Kirjoittaja Aihe: Miesten ja naisten välinen ystävyys  (Luettu 22705 kertaa)

isabella

Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #15 : 06.01.2013, 20:01 »
Minulla on käytännössä läpi elämän ollut ystäviä molemmista sukupuolista ja suurin osa niistä ilman mitään eroottisia värinöitä. Ihan hyvin voin tavata myös miespuolisia ystäviä kahdenkesken tai mennä yhdessä saunaan. Toisaalta olen myös bi, aika yksinäistä olisi jos ei voisi olla ystävä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa voisi teoriassa olla suhteessa ::)

Exät ovat sitten asia erikseen. En oikeen osaa kuvitella että olisin kaveri exän kanssa. Tosin minulla on oikeastaan vain yksi ex-seurustelukumppani ja se suhde päättyi todella ikävästi, nykyisin emme ole puheväleissä. Mutta ei minua häiritsisi vaikka kumppani olisi hyvissä väleissä exänsä kanssa. En kyllä tiedä miten tämä liittyy miesten ja naisten väliseen ystävyyteen, mielestäni sillä ei ole juuri tekemistä koko ex-asian kanssa.

Queena

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #16 : 06.01.2013, 20:45 »
Itse  siis kiertäisin kaukaa henkilöt, jotka kertoisivat vastaavasta järjestelystä vaikka parien treffien jälkeen

Missä vaiheessa mielestäsi asia pitäisi kertoa? Vai onko taustalla oikeasti ajatus, että näin ei saisi elää?

mielestäni on vaan outoa jos ei osata päästää irti entisestä, vaikka olisikin yhteistä omaisuutta ja yhteisiä kavereita. Yhteiset lapset esimerkiksi varmasti pakottavat tapaamaan ex kumppania säännöllisesti, mutta eihän silloinkaan kaveri tarvitse olla, kunhan tulee toimeen ja hoitaa pakolliset yhteiset asiat hyvin.

Mulla eikä exällä ole lapsia, mutta miksi pitäisi päästää irti yhteisestä omaisuudesta ja kavereista? Tuleeko jopa kavereista sopuisan eron sattuessa ongelmajätettä, joka muistuttaa olemassaolollaan entisestä ihanuudesta? (tähän joku sopiva sananparsi lapsista pesuveden mukana tai if it ain't broken don't fix it)

Sanoin että kiertäisin kaukaa siksi, että itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnostaisi henkilö, joka pitää entistä kumppaniaan parhaana ystävänään, ja asuu hänen asunnossaan. En tarkoita että näin ei saisi elää, tai että henkilökohtainen mielipiteeni olisi ainoa oikea. Kukin tekee niinkun tuntuu hyvältä ja oikealta.

Ei kavereista tule ongelmajätettä- ei sen kaveripiirin pitäminen vaadi sitä, että on läheinen ystävä myös entisen kumppaninsa kanssa. Oikeastaan tapauksesi oli vain hyvä esimerkki, josta heräsi ajatus siitä miten muut kokevat suhteenmuodostuksessa nämä läheiset välit entisiin kumppaneihin- en sinänsä halunnut tietää lisää sinun tilanteestasi, tai kaivannut yksityiskohtia tai selityksiä.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #17 : 06.01.2013, 21:20 »
Ok. Selitinpä kuitenkin, jos vaikka joku kuka tahansa olisi saanut jotain roolimalleja ja ahaa-elämyksiä tästä ilman nimiä ja yksityiskohtia kerrotusta elämäntilannekuvauksesta  :)

allegoria

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #18 : 06.01.2013, 21:49 »
Kyllä pystyy olemaan kavereita ihan hyvin. Pidän kyllä yleensä erillään seksin kaverisuhteista, en osaa oikein handlata ainakaan mitään useita häilyviä seksi-kaveruus välimuotosuhteita. En haluaisi seksiä exieni kanssa todellakaan, mutta parin exän kanssa olen kavereita nykyään, ja myös exän "uuden ihanuudenkin" kanssa kaveriutunut.

Nykyään on jotenkin enemmän miespuolisia kavereita, mutta kaipaisin kyllä naispuolista kaveria jos jostain luontevasti sellainen sattuisi löytymään. Nuo "vanhat hyvät" tyttökaverit kun on niin kiinni perheessä moni nykyään että harvoin tulee tavattua.

allegoria

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #19 : 07.01.2013, 00:57 »


En ole myöskään ymmärtänyt puhetta siitä että miesten kanssa olisi jonkinlaista ja naisten kanssa toisenlaista ystävyyttä. Enemmän erot ovat yksilöissä kuin näissä sukupuolimerkeissä.

Näinhän se on. Miespuolisten kavereiden kanssa puuhataan kyllä kaikenlaista, voi lähteä vaikka ulkomaille (ilman seksiä), mutta ainut ehkä, niin yhteisen baari-illan jälkeen en mene mielelläni samaan sänkyyn nukkumaan ettei tule mitään loppuunasti harkitsemattomia ajatuksia (yleensä) miehelle siinä kohtaa.

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #20 : 07.01.2013, 01:15 »
Sitä olen aina silloin tällöin miettinyt, että mikä tekee seksistä niin ihmeellisen asian että sitä harrastaakseen pitää rakastaa vastapuolta syvästi.
Jos kemiat sopivat niin miksei seksiä, sessiointia tai miksi sitä nyt kukin nimittääkään voisi harrastaa kenen kanssa vain.
Yhdeltä ihmiseltähän ei voi ikinä saada kaikkea elämässään tarvitsemaansa, eikä voi antaa kaikkea mitä toinen tarvitsee
Täytyykö kumppanilta kieltää tenniksen peluu kun itseä se ei niin kiinnosta.
Sama koskee rakkauttakin, miksi sitä pitää tuntea vain yhtä ihmistä kohtaan ja kokea syyllisyyttä jos on rakkauden tunteita muita kohtaan.
Yhtä ihmistä rakastaa yhdellä tapaa toista toisella.
Omistushalun ja mustasukkaisuuden tunteiden on täytynyt muodostua mieleen evoluution seurauksena, koska ne ovat niin voimakkaita.
Ne ovat tavalla tai toisella tukeneet lajin säilymistä.

Modesty

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #21 : 07.01.2013, 03:00 »
Uskon että mies ja nainen voivat olla vain ystäviä, jos ystävyys ei ole kovin läheistä vaan enemmän jonkinlaista kaveruutta. Itsellänikin on monia miespuolisia ystäviä, mutta ihan tarkoituksella he ovat sellaisia joiden kanssa en käy kaksin syömässä tai kahvilla tai lähde viettämään vaikka hiihtoreissua tai etelänlomaa kahdestaan, vaan pidän heitä kauempana kun naispuolisia ystäviäni.

Queenan luonnehdinta kuvaa hyvin näkemystäni aiheesta. Itse tulen hyvin perinteisestä mies-/nais-rooleja kunnioittavasta maalaisyhteistöstä, missä ei ollut lainkaan selvää että tytöt olisivat leikkineet poikien kanssa ja päinvastoin. Tyttöjen ja poikien välillä oli vain tykkäämistä ja myöhemmin seurustelua, jonka jo hyvin nuorena odotettiin johtavan avioliittoon ja perheellistymiseen. Ystävyys vastakkaisten sukupuolten välilä ei ollut pitäisikä sanoa jopa normaalia. Noh, elämässä useamman kerran on myös käynyt niin että oman kumppanin ystävänään esittelemä naispulinen ihminen onkin sitten ollut exä, entinen hoito tai joku kenen kanssa on sitten kuitenkin vehdattu. Tätä taustaa vasten luottamus siihen että naisen ja miehen välinen ystävyys pystyisi olemaan platonista, on mennyt. Itselläni on korkeintaan Queenan kuvaamia miespuolisia kavereita joiden kanssa en lähtisi kahden kesken bileisiin tai hiihtoreissulle, useat tällaiset kaverisuhteet ovat myös loppuneet siksi että aina on jossain veiheessa tullut imi että tämä kaveri onkin ihastunut ja haluaa kaverisuhteelta jotain enemmän. ...blaah mitä paatosta, mutta tulipahan runoiltua  :-\

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #22 : 07.01.2013, 09:59 »
Tässä monella tuntuu olevan lähtökohtana, että kaikki vastakkaista sukupuolta edustavat on potentiaalisia sänky-/seurustelukumppaneita.  :o
Biseksuaalina koen ajatuksen aika absurdina, sillä tällä logiikalla esim. itselleni kaikki olisivat sellaisia. Tähän olettamukseen tuntuu myös monesti perustuvan esim. homofobia, eli kun kiinnostus tiettyyn sukupuoleen/sukupuoliin on olemassa se on yllyke heti toimia. Olen törmännyt vastaaviin olettamuksiin myös omasta suuntautumisestani, tottakai minä isken kaikkien miestenkin naiset, biseksuaali kun olen! Totuus on, että olen hyvinkin nirso ihmisten suhteen ylipäänsä.

Mielestäni uuden ihmissuhteen, oli sen laatu mikä hyvään, alku voi monesti olla hyvinkin ihastumisen oloinen. Enkä tarkoita romanttista ihastumista vaan lähinnä sellaista "sielujen sympatiaa", kun jonkun kanssa ylipäänsä synkkaa. Tämä ei kuitenkaan ole ainakaan itselläni millään tavalla uhka vallitsevalle suhteelle, jos suhde on ja voi hyvin, on luottamus puolin ja toisin. Jos suhteen ulkopuolella alkaa nähdä potentiaalisia kumppaneita on suhteessa jotain vikaa, jollei sitten yhdessä haeta esim. leikkikaveria.

Mulla on itselläni sekä miehiä että naisia ystävinä, samoin Kahlitulla, molemmilla varmasti läheisiäkin ystäviä vastakkaisessa sukupuolessa ja pääsääntöisesti molemmat ovat hyvissä väleissä suurimpaan osaan entisiä kumppaneitaan. Ystävystymistä toisen entisiinkin tapahtuu.

Lilith

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #23 : 07.01.2013, 10:08 »
Olen törmännyt vastaaviin olettamuksiin myös omasta suuntautumisestani, tottakai minä isken kaikkien miestenkin naiset, biseksuaali kun olen! Totuus on, että olen hyvinkin nirso ihmisten suhteen ylipäänsä.

Sama homma meillä lesboilla - mun kanssa saattaa olla kuulemma vaarallista saunoa koska toisten naisten tissejä ja pillujahan mä siellä tuijotan. Ihan kuin kiinnostaisi  ;D

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #24 : 07.01.2013, 11:05 »
Aika naispainotteinen se keskustelu. Pistettään pikkaseen miesnäkökulma. Voi ja saa olla kavereita. Tottakai, jos naispuolinen kaveri sattuu olemaan kaunis ja kiihottava, niin välillä tulee katsottuks *sillä silmällä* mutta se ei tarkoittaa, että ystävyyden prioritteetti ois housuihin pääseminen. Puolueton naisnäkökulma taas sillöin-tällöin on todella tervehtittava juttu. Mielestani esmes vaateostoksillakin molempiin päin erisukupuolen näkökulma tarvittaan ja kaverit sen pystyvät puoluettomana myös antamaan.
Kaveruus on kuitenkiin toiseen kunnioittamista sukupuolesta riippuumatta.

Fixx

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #25 : 07.01.2013, 12:55 »
Tässä monella tuntuu olevan lähtökohtana, että kaikki vastakkaista sukupuolta edustavat on potentiaalisia sänky-/seurustelukumppaneita.  :o
Biseksuaalina koen ajatuksen aika absurdina, sillä tällä logiikalla esim. itselleni kaikki olisivat sellaisia. Tähän olettamukseen tuntuu myös monesti perustuvan esim. homofobia, eli kun kiinnostus tiettyyn sukupuoleen/sukupuoliin on olemassa se on yllyke heti toimia. Olen törmännyt vastaaviin olettamuksiin myös omasta suuntautumisestani, tottakai minä isken kaikkien miestenkin naiset, biseksuaali kun olen! Totuus on, että olen hyvinkin nirso ihmisten suhteen ylipäänsä.
No mutta tottakai kaikki vastakkaista sukupuolta olevat ovat potentiaalisia seksikumppaneita. (Ja joillakin ne samaa sukupuolta olevatkin.) Kunnes toisin todistavat. Tässähän se nirsous juuri tulee esiin, mielenkiinto haihtuu 99% tapauksista ensitutustumisessa. Eikä tuosta potentiaalisuudesta mitään haittaa ole, kysehän on vaan käytöstavoista. Jos on fiksu eikä rasita ihmisiä, niin tokihan koko maailmassa saa nähdä ihan niin paljon potentiaalia kuin haluaa.

Jos suhteen ulkopuolella alkaa nähdä potentiaalisia kumppaneita on suhteessa jotain vikaa, jollei sitten yhdessä haeta esim. leikkikaveria.
Kaipa mun suhteissani on sitten aina ollut vikaa. Tai eipä sittenkään, olen vaan polyamorinen. Eikä siinä niin eroa hakeeko yhdessä vai erikseen. Yhdessä toki mukavampaa.

Muuten luulisin että minulla on enemmän nais- kuin miespuolisia ystäviä.

kettutyttö

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #26 : 07.01.2013, 13:19 »
Se on ihan helppo ketulla olla ex:n kanssa ystäviä. Hän on täysin vanilja, ellei mitään ikinä tapahtuis.
(tämä on myös yksi syy miksi erotiin)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #27 : 07.01.2013, 13:56 »
Se on ihan helppo ketulla olla ex:n kanssa ystäviä. Hän on täysin vanilja, ellei mitään ikinä tapahtuis.
(tämä on myös yksi syy miksi erotiin)

Onkohan exällä ihan yhtä helppoa olla ketun kanssa ystäviä?

IKRM

mrorja

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #28 : 07.01.2013, 14:06 »
itse en kyllä ymmärrä miksi ei exän kanssa voisi olla ystävä. Esim itse olen exän kanssa erittäin hyvissä väleissä, jutellaan paljon ja voidaan käydä oluella yms. Ajatus että 16 vuoden tuntemisen jälkeen häntä pitäis ruveta jollain tasolla vierastamaan on itselleni kovinkin outo.
Tosin me erottiinkin osittain siitä syystä että meistä oli tullut enemmänkin ystäviä kuin rakastavaisia ja se ei vaan enää kummallekaan riittänyt.
Tottakai, jos oltaisiin erottu riidoissa, tilanne olisi varmasti eri

Itselläni muutenkin on aina ollut kavereina(ystävä sana on ehkä liian vahva) paljonkin naisia(johtuen mm siitä että olin vuosia mukana naisurheilujoukkueen valmennustiimissä).

Elektra

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #29 : 07.01.2013, 14:46 »
Ei ole mitenkään mahdollista, koska miehet ovat niin paljon alempiarvoisempia, melkeinpä pohjasakkaa. Kelpaavat korkeintaan panopuiksi, tai sitten kunnolla tossun alle. Jos haluaa ystävyyttä, ymmärrystä ja jakaa asioita ilman seksiä, ainoa mahdollisuus naiselle on kääntyä toisen naisen puoleen.  ::)