Kirjoittaja Aihe: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?  (Luettu 25071 kertaa)

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #30 : 18.06.2019, 06:41 »
kinkypiirissä tää olisi sen tyyppinen joka keksii 5 minuutissa viikon hommat subille.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #31 : 18.06.2019, 17:18 »
Pakko ihmetellä, missä ihmeen silakkaniklaamoissa nämä ovat töissä, joiden mielestä on hieno juttu pullistella työpaikalla. Kai nyt useimmissa firmoissa vaan keksitään egoilijalle joku vaihtopenkkivirka, tyyliin sotilasmestari tai director of asia-jolla-ei-ole-väliä? Siis että aikuiset saa tehdä töitä rauhassa.  ;D

Juha K

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 333
  • Kissakuiskaaja
  • Galleria
    • "Anarchosyndicalism by Rudolf Rocker"
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #32 : 18.06.2019, 23:59 »
Aika moni täällä listaa itsensä dominoivaksi luonteeksi. Kiinnostaisi miten te määrittelette dominoivan luonteen? Mikä saa sinut pitämään ihmistä dominoivana luonteena (joko itseäsi tai toista ihmistä)? Ovatko dominoivan luonteen omaavat yksilöt automaattisesti myös seksuaalisesti dominoivia? Pystyykö dominoiva luonne rajoittamaan dominoivuutensa vain makuuhuoneeseen?

Ensimmäiseksi tulee mieleen vittumainen ihminen, sen jälkeen ei tule mieleen paljoakaan.

Wonderchild

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 83
  • Be yourself, everyone else is already taken.
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #33 : 19.06.2019, 00:02 »
Aika moni täällä listaa itsensä dominoivaksi luonteeksi. Kiinnostaisi miten te määrittelette dominoivan luonteen? Mikä saa sinut pitämään ihmistä dominoivana luonteena (joko itseäsi tai toista ihmistä)? Ovatko dominoivan luonteen omaavat yksilöt automaattisesti myös seksuaalisesti dominoivia? Pystyykö dominoiva luonne rajoittamaan dominoivuutensa vain makuuhuoneeseen?

Ensimmäiseksi tulee mieleen vittumainen ihminen, sen jälkeen ei tule mieleen paljoakaan.

Täysin samaa mieltä.  ;D

vila

  • Vieras
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #34 : 19.06.2019, 07:08 »
Aika moni täällä listaa itsensä dominoivaksi luonteeksi. Kiinnostaisi miten te määrittelette dominoivan luonteen? Mikä saa sinut pitämään ihmistä dominoivana luonteena (joko itseäsi tai toista ihmistä)? Ovatko dominoivan luonteen omaavat yksilöt automaattisesti myös seksuaalisesti dominoivia? Pystyykö dominoiva luonne rajoittamaan dominoivuutensa vain makuuhuoneeseen?

Ensimmäiseksi tulee mieleen vittumainen ihminen, sen jälkeen ei tule mieleen paljoakaan.

Mikäs vika vittumaisissa ihmisissä muka on :D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #35 : 19.06.2019, 09:04 »
Yleensä Dominoivaa ihmistä pitää vittumaisena sellainen ihminen joka on enempikin wannabe-dominoiva, jonka omat voimat on heikommat kuin vittumaisena pidetyn Dominoivan, ja joka kuitenkin on kunnianhimoinen omassa dominoivuutensa halussa.


IKRM

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #36 : 19.06.2019, 14:06 »
Mikäs vika vittumaisissa ihmisissä muka on :D

Kaikki tai ei mitään, ratkaisevana tekijänä vittumaisuuden kohteen suostumus. Itse olen säännöllisesti ihan kamala ihmisille, lyön nyrkillä ja silleen, mutta tarkka harkinta kohteiden suhteen pitää kaikki tyytyväisinä.

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #37 : 19.06.2019, 15:07 »
Minusta löytyy dominoivaa luonnetta, tai ainakin sellainen olen ollut. Entinen vaniljaparisuhde kesti yli vuosikymmenen ja koin jatkuvasti, että minä päätin huomattavasti enemmän asioita kuin mieheni. Kaikki lomamatkat olisi jääneet tekemättä ilman että minä olisin ehdottanut, päättänyt ja varannut. - - Olen ajatellut, että olen joutunut olemaan dominoiva kun toinen oli hiljaisempi.
 - - Makuuhuoneessa en ole koskaan halunnut olla dominoiva.

Mmh itsekin mietin edellistä parisuhdetta, ystävyyssuhteita..ja sanoisin, että itsestä löytyy vähintään dominoivia piirteitä arjessa, mutta seksin osalta en halua tehdä kaikkia päätöksiä ja olla se joka vie

Sanavalmius, seisoo mielipiteidensä takana, aloitekyky asioihin, ottaa herkästi vetäjänroolin, vahvat mielipiteet, vie ja päättää jos on epävarmassa seurassa. Siinä ensimmäiset ajatukset pikapikaa kahvitauolla kirjattuna

spleissaaja

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 37
  • Lohikäärmeet lentävät vastatuuleen
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #38 : 13.09.2019, 23:24 »
Loistavia mietteitä, kiitos asianomaisille!

Se mikä itseäni vaivaa on se oletettu vastakkainasettelu dominoiva - alistuva; kun osapuolet (yksilöinä, ryhminä, kansoina, valtioina jne) muodostavat toisistaan riippuvaisen yhtälön, jossa toista ei ole ilman toista. Filosofeista juuri Descarte kirjoitti siitä, että emme voi tunnistaa palloa palloaksi ilman vertailukohdetta, esim kuutiota. D tai s -leimat eivät kerro mitään muuta, kuin että joku haluaa leimata itsensä/toisensa/ryhmänsä/jne binääristi jompaankumpaan luokkaan, vaikka sillä ei ole sinällään mitään merkitystä. Dominoiva ei voi ilmaista dominoivia halujaan/taipumuksiaan ilman alistujaa/alistujia, eikä alistuja voi ilmaista haluaan alistua ilman alistajaa ts dominointia. Määreet ei myöskään ole mitään vakioita, vaan hetkeen, tilanteeseen ja henkilöön/ryhmään sidottuja, joten tämä alla oleva sitaatti kertoo kyllä aivan kaiken ja todella hienosti:

Dominoivuus terminä ja ajatuksena on käytännössä "tyhjä sivu".. Ajateltu dominoivuus katoaa sillä sekunnilla kun/jos kukaan ei halua toimia sen dominoivan ehdoilla, totella käskyä, halua toimia tai toteuttaa jonkun muun visiota omansa ylitse..


Oikeastaan minun piti tulla vain kuittaamaan kiitokseni foorumin vanhoille ketuille, että se kaikki viisaus teidän vanhoissa viesteissä ei ole valunut hukkaan, vaan ne on otettu sydämeen ajatuksella  :love:.

 

Brianna

  • Vieras
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #39 : 25.09.2019, 20:01 »
Itse miellän sen vahvana persoonallisuutena ja kykynä/tahtona ohjata asioita tarvittavaan/haluttuun suuntaan. Tämän voi sitten tehdä, kuten kaiken johtajuuden, hyvin tai hyvin huonosti.

Näin sen itsekkin ajattelisin, ehkä vielä lisäisin auktoriteetin. Ehkä myös tietyntyyppinen itsensä/tunteiden hillintä ainakin ulospäin on on ollu dominoivan luonteenpiirteitä. Dominoivalla tuntuu olevan aina tilanne hallinnassa ja kyky saada ”heikompi” toimimaan tahtonsa mukaan. Saattaa sisältää jopa narsistisia piirteitä. Mutta jos yhdellä sanalla pitäis kuvailla niin vahva  ^-^

Kaisa

  • Vieras
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #40 : 25.09.2019, 21:25 »

Kysymys on vähän tulkittavissa, mutta ajattelen asiaa siltä kantilta millainen dominoivan luonteen pitäisi olla.

Minusta hyvän dominoijan tulee olla turvallinen ja määrätietoinen vastuunkantaja.

Luonne (ja samalla itsetunto) on vahva ja terve, sellainen joka kykenee kriittisesti suhtautumaan omaan tekemiseen, myöntämään virheitä ja työstämään niitä. Tavallaan pitää hallita 100% tilanne, mutta samalla pitää olla nöyryyttä oman pään sisällä.
Heikkous ei saa näkyä, koska sitä ei voi olla.
Luonteen pitää olla epäitsekäs, mutta samalla itsekäs... Tietää mitä haluaa ja kaikki tekeminen perustuu sen tavoitteluun.
Tietää miten OIKEASTI parhaiten saa haluamansa.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 571
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #41 : 26.09.2019, 00:52 »
Itse olen kohtalaisen dominoiva työelämässä, vaikka pikkaisen ristiriitaisesti väitän, että en yhtään pyri siihen, vaan päädyn mm. ja johtaviin asemiin tahtomattani. Todennäköisesti kuitenkin luonteestani johtuen. Seksielämässäni olen lähtökohtaisesti hyvin sub.

En sanoisi, että dominoiva ihminen on välttämättä mitenkään vahvempi kuin subi. On olemassa vahvoja subeja ja vahvoja domeja, heikkoja subeja ja heikkoja domeja.

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #42 : 27.09.2019, 00:25 »
Ihanteena: Älykäs ja tarpeeksi karismaattinen osatakseen ohjata sujuvasti, johtaa tarvittaessa esimerkillä.

Todellisuudessa: Kompastuu toisinaan omaan näppäryyteensä ja saattaa olla rasittava pikkuhitler.

Tasapainoilu näiden kahden välillä kysyy taitoa.

Seksissä korostuu konsensuaalisuus ja johdettavan huomioonottaminen.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #43 : 27.09.2019, 00:42 »
Eiks ne oo niitä jotka kolmannessa privassa kertoo tädeille haluavansa sträppiä kankkuun ?  :o

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Mitä sinulle tarkoittaa dominoiva luonne?
« Vastaus #44 : 27.09.2019, 09:54 »
Eiks ne oo niitä jotka kolmannessa privassa kertoo tädeille haluavansa sträppiä kankkuun ?  :o

Toisen käden tietoa eli tutun kertomaa vaikka nikki olisi Extreme Master niin tyyppi voi jo EKASSA viestissä kertoa oikeastaan voisin kokeilla myös alistumista ja ps otanko pinkin tutun 1 treffeille =)