöksiä, jonka jälkeen myllytys jatkui ja jatkuu kuulemma yhä anonyymeillä sosiaalisen median alustoilla muutamien ihmisten toimesta. Mutta tokihan sekin on nimenomaan yhdistyksen vika, että mitä yksittäiset ihmiset tekevät internetissä.

Kuten sanoin jo aiemmin, tämän tapauksen osalta asian käsittely on yhä kesken ja saataneen päätökseen/välipäätökseen siinä vaiheessa, kun hallitus ehtii/pystyy kokoontumaan toimivaltaisena päättääkseen asioista. Ja, jos tämä keissi tuomioistuimeen päätyy ja sieltä joku päivä ratkaisu saadaan sen jälkeen tapauksen voineen sanoa saaneen lopullisen päätöksen, jonka pohjalta itse kukin taho voi sitten tehdä omat päätöksensä.

Itse itseäni lainaten. Häkin ja Sexpon yhteistyö on päättynyt ja bileet peruttu. (Jäsenistöä asiasta on tiedotettu jo aiemmin, mutta laitetaan tännekin etenkin tuon uusimman käänteen myötä).

Loppuiko yhteistyö Sexpon kanssa häkin aloitteesta vai toisinpäin? Ettei nyt olisi niin että tarinasta on olemassa kaksi eri versiota kohderyhmästä riippuen?

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria

Itse itseäni lainaten. Häkin ja Sexpon yhteistyö on päättynyt ja bileet peruttu. (Jäsenistöä asiasta on tiedotettu jo aiemmin, mutta laitetaan tännekin etenkin tuon uusimman käänteen myötä).

Loppuiko yhteistyö Sexpon kanssa häkin aloitteesta vai toisinpäin? Ettei nyt olisi niin että tarinasta on olemassa kaksi eri versiota kohderyhmästä riippuen?

Riippuu miten haluat tuon minun lauseeni lukea ja ketkä on sinun määrittelemäsi kohderyhmät. Siinähän en ota kantaa yhtään kumman aloitteesta tuo peruutus on tehty tai, että mitä on tapahtunut, jotta moiseen pisteeseen on päädytty.


zohanna

Nyt kun Tommi Paalasen raiskaussyyte on tullut julkisuuteen olisi kenties aiheellista katsastaa hänen luottamustoimet ja kytkökset laajemmin sexpon konsortiossa
Olisi kenties hyvä tarkastella hieman lähemmin myös koko Sexpoon liittyvää kokonaisuutta sillä se saa merkittävää yhteiskunnallista tukea. Nyt näyttäisi siltä, että Paalasella on suhteettomasti valtaa kyseisessä konsortiossa ja siellä  olisi muodostunut sisäpiiri jonka takia hallituksen jäsenet eivät uskalla/voi reagoida asiaan.

https://www.suomenuutiset.fi/julkisella-rahalla-seksuaalikasvatusta-tarjoavan-sexpon-pomoa-syytetaan-raiskauksesta-ja-salakatselusta/

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Nyt kun Tommi Paalasen raiskaussyyte on tullut julkisuuteen olisi kenties aiheellista katsastaa hänen luottamustoimet ja kytkökset laajemmin sexpon konsortiossa
Olisi kenties hyvä tarkastella hieman lähemmin myös koko Sexpoon liittyvää kokonaisuutta sillä se saa merkittävää yhteiskunnallista tukea. Nyt näyttäisi siltä, että Paalasella on suhteettomasti valtaa kyseisessä konsortiossa ja siellä  olisi muodostunut sisäpiiri jonka takia hallituksen jäsenet eivät uskalla/voi reagoida asiaan.

https://www.suomenuutiset.fi/julkisella-rahalla-seksuaalikasvatusta-tarjoavan-sexpon-pomoa-syytetaan-raiskauksesta-ja-salakatselusta/
Vai pitäisikö odottaa, ja katsoa kuka tuomitaan?

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Harvinaisen paska toi persulehden kirjoitus. Siinä rinnastetaan polyamoria ja translaki pedofiliaan ja eläinseksiin. Toki persuilta ei voi muuta odottaakaan.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Harvinaisen paska toi persulehden kirjoitus. Siinä rinnastetaan polyamoria ja translaki pedofiliaan ja eläinseksiin. Toki persuilta ei voi muuta odottaakaan.

Mainitsemasi asiat sekoittuvat helposti maallikon silmissä, kun samat ihmiset ja järjestöt ajavat niitä kaikkia.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Nyt kun Tommi Paalasen raiskaussyyte on tullut julkisuuteen olisi kenties aiheellista katsastaa hänen luottamustoimet ja kytkökset laajemmin sexpon konsortiossa
Olisi kenties hyvä tarkastella hieman lähemmin myös koko Sexpoon liittyvää kokonaisuutta sillä se saa merkittävää yhteiskunnallista tukea. Nyt näyttäisi siltä, että Paalasella on suhteettomasti valtaa kyseisessä konsortiossa ja siellä  olisi muodostunut sisäpiiri jonka takia hallituksen jäsenet eivät uskalla/voi reagoida asiaan.

https://www.suomenuutiset.fi/julkisella-rahalla-seksuaalikasvatusta-tarjoavan-sexpon-pomoa-syytetaan-raiskauksesta-ja-salakatselusta/

 Täytyy sanoa että olen itse hiukan yllättynyt siitä että moni taho ei ole vakavaa syytettä huomioinut millään tavoin. On ymmärrettävää että esitutkintavaiheen asioissa kun syytettä ei ole nostettu, on kynnys reagointiin todella suuri. Kuitenkin kun virallinen syyte nostetaan on jo katsottu perusteita asiaan olevan. Tällöin mainehaitan syntyminen on jo toteennäytettävissä. Merkittävissä luottamustehtävässä näillä yleensä on merkitystä.

 Olen toki sitä mieltä myös että yllä olevan linkin takana oleva uutisointi on huomiohakuista, samalla tavoin kuin esimerkiksi Helsingin Sanomien viikonloppuna tehty puoluepoliittinen uutisointi jossa lapsille kerrottiin eri puolueiden toiminnasta oli voimallisesti väritetty. Mediat ovat puolueellisia ja ajavat omistajiensa agendaa. Näin myös Suomessa joskin hillitymmin kuin monessa muussa maassa.

 Pari vuotta sitten Nelosen Median talon edessä käytiin mainehaittataistelua joka ei edennyt kovin suuren yleisön silmiin - siellä pieni ryhmä ihmisiä kokoontui aamuisin banderollien kanssa ajaakseen yhden ihmisen irtisanomista syytteiden pohjalta joista ei oltu tehty edes rikosilmoitusta. Lopulta henkilö sai lähteä. Asiaa ei koskaan käsitelty missään oikeusasteessa.

 Tommi on itse aiemmin ajanut omalla nimellään mm. Adressia yksityishenkilöä kohtaan jossa hän on omalla titteliltään todennut henkilön skenessä olevan yleisvaarallinen ja henkilön sulkemisen kokonaan virallisten tilaisuuksien ulkopuolelle olevan kaikkien edun mukaista. Henkilöön kohdistuneet rikossyytteen eivät edenneet edes yhtä pitkälle kuin Tommin omat. Tommi on myös hyvin voimakkaasti puhunut kahden muun yksityishenkilön samanlaisen kohtelun puolesta joita vastaan ei tietääkseni ole edes nostettu rikossyytteitä. Tämä varmasti nostaa kritiikkiä tässä asiassa Tommia kohtaan. Ymmärrettävästi myös.

 Jokainen toki tekee omat päätöksensä. Ja toivon että ne perustuvat malttiin ja harkintaan. Mutta toivoisin kaikille tasa-arvoista kohtelua lain edessä. Niin Tommille kuin muillekin. Itse olisin samassa tilanteessa hetken ’ jäitä polttelemassa’, mutta jokainen toimikoon tavallaan. On toki varmaa että niin kauan kuin aktiivisesti osallistuu tapahtumien järjestämiseen tai samanlaiseen luottamustoimintaan kun päällä on vakava syytös se nostaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. Ja heijastuu toki myös niihin tahoihin joiden kanssa yhteistyö tapahtuu.

 Nyt jo järjestöjen sisäisiä asiakirjoja on levitelty julkisiksi tämän asian takia. Se tuskin on kenenkään edun mukaista. Toivon että eskalaatio laantuisi ja asiaa jatkossa tarjottaisiin ainoassa paikassa missä sitä tulisi ratkoa. Uskon että tämä kahden yksityishenkilön välinen asia ja sen puiminen eri medioissa ei lopulta ole kummankaan osapuolen etu.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 572
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Nyt kun Tommi Paalasen raiskaussyyte on tullut julkisuuteen olisi kenties aiheellista katsastaa hänen luottamustoimet ja kytkökset laajemmin sexpon konsortiossa
Olisi kenties hyvä tarkastella hieman lähemmin myös koko Sexpoon liittyvää kokonaisuutta sillä se saa merkittävää yhteiskunnallista tukea. Nyt näyttäisi siltä, että Paalasella on suhteettomasti valtaa kyseisessä konsortiossa ja siellä  olisi muodostunut sisäpiiri jonka takia hallituksen jäsenet eivät uskalla/voi reagoida asiaan.

https://www.suomenuutiset.fi/julkisella-rahalla-seksuaalikasvatusta-tarjoavan-sexpon-pomoa-syytetaan-raiskauksesta-ja-salakatselusta/

Eivät kommentoi, sillä prosessi on kesken. Eikö ole aika luontevaa, että toiminnanjohtajalla on iso asema?
Jospa nyt oikeasti odotettaisiin ja keskityttäis muihin asioihin välillä.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Odotan innolla seuraavaa väärinajattelijaan osuvaa syytöstä. Saako tämäkin osakseen syyttömyysolettaman, vai kääntyykö ns. hyvien ihmisten takki taas salamannopeasti #believeallwomen -psykoosiin.

Ei saisi olla näin kyyninen. Ehkä lapset oikeasti ovat kasvaneet aikuisiksi, oppineet virheistään.