Kirjoittaja Aihe: Kuinka spotata epäilyttävä dom  (Luettu 117722 kertaa)

Hoo

Vs: Kuinka spotata epäilyttävä dom
« Vastaus #105 : tänään kello 05:59 »
Kaikki ollaan melkosia persoonia. Jos aloittajan juttuja lukenut, huomaa että hän kirjoittaa erittäin kauniisti naisista. Olen itse hyvin samanlainen ulosantini suhteen ja kärsin siitä päivittäin. Mun on helppo sinänsä tykätä. Mutta minusta ei moni pidäkään pitkässä juoksussa. Enkä halua muille samaa.

Flikk

• V.I.P.
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
« Vastaus #106 : tänään kello 09:30 »
Niin kauan kuin tämä foorumi on ollut pystyssä, aina on otettu kontaktia ja kysytty suosituksia.
Kyselijänä pitää itse tajuta se, että suositukset ovat vain sen ihmisen mielipide jolta kysytään. Ei välttämättä absoluuttinen fakta.
..
Nostan tämän alkuketjun kommentin, sillä jos nyt epäilyttävää Domia koittaa spotata, niin suositusten kysyminen on ihan järkevää.  Vallankin,  ku pitää mielessä tuon, että se suositus on suosittelijan mielipide.

Itse olen pyrkinyt pitämään kavereina ihmisiä, jotka olen henkilökohtaisesti tavannut ja joiden kanssa mulla on ollut hyvä olla. Jos joku väittää olevansa kaverini, mutta ei listalla ole, niin siinä on ensimmäinen varoitusmerkki. Sellaisistakin olen kuullut, mutta kysymällä selviää.

Itse en ajattele baarin kaverilistaa minään haaremina, vaan siinä on pervoja, jotka tunnen ja joita pidän kaverina. Voihan siellä olla joku entinen sessiokaverikin, mutta vain, jos hänestä on jäänyt hyvä fiilis.

Punisher

• Kanta-asiakas
  • Sitä käsittelyä saa mitä tilaa
  • Galleria
« Vastaus #107 : tänään kello 13:25 »
Haluaisin lisätä tähän keskusteluun myös tämän WOLT-dom

Wolt-dom katsoo asiakseen sekaantua toisten suhteisiin levitellen muunnettua tietoutta ja yksityisasioita joita urkkinut selville vahvistaakseen omaa asemaansa niin skenessä kuin toimijana siellä.
Toiminta tapahtuu suljetuilla foorumeilla ja wa ryhmissä jotka on luotu vain ja ainoastaan tätä tarkoitusta varten.

Mikäli kohtaa tämänlaisen domin IRL ja kasvotusten pakenee tilanteesta heti ja piiloutuu sopivaksi katsomansa suojelijan selän taa jatkamaan toimiaan.
Nämä "Wolt domit" ovat pohjimmiltaan näitä pikaruokamainoksen ikkunakurkkija-Anteroita.

Wolt domin tunnistaa helposti. Hän katsoo asiakseen levitellä kaikkia käsiinsä saamia yksityis ja työelämään kohdentuvia tietoja.
Näiden tietojen levittely mitä hämäräperäisellä tavalla saanut käsiinsä tietojen lataaminen nettiin toiminta kohdentuu pääosin hänen omiksi koetuilla alustoilla ja keskustelufoorumeilla.

Pyrky olla enemmän mitä todellisuudessa on ja maineen luominen domina luo virheitä joista pääsee bongaamaan mitä  paskaa se Wolt domi tällä kertaa syöttää,,,

Varmasti moni muu tunnistaa yhtä lailla tätä toimintaa harrastavia joiden viestien pääsisältö läpi kaikkien alustojen on että jatkan toimiani "kun mä voin"...

susa-anniina

« Vastaus #108 : tänään kello 14:33 »
Itse kannatan kanssa tota Flikk mainitsemaa kysymistä. Jos yksi ihminen sanoo jotakin tästä ihmisestä, ei siitä välttämättä pysty sanomaan, millä mielellä kommentit on annettu. Onko näillä kahdella esimerkiksi keskinäistä eripuraa ja toinen tahallaan mustamaalaa tätä henkilöä vai onko väitteet oikeasti paikkaansapitäviä. Sitten jos useamman suusta tulee saman tyyppisiä kommentteja, kannattaa jo vähän miettiä, onko sitten niissä enemmänkin perää.

Itselle sellainen epäilyttävän tunnusmerkki on se, että kun juttelee tämän ihmisen kanssa, syy kaikkeen on jossakin muussa kuin hänessä itsessään. On sitten kyse siitä, että se edellinen kumppani olisi ollut syypää tai asioiden syynä on ulkopuoliset henkilöt tai olosuhteet. Toki nuo kaikki vaikuttavat kenen tahansa käytökseen, ei sillä. Itsekin huomaan tietyn tyyppisissä olosuhteissa käyttäytyväni tyhmästi. Mutta ero on siinä, että se joku muu tekijä saattaa tehdä henkilön käytöksestä ymmärrettävämpäää, mutta koska vastuu omista tekemisistä on aina itsellä, ei se tee henkilön käytöksestä hyväksyttävää. Ja väitän, ettei kukaan tämän foorumin tyypeistä ole elänyt elämäänsä niin, että kaikista tekemisistään jutuista voisi olla ylpeä. Eli itselle ihminen joka ei ole koskaan tehnyt omasta mielestään mitään väärää, on epäilyttävä.

Kokonaan oma juttunsa on se, että ihmisillä tuntuu menevän välillä sekaisin sellainen, että onko joku henkilö epäilyttävä ja se onko henkilö itselle sopiva. En tarkoita tässä sitä, että onko henkilöiden välillä kemiaa, vaan muun tyyppisiä asioita. Itse ainakin huomaan, että minulle epäsopivien ihmisten kanssa tekemisissä oleminen ruokkii tuota omaa typerää käytöstä. Ja koska vastuu siitä omasta käytöksestä  on itsellä, pyrin olemaan tekemisissä sitten muun tyyppisten ihmisten kanssa. Vaikeaksi homman tekee se, että elämä harvoin on stabiili ja se millaisia tarpeita itsellä on, vaihtelee jossakin määrin. Koska tuo onko joku sopiva vai epäsopiva, ei ole mikään mustavalkoinen juttu vaan niiden välin jää iso harmaa alue, saattaa käydä niin, että välillä se sama ihminen on sopiva ja välillä epäsopiva itselle. Koska sitten tiedostan reagoivani vahvasti ja olosuhteiden vaikuttavan isosti omaan ajatteluun ja käytökseen, olen tehnyt itse tietoisen päätöksen, että olen tekemisissä niistä "harmaalla alueella olevista" ihmisistä niiden kanssa, jotka ovat lähempänä sitä valkoista kuin mustaa päätyä. Aina en ole näin rajannut ja olen sitten tullut satuttaneeksi ihmisiä, eniten ehkä itseäni. Toki sitten tulen ohittaneeksi monta kuvaakin tyyppiä. 

Mutta herkästi siis huomaa sellaista, että jos kysyy mielipiteitä jostakin, saa vastaukseen tuohon onko henkilö sopiva eikä siihen onko henkilö epäilyttävä. Ja sekin on inhimillistä. Mutta kannattaa muistaa kysyjän roolissa.