Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
63 (9.8%)
6-10v
198 (30.8%)
11-15v
152 (23.7%)
16-20v
104 (16.2%)
21-25v
50 (7.8%)
26-30v
20 (3.1%)
yli 30v
55 (8.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 231

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 73681 kertaa)

katti

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #15 : 30.10.2012, 09:46 »
Onko sellaista olemassakaan kuin sopiva ikäero?
Ei minunkaan mielestä ole,mutta kai se on mieltymysasiakin. Huomaan taas että työni on muuttanut ajattelua tässäkin..kun viikottain on tekemisissä liki satavuotiaiden kanssa ja joista useat ovat mieleltään hyvin nuorekkaita  :-D

En pysty kuvitella itseäni parisuhteeseen parikymppisen kanssa enkä yli 60 vuotiaan kanssa joten aika iso tuo haitari on,mutta en ole miettinyt ikäkysymyksiä juurikaan. Ne eivät ole vaikuttaneet yksinelooni ja vanhan piian osaan. Jotkut mainitsi "korvien välin" jo...mitä se sitten onkaan kellekin

MasterQ

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #16 : 30.10.2012, 11:22 »
Tähän on olemassa kaunis matemaattinen kaavakin. Suhteen vanhemman osapuolen ikä jaetaan kahdella ja lisätään seitsemän.

Toki tämä on aina  yksilökohtaista, kunhan vain kaikki ovat täysi-ikäisiä, niin joustaa voi suntaan jos toiseenkin.

peikkotyttö

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 126
  • Poly, mutta varattu
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #17 : 31.10.2012, 23:19 »
Minulle ihminen merkitsee enemmän kuin ikäero. Minulla on aina ollut seurustelukumppaneinani ja ystävinäni itseäni nuorempia, samanikäisiä ja itseäni vanhempia. Miksi jäädä tuijottamaan numeroa, jos ihminen on kiinnostava? Ymmärrän, jos on jokin perusteltu syy, miksi esimerkiksi on sitä mieltä, että miehen pitää olla naista vanhempi. Näin esimerkiksi jos teini-ikäisestä omanikäiset kumppanit tuntuvat lapsellisilta. Saatan olla eri mieltä, mutta se on silti perusteltu mielipide. Sen sijaan ajatus siitä, että olisi jokin norminmukainen sopiva ikäero - olkoonkin että jokainen määrittelisi sen summittaiset rajat itse -, tuntuu ahdistavalta. Tähän on nyt varmaan todella helppoa heittää pedofiliaprovoa vastineeksi, mutta silloin mennään ohi siitä, mitä tarkoitan, ja lujaa. Todennäköisesti myös tulkintani, että otsikossa oletetaan jokin norminkaltainen sopiva ikäero, voi mennä ohi ja lujaa. En voinut silti olla kommentoimatta asiaa, koska ajatus sopivasta ikäerosta tai ylipäätään siitä, että mietitään ikäeroa itsen ja läheisten välillä, tuntuu minusta oudolta. Tiedän kyllä, minkä ikäisiä läheiseni ovat. Se ei vain ole heissä se juttu eikä se siksi rajoita minua.


Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #18 : 01.11.2012, 10:15 »

Eräs kaava aiheeseen; miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän vuotta.  8)

Minulla sopivin ikäero olisi siten 27 v.  :P

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #19 : 01.11.2012, 19:09 »

Eräs kaava aiheeseen; miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän vuotta.  8)

Minulla sopivin ikäero olisi siten 27 v.  :P

Ei hitsi. Se tekee sit 13-vee...mut jos vaikka toiseen suuntaan, öö, 67-vee, ainakin odotellessa että voit jättää alaikäiset rauhaan vielä toviksi.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #20 : 01.11.2012, 19:11 »

Eräs kaava aiheeseen; miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän vuotta.  8)

Minulla sopivin ikäero olisi siten 27 v.  :P

Ei hitsi. Se tekee sit 13-vee...mut jos vaikka toiseen suuntaan, öö, 67-vee, ainakin odotellessa että voit jättää alaikäiset rauhaan vielä toviksi.
Tuo kaava ei laske ikäeroa vaan (mukamas) miehelle sopivan naisen iän.
eli jos vaikka mies on 40 niin sopivan ikäinen nainen olisi sen 27 jolloin ikäero on 13v.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #21 : 01.11.2012, 19:24 »

Eräs kaava aiheeseen; miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän vuotta.  8)

Minulla sopivin ikäero olisi siten 27 v.  :P

Ei hitsi. Se tekee sit 13-vee...mut jos vaikka toiseen suuntaan, öö, 67-vee, ainakin
odotellessa että voit jättää alaikäiset rauhaan vielä toviksi.
Tuo kaava ei laske ikäeroa vaan (mukamas) miehelle sopivan naisen iän.
eli jos vaikka mies on 40 niin sopivan ikäinen nainen olisi sen 27 jolloin ikäero on 13v.


Enpä olisi arvannut...harmi; juuri kun se rupesi olemaan minunkin mielestäni kiintoisa. Tylsää.

MasterQ

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #22 : 01.11.2012, 19:50 »
Joo unohtu tarkentaa, että se tosiaan laskee sen nuoremman ikää, ei ikäeroa, mutta onneksi Pink Cat korjasi. Tosin itse en muista, että missään olisi määritelty, että tuolla pitäisi laskea juuri naisen ikä, vaan uskoisin että kaava toimii molemmin päin, vaikka toki se on yleisempi skenaario, että mies on vanhempi.

Koo

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #23 : 01.11.2012, 20:31 »
Joo unohtu tarkentaa, että se tosiaan laskee sen nuoremman ikää, ei ikäeroa, mutta onneksi Pink Cat korjasi. Tosin itse en muista, että missään olisi määritelty, että tuolla pitäisi laskea juuri naisen ikä, vaan uskoisin että kaava toimii molemmin päin, vaikka toki se on yleisempi skenaario, että mies on vanhempi.

Eikös tämä kaava tullut tunnetuksi legendaarisen Audi-miehen suusta?

VeeKay

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #24 : 01.11.2012, 20:34 »
Eikös tämä kaava tullut tunnetuksi legendaarisen Audi-miehen suusta?
Ihmettelinkin miksi miehen pitää vaihtaa vuotta nuorempaan aina parin vuoden välein...
Mies 20, nainen 17
Mies 22, nainen 18
Mies 24, nainen 19

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #25 : 01.11.2012, 20:46 »
Ihmettelinkin miksi miehen pitää vaihtaa vuotta nuorempaan aina parin vuoden välein...

Tästä tuli mieleen eräs vanha vitsi:

60-vuotias mies oli mennyt naimisiin 30-vuotiaan naisen kanssa. Hänen kaverinsa tuli häiden jälkeen jututtamaan sulhasta:
"Onnea häiden johdosta... Mutta miksi et valinnut nuorempaa morsianta?", kaveri kysyi.
"Miten niin?" , sulhanen ihmetteli.
"No kun sinä täytät 70 vuotta, on nainen 40-vuotias. Kun sinä täytät 80 vuotta, on nainen 50-vuotias. Kun sinä täytät 90 vuotta, nainen on jo 60-vuotias, eikä kukaan tee niin vanhalla ämmällä yhtään mitään!"

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #26 : 01.11.2012, 21:05 »
Näin nelikymppiselle kolmikymppinen on ihanteellisen ikäinen nainen. Aikuinen ihminen mutta vielä nuoren oloinen. Oman ikäiset muistuttavat kiusallisesti omasta kuolevaisuudestani  :P

Miltsu

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #27 : 01.11.2012, 21:57 »
Siis 32 vee kolli tarttis jostain hankkia...  ;D

Vastasin 1-5 v.
Sessiossa tai -suhteessa ei iällä ole välilä, leikkikavereina on ollut parikymppisestä viiskymppiseen, mutta parisuhteessa on iso merkitys kumppanin iällä.

Nuorena likkana en olisi koskaan voinut edes ajatella seurustelevani vanhemman miehen kanssa, tieto siitä että jotkin tyttökaverit harrastivat jopa sexiä vanhemman miehen kanssa sai melkein oksentaan  :o  Ikäero poikaystäviin on aina ollut +1  - -7v. Aviomiehen kohdalla oli suurin poikkeama eli +4 v. Vieläkään en voisi seurustella itseäni yli 5 vuotta vanhemman kanssa  :P

Kovin suuri ikäero haittaa yhteisen aikakauden "peilaamista". Esim. sen 32 vee kollin kanssa voi juu olla kivaa sängyssä, mutta kaikki muu keskustelu päivän politiikkaa lukuun ottamatta onkin sit eri kaliiperia.

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #28 : 01.11.2012, 22:01 »
Ehdottomasti kannattaisi valita 8 vuotta nuorempi mies. Silloin molemmat kuolisivat tilastollisesti samoiin aikoihin.

No itse on kyllä nuorempien kanssa tullut oltua, ehkä olen niin kakara itse että en ole ajatellut asiaa. Ei ikäero ole kyllä koskaan mua haitannut, ehkä en kovin paljon vanhemman miehen kanssa olisi.  Nykyinen on kyllä kiva kun on 1,5v vanhempi, sellainen suloinen vanha gubbe  ;D ja mä saan olla se nuori ja vetreä neiti  ;D. Ei paineita omasta ikääntymisestä!  Ja se on mukavaa kun on samaan aikaan kuitenkin eletty lapsuus, nuoruus ja aikuisuus.

Misteli

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #29 : 01.11.2012, 22:09 »
Suurin ikäero on tainnut olla +9v., mutta enimmäkseen +- 1-2v. Vanhempi Dom ei ole koskaan ollut mikään kriteeri itselle, setä-asetelma on enemmänkin turn-off... 40-vuotiaskin tuntuu vielä iäkkäältä, mutta onneksi tällaiset asenneongelmat tahtovat korjautua ajan funktiona ::)

N. omanikäisten kanssa tuntuu kuitenkin tulevan juttuun parhaiten, kun on jaettavana samat sukupolvi- ja ikäluokkamuistot.