Kirjoittaja Aihe: Kuka kelpaa?  (Luettu 65481 kertaa)

swan

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #105 : 09.11.2011, 18:55 »
Kaikki kelpaa jollekin.
Tuo taitaa olla sitä idealismia,jos tilastoihin on uskomista ja mitkä taas ei kerro syitä yksinäisyyteen välttämättä.

Onneksi kuitenkin "rumatkin" saavat rakkautta muodossa tai toisessa eli vakat kantensa valitsevat ja päinvastoin.
Ainakaan maailma ei näytä olevan vain kauniiden ja rohkeiden ja hyvä niin.

Itse olen paljon kamppaillut kelpaamisen ja kelpaamattomuuden kanssa,vaikka havainnut,että panoseuraksi kelpaisin. Ongelma vain aina ollut se, etten pelkkää sexiseuraa ole hakenut koskaan tai silloin kun vielä aktiivisesti toivoin kumppania löytyväksi.

Olen varmaan jotenkin kummallinen ja kelvoton ja lisäksi jonkin sortin sadomasokisti,ettei ole kumppania löytynyt ja en ole kelvannut sille, johon jysähdin aikoinani.
Lisänä toki vaativa elämä,jossa energiat pitkälti menneet töissä ja kotona.

Onko nämä toisaalta "kelpaamiskysymyksiä"? Ehkä ovat ja markkina-arvostaan vähemmän huolta pitämätön saa jäädä lehdelle soittelemaan.
Siitä "sisäisestä kauneudesta" en tiedä sanoa  :D

Koo

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #106 : 09.11.2011, 20:33 »
Kauneus ja ulkonäkö ovat paitsi katsojan silmässä niin myös katsottavan olemuksessa; siinä miten ihminen itse itsensä arvottaa. Anteeksipyytelevä ja itseään mitätöivä ei kerää katseita keneltäkään.

Terhenneito

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #107 : 09.11.2011, 21:02 »
Kauneus ja ulkonäkö ovat paitsi katsojan silmässä niin myös katsottavan olemuksessa; siinä miten ihminen itse itsensä arvottaa. Anteeksipyytelevä ja itseään mitätöivä ei kerää katseita keneltäkään.

Harvinaisen hyvin sanottu.

Tähän vielä lisäisin läsnäolon. Ihminen, joka on läsnä, on lähes aina hyvännäköinen.
Ymmärtänette, mitä tuolla läsnäololla tarkoitan. En siis pelkkää paikalla olemista.

Viljo05

Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #108 : 09.11.2011, 22:04 »
Jaa jaa täällä on tää ikuisuus keskustelu tästä aiheesta. Kuinka moni keskusteluun kirjoittaneista on kirjoittanut 100% varmuudella oikean mielipite aiheesta tai vähintää puolet edes ollu totta.
"Anteeksipyytelevä ja itseään mitätöivä " ihmisiä löytyy ja siihen löytyy syy miksi ne on sellaisia. Itse olen vähä samalainen ja yritän kyl päästä irti siintä. Mulla on omat syyt kyseiseen ongelmaan

swan

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #109 : 09.11.2011, 22:27 »
"Anteeksipyytelevä ja itseään mitätöivä " ihmisiä löytyy ja siihen löytyy syy miksi ne on sellaisia. Itse olen vähä samalainen ja yritän kyl päästä irti siintä. Mulla on omat syyt kyseiseen ongelmaan

Niin se on. Aina ei osaa katsoa asioiden taakse, näkee vain seuraukset siis, ei syitä.
Toiset pyytävät olemuksellaan anteeksi jatkuvasti, toiset aika-ajoin, toiset ei ikinä.

Niinkin etteivät kaikki "halua kerätä katseita" sen tarkoittavassa mielessä. Yhdenkin ihmisen läsnäolo saattaa riittää ja olla jopa kaikista merkityksellisin.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #110 : 09.11.2011, 22:49 »
Päivän optimismi: "Kelpasin yhdelle, kelpaan siis toisellekin."

Levodonna

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #111 : 09.11.2011, 23:52 »
Päivän optimismi: "Kelpasin yhdelle, kelpaan siis toisellekin."

 ;D ;D ;D ;D

Mutta vakavasti puhuen, on vain yksi ihminen jolle kenenkään pitää kelvata: itselleen.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #112 : 10.11.2011, 01:52 »
Päivän optimismi: "Kelpasin yhdelle, kelpaan siis toisellekin."

 ;D ;D ;D ;D

Mutta vakavasti puhuen, on vain yksi ihminen jolle kenenkään pitää kelvata: itselleen.
Itseinhossa on tylsä masturboida?

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1382
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #113 : 10.11.2011, 10:24 »
Mielikuvituksen puutetta.. -(:

Linnanneito

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #114 : 10.11.2011, 16:16 »
Ulkonäkökriittisyys on nyky-yhteiskunnan syöpä, valitettavasti. Meitä on moneen junaan ja monen muotoisia ja kokoisia. Onneksi näin! Olisihan se tylsää elää maailmassa, joka on suoraan Stepfordista kotoisin: kaikki olisimme täydellisiä, käyttäytyisimme täydellisesti ja elämämme olisi täydellisen...platkua. Olen sitä mieltä, että mediassa on suurin syy tähän ulkonäköongelmaan. Siellä (lehdissä, ohjelmissa, elokuvissa)  kun vilisee näitä photoshopattuja täydellisiä naisia, joiden ruumiinkuva on täysin vääristetty. Eikä siitä ole paluuta, valitettavasti. itsekin olisin halunnut elää aikana, jolloin pyöreä nainen oli merkki siitä, että se on terve ja pystyy tuottamaan jälkeläisiä, ja jaksaa ahertaa. Nykyään kun kymmenvuotiaat tytötkin laihduttavat ja karppaavat täysin ilman syytä. Pukeudutaan järkyttävän tiukkoihin pillifarkkuihin, jotta näytetään laihemmilta ja sitä kautta saadaan sitten ahdas lantio,  jolla ei todellakaan synnytetä lapsia.

Itse olen kokoa 44 (on muuten kumma, miten nämä naisten vaatekootkin ovat muuttuneet tässä lähivuosina) , lyhyt, lihava, roikkuvarintainen, vatsamakkarainen, selluliittia ja raskausarpia täynnänsä, ja ihan tavallisen näköinen naamasta. Enkä edes pukeudu tai  meikkaa mitenkään huomiotaherättävästi.  Silti olen kokenut, että kelpaan. Enkä odota vastapelurinikaan olevan mikään Adonis, vaan se, jolla on korvien välissä minua miellyttävä maailma, on paljon parempi kuin joku kuparinruskea pantterinvartaloinen tyhjäpää-kikkolo.

Mielestäni naisessa on kaunista se, kun siitä näkee päällepäin, että se tykkää itsestään, se kantaa kauniisti itsensä ja kulkee pää pystyssä, katse uteliaana. Katsokaahan kanssaihmisiänne; kuinka moni kulkee katse maassa tai väistellen, leuka rinnassa ja odottaen taas uusia pettymyksiä elämässä? Tiedän hyvin, että monikaan, varsinkaan moni meistä subeista, ei ole ollut paikalla silloin kun itsevarmuutta ja omanarvontuntoa jaettiin, mutta sitä voi tietoisesti opetella  :).

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä? Ei. Pää pystyyn, pilkettä silmäkulmaan ja rakastakaa itseänne!

"Hetken vielä tämä puoli maailmaa,
hetken vielä nukkuu yötä valkeaa
Sä mietit kuinka mikään satuttaa voi niin,
parhaat vuotes kaikki maahan poljettiin

Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
sä heräät huomaamaan,
sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan

Ja sä oot kaunis vaikket enää tunne niin,
ne vaikka veivät sulta uskon ihmisiin
Hetken vielä nukkuu puoli maailmaa,
hetki vielä kirkas aamu aukeaa

Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
sä heräät huomaamaan,
sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan

Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
sä heräät huomaamaan,
sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan."

-Juha Tapio-

BadDream

Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #115 : 10.11.2011, 16:39 »
Ulkonäkökriittisyys on nyky-yhteiskunnan syöpä, valitettavasti. Meitä on moneen junaan ja monen muotoisia ja kokoisia. Onneksi näin! Olisihan se tylsää elää maailmassa, joka on suoraan Stepfordista kotoisin: kaikki olisimme täydellisiä, käyttäytyisimme täydellisesti ja elämämme olisi täydellisen...platkua. Olen sitä mieltä, että mediassa on suurin syy tähän ulkonäköongelmaan. Siellä (lehdissä, ohjelmissa, elokuvissa)  kun vilisee näitä photoshopattuja täydellisiä naisia, joiden ruumiinkuva on täysin vääristetty. Eikä siitä ole paluuta, valitettavasti. itsekin olisin halunnut elää aikana, jolloin pyöreä nainen oli merkki siitä, että se on terve ja pystyy tuottamaan jälkeläisiä, ja jaksaa ahertaa.
Olen samaa mieltä siitä, että mediaa on ainakin joissain värikkäimmissä tapauksissa syyttäminen. Varsinkin kaikenlaisten ääritapausten julkituonti kyseenalaisin lööpein ja sanavalinnoin lehdistössä kyllä osataan, koska sillähän se mielenkiinto asiakkaissa herätetään ja raha täten tehdään. Tämä ilmiö on havaittavissa esimerkiksi iltapäivälehdistä täysin aiheesta riippumatta. Siltikään en menisi ihan niin pitkälle, että tekisin olemukseensa panostamisesta yhteiskunnallista syöpää tai mediasta yksiselitteisesti sen aiheuttajaa. Televisiolla ja listasijoituksiin tähtäävillä massaelokuvilla taatusti on vaikutuksensa erityisesti lapsiin ja nuoriin, mutta tuon vaikutuksen suuruutta on varmastikin mahdotonta oikeasti mitata. Edelleen tekisi mieleni myös palata siihen, että varsinainen, konkreettisempi ja kertaluokkia tuhoisampi yhteiskunnallinen ongelma länsimaissa on ylipaino ja sen aiheuttamat sairaudet, eikä suinkaan esiteinien laihdutuskuurit.

Kuten aiemman viestini riviväleistä toivottavasti on nähtävissä, yksittäisten henkilöiden kohdalla voi kyse monessa tapauksessa olla elintapa- eikä niinkään ulkonäkökriittisyydestä. Tyhjäpäisyyttä vastustan enemmän kuin mitään muuta ja osin tästä syystä olen ehdottoman kriittinen myös jo parjattuja valtamedioita kohtaan. En omista tai katso televisiota, lehteni valitsen uutisten ja juttujen aidon asiasisällön mukaan ja muunkin viihteen valinnassa käytän omia päänsisälmyksiä.

Queena

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #116 : 10.11.2011, 17:16 »
Se että jonain aikana on arvostettu pulskempaa naismallia joka on jotenkin viestinyt hedelmällisyydestä, ei mielestäni poikkea millään tapaa siitä että nykyisin arvostetaan hoikkuutta terveyden merkkinä. Kauneusihanteet muuttuvat.

Olen kyllä myös sitä mieltä että media luo varmasti lisää ulkonäköpaineita koska kaikki maailman kauniit ihmiset tuodaan konkreettisesti koteihimme nenämme eteen, jolloi oma naama ja kroppa tuntuvat auttamattomasti riittämättömiltä. Ennen vanhaan ongelma oli varmaankin pienempi koska kauneusihanteiden mukaiset naiset eivät olleet esillä arkipäivässä samalla tavalla, vaan niitä jollain tapaa täydellisiä henkilitä näki patsaissa, kuvissa ja satunnaisesti kadulla. Enkä usko että silloin oli edes niin suuria painoeroja ihmisillä kuin nykyisin, ihan siitäkin syystä että ei ollut mäkkäreitä ja ruoan saannin helppoutta samalla tavalla kuin nykyisin. Nykyään naisen paino vaihtelee siinä 40 kilon ja 200 kilon välillä, veikkaan että ennen erot olivat kuitenkin hieman pienempiä ja yli sata kiloinen nainen taisi kuitenkin olla aikamoinen harvinaisuus niinä aikoina kun pyöreyttä ihannoitiin.

Ihan vaan omia ajatuksia mitä heräsi tuosta ajasta jolloin arvistettiin pyöreyttä hedelmällisyyden merkkinä.

Linnanneito

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #117 : 10.11.2011, 17:36 »
Lainaus
"Siltikään en menisi ihan niin pitkälle, että tekisin olemukseensa panostamisesta yhteiskunnallista syöpää tai mediasta yksiselitteisesti sen aiheuttajaa."

Toki olemukseensa panostaminen on hyvä ja suositeltavakin juttu, siitähän näkee, että ihminen arvostaa itseänsä ja sitä, mitä on, mutta kun mediassa tyrkytetään jatkuvasti joko järkyttävän lihavia (BMI 40+) (negatiivinen mediakuva) tai sairaalloisen laihoja (BMI alle 20)(positiivinen mediakuva) missejä ja kuninkaallisia sekä muita media-ikoneita, ja ala-asteikäiset lapsukaiset ihannoivat törröttäviä kylki- ja solisluita nauttien ravinnokseen pelkkää kevyt-colaa ja kolme hernettä päivässä, niin kyllähän se panee miettimään. Miettimään mm. sitä, että missä kaikki normaalipainoiset ja -näköiset ihmiset ovat? Meillä ei siis ole minkäänlaista media-arvoa, ellemme esim.  suorita massamurhaa tai sekaannu poliitikkoihin/julkkiksiin? Uskokaa tai älkää, pyöreäkin ihminen voi olla terve.

Tavisten tosi-tv kehitteille!

*vastaa vain ja ainoastaan omista mielipiteistänsä  ;)*

Queena

  • Vieras
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #118 : 10.11.2011, 17:48 »
Lainaus
"Siltikään en menisi ihan niin pitkälle, että tekisin olemukseensa panostamisesta yhteiskunnallista syöpää tai mediasta yksiselitteisesti sen aiheuttajaa."

Toki olemukseensa panostaminen on hyvä ja suositeltavakin juttu, siitähän näkee, että ihminen arvostaa itseänsä ja sitä, mitä on, mutta kun mediassa tyrkytetään jatkuvasti joko järkyttävän lihavia (BMI 40+) (negatiivinen mediakuva) tai sairaalloisen laihoja (BMI alle 20)(positiivinen mediakuva) missejä ja kuninkaallisia sekä muita media-ikoneita, ja ala-asteikäiset lapsukaiset ihannoivat törröttäviä kylki- ja solisluita nauttien ravinnokseen pelkkää kevyt-colaa ja kolme hernettä päivässä, niin kyllähän se panee miettimään. Miettimään mm. sitä, että missä kaikki normaalipainoiset ja -näköiset ihmiset ovat? Meillä ei siis ole minkäänlaista media-arvoa, ellemme esim.  suorita massamurhaa tai sekaannu poliitikkoihin/julkkiksiin? Uskokaa tai älkää, pyöreäkin ihminen voi olla terve.

Tavisten tosi-tv kehitteille!

*vastaa vain ja ainoastaan omista mielipiteistänsä  ;)*

Tavisten tosi tv:tä on jo todella paljon..ei välttämättä enempää tarvitsekkaan. Bb, arvostele mun illallinen noista suomalaisista nyt ainakin, lisäksi ulkomaisia ei edes jaksa luetella.
Ja toki pyöreä ihminen voi olla terve. Media-arvosta sen verran, että ketään ei vain kiinnosta maksaa lehdestä missä kerrotaan terveestä, onnellisesta pyöreästä taviksesta joka ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Käytännössä kuluttaja päättää sen mitä mediassa on esillä, joten voimme vain syyttää itseämme siitä mitä meille syötetään eri medioissa. Julkkikset, poliitikot ja ääri-ilmiöt vain kiinnostavat ihmisiä, siksi niistä on mediassa juttua jatkuvasti. Sehän vasta kamalaa olisiki jos median sisältö olisi vaikka kokonaan valtion säätelemää, eikä lainkaan perustuisi siihen mitä ihmiset haluavat lukea tai katsoa.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Kuka kelpaa?
« Vastaus #119 : 10.11.2011, 19:36 »
Voi myös ajatella sitä, että media on yhteiskunnan henkisen tilan peili. Kaupallisen median olemassaolohan perustuu vain ja ainoastaan sille faktalle, että median tulee tuotaa sellaista materiaalia, josta ihmiset on valmiita maksamaan: Jos ei kiinnostusta, ei (kaupallista) mediaa. Toisin sanoen kaikki bb:t, kotikadut, seiskat, iltapäivälehdet, naistenlehdet, miestenlehdet sun muu schaisse kertovat vain siitä, millainen materiaali myy ja mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan.