Kirjoittaja Aihe: Abortti  (Luettu 12446 kertaa)

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #30 : 01.07.2015, 10:53 »
Kun näin otsikon, kuvittelin, että jollain on fetissi aborttileikkeihin ja gyn.tutkimusvälineisiin  ;D
Mä oletin ihan samaa.
Ja kieltämättä on aika sellainen olo ettei tämä oikein ole oikea foorumi aiheelle.
Varsinkin kun aihe on sellainen missä ei oikeasti voi argumentoida lopulta kuin juupas eipäs -tasolla koska aihe on niin henkilökohtaiseen uskoon perustuva.
Vaikka aloittaja kysyikin mielipiteitä, en usko että kukaan voi tätä toiselle perustella niin että toinen vaihtaisi sen takia mielipidettään puhtaasti loogisista syistä.

En oikein ymmärrä mitä kukaan tekee toisten mielipiteillä abortista? Jokaisen on itse muodostettava oma käsityksensä asiasta jos se tulee ajankohtaiseksi, etukäteen sitä on turha pohtia sillä todellisuutta ei voi kuvitella. Sen sijaan ihmisten lokeroiminen jonkun mielipiteensä johdosta on mielestäni perin omituista, ehkäpä kannattaisi avartaa empatiakykyään ja hyväksyä toiset sellaisina kuin nämä ovat mielipiteineen kaikkineen?

Mei

Vs: Abortti
« Vastaus #31 : 01.07.2015, 12:07 »
En oikein ymmärrä mitä kukaan tekee toisten mielipiteillä abortista? Jokaisen on itse muodostettava oma käsityksensä asiasta jos se tulee ajankohtaiseksi, etukäteen sitä on turha pohtia sillä todellisuutta ei voi kuvitella. Sen sijaan ihmisten lokeroiminen jonkun mielipiteensä johdosta on mielestäni perin omituista, ehkäpä kannattaisi avartaa empatiakykyään ja hyväksyä toiset sellaisina kuin nämä ovat mielipiteineen kaikkineen?
*naps*, done, kiitos mahtavasta neuvosta!

Mitä järkeä käydä keskustelua yhtään mistään?

RMK

  • Vieras
Vs: Abortti
« Vastaus #32 : 01.07.2015, 12:26 »
Mä en puutu tähän.

Tää netti on niin jännä paikka,että täällä voi sanoo ihan mitä vaan.

Eli,en lähe tähä.

Mun entinen kaveri teki itelleen "abortteja" hakkaamalla itseään mahaan.

Siinäpä syy miksi se onki entinen kaveri.

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #33 : 01.07.2015, 13:00 »
En oikein ymmärrä mitä kukaan tekee toisten mielipiteillä abortista? Jokaisen on itse muodostettava oma käsityksensä asiasta jos se tulee ajankohtaiseksi, etukäteen sitä on turha pohtia sillä todellisuutta ei voi kuvitella. Sen sijaan ihmisten lokeroiminen jonkun mielipiteensä johdosta on mielestäni perin omituista, ehkäpä kannattaisi avartaa empatiakykyään ja hyväksyä toiset sellaisina kuin nämä ovat mielipiteineen kaikkineen?
*naps*, done, kiitos mahtavasta neuvosta!

Mitä järkeä käydä keskustelua yhtään mistään?

Juurikin mäin. Miksi tuhlata aikaa turhaan "keskusteluun" kun ehdotonta totuutta ei ole olemassa. Aihe on jokaisen oma henkilökohtainen valinta ja joko hyväksyt ihmisen sellaisena kuin tämä on tai sitten et. Se taas on sinun oma henkilökohtainen valintasi.

Virtaavatvedet

  • Vieras
Vs: Abortti
« Vastaus #34 : 01.07.2015, 14:11 »
Keskustelu on pahuksen hyödyllistä tai oikeastaan välttämätöntä, jos on kiinnostunut muiden ihmisten ymmärtämisestä (ja sehän taas on eri asia kuin hyväksyminen: hyväksyn hyvin paljon sellaista, mitä en ymmärrä, enkä hyväksy likimainkaan kaikkea, minkä ymmärrän).


Mei

Vs: Abortti
« Vastaus #35 : 01.07.2015, 14:16 »
En oikein ymmärrä mitä kukaan tekee toisten mielipiteillä abortista? Jokaisen on itse muodostettava oma käsityksensä asiasta jos se tulee ajankohtaiseksi, etukäteen sitä on turha pohtia sillä todellisuutta ei voi kuvitella. Sen sijaan ihmisten lokeroiminen jonkun mielipiteensä johdosta on mielestäni perin omituista, ehkäpä kannattaisi avartaa empatiakykyään ja hyväksyä toiset sellaisina kuin nämä ovat mielipiteineen kaikkineen?
*naps*, done, kiitos mahtavasta neuvosta!

Mitä järkeä käydä keskustelua yhtään mistään?

Juurikin mäin. Miksi tuhlata aikaa turhaan "keskusteluun" kun ehdotonta totuutta ei ole olemassa. Aihe on jokaisen oma henkilökohtainen valinta ja joko hyväksyt ihmisen sellaisena kuin tämä on tai sitten et. Se taas on sinun oma henkilökohtainen valintasi.
Koska muiden ihmisten mielipiteet kiinnostaa?  Ei sun varmaan tarvi osallistua jos ei huvita, ainakaan noin turhilla kommenteilla.

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #36 : 01.07.2015, 14:20 »
En oikein ymmärrä mitä kukaan tekee toisten mielipiteillä abortista? Jokaisen on itse muodostettava oma käsityksensä asiasta jos se tulee ajankohtaiseksi, etukäteen sitä on turha pohtia sillä todellisuutta ei voi kuvitella. Sen sijaan ihmisten lokeroiminen jonkun mielipiteensä johdosta on mielestäni perin omituista, ehkäpä kannattaisi avartaa empatiakykyään ja hyväksyä toiset sellaisina kuin nämä ovat mielipiteineen kaikkineen?
*naps*, done, kiitos mahtavasta neuvosta!

Mitä järkeä käydä keskustelua yhtään mistään?

Juurikin mäin. Miksi tuhlata aikaa turhaan "keskusteluun" kun ehdotonta totuutta ei ole olemassa. Aihe on jokaisen oma henkilökohtainen valinta ja joko hyväksyt ihmisen sellaisena kuin tämä on tai sitten et. Se taas on sinun oma henkilökohtainen valintasi.
Koska muiden ihmisten mielipiteet kiinnostaa?  Ei sun varmaan tarvi osallistua jos ei huvita, ainakaan noin turhilla kommenteilla.

No ei tunnu kuitenkaan kiinnostavan :-D

Mei

Vs: Abortti
« Vastaus #37 : 01.07.2015, 15:01 »
En oikein ymmärrä mitä kukaan tekee toisten mielipiteillä abortista? Jokaisen on itse muodostettava oma käsityksensä asiasta jos se tulee ajankohtaiseksi, etukäteen sitä on turha pohtia sillä todellisuutta ei voi kuvitella. Sen sijaan ihmisten lokeroiminen jonkun mielipiteensä johdosta on mielestäni perin omituista, ehkäpä kannattaisi avartaa empatiakykyään ja hyväksyä toiset sellaisina kuin nämä ovat mielipiteineen kaikkineen?
*naps*, done, kiitos mahtavasta neuvosta!

Mitä järkeä käydä keskustelua yhtään mistään?

Juurikin mäin. Miksi tuhlata aikaa turhaan "keskusteluun" kun ehdotonta totuutta ei ole olemassa. Aihe on jokaisen oma henkilökohtainen valinta ja joko hyväksyt ihmisen sellaisena kuin tämä on tai sitten et. Se taas on sinun oma henkilökohtainen valintasi.
Koska muiden ihmisten mielipiteet kiinnostaa?  Ei sun varmaan tarvi osallistua jos ei huvita, ainakaan noin turhilla kommenteilla.

No ei tunnu kuitenkaan kiinnostavan :-D
Mielipiteet aiheesta kiinnostaa,  ei "turha keskustella tästä koska minä en tahdo" -ulina.

Maaria

  • Vieras
Vs: Abortti
« Vastaus #38 : 01.07.2015, 15:50 »
Mielenkiintoista, että syntymättömän lapsen oikeutta elämään ei nosteta sen vahvemmin esille. Naisen oikeus keskeyttää raskaus tarkoittaa elävän ihmisen elämän päättämistä. Mielestäni syntymättömällä ihmisellä on oikeus elämään. En vastusta aborttia ylipäätään, mutta olisin kyllä valmis rajaamaan naisen oikeutta päättää vartalostaan, jos se oikeus tallaa räikeästi lapsen oikeuksia. Se tuntuisi oikeudenmukaiselta ja humaanilta.

Keinojen miettiminen onkin sitten kinkkistä, miten suojella syntymöttämän lapsen oikeuksia. Abortin tekemisen rajaa tuosta 12 viikosta alemmas voisi ajatella, mutta onko sillä nyt niin kovin paljon merkitystä tehdäänkö abortti viikolla 10 vai 12. Sikiön kehityksen kannalta kahdessa viikossa tapahtuu paljon, mutta jos elämän arvostamisen näkökulmasta noita viikkoja pohtii, niin yhtä paljon se sydän sykkii molemmilla viikoilla ja yhtä paljon sikiö on ihminen toisen mielestä ja ei-ihminen jonkun toisen.

Ainakin raskaana oleville päihteiden ongelmakäyttäjille pitäisi olla tarjolla tukea ja apua enemmän kuin tällä hetkellä on. Ehkäpä juuri tuo naisen oikeus omaan vartaloon ajattelu on saanut aikaan sen, että päihdeäideille ei koeta pystyttävän tekemään mitään sen erityisempää. Pakkohoito ei ole ratkaisu, mutta tehostettu tuki monelta eri suunnalta saattaisi auttaa äitiä pysymään raskauden ajan päihteettömänä tai ainakin vähentämään päihteiden käyttöä huomattavasti.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #39 : 01.07.2015, 16:07 »
Kun näin otsikon, kuvittelin, että jollain on fetissi aborttileikkeihin ja gyn.tutkimusvälineisiin  ;D
Mä oletin ihan samaa.

Abortti/lisääntymisfantasioista ja fetisseistä on jo oma ketjunsa:

http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=5419.0

Mun entinen kaveri teki itelleen "abortteja" hakkaamalla itseään mahaan.
Siinäpä syy miksi se onki entinen kaveri.

Milläköhän keinoin tämä oululainen nainen "aborttejaan" teki? En ole seurannut uutisointia niin tarkasti että selvisikö olivatko sikiöt/lapset kuolleet vasta synnytyksen jälkeen. Saatiinko siitä lääketieteellistä näyttöä. Jos lääkäri olisi hoitanut 5 aborttia samalle naiselle se tuskin olisi ylittänyt uutiskynnystä. (Ja vaitiolovelvollisuus.)

Lunttu

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #40 : 01.07.2015, 16:51 »
Mielenkiintoista, että syntymättömän lapsen oikeutta elämään ei nosteta sen vahvemmin esille. Naisen oikeus keskeyttää raskaus tarkoittaa elävän ihmisen elämän päättämistä. Mielestäni syntymättömällä ihmisellä on oikeus elämään. En vastusta aborttia ylipäätään, mutta olisin kyllä valmis rajaamaan naisen oikeutta päättää vartalostaan, jos se oikeus tallaa räikeästi lapsen oikeuksia. Se tuntuisi oikeudenmukaiselta ja humaanilta.

Tää on taas mun mielestä myöskin yksilön itsensä pohdittavissa, mistä kukakin kokee elämän alkavan ja tähän varmasti liittyy vahvasti se kuka kokee kohdallaan abortin edes vaihtoehdoksi, sellainen joka kokee "päättävänsä elämän" tuskin tekee aborttia. Oikeudet kuuluu eläville (ensisijaisesti).

Jen

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 439
  • It's me, no use to act anything else...
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #41 : 01.07.2015, 17:04 »
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että mikään asia ei tapahdu ilman tarkoitusta. Jos tulisin raskaaksi niin sitten minusta tulisi äiti, asiasta ei keskusteltaisi. Jos ei lapsen isälle sopisi tulla isäksi, olisi se hänen murheensa. Jokainen toimikoon kuten itse parhaakseen näkee..

Kaikkien olen tietääkseeni antanut ymmärtää, että jos raskaaksi ehkäisystä huolimatta tulen, lapsen myös pidän. Omalla kohdallani siis vastustan aborttia, mutten tuomitse muita omista päätöksistään.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #42 : 01.07.2015, 21:37 »
Minä en halua lapsia, biologisia siis. Syy on yksinkertainen, ihmisiä on maapallolla jo ihan liikaa. Eli, jos raskaaksi tulisin, tekisin abortin.

Täällä nostetaan esiin syntymättömän lapsen oikeuksia. Entä niiden lasten oikeudet, jotka ovat vailla rakastavaa kotia, rakastavia vanhempia? Miksi tehdä uusi ihminen jo ylikansoitetulle Tellukselle, kun voi tarjota rakkautta ja kodin lapselle, jota biologiset vanhemmat eivät halunneet?

Pidän lapsista, tulen heidän kanssa hyvin toimeen. Mutta biologista lasta en tee. Omatuntoni ei vaan anna periksi. Tämä ei sitten tarkoita sitä, että tuomitsisin heidät, jotka lapsia tekevät. En todellakaan tuomitse.

Mei

Vs: Abortti
« Vastaus #43 : 01.07.2015, 21:58 »
Täällä nostetaan esiin syntymättömän lapsen oikeuksia. Entä niiden lasten oikeudet, jotka ovat vailla rakastavaa kotia, rakastavia vanhempia?
Hyvä pointti.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Abortti
« Vastaus #44 : 01.07.2015, 22:08 »