Kirjoittaja Aihe: Maineensa veroinen  (Luettu 10770 kertaa)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #30 : 15.01.2015, 20:16 »
Mainettaan parempi vai mainettaan pahempi. Niin, välillä tosiaan tuntuu että ei olla pitkälle päästy 1900-luvun alusta, kun edelleenkin niin muka seksuaalisesti avoimessa, ja kaiken seksuaalisuuden toteuttamisen muka hyväksyvässä kinkyscenessä edelleen paheksutaan tiettyjä asioita. Esim. sitä että nainen harrastaa seksiä ilman tunteita, ja ilman että on parisuhteessa. "Kauheaa, sehän makaa kaikkien kanssa!" on ehkä yleisin juoru mitä muista naisihmisistä kuulee. Jaa, mitä sitten, miksi ei voisi maata kaikkien kanssa, jos niin haluaa. Muiden parisuhteet, olemassa olevat ja jo päättyneet, tuntuvat olevan myös juorujen loppumaton aarreaitta. Tosiasiassahan vaan henkilöt jotka itse ovat olleet suhteessa mukana, tietävät mitä heidän suhteessaan tapahtuu.
Jotkut juorut mitä scenessä kuulee, saa miettimään minkä lahjakkuuden viihde-ja elokuvamaailmaa menettääkään, kun noin mielikuvituksellisten salaliittoteorioiden keksijä ei toteuta kykyjään vaikka käsikirjoittamalla elokuvia. Sen sijaan että tyytyisi keksimään randomeista scenehahmoista mitä hurjempia juttuja. Kateus, katkeruus, loukkaantuminen. Mikä tahansa voi riittää syyksi että sinusta aletaan keksimään juttuja. Mitä enemmän olet esillä, sitä enemmän sinusta puhutaan. Mitä kauniimpi, aidompi, suositumpi. Mitä enemmän tuot esille omaa itseäsi, ja sitä ettet häpeä itseäsi ja omaa seksuaalisuuttasi. Mitä enemmän toteutat omaa "juttuasi". Sitä juorutumpi olet.

Ensimmäiset juorut mitä itsestä kuuli, loukkasivat. Sitten vituttivat. Lopulta vaan naurattivat. Nykyään, kun olen varmaan jo kuullut kaiken mahdollisen itsestäni, suhtaudun juoruihin olankohautuksella. Niinkun tässäkin topicissa jo sanottu, juorujen kertoja kertoo enemmän itsestään kun siitä juorujen kohteesta. Mikäli kuulee muista juoruja, niin oma neuvoni on: älä usko mitään, ellet tunne ihmistä josta juorutaan. Ja vaikka tuntisitkin, epäile silti. Jos itsestään kuulee juoruja, niin minun mielestäni tärkeintä on ymmärtää, ettei ole kellekään velvollinen selittämään tekemisiään ja toimintaansa. Yrittämisen vaikuttaa muiden mielipiteisiin itsestä, koen aika turhaksi. Emme ole täällä muita varten. Vaan itseä varten.


Master T

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #31 : 15.01.2015, 21:30 »
Nyt on pakko kompata. MissMaryn teksti oli täyttä asiaa. On yllättävää, miten vahvasti tässäkin skenessä, tosin vain osassa onneksi, on yhä ajatukset kuin 1800-luvun viktoriaaniselta yläluokalta. Paskan puhuminen on mitättömien ja kateellisten yritystä parantaa heikkoa itsetuntoaan. Hieno kommentti, MissMary!

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #32 : 15.01.2015, 21:31 »
Maineen voi saada helposti, mutta sen ylläpitäminen vaatii ponnisteluja.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #33 : 15.01.2015, 22:32 »
Maineen voi saada helposti, mutta sen ylläpitäminen vaatii ponnisteluja.

Näinkö ajattelet? Mä taas olen kuullut vanhan sanonnan "kunnia meni mutta maine kasvaa" :) ja myös MM:n kommenttiin viitaten täytyy sanoa, että en kertaakaan ole tässä skenessä kuullut itseäni koskevia juoruja, mistä se kertonee, sama sinänsä. En ole kuullut, vaikka eräänkin kerran tutun henkilön kanssa jutustellessa hän itse sanoi, että oli minusta vähän maininnut eräässä pervojen kokoontumisessa, jossa en itse ollut. Mutta ei ne jutut ole mulle saakka palanneet.

onez

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #34 : 16.01.2015, 03:05 »
@MissMary
Hyvin sanottu :peukku:

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #35 : 16.01.2015, 03:58 »
Hyvä, meeri... 

*Muita kommentoi sit editin kaut kun aurinko valaisee taivaankannen..

Puris

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Galleria
    • Fetlife
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #36 : 16.01.2015, 07:38 »
Aamen Mary

Vituttaahan se jos naapurin hiekkalaatikolla leikitään ja on kivemmat lelut.
Tosin kaikki mutakakut ei ole kaikkien mieleen, sekin pitäisi muistaa :D

Shy

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #37 : 16.01.2015, 09:50 »
Ensikokemukseni bileistä oli jäädä viimeiseksi niitä seuranneen itselleni täysin käsittämättömän ja epäkorrektin jälkipyykin vuoksi. "Säälin saa pyytämättäkin. Kateus pitää ansaita." Tyydyin tuntemaan sääliä ja nautin ylpeydellä aiheuttamastani kateudesta. Toisten keskenkasvuisuus ei minun taipaleella etenemistäni hidasta.

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #38 : 16.01.2015, 10:42 »
Jos joku muistaa ylipäätään minut melkein 15 vuoden takaisista bileistä, niin lupaan henkilökohtaisesti ojentaa häntä kymmenellä pisteellä ja papukaijan merkillä!  :whip:

Muodostuuhan jokaisesta henkilöstä kenen kanssa on ollut kanssakäymisistä jokinlainen mielikuva. Kuuleepa sitä puhuttavan toisesta/toisistakin. Eriasia on, luottaako omaan kokemukseensa vai annettuun mielikuvaan.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #39 : 16.01.2015, 14:43 »
Olen varma, että mullakin on joissain piireissä olemassa maine, mutta itselle asti siitä ei ole kuulunut mitään. Myöskin olen aika varma, ettei se maine ole läheskään kaikkialla positiivinen, mutta sille tuskin voi mitään. Ihan sama mitä tekee, jotakuta se ärsyttää, ja joskus tulee mokia itse kullekin.

Maine on siinä mielessä hankala juttu, että vaarallisista ja muuten hankalista ihmisistä haluaisi varoittaa kaikkia ystäviään, ja toisaalta tieto on melkein aina toisen tai kolmannen käden kautta tullutta. Siinä joutuu aina tasapainottelemaan turvallisuuden ja liian juorujen levittämisen välillä,

submit

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #40 : 16.01.2015, 15:08 »
Kaikista, jotka vähänkn enemmän touhuavat muodossa tai toisessa skenessä, liikkuu puheita. Monenlaistahan sitä on vuosien mittaan kuullut muista ja itsestänikin. Loppupeleissä puhutaanpa mitä hyvänsä, ei ainakaan negatiivisista kannata välittää. Mitä enemmän tulee  paskaa niskaan julkisesti tai juorujen kautta, sitä parempia ovat ystävät, jotka pysyvät ja uudet, jotka tulevat, koska he ovat fiksuja ja ajattelevat omilla aivoillaan :)

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #41 : 16.01.2015, 16:28 »
Itse en kauhean ulospäin suuntautuva ole, en niinkään ujoutta (hieman ehkä sitäkin, ainakin uusien tuttavuuksien kohdalla), vaan yksinkertaisesti olen vain sellainen. Jos joku tulee kysymään "oletko kinky, vähän sellainen kutina että olet?" niin myönnän suoraan häpeilemättä. Nykyisessä työpaikassani ei haittaa, vaikka juorut kinky jutuista leviäskin, minulle on loppujen lopuksi ihan yks paskan hailee mitä muut ajattelee ja sanoo, koska jos luottaa juoruihin, joille ei tunnu olevan perusteita, ja tämän takia ei edes suostu esim. puhumaan jonkun kanssa... niin sitten on ehkä peiliin katsomista.

Kaveripiirissä minut tunnetaankin hieman yllättäjänä, koska en kauheasti omista asioistani jutustele turhia ja small talkia, vähän väliä tulee vastaan "ai ajaa, et sulla on se ja se ja teet tätä ja tuota, en tiennytkään" ja tämä tulee sellaisen kaverin suusta jonka olen tuntenut jo ainakin 10 vuotta :D. Huonoa mainetta minulla ei tietääkseni kait ole, ärsyttävänä minut tunnetaa kun olen kännissä, se on ehkä ainoa negatiivinen maine, jonka olen kuullut. Onneksi en juo turhan usein :)

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #42 : 17.01.2015, 00:25 »
Itse olen sitä mieltä, että osa tyypeistä on maineensa "ansainnut". Oli se sitten hyvässä tai huonossa. Jos samoista henkilöistä kuulee toistuvasti negatiivista, mutta aina uudelta henkilöltä ja uusin silmin niin tuskinpa tuolloin se varoiteltu maine on kovin tuulesta temmattu.

Vaarallisista ja toistuvasti törkeästi käyttäytyvistä tuleekin varoittaa, mutta turha juoruilu tulisi jättää väliin. Juoruilussa ne faktat tuntuvat jäävät jonnekin kauas taakse ja koko juttu lähteä liikkeelle väärinkäsityksestä tai ihan keksittynä juttuna, kun tarkoitus on satuttaa tai saada toisen mainetta tahrittua. Lähdekritiikkiä käyttäen pääsee jo pitkälle, mutta sekään ei takaa mitään. Ihmiset oppivat virheistään ja kaikkien kanssa ei tule toimeen, jolloin se luotettavakin henkilö voi antaa väärän kuvan ihmisestä, kun juuri hänen kokemuksensa tyypistä on negatiivinen, vaikka muuten kyseinen kaveri olisikin oikein mallikelpoinen pervo.

Harva asia tässä maailmassa on mustavalkoista, ei myöskään pervojen maineet ja teot.





hohoi

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #43 : 17.01.2015, 14:22 »
Missä sitä juoruilua muuten sitten harrastetaan niin, että jutut oikein leviävät? Harvakseltaan olevissa bileissä, jossain baarimiiteissä, täällä, sessioiden lomassa?

Mietin tietenkin omaa maineenhallintaani, kun nyt olen vielä aloittamassa aika puhtaalta pöydältä :D

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #44 : 17.01.2015, 14:52 »
Missä sitä juoruilua muuten sitten harrastetaan niin, että jutut oikein leviävät? Harvakseltaan olevissa bileissä, jossain baarimiiteissä, täällä, sessioiden lomassa?

Täällä suuri osa ihmisistä tuntee toisiaan ihan oikeasti. Siis ollaan paitsi sessioiden puolesta tekemisissä, myös kaikilla niillä tavoilla kuin kaverit nyt ylipäätään pitävät toisiinsa yhteyttä. Ja kun jutellaan, jutellaan usein myös yhteisistä tutuista. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta samalla väärät tai vääristyneet tiedot myös leviävät.