Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
63 (9.8%)
6-10v
200 (31%)
11-15v
153 (23.7%)
16-20v
104 (16.1%)
21-25v
50 (7.7%)
26-30v
20 (3.1%)
yli 30v
56 (8.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 235

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 73827 kertaa)

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #60 : 08.11.2012, 19:00 »
Riippuu suhteesta.

Ns. vakavampaan suhteeseen  + / - 5 vuotta
sessio-/seksisuhteeseen -10 / -20 vuotta

Näin minulla.




Inertia_Creeps

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #61 : 08.11.2012, 21:28 »
Aikaisemmat suhteeni ovat olleet n. 10 vuotta itseäni vanhempien miesten kanssa, yläikärajaksi pistäisin ehkä 16 vuotta oman ikäni päälle.

Naisissa koen taas itseäni vuoden-pari nuoremmat tapaukset viehättävimpinä, tai maksimissaan kolme-neljä vuotta vanhemmat.

sensualSphinx

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #62 : 08.11.2012, 21:50 »
Eikös naisen seksuaalinen huippu ole joskus 40vee kun miehellä se on alle 30vee? Sitäkin ajatellen naisilla on oikeus olla puumia. Mutta sehän koetaan enemmän säälittävänä jos nainen on paljon vanhempi, miehillä se on vain viriiliyden merkki. (Pikagoogletuksella löysin vain jonkun uutisen että naiset nauttivat elämänsä parhaasta seksistä 28-vuotiaana ja miehet 33-vuotiaana.) Mutta minusta jossain on ollut että naiset on seksuaalisimmillaan 40v..??

Jos puhutaan biologisesti, naisten seksihalut käsittääkseni saavuttavat huippunsa siinä 32:n vuoden paikkeilla, ja jatkuvat suhkot samalla tasolla menopaussiin saakka. Neljänkympin raja on yleensä tärkeä sen takia, että tässä vaiheessa nainen on jo aika kokenut, lapset ovat yleensä jo isoja, ja naisella on aikaa ilmaista seksuaalisuuttaan. Tämän ovat varmasti huomanneet monet aviomiehetkin näillä foorumeilla.

Suurin piirtein samassa iässä miesten seksihalut kuitenkin vähenevät etenkin jos terveydestä ei pidetä huolta. Miehiä alkaa myös kiinnostamaan enemmän nuoret naiset, koska biologisesti siemen pitäisi mielellään saada nuorelle ja timmille naaraalle. Vaikka se ei poliittisesti korrektia sanoa, juuri tämän takia monet avioliitot kariutuvat. Nainen haluaa seksiä enemmän kuin koskaan ennen, mutta seksihalut eivät täsmää.

Norja

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #63 : 27.11.2012, 02:15 »

Eräs kaava aiheeseen; miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän vuotta...

Tarkottaaks toi sitten kahden miehen suhteessa että ne nuortuu molemmat /2+7? "Baby you make me feel so young".

Kalvanta

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #64 : 26.01.2013, 00:38 »
Olen poikkeuksetta ollut kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä, naisten iän suhteen en ole puolestani ollut kranttu.

Nykyisessä parisuhteessani ikäero on yli 10 vuotta, mutta se ei ole koskaan ollut kynnyskysymys tai ongelma. Olemme nauraneet usein, että koska minua pidetään iältäni hieman vanhempana ja miestäni puolestaan nuorempana, ajatuksellisesti ikäero ei lopulta ole kovin suuri.

D/s-puolta ajatellessa koen, että ikä asia on myös olennainen juttu. On paljon helpompaa alistua hieman vanhemmalle charmikkaalle, itsensä tuntevalle miehelle kuin parikymppiselle pojanklopille. Mutta ehkä minut on ohjelmoitu salaa vanhojen elokuvien taholta ajattelemaan näin, heh.

Jukkis

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 631
  • Ikä ei ole vain numeroita.
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #65 : 26.01.2013, 12:23 »
Kummallliesti mieli muuttu kun itselle ikää tulee..aina katsellut vanhempien naisten perään..nyt viime aikoina on nostanut päätään 10-15 nuoremmat naiset..ja nyt siis puhun seksistä..seurusteluun edeleen saman ikäinen tai vanhempi kiitos :).

Pharm2

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #66 : 26.01.2013, 13:42 »
15-25 v ikäero on nyt passeli. jatkossa voi olla ehkä enemmänkin. t. Berlusconi 

Wibbe

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #67 : 26.01.2013, 14:37 »
Nuorempaa miestä en vois kuvitella kuin 15 vuotta nuorempi. Nyt puhutaan Suhteesta isolla S:llä. Leikkikalusuhteet on erikseen. Silloinkin pitäs olla melkosen varhaiskypsää lajia ;).

sebastian29

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #68 : 26.01.2013, 18:14 »
Ikä on vain numero:)

Liisa

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #69 : 26.01.2013, 18:58 »
Ikä on vain numeroita... mutta kyllä se aina jotain merkitsee silti. Onko "vanhana syntynyt" vai ei... asiat koetaan vain tutustumalla toiseen - oikeasti. Toisia ikä häiritsee toisia ei... kokemusta voi olla puolin ja toisin. Nelikymppinen on voinut kokea rankempia tai mukavampia asioita kuin viisikymppinen ikinä... Opimme toisiltamme - siinä asian ydin!

Pilvi

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #70 : 26.01.2013, 19:40 »
Psyykkinen ikä ratkaisee ei fyysinen

Aura

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #71 : 26.01.2013, 23:53 »
Kuten Kalvantakin, olen lähes poikkeuksetta ollut aina kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä. Serustellessa pienin ikäero on ollut 4 vuotta, suurin 12 vuotta, mikä on siis ikäero tämänhetkisessä parisuhteessa. Ikä ei kuitenkaan ole se juttu, vaan itsetunto ja -kunnioitus. Tarvitsen vastaparikseni seesteisen ja turvallisen ihmisen, ja omassa ikäluokassa (20-v.+) niitä ei kauheasti ole.

Myös seksin suhteen joku +10-20 vuotta on kova juttu. Omanikäiset parikymppiset sällit tuntuvat noin yleisesti ottaen olevan vähän hukassa. On jotenkin helpompi antautua charmantille herralle kuin pojanklopille, kuten sanottu.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #72 : 27.01.2013, 18:03 »
Ikä on vain numero:)

Yhdyn quottaamaani puhujaan.

Fixx

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #73 : 27.01.2013, 22:05 »
Ikä on vain numero:)

Yhdyn quottaamaani puhujaan.
Onhan se noinkin. Toisaalta se näkyy päälle, tuntuu sessioissa ja lopulta siihen kuolee.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #74 : 27.01.2013, 22:16 »
Ikä on vain numero:)

Yhdyn quottaamaani puhujaan.
Onhan se noinkin. Toisaalta se näkyy päälle, tuntuu sessioissa ja lopulta siihen kuolee.

Tottakai ikä näkyy päälle, mutta joillain enemmän joillain vähemmän. Sessiovuosia mulla on takana niin paljon vähemmän kuin esim. sulla, etten osaa sanoa miten iän karttuminen tuntuu sessioissa. Miesraukoilla luultavasti enemmän kuin meillä tytöillä, tosin veikkaan että tässäkin erot on yksilökohtaisia. Itse elän vielä "nopean kinky-kehityskäyrän" aikaa, koska olen päässyt asiaan vasta 2012, ja nautin kokemuksen karttumisesta kovasti. Paskastakin oppii. Tahtoisitko sä olla ekoja sessioitasi heittävä nuorempi itsesi enää? Tai tahtoisiko kukaan meistä? Mä en, koska kuten itsekin viittasit, elämä on lyhyt ja mun näkemyksen mukaan siitä otetaan ilo irti vaik syän märkänis.