Kirjoittaja Aihe: Mitä eroa on orjalla ja lelulla?  (Luettu 505 kertaa)

seinäkoriste

• Uusi asiakas
  • *
  • Saahan sitä unelmoida
  • Galleria
Mitä eroa on orjalla ja lelulla?
« : 12.02.2026, 09:05 »
On vielä osa roolien merkityksistä hukassa. Mutta kysymys tosiaan jo otsikossa. Onko niillä jokin ero ja jos niin mikä? Vai onko ne vain nimityksiä?

GoodLife

• Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Fetlifessä on vähän enemmän tietoa ja kuvakin.
  • Galleria
Vs: Mitä eroa on orjalla ja lelulla?
« Vastaus #1 : 12.02.2026, 15:19 »
No ihan lyhyesti orja palvelee ja lelulla leikitään. Hmm...kai tästä jotain syvällisempääkin voisi sanoa. Joku varmaan sanookin.

semar

• Asiakas
  • **
  • Toksinen setämies
  • Galleria
« Vastaus #2 : 12.02.2026, 16:37 »
Siinä se kai lyhyesti. Sanat voivat itse kullekin merkitä hieman eri asioita, mutta tuo lienee melko selväpiirteinen jakolinja.

Asioita voi ajatella myös vastinparien kautta: orjaa käyttää omistaja, lelulla leikkii hedonisti. Vaikka molemmissa on selvä jakolinja vallan suhteen, niin ainakin minun mielessäni lelun kohdalla painottuu suuntautuminen nautintoon, orjan kohdalla taas hyväksikäyttöön. Mikäänhän ei estä nauttimasta orjastakin (vanilja-)seksuaalisesti, mutta miellän sellaisen enemmän lelun "käyttötarkoitukseen" kuuluvaksi. Erilaiset kinkyyden vivahteet tekevät asioista vaikeasti määriteltäviä. Voihan joku saada oman nautintonsa vaikka mistä. Niinpä suosittelisin kuvaamaan itseään tarvittaessa sillä sanalla, joka tuntuu itse kullekin itselleen osuvimmalta. Vivahde-eroista pääsee joka tapauksessa keskustelemaan, jos ja kun käyttää tällaisia kuvailevia rooleja seuranhaussa.

seinäkoriste

• Uusi asiakas
  • *
  • Saahan sitä unelmoida
  • Galleria
« Vastaus #3 : 12.02.2026, 16:47 »
Kiitos, tämä selvensi paljon. :D

Nelli Pikkuvaltikka

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Little with an attitude
  • Galleria
« Vastaus #4 : 12.02.2026, 22:28 »
Mulla on esimerkiksi yhdenlainen lelu. Hän on pörröinen, vaalea ja pehmoinen. Häntä voi silittää, häntä voi pukea ja koristella, häntä voi käyttää. Hän on mun pehmolelu, jolle voin tehdä ihan mitä huvittaa oman dynamiikan rajoissa. Hän on myös mun Caregiver, service toppaava huolehtija, jonka tehtäviin kuuluu toimia kokkina mutta sekin on osa leikkiä - hän on mun oma kitchen set Barbie. Hän osaa ajatella itse silloin kun mä sitä tarvitsen mutta hän ei välttämättä puhu jos mä niin käsken. Hän on lelu jota voin käyttää omaksi, muiden, tai yhteiseksi iloksi.

Mulla ei ole orjaa (toistaiseksi). Teen itse pyykkini ja siivoan lattian jos siihen jotain kaatuu. Kannan itse kauppakassini ja siivoan tavarani. Nämä olisi tehtäviä joita antaisin orjalle, joskus toki yllä mainittu lelu joutuu tekemään niitä pitääkseen mut huvittuneena - orjan tehtävä taas olisi kuitenkin vain palvella. orjan ei kuulu puhua eikä orjalla ole omia ideoita. orjan paikka olisi siivouskomeron vieressä tai vaatekomeron nurkassa. orja saisi juuri ja juuri tarpeeksi "huoltoa" että se jaksaa tehdä tehtävänsä, ei muuta.

Loppujen lopulta jokainen määrittelee näiden sanojen merkityksen itse itselleen ja muille. Joku muu näkisi että mun kisu on mulle näitä molempia, hän saattaa jopa joskus kokea itse olevansa näitä molempia. Kaikki riippuu yhteisestä kommunikaatiosta ja siitä, miten sanat halutaan yhdessä määritellä. Siksi on tärkeää että niistä sanoista aina puhutaan ensin ja kysytään itsed kultakin, kun törmätään uuteen kumppani tai sessioseuralaiseen.

Miten itse koet - mikä sun ajatus näiden kahden sanan mielikuvista on. Omien ajatusten sanoittaminen tuo jo jonkin käsityksen varmasti.

~ Pikkuvaltikka
Kissankesyttäjä, Lellitty Kakakra, Pikkupiru

Bi-orja84m

« Vastaus #5 : 13.02.2026, 23:05 »
Nimityksiä ja titteleitä on kinky maailma täynä, ja kaikilla se menee vähän omien käsitteiden mukaan. Mutta edelliset vastaukset mielestäni osuu aika hyvin kohdilleen.

Kuitenkin itse kokisin ns. orjana tilanteeni mielenkiintoisemmaksi ja hyödyllisemmäksi jos saisin oppia tuntemaan ja ennakoimaan toisen tarpeita, eli olemaan aktiivisempi toimia. Eli jos pyykkejä on fiksu määrä niin ne pestään ilman erillistä käskyä. Jos auto / piha on lumessa niin hoidetaan, ja jos tahdotaan että aamu kahvit on klo 7,00 niin ne laitetaan 6,50 valumaan ja tarjoillaan asian mukaisesti. Toki ns. objektina olo on osa sitä roolia isossakin kuvassa, ja sieltä löytyy se helpottava irtaantuminen omasta arki minästä ja egosta. Toki paljon riippuu puhutaanko nyt ihan d/s suhteesta vai kerran kaksi kuukaudessa toiminnasta.

Vaikka alunperin ei kysyttykään, mutta jäin itse miettimään tätä lukiessa "pet" eli miten se koetaan ja vertaantuu etenkin "leluun"?

semar

• Asiakas
  • **
  • Toksinen setämies
  • Galleria
« Vastaus #6 : 13.02.2026, 23:21 »
Hyvä kysymys. Kaipa tähänkin pätee se sama vakiovastaus, että sanalle annettu merkitys riippuu puhujasta. Itse liitän sanan pet vahvasti eläimellisyyteen. Jos konttaan hihnassa (mikä on muuten upean nöyryyttävää), olen "pet". Näin kieli-ihmisenä tosin sanon mieluummin lemmikki kuin pet. Sikäli olet mielestäni aivan oikean kysymyksen äärellä, että kyllähän lemmikkiä voi rapsutella ja pitää hyvänä siinä missä leluakin. Orjaa kai harvemmin, ellei sitten ole aivan poikkeuksellisen hyvä orja. Tästä taas päästäänkin helposti siihen, miten antiikin aikana orja saattoi toisinaan olla ennemminkin palkollinen ja lähes perheenjäsen kuin sitä, mitä se oli vaikkapa sadan vuoden takaisessa Amerikassa. Vaikka yleensä haluankin pitää tosielämän hirveydet ja niitä jotenkin etäisesti muistuttavat kinkyilyt tiukasti erillään, niin tällainen saman sanan merkityksen moninaisuus pätee molempiin. Ilman asiayhteyttä sana ei merkitse paljonkaan, ja siksi myös sen merkitys jää keskustelijoiden keskinäisen ymmärryksen varaan. Jos siis jonkun mielestä "pet" on jotain ihan muuta kuin tässä selitin, niin en siitä häiriinny.

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
« Vastaus #7 : 14.02.2026, 08:24 »
Orja tekee mitä käsketään.
Leluilla leikitään ja leikkiminen on aina kivaa.