Kirjoittaja Aihe: Friends with benefits-suhteet  (Luettu 47789 kertaa)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Friends with benefits-suhteet
« : 15.02.2016, 18:16 »
Nykyäänhän erilaiset friends with benefits-suhteet tuntuvat olevan aika yleisiä erityisesti sinkkujen keskuudessa. Termillähän tarkoitetaan yleensä kavereita tai jopa ystäviä, jotka harrastavat keskenään seksiä. Suhteet ovat toki itsessään erilaisia jokaisen kohdalla. Jotkut tekevät muutakin kuin panevat, joillakin taas koko homma keskittyy pelkkään panemiseen. Jotkut pitävät yhteyttä harvakseltaan, jotkut usein ja säännöllisesti. Kinkyjen fwb-jutuissa saattaa olla mukana mahdollisen seksin lisäksi myös sessiointia.

Omasta mielestäni tällaisiin suhteisiin liittyy niin hyviä kuin huonoja puolia. Sinkkuna on kiva, jos on joku, jolta saa säännöllistä seksiä tai jopa sessiointia ja jos vielä tekee toisen kanssa muutakin kuin panee, niin on ihan kiva paketti valmis. Ja jos yhteydenpitoa on muutenkin ja henkilö on sellainen, jonka kanssa tulee juteltua kaikenlaisista asioista, niin on kiva, kun on myös juttuseuraa.

Huonoja puolia ovat taas mahdollisten tunteiden syttyminen, varsinkin silloin jos on sovittu, ettei mitään vakavampaa tule. Ja vaikka varsinaisia tunteita ei syttyisi, jonkinlainen kiintymys toiseen syttyy varmasti, varsinkin jos yhteydenpitoa ja näkemisiä on paljon ja "suhde" on kestänyt pitkään. Jos fwb-suhde loppuu esimerkiksi silloin, kun toinen löytää seurustelukumppanin, niin suhteen loppuminen saattaa olla yllättävän kova paikka.

Mitä mieltä olette tällaisista fwb-suhteista? Onko niissä loppupeleissä järkeä vai ovatko tällaiset suhteet sinkkuelämän piristys?

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #1 : 15.02.2016, 18:49 »
Ei ole parisuhteen voittanutta mutta silloin kun sitä vakavasti otettavaa suhdetta ei ole niin panokamut piristää päivää :). Ymmärrän myös näkemyksesi tunteiden syvenemisestä ja tiedän että varsinkin pitkään jatkuneissa fwb suhteissa näin voi helposti käydä. Itse olen empaattinen yksilö ja mielelläni vietän aikaa myös muiden aktiviteettien parissa näiden ystävieni kanssa. Tietysti suhteet yhdessä olon myötä syvenevät ja välillä joutuu jopa tietoisesti olemaan etäinen jotta pysyttäisiin siinä mistä on sovittu.

Jonkinlainen kiintymys syntyy varmasti. Itse toivon että minun fwb-suhteeni tulevat päättymään rauhallisesti ja yhteisymmärrykseen. Suoraan sanoen patistan tyttöjä löytämään kunnon miehen itselleen jotta pääsevät minusta eroon ;D. Ystävyyden toivon kuitenkin säilyvän myös jatkossa sillä kyllä ne tunteet ovat syventyneet minullakin.

Triss

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #2 : 15.02.2016, 19:07 »
Tää on niitä asioita jotka ideana kuulostaa aina niin loistavalta muttei kertaakaan ole onnistunut ilman jotain kränää. Hetken aikaa on hauskaa mutta ittellä ne tunteet kyllä suht vikkelään tulee kuvioon mukaan ja sitten hajotaan, joten parhaimmaksi oon nähnyt pysyttäytyä fwb-suhteista erossa :) Jätän ne minua vahvemmille ihmisille. Arvostan ystävyyttä niin paljon että tuntuisi höperöltä riskeerata se pelkän seksin takia...

Draugo

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #3 : 15.02.2016, 19:13 »
Varmasti toimii joillekkin kunhan vaan kummatkin/kaikki on samalla kartalla. En itsekkään pistäisi vastaan kun ei muitakaan suhteita ole, mutta veikkaan että ei niitä FWB suhteita sen helpommin löydy kun muitakaan suhteita.

Jos tuollasen fwb suhteen ottaa vakavissaan, eli niin että toimii juuri sellaisena suhteena niin en usko että kriteerit on sen kummosemmat kuin muissakaan suhteissa. Kaikkien pitää olla yhtä mieltä siitä mitä ollaan hakemassa, pitää olla sellanen yhteys että se vastaa toivottua yhteistä ajanviettoa jne. Suurin vaarahan tuollasessa on se että joku tulee mukaan sillä taka-ajatuksella että saa suhteen syvenemään jollain konstilla.

Underworld

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #4 : 15.02.2016, 19:19 »
Itsellä oli yksi aika pitkälti tässä kategoriassa oleva juttu joskus vuosi sitten, ei syntynyt kränää eikä ongelmia, mutta ainakin itselle suht tyhjät fiilikset jäi. Soita ovikelloa, "moi", pannaan, nukutaan, juodaan aamukahvia, ei olla muutamaan viikkoon missä yhteydessä kunnes taas osutaan samaan kaupunkiin  :P mutta joo, kaikki on tapauskohtaista, voihan sitä olla aitoa ystävyyttä/kiinnostusta/arvostusta fwb suhteissa myös. Tämä kuvaamani juttu nyt vain sattui kulkemaan niin, ettei pidetty paljoakaan yhteyttä, eikä siten paljoa minkään tason suhdettakaan syntynyt

koo

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 93
  • Dirty South
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #5 : 15.02.2016, 19:30 »
Olen samaa mieltä Ulfhednarin kanssa, että parisuhteen voittanutta ei ole. Varsinkin jos se sattuu olemaan myös seksuaalisesti tyydyttävä "kinky"-suhde. FWB-suhteissa on toki puolensa. Sinkulle ne sopivat mielestäni oikein hyvin, kunhan vain pitää mielessä sen että ne voivat elämäntilanteiden muuttuessa loppua kokonaan tai joutua tauolle. Huomattavasti helpommin kuin monogaminen tai polyamorinen suhde.

Minulle ei ole itselleni muodostunut FWB-suhdetta jo olemassa olevan ystävän kanssa, vaan lähes kaikki sessiosuhteeni ovat olleet FWB-tyyppisiä. En vain osaa sessioida ilman ystävyyttä, joten näitä hyviä ja huonoja puolia on tullut koettua :) Tunneside tosiaan muodostuu kumppaniin ja suhteen loppuminen aiheuttaa ainakin haikeita fiiliksiä. Näin ainakin allekirjoittaneelle...

Draugon kanssa olen siinä mielessä eri mieltä, että jostain syystä näitä FWB-suhteiksi muodostuneita sessiosuhteita on suhteellisen helppoa löytää, mutta sitten vasta haasteet alkavat, jos haluaa kinkyn parisuhteen aikaiseksi. Tällaista parisuhdetta ei sitten näytä löytävän millään :)

Nick

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #6 : 15.02.2016, 19:41 »
Draugon kanssa olen siinä mielessä eri mieltä, että jostain syystä näitä FWB-suhteiksi muodostuneita sessiosuhteita on suhteellisen helppoa löytää, mutta sitten vasta haasteet alkavat, jos haluaa kinkyn parisuhteen aikaiseksi. Tällaista parisuhdetta ei sitten näytä löytävän millään :)

Johtuu parisuhteelle asetetuista korkeammista ja laaja-alaisemmista vaatimuksista.

Tiera

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 177
  • Kiltti ja viaton lävistäjätäti
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #7 : 15.02.2016, 22:41 »
Mä pyrin pitäytymään erossa tollasista fwb-suhteista. Miinukset on plussia isommat silloin kun kehittyy tunteita joita ei saisi kehittyä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #8 : 15.02.2016, 23:11 »
Ei ole parisuhteen voittanutta mutta silloin kun sitä vakavasti otettavaa suhdetta ei ole niin panokamut piristää päivää :). Ymmärrän myös näkemyksesi tunteiden syvenemisestä ja tiedän että varsinkin pitkään jatkuneissa fwb suhteissa näin voi helposti käydä. Itse olen empaattinen yksilö ja mielelläni vietän aikaa myös muiden aktiviteettien parissa näiden ystävieni kanssa. Tietysti suhteet yhdessä olon myötä syvenevät ja välillä joutuu jopa tietoisesti olemaan etäinen jotta pysyttäisiin siinä mistä on sovittu.

Jonkinlainen kiintymys syntyy varmasti. Itse toivon että minun fwb-suhteeni tulevat päättymään rauhallisesti ja yhteisymmärrykseen. Suoraan sanoen patistan tyttöjä löytämään kunnon miehen itselleen jotta pääsevät minusta eroon ;D. Ystävyyden toivon kuitenkin säilyvän myös jatkossa sillä kyllä ne tunteet ovat syventyneet minullakin.

Allekirjoitan kyllä tuollaisen kiintymyksen syntymisen. Omalla kohdallani on jatkunut nyt jo yli puoli vuotta eräänlainen fwb-suhde ja tällä hetkellä jännitän, että löytääkö tämä fwb-kumppanini seurustelukumppanin tässä piakkoin, kun tapailee erästä naista. Huomaan, että vaikka minulla ei ole varsinaisesti tunteita häntä kohtaan niin ajatus siitä, että suhteemme katkeaisi yhtäkkiä on outo. Olemme vielä pitäneet yhteyttä lähes päivittäin ja tehneet muutakin kuin harrastaneet seksiä, joten jonkinlainen kiintymys ainakin omalta kohdaltani on muodostunut.

Tällaisissa tilanteissa vain pitäisi joko keskittyä nauttimaan mahdollisesti kumppanuuden viimeisistä hetkistä tai sitten vain lopettaa suhde, jos pelkää, että kiintyy toiseen liikaa.


DareDoll

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #9 : 15.02.2016, 23:17 »
Niin, kait se on iso ero ollaanko fwb with or without feelings.
With feelings voi sisältää raskaampia vaiheita loppuessaan...

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 617
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #10 : 15.02.2016, 23:21 »
Minulla on upeita kokemuksia erilaisista FWB-suhteista.

Tärkeintä siinä on se, että kumpikin tietää, että paikka sydämessä on varattu toisaalle (vaikka ketään ei olisi). Meillä on laitettu keskinäinen suhde tauolle heti kun kumppni on löytänyt jonkun joka kiinnostaa sillä lailla edes hatarasti, yhdessä jännätty tuleeko siitä mitään, sen jälkeen yhdesäs surtu kun ei tullutkaan jajatkettu entistä menoa kunnes tuli uusi ihastus... ja voi kuina onnellinen olenkaan ollut kun kumppanilla on onnistanut rakkaudessa!



Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #11 : 15.02.2016, 23:54 »
Minulla on upeita kokemuksia erilaisista FWB-suhteista.

Tärkeintä siinä on se, että kumpikin tietää, että paikka sydämessä on varattu toisaalle (vaikka ketään ei olisi). Meillä on laitettu keskinäinen suhde tauolle heti kun kumppni on löytänyt jonkun joka kiinnostaa sillä lailla edes hatarasti, yhdessä jännätty tuleeko siitä mitään, sen jälkeen yhdesäs surtu kun ei tullutkaan jajatkettu entistä menoa kunnes tuli uusi ihastus... ja voi kuina onnellinen olenkaan ollut kun kumppanilla on onnistanut rakkaudessa!

Tuossa on kyllä jotain omalla tavallaan mahtavaa. Toisaalta sit taas se vaatii tosiaan oikeasti sitä, ettei kummallakaan ole varsinaisia tunteita toisiaan kohtaan, koska tämä saattaa helposti aiheuttaa mustasukkaisuutta.

Itselläni oli aluksi hämmentynyt olo, kun fwb-kumppanini avoimesti kertoi naisista, joista on kiinnostunut, koska en oikeastaan ollut tottunut tällaiseen. Mutta nyt on kiva, kun itsekin olen alkanut kertoa miehistä, josta olen kiinnostunut. Jollain tapaa juuri tuollainen yhdessä fiilistely on mukavaa :) Ja mielestäni tällainen yhdessä fiilistely kertoo juuri siitä ystävyydestä, joka on hieno asia ^^

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #12 : 16.02.2016, 00:45 »
Minulla on upeita kokemuksia erilaisista FWB-suhteista.

Tärkeintä siinä on se, että kumpikin tietää, että paikka sydämessä on varattu toisaalle (vaikka ketään ei olisi). Meillä on laitettu keskinäinen suhde tauolle heti kun kumppni on löytänyt jonkun joka kiinnostaa sillä lailla edes hatarasti, yhdessä jännätty tuleeko siitä mitään, sen jälkeen yhdesäs surtu kun ei tullutkaan jajatkettu entistä menoa kunnes tuli uusi ihastus... ja voi kuina onnellinen olenkaan ollut kun kumppanilla on onnistanut rakkaudessa!

Tuossa on kyllä jotain omalla tavallaan mahtavaa. Toisaalta sit taas se vaatii tosiaan oikeasti sitä, ettei kummallakaan ole varsinaisia tunteita toisiaan kohtaan, koska tämä saattaa helposti aiheuttaa mustasukkaisuutta.

Itselläni oli aluksi hämmentynyt olo, kun fwb-kumppanini avoimesti kertoi naisista, joista on kiinnostunut, koska en oikeastaan ollut tottunut tällaiseen. Mutta nyt on kiva, kun itsekin olen alkanut kertoa miehistä, josta olen kiinnostunut. Jollain tapaa juuri tuollainen yhdessä fiilistely on mukavaa :) Ja mielestäni tällainen yhdessä fiilistely kertoo juuri siitä ystävyydestä, joka on hieno asia ^^
Omat  kokemukseni ovat kuluvalta vuodelta joten hirveän kokenut en itsekään asian suhteen ole. Näen kuitenkin sekä Mian että Perhosen mainitsemia asioita omissa suhteissani. Kuten Mia myös minä jännään että löytääkö ystäväni hyvän kumppanin itselleen, jos löytää niin menetän harvinaisuuden eli kinkyn leikkikaverin mutta hänen onnensa on paljon korkeammalla tärkeysasteikolla. Yhdessä on mietitty seuranhaun kriteereitä ja ne onnekkaat jotka ovat haastatteluun päässeet ovat läpäisseet tiukan kamman :)). Ei tarvitse pelätä kaverit, en ole viestejänne lukenut mutta kertonut mielipiteeni jos sellaista on kysytty - ja hei, te kalkkiviivoille päässeet olette siis valiojoukkoa  ;)

Lisäksi olen rehellisesti kertonut kun olen käynyt treffaamassa kiinnostavia ihmisiä, ovat ne ihmiset sitten milloin mistäkin kaupungista. Avoimuudesta olen ainakin oppinut, voisipa sitten vakisuhteessakin olla näin avoin. Aluksi luulen leikkikaverilla olleen samanlaiset fiilikset kuin Perhosella, eli hiukan oli haikeat fiilikset kun jonkun treffasin Oulussa ja varsinkin sitten kun paikallinen nuori nainen alkoi kahvitella välillä luonani. Toivottavasti pystymme juuri samaan kuin Mia, eli kun toinen rakkauden löytää olemaan tämän puolesta onnellinen. Toki haikeutta saattaa olla ilmassa mutta hyvän ystävän onni on tärkeää.

Täällä pohjoisessa asutaan niin pienillä paikkakunnilla että kinky-suhteet ovat kortilla. Silloin kun intressit kohtaavat seksuaalisuuden suhteen mutta muuten ei täysin napsahda kohdilleen on fwb-suhde hyvä vaihtoehto.


Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #13 : 16.02.2016, 00:54 »
Mä oon harrastanut näitä fwb-juttuja varmaan 18veestä lähtien. Joistain on tullu vähän enemmän, pidempikestoista, jotkut ovat sitten vain kuihtuneet pois. Vaikka suurimmalta osalta nämä on ehkä ollut seksisuhteita. Ensin oli seksi ja sitten oli kaveruus.  Välillä on mustasukkaisuutta esiintynyt puolin tai toisin, varsinkin nuorempana, noin 20vuotiaana ja vähän päälle.
Nyt monet näistä vanhoista kavereista onkin pariutunut ja on perhettä ja monogaamisia suhteita. Toisaalta ehkä hyvä, on tässä oman seksuaaliset mieltymykset parina viime vuotena muuttunut niin paljon, että ei ehkä enää osuisi kohdalleen.
Kaikkien muiden kanssa on touhut loppuneet hienosti, paitsi yksi nuorempi poju otti hirveät draamat siitä, kun aloitin suhteen toisen kanssa. Eli se on tosiaan aina riskinä, että jommalla kummalla tunteita on liikaa pelissä. Toisaalta nämä ovat ehkä yksi hienoimpia asioita silloin, kun molemmille kehittyy ne tunteet yhtä aikaa. Sen varaan ei kuitenkaan voi laskea ikinä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #14 : 16.02.2016, 01:20 »

[/quote]
Omat  kokemukseni ovat kuluvalta vuodelta joten hirveän kokenut en itsekään asian suhteen ole. Näen kuitenkin sekä Mian että Perhosen mainitsemia asioita omissa suhteissani. Kuten Mia myös minä jännään että löytääkö ystäväni hyvän kumppanin itselleen, jos löytää niin menetän harvinaisuuden eli kinkyn leikkikaverin mutta hänen onnensa on paljon korkeammalla tärkeysasteikolla. Yhdessä on mietitty seuranhaun kriteereitä ja ne onnekkaat jotka ovat haastatteluun päässeet ovat läpäisseet tiukan kamman :)). Ei tarvitse pelätä kaverit, en ole viestejänne lukenut mutta kertonut mielipiteeni jos sellaista on kysytty - ja hei, te kalkkiviivoille päässeet olette siis valiojoukkoa  ;)

Lisäksi olen rehellisesti kertonut kun olen käynyt treffaamassa kiinnostavia ihmisiä, ovat ne ihmiset sitten milloin mistäkin kaupungista. Avoimuudesta olen ainakin oppinut, voisipa sitten vakisuhteessakin olla näin avoin. Aluksi luulen leikkikaverilla olleen samanlaiset fiilikset kuin Perhosella, eli hiukan oli haikeat fiilikset kun jonkun treffasin Oulussa ja varsinkin sitten kun paikallinen nuori nainen alkoi kahvitella välillä luonani. Toivottavasti pystymme juuri samaan kuin Mia, eli kun toinen rakkauden löytää olemaan tämän puolesta onnellinen. Toki haikeutta saattaa olla ilmassa mutta hyvän ystävän onni on tärkeää.

Täällä pohjoisessa asutaan niin pienillä paikkakunnilla että kinky-suhteet ovat kortilla. Silloin kun intressit kohtaavat seksuaalisuuden suhteen mutta muuten ei täysin napsahda kohdilleen on fwb-suhde hyvä vaihtoehto.
[/quote]

Erittäin hyvin sanottu. Pitäisi muistaa se, että fwb-suhteissa ollaan tosiaan oikeasti vain ystäviä/kavereita ja siihen on yleensä hyvä syy. Joko ollaan liian erilaisia, ettei voi tulla mitään vakavampaa, tilanteet ovat liian erilaiset vakavampaan suhteeseen jne. Tällöin pitäisi yrittää olla omistamatta toista ja ajatella, että toisen kanssa voi nauttia seksistä, mutta se sitten vain jää siihen, koska mitään vakavampaa ei voi tulla.

Omalla kohdallani on auttanut se, että vaikka seksi on fwb-kumppanini kanssa ollut hyvää ja se on sujunut alusta lähtien hyvin, niin parisuhdetta ajatellen olemme kuitenkin liian erilaisia. Tällainen konkreettinen syy sille, miksi mitään vakavampaa ei tule, auttaa myös suhtautumaan fwb-suhteeseen sellaisena kuin se on, eikä välttämättä ala toivoa mitään vakavampaa suhdetta. :)